ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی تدریس خصوصی بهترین راهکار برای جهش تحصیلی

تدریس خصوصی بهترین راهکار برای جهش تحصیلی

تدریس خصوصی بهترین راهکار برای جهش تحصیلی

اگر می خواهید در درس و تحصیل بسیار موفق شوید در این مقاله توضیحات خوبی در رابطه با تدریس خصوصی بهترین راهکار برای جهش تحصیلی ارائه شده است.


تدریس خصوصی و جهش تحصیلی


شاید خیلی وقت است به فکر افتاده اید در نمراتی که می گیرید تفاوت مثبتی ایجاد کنید ... ممکن است همین یکی دو ترم قبل تصمیم گرفته بودید معدل خودتان را افزایش دهید ولی با وجود اینکه به نسبت ترم های قبل بیشتر هم درس خواندید ولی تغییر محسوسی ایجاد نشد..... شاید تعجب می کنید که چرا بعضی از همکلاسی های شما ظاهرا به اندازه شما هم درس را جدی نمی گیرند و تلاش انها به اندازه شما هم نیست ولی نمرات بهتری می گیرند .... البته دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ولی در هر صورت یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تغییرات مثبت و جهش در نمرات و افزایش معدل استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است.


البته موارد دیگری هم موثر است و به صورت مختصر به ان پرداخته می شود ولی به هر حال در این بخش هدف اصلی این است که نقش کلاس های تدریس خصوصی در پیشرفت در درس و تحصیل بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در رابطه با این که چرا و چگونه این کلاس های می تواند به پیشرفت های قابل توجه منجر شود مطالبی ارائه می گردد. در بسیاری از موارد وقتی یک دانش آموز یا دانشجو از خدمات تدریس خصوصی استفاده می کند به میزانی در نمرات خودش تغییر مثبت می بیند که واقعا از آن می توان به عنوان جهش تحصیلی یاد کرد.


اگر شما هم می خواهید تغییرات مثبت و شگرفی در نتایج خودتان ببینید این کلاس ها را در نظر داشته باشید. البته این طور نیست که هر کس یکی دو جلسه کلاس خصوصی داشته باشد دیگر می تواند عملکرد عالی داشته باشد و یا اصلا دیگر درس خواندن خودش لازم نیست و ... . استفاده بهینه و موثر از این کلاس ها هم شرایط خودش را دارد و در ادامه در این رابطه توضیحات بسیاری ارائه می گردد.


کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی


کارهای تکمیلی در کنار تدریس خصوصی


همانطور که گفته شد علاوه بر استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی قابل توجه و یا استفاده از جلسات تدریس خصوصی برای افزایش معدل موارد دیگری هم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. باید روی باورهای خودتان هم کار کنید. به خودتان اعتماد داشته باشید و اگر مثلا معدل شما همیشه حدود 11 و 12 بوده است می توانید ابتدا به حد متوسط با معدل 15 و 16 و یا حتی عالی با معدل 19 و 20 هم برسید. البته سعی کنید قدم به قدم پیشرفت کنید. همینکه از معدل 11 به 14 برسید خودش یک جهش و تغییر بزرگ به حساب می آید. ولی اگر از همان معدل یازده بخواهید یک مرتبه شاگرد اول کلاس شوید ممکن است عملی نشود. چون ضمیر ناخودآگاه شما آن را پس می زند و باورش برای خودتان هم کمی سخت است. پس قدم به قدم جلو بروید.


البته با در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب و با باور و ایمان به توانایی هایتان و در کنار این دو مورد با تلاش و پشتکار می توانید قدم های بزرگی بردارید و کاملا تغییرات شما محسوس باشد. می توانید اگر مثلا همیشه معدل شما حدود 12 بوده است روی برگه کاغذی بنویسید که این ترم معدل من 14 یا بیشتر است و ان را روی دیوار بزنید. به این ترتیب همیشه در معرض دید شما خواهد بود و برای شما عادی و دسترس پذیر خواهد شد. شب قبل از خواب 50 بار جمله من مطمئن هستم معدل من این ترم 14 یا بیشتر است را تکرار کنید تا در ضمیر ناخوداگاه شما جا بیگرد. باور به این که می توانید و اعتقاد به توانایی های خودتان شرط بزرگی است. کلاس های تدریس خصوصی فقط یک ابزار است و اصل کار خودتان هستید. پس اول روی ذهن و باورهای خودتان خوب کار کنید و هدف خودتان را به وضوح مشخص کنید تا در ادامه کلاس های خصوصی و یا هر ابزار و روش دیگری برای شما موثر باشد.


حتما بخوانید: چرا تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و امتحانات مفید است؟


نقش کلاس های خصوصی در موفقیت در تحصیل قابل انکار نیست. البته افراد زیادی هم هستند که بدون شرکت در این کلاس ها موفق شده اند. اگر شما در درس های خودتان بسیار عملکرد عالی دارید و معدل شما 19 یا بیست است می توانید خودتان تدریس کنید و به کلاس خصوصی نیاز ندارید. اما حتی اگر متوسط هم هستید برای رسیدن به سطح عالی در کنار داشتن یک معلم خوب و مجرب کاملا کارساز است. اگر شما بدون شرکت در این کلاس ها نمرات 17 و 16 می گیرید پس با شرکت در چنین کلاس هایی می توانید حتی 20 بگیرید و شاگرد اول شوید. شاگرد اول شدن و داشتن معدل بالا در هر دوره تحصیلی مفید است.


مثلا در مقطع متوسطه برای شرکت در کنکور معدل بالا کمک کننده است چون هم خودش درصدی دارد و هم وقتی معدل بالا دارید یعنی خوب درس خوانده اید و خوب می توانید تست بزنید در نتیجه از این طریق هم در موفقیت شما در کنکور موثر است. در مقطع دانشگاه هم داشتن معدل بالا برای موفقیت در کنکور ارشد و دکتری و برای موفقیت در مصاحبه های شغلی و تحصیلی مفید است. کارفرماها وقتی می بینند شخصی معدل بالایی دارد از همان اول نسبت به ایشان دید مثبتی دارند و در نتیجه احتمال استخدام شدن افراد با معدل بالا بیشتر است. در مقطع دکتری هم در مصاحبه دانشجویان با معدل بالا شانس پذیرفته شدن بیشتری دارند.


با توجه به موارد ذکر شده در بالا، در کنار اینکه روی باورهای خودتان کار می کنید که می توانید موفق شوید و در کنار اینکه از کلاس های تدریس خصوصی به عنوان یک راهکار و روش عالی استفاده می نمائید، باید به اندازه کافی هم در خودتان برای پیشرفت در درس و تحصیل انگیزه ایجاد کنید. اگر انگیزه کافی نداشته باشید حتی با در کنار داشتن بهترین مدرسین و اساتید تدریس خصوصی و با صرف هزینه های بسیار زیاد هم به جایی نمی رسید. انگیزه مواردی است که گفته شد. معمولا اگر به درس و تحصیل علاقه داشته باشید کار راحت تر است. در غیر اینصورت روی برگه کاغذی بنویسید معدل بالا و موفقیت در تحصیل چه مزایای برای من دارد؟


حتما بخوانید: 46 ویژگی مهم یک معلم خصوصی خوب


مزیت های کلاس های تدریس خصوصی


تعدادی از مزیت های داشتن معدل بالا در پاراگراف قبل گفته شد. خودتان هم می توانید موارد دیگری را ذکر کنید. در نهایت با روشی که گفته شد باورهای مناسب را در خودتان ایجاد کنید و در ادامه از کلاس های تدریس خصوصی و یا هر امکان دیگری برای موفقیت درتحصیل استفاده نمائید.  اگر دقت کرده باشید اینجا ذکر شد که کلاس های خصوصی مفید است و حتی می تواند باعث جهش تحصیلی شود ولی در کنار آن موارد مهم دیگری هم لازم است. از این کلاس ها برای یادگیری عمقی تر دروس می توان استفاده کرد و مفاهیم را به خوبی آموخت. اگر می خواهید کلاس های خصوصی مفید تر باشد و بازدهی بالاتری برای شما داشته باشد مطالعه مقاله راهکارهایی برای افزایش تاثیر کلاس های تدریس خصوصی در این زمینه کاملا مفید است.


مواردی وجود دارد که در آن دانش اموز یا دانشجو واقعا احساس می کند به آخر خط رسیده است. در مواردی مدرس و یا استاد اصلی اصلا خوب درس را توضیح نمی دهد و یا شاگرد به دلیل ضعف های پایه ای که دارد منظور استاد را متوجه نمی شود. اگر مثلا در درس ریاضی شخصی مباحث را خوب بلد نباشد در کلاس ممکن است اصلا به نظرش برسد که معلم در حال حرف زدن به زبان دیگری است و ایشان اصلا چیزی را متوجه نمی شود. حالت هایی وجود دارد که دانش آموز یا دانشجو زمان کمی برای مطالعه درس دارد و در طول ترم غیبت های زیادی داشته است.


در حالت دیگر ممکن است شخصی بخواهد تفاوت مثبت قابل ملاحظه ای در نمرات خودش ایجاد کند و تلاش های خودش خیلی نتیجه نداده باشد. در تمامی این حالت ها استفاده از کلاس های تدریس خصوصی کاملا موثر و مفید است. دلایل زیادی برای مفید بودن کلاس های تدریس خصوصی وچود دارد. کلاس های خصوصی جو راحتی دارد و استاد یا معلم حاضر در کلاس با توجه به سطح تحصیلی شاگردی که دارد می تواند سطح مطالب ارائه شده را به گونه ای تنظیم کند که 100 درصد مفید باشد. در این کلاس ها می توان هر سوالی را حتی اگر از پایه های قبل باشد پرسید و می توان هر اشکالی را برطرف کرد. حتی اشکالاتی که خود شاگرد ممکن است از ان خبر نداشته باشد و در سال های قبل این اشکالات منجر به از دست دادن نمره شده باشد قابل برطرف کردن است. کلاس های خصوصی انعطاف بالایی دارد و برای موفقیت در درس و تحصیل و حتی برای جهش تحصیلی موثر است.


مطالعه نمائید: چگونه از جلسات تدریس خصوصی برای کسب نمره بالا استفاده کنیم؟


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1657 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image