ارتباط مستقیم با 30595 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نقش کلاس های تدریس خصوصی در موفقیت در تحصیل

نقش کلاس های تدریس خصوصی در موفقیت در تحصیل

نقش کلاس های تدریس خصوصی در موفقیت در تحصیل

در این مقاله در رابطه با نقش کلاس های تدریس خصوصی در موفقیت در تحصیل توضیحاتی ارائه می گردد. البته اینطور نیست که هر شخصی که در درس و تحصیل موفق بوده باشد حتما از کلاس های خصوصی استفاده کرده باشد.


حتما بخوانید: چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است؟


تدریس خصوصی و موفقیت در تحصیل


ولی به هر حال، کلاس های تدریس خصوصی به عنوان یک امکان خوب می تواند در موفقیت در تحصیل موثر باشد و برای گرفتن نمرات بهتر، جبران غیبت های کلاسی، یادگیری عمقی و مفهومی دروس و .... می توان از این کلاس ها استفاده نمود. کلاس های تدریس خصوصی ویژگی هایی دارد که در نهایت می تواند منجر به یادگیری بهتر دروس مختلف گردد. در ادامه حالت های خاصی بررسی می گردد که در ان موارد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی می تواند منجر به موفقیت بیشتر دانش آموز یا دانشجو در درس و تحصیل گردد.


البته مواردی که در ادامه ذکر می شود تنها حالت های ممکن نیست که استفاده از چنین کلاس هایی برای آن مفید باشد و در شرایط دیگری هم در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب می تواند موثر باشد. ولی به هر حال به عنوان چند مثال در ادامه مواردی ذکر می گردد که استفاده از کلاس های تدریس خصوصی در آن موارد می تواند منجر به موفقیت در درس و تحصیل و یادگیری گردد. برای مشاهده کاملترین لیست مدرسین تدریس خصوصی در ایران مدرس (همین سایت) بر روی عبارت مشاهده لیست مدرسین خصوصی کلیک کنید.


1- کلاس های تدریس خصوصی و جبران غیبت های کلاسی


در بسیاری از موارد پیش می آید که دانش آموز یا دانشجو به دلیل مشکلاتی که بعضا وجود دارد نمی تواند در کلاس های اصلی خودش در مدرسه یا دانشگاه شرکت کند. ممکن است شخص بیمار شود و یا هر مشکل دیگری داشته باشد و غیبت معمولا برای همه اتفاق می افتد.


در این حالت استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای جبران غیبت بسیار موثر و مفید است. مطالبی که در مدرسه یا دانشگاه خوانده شده است را اگر شخصی بخواهد خودش به تنهایی جبران کند و بخواند هم ممکن است خوب متوجه نشود و هم وقت زیادی از ایشان بگیرد. از روی ظاهر کتاب نمی توان به همه ی نکات پی برد و در چنین حالتی در کنار داشتن یک مدرس خصوصی خوب کاملا مفید است.



2- استفاده از جلسات تدریس خصوصی برای رفع اشکال در ایام امتحانات


اشکالات در ایام امتحانات خودش را نشان خواهد داد. به عنوان مثال وقتی در طول ترم ریاضی را خیلی زیاد مطالعه نمی کنید اگر اشکالی هم داشته باشید مشخص نیست (مشاهده لیست معلم های ریاضی). البته بهتر است در طول ترم دروس مختلف خوانده شود. ولی به هر حال معمولا در ایام امتحانات با جدیت بیشتری دروس مختلف مطالعه می شود و در نتیجه سوالات و اشکالات در این ایام بیشتر خواهد بود. با در کنار داشتن یک معلم و استاد خصوصی خوب در این ایام می توانید به راحتی رفع اشکال کنید. خصوصا اینکه در ایام امتحانات به مدرس و معلم اصلی خودتان دسترسی ندارید.


3- آموزش پایه ای دروس مختلف با شرکت در کلاس های خصوصی


در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویانی که بیشتر به فکر یادگیری دروس و گرفتن نتیجه خوب در امتحان هستند در طول ترم از این کلاس ها برای یادگیری عمقی تر دروس استفاده می کنند. به هر حال، در طول ترم زمان بسیار مناسبی برای آموزش پایه ای دروس مختلف است. استفاده از کلاس های تدریس خصوصی در طول ترم بازدهی بسیار خوبی دارد و هم با قیمت مناسبتری می توانید کلاس ها را هماهنگ کنید (به نسبت ایام امتحانات) و هم اینکه دروس بهتر جا می افتد. در این کلاس ها چون بر خلاف کلاس های گروهی هر سوالی را حتی اگر از پایه های قبلی باشد می توان پرسید یادگیری دروس مختلف بهتر اتفاق می افتد.


4- یادگیری نرم افزارهای عمومی و تخصصی در کوتاهترین زمان


برای آموزش کامپیوتر، ویندوز، اینترنت، ورد، اکسل و انواع نرم افزارهای دیگر می توان از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کرد. اتفاق بازدهی این کلاس ها به نسبت کلاس های گروهی خیلی هم بیشتر می باشد. در صورتیکه در نرم افزارهای تخصصی مانند سالیدورکز، اتوکد، مطلب، ایتبس، انسیس و ... هم اشکال دارید با استفاده از تجربیات یک مدرس خوب و با تجربه خیلی زودتر به نتیجه خواهید رسید. یادگیری انواع نرم افزارها در کلاس های خصوصی به نسبت اینکه فیلم آموزشی ببینید و یا از روی کتاب کار کنید در زمان کوتاهتری اتفاق می افتد.


مطالعه کنید: کلاسهای تدریس خصوصی و پیشرفت در درس و تحصیل


5- کلاس های خصوصی برای موفقیت در کنکور


برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان خوب نتیجه گرفتن در کنکور بسیار مهم است. تعداد زیادی دانش آموز و دانشجو همواره در حال مطالعه برای موفقیت در کنکور هستند. متاسفانه بسیاری از این افراد متناسب با زحمتی که می کشند نتیجه خوب نمی گیرند. به عبارت دیگر بسیاری از این افراد خیلی برای مطالعه دروس مختلف وقت می گذارند و با استعداد هم هستند ولی خوب نتیجه نمی گیرند. دلیل این امر آن است که مطالعه برای کنکور و نحوه پاسخگویی به تست ها و .... راهکار مخصوص خودش را دارد و باید درست مطالعه کرد و برنامه ریزی درستی داشت و در پاسخگویی به تست ها هم عملکرد خوبی داشت. در کنار داشتن یک معلم خصوصی کنکور خوب و با تجربه که قبلا خودش نتیجه خوبی گرفته است و شاگردهای زیادی را به موفقیت رسانده است در این زمینه کاملا مفید می باشد.


6- شاگرد اول شدن و 20 گرفتن با در کنار داشتن یک معلم خصوصی مجرب


همانطور که در مطالب قبلی این سایت (ایران مدرس) گفته شده است، کلاس های تدریس خصوصی فقط مخصوص دانش آموزان و دانشجویان ضعیف نیست. افرادی که در حد متوسط و خوب هستند هم برای شاگرد اول شدن و حتی 20 گرفتن در دروس مختلف می توانند از این کلاس ها استفاده نمایند. از این کلاس ها برای پیشرفت در درس و تحصیل به نسبت وضعیت فعلی در هر شرایطی می توان استفاده کرد.


7- آموزش مکالمه و گرامر زبان انگلیسی در زمان کم با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی


یکی از موارد پرمتقاضی و پرکاربرد کلاس های تدریس خصوصی، استفاده از این کلاس ها برای آموزش و یادگیری بهتر مکالمه و گرامر زبان انگلیسی، آلمانی و سایر زبان های خارجی است. زبان انگلیسی حتی بعد از فارغ التحصیلی هم کاربرد دارد و بسیاری از افراد برای بحث های مهاجرتی و تجارت و .... از این کلاس ها استفاده می کنند. مزیتی که کلاس های خصوصی دارد این است که در زمان کمتری می توان زبان را یاد گرفت. اگر می خواهید مکالمه زبان را یاد بگیرید در این کلاس ها وقت بیشتری برای حرف زدن دارید. می توانید حرف زدن را بیشتر تمرین کنید (به نسبت کلاس های گروهی). در ضمن در هفته به جای 3 جلسه کلاس می توانید 6 جلسه و حتی بیشتر داشته باشید و سرعت یادگیری خودتان را افزایش دهید. بنابراین یک از موارد کاربرد این کلاس ها را هم می توان آموزش زبان در کمترین زمان ممکن در نظر گرفت.


حتما بخوانید: معلم خصوصی زبان انگلیسی انتخاب نکنید! اگر این ویژگی ها را نداشته باشد


سخن پایانی


با توجه به مطالب ذکر شده، کلاس های تدریس خصوصی می تواند نقش مهم و موثری در یادگیری بهتر دروس و موفقیت در درس و تحصیل داشته باشد. می توان در ایام امتحانات برای رفع اشکال و یا در طول ترم برای یادگیری عمقی دروس روی این کلاس ها حساب کرد. می توان نرم افزرهای عمومی و تخصصی و یا هر زبان خارجی ای را با شرکت در این کلاس ها در کمترین زمان یاد گرفت. می توان از ضعیف به متوسط و خوب و از متوسط و خوب به عالی رسید و حتی در کلاس شاگرد اول شد. بنابراین در کنار شرکت در کلاس های اصلی خودتان، پشتکار و تلاش و مطالعه دروس و حل تمرین و مسئله، برنامه ریزی و نظم و .... کلاس های خصوصی را هم به عنوان یک راهکار خوب برای پیشرفت در درس و تحصیل در نظر داشته باشید و در صورت لزوم از آن استفاده نمائید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1401 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image