ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی دلایل مفید بودن کلاس های تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس

دلایل مفید بودن کلاس های تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس

دلایل مفید بودن کلاس های تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس

در این بخش مطالبی در رابطه با دلایل مفید بودن کلاس های تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس مختلف و آموزش انواع نرم افزار و .... مورد بررسی قرار می گیرد.


چرا تدریس خصوصی مفید است؟


کلاس های خصوصی مزایای زیادی دارد. البته در این مقاله هم در رابطه با مزیتهای کلاسهای تدریس خصوصی توضیحات زیادی ارائه شده است. به هر حال کلاس های خصوصی اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد می تواند بسیار مفید و موثر باشد. ممکن است بعضی از افراد در رابطه با این کلاس ها موضع متفاوتی داشته باشند و یا برخی از افراد استقاده درستی از آن نکنند ولی به هر حال این نشان دهنده مفید نبودن این کلاس ها نیست.


کتاب حل المسائل را هم اگر در نظر بگیرید ممکن است بعضی از دانش آموزان و دانشجویان به درستی از آن استفاده نکنند و به جای اینکه ابتدا خودشان تلاش کنند تمرین را حل کنند و بعد حل صحیح را نگاه کنند از همان اول کار سراغ جواب درست بروند. ولی این نشان دهنده این کتاب ها نیست. برای کلاس های تدریس خصوصی هم این نکته وجود دارد. ممکن است معلم یا دبیری برای گرفتن مبلغ بیشتر شاگرش را به کلاس خصوصی ارجاع دهد و در کلاس اصلی خوب تدریس نکند. این کار مسلما کار خوبی نیست ولی لزوما نشان دهنده این نمی تواند باشد که کلاس های خصوصی مفید نیست.


بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان با شرکت در این کلاس ها توانسته اند در درس و تحصیل خودشان تحولات مثبت زیادی ایجاد نمایند و موفق شوند. در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب همواره موثر و کمک کننده است. در ادامه دلایل مفید بودن کلاس های تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس مورد بررسی بیشتری قرار می گیرد.


مطالعه نمائید: نحوه شروع کار و شغل تدریس خصوصی زبان انگلیسی و کسب درآمد بالا


1- کلاس های خصوصی انعطاف زیادی دارد و سطح کلاس قابل تنظیم است


در هر وضعیت تحصیلی می توان از این کلاس ها استفاده کرد. اگر در ریاضی اشکالات پایه ای زیادی دارید از برای قوی تر شدن در این درس می توانید از کلاس های خصوصی استفاده نمائید. اگر فیزیک را بلد هستید و می خواهید نمره خوبی بگیرید برای قوی تر شدن در این درس از کلاسها استفاده کنید. اگر شیمی را بسیار عالی بلد هستید برای گرفتن نمره 20 با یک معلم خصوصی خوب هماهنگ کنید.



خلاصه اینکه این کلاس ها فقط برای دانش آموزان و دانشجویان ضعیف نیست در هر سطح تحصیلی و برای هر هدفی می توان کلاس برگزار نمود. استفاده از این جلسات باعث پیشرفت شما به نسبت وضعیت فعلی شما می شود. ممکن است از ضعیف بخواهید به متوسط، از متوسط به خوب و یا از خوب با عالی برسید. در هر صورت این کلاس ها کاربرد دارد. برای موفقیت در کنکور، کسب رتبه عالی در المپیاد، یادگیری مکالمه انگلیسی در زمان کم، آموزش نرم افزارهای تخصصی رشته های مهندسی مانند اتوکد، سالیدورکس و ....، آموزش کامپیوتر و .... می توانید از این کلاس ها استفاده نمائید.


پیشنهاد می شود بخوانید: تدریس خصوصی ابتدایی در منزل چرا مفید است؟


2- معلم خصوصی، زمان و برگزاری کلاس، تعداد جلسات و ... را خودتان انتخاب می کنید


بهتر از این ممکن نیست. تمام عواملی که در افزایش بازدهی کلاس موثر است را خود شاگرد و یا والدین ایشان انتخاب می کند. می توانید در همین سایت ایران مدرس بهترین استاد و معلمی که می تواند به شما در یادگیری بهتر دروس کمک کند را انتخاب نمائید (مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی). به این ترتیب مدرس و استادی را انتخاب می کنید که هم به لحاظ سابقه کاری و سوابق تدریس از نظر شما مناسب باشد و هم قیمت مناسبی برای کلاسهای خودش در نظر گرفته باشد.


از طرفی کلاس های مدرسه و دانشگاه ممکن است صبح زود برگزار شود و برای شما بازدهی زیادی نداشته باشد یا بعد از نهار ممکن است خواب آلود باشید. اما زمان برگزاری کلاس های خصوصی را خودتان انتخاب می کنید به گونه ای که بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد. اگر در یک درس اشکالات زیادی دارید می توانید تعداد جلسات بالا برگزار کنید و برای درس دیگری می توانید به صورت رفع اشکالی کار کنید. بنابراین تعداد جلسات کلاس ها را هم خودتان تعیین می کنید. همه ی این موارد باعث می شود کلاس های خصوصی برای یادگیری بهتر دروس مفید و موثر باشد.


3- در ایام امتحانات هم قابل برگزاری است


در بسیاری از موارد اشکالات درسی دانشجویان و دانش آموزان در ایام امتحانات خودش را نشان می دهد. درت زمانی که به معلم و استاد اصلی درس هیچ دسترسی ای وجود ندارد. در این ایام وقتی دانشجویان و دانش آموزان با جدیت بیشتر به نسبت طول ترم درس می خوانند و مطالعه می کنند و درس ها را مرور می نمایند، تازه متوجه خواهند شد که چه بخش هایی را بلد نیستند و در کدام مباحث بیشتر اشکال دارند. در این ایام در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب و با تجربه می تواند خیلی کمک کننده باشد.


در زمان های نزدیک به امتحانات وقت خیلی مهم است و دانش آموزان و دانشجویان با برنامه ریزی دقیق سعی می کنند درس ها را خوب بخوانند. وقتی در بخش هایی از درس اشکالی وجود دارد برطرف کردن آن از روی کتاب کمک آموزشی وقت گیر است. ولی می توان حین درس خواندن و حل تمرین و مسئله و مرور درس و .... اشکالات را یادداشت کرد و در کمترین زمان از معلم خصوصی پرسید.


مطالعه نمائید:  موارد لزوم شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی


4- در زمان کمتری شما را به نتیجه می رساند


همانطور که گفته شد، رفع اشکال و جمع بندی دروس خصوصا در ایام امتحانات که زمان بسیار مهم است در کلاس های خصوصی در کمترین زمان انجام می شود. در ضمن، این کلاس ها چون معمولا در منزل برگزار می شود وقت شاگرد هم در مسیر رسیدن به کلاس تلف نشده و در نتیجه بیشترین بازدهی را دارد. البته مثلا اگر قصد دارید معلم خصوصی ریاضی داشته باشید، چون ریاضی برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد، از این کلاس ها بهتر است در طول ترم استفاده نمائید.


سخن پایانی


با توجه به مطالب ارائه شده می توان نتیجه گرفت که کلاس های تدریس خصوصی کاملا برای موفقیت در درس و تحصیل می تواند بسیار مفید باشد. این کلاس ها بازدهی خوبی دارد، منعطف است و برای هر سطح تحصیلی و درسی قابل برگزاری می باشد و در ایام امتحانات و یا در طول ترم بسته به نیاز و هدف شاگرد قابل برگزاری می باشد. مزیت این کلاس ها این است که خود شاگرد یا والدین ایشان معلم را انتخاب می کنند و در نتیجه می توان روی تمام پارامترها کنترل کامل داشت به گونه ای که بهترین نتیجه را بدهد.


در مقاله فواید کلاس های خصوصی و جلسات تدریس خصوصی و آموزش در منزل در رابطه با دلایل مفید بودن کلاس های خصوصی و مزیت های آن نسبت به کلاس های مدرسه و دانشگاه توضیحاتی ارائه شده است. برای موفقیت در درس و تحصیل و موفقیت در امتحانات و یادگیری زبان و نرم افزار، موسیقی و هنر و .... در کمترین زمان کلاس های خصوصی را به عنوان یکی از بهترین گزینه های ممکن در نظر داشته باشید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 703 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image