ارتباط مستقیم با 30630 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه تدریس خصوصی به پیشرفت تحصیلی کمک می کند؟

چگونه تدریس خصوصی به پیشرفت تحصیلی کمک می کند؟

چگونه تدریس خصوصی به پیشرفت تحصیلی کمک می کند؟

در این بخش در رابطه با نحوه کمک کلاس های تدریس خصوصی به پیشرفت در درس و تحصیل دانشجویان مطالبی ارائه می شود.


تدریس خصوصی و پیشرفت تحصیلی


ممکن است بعضی از افراد به میزان زیادی از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کرده باشند و عده ای دیگر هم فقط برای رفع اشکال از این کلاس ها استفاده نمایند. شاید بعضی از دانشجویان هم چون خودشان در درس و تحصیل سطح بالایی دارند به جای استفاده از این کلاس های برای گرفتن نمرات خوب، خودشان کلاس خصوصی برای بقیه افراغد برگزار کرده باشند و به پیشرفت انها کمک کرده باشند. به هر حال این کلاس ها امکان بسیار خوبی است که می توان برای موفقیت در دروس مختلف ، انواع آزمون های زبان و کامپیوتر، یادگیری سریعتر نرم افزارها و هنر و موسیقی، بدست آوردن رتبه خوب در کنکور و .... روی آن حساب کرد.


کلاس های تدریس خصوصی برخلاف ذهنیتی که بسیاری از افراد در رابطه با آن ممکن است داشته باشند فقط مختص دانش آموزان و دانشجویان تنبل و یا ضعیف نیست. هر شخصی اگر بخواهد به نسبت وضعیت فعلی خودش پیشرفت کند می تواند در کنار خودش یک معلم خصوصی خوب داشته باشد. بسیاری از اساتید تدریس خصوصی به صورت کاملا دلسوازنه و متعهد تدریس می کنند و در کار خودشان هم حرفه ای هستند. بنابراین برای گرفتن نمره بهتر در امتحانات و آموزش بهتر دروس مختلف می توان روی این کلاس ها حساب کرد. در همین سایت ایران مدرس، اساتید زیادی در زمینه تدریس خصوصی دروس مختلف فعالیت دارند. بر روی عبارت مشاهده مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید تا لیست اساتید را مشاهده نموده و بتوانید معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید.


حتما بخوانید: 46 ویژگی مهم یک معلم خصوصی خوب



موارد لزوم برای مفید بودن کلاس های خصوصی:


در ادامه به بحث اینکه چگونه کلاس های تدریس خصوصی می تواند به پیشرفت در تحصیل کمک کند بر می گردیم. کلاس های تدریس خصوصی اگر به موقع شروع شود و دانش اموز یا دانشجو به اندازه کافی آن را جدی بگیرد و در عین حال با یک مدرس خوب کلاس های هماهنگ شده باشد در نهایت می تواند بسیار کمک کننده باشد. یک بار دیگر مواردی که ذکر شد را مطالعه کنید. تمامی این موارد در افزایش بازدهی کلاس های تدریس خصوصی موثر است. بسیاری از افراد فکر می کنند از این کلاس ها فقط باید در ایام امتحانات استفاده کرد. در نتیجه کلاس را به اندازه کافی زود شروع نمی کنند.


اگر شخصی در درس شیمی اشکالات زیادی داشته باشد (به عنوان مثال) مسلما فقط با دو یا سه جلسه کلاس در ایام امتحانات نمی تواند همه ی اشکالات را برطرف نماید. این شخص باید از اوایل و یا حداقل از اواسط ترم در کلاس های تدریس خصوصی شیمی شرکت کند. به هر حال برای دروسی مانند شیمی، ریاضی، فیزیک و ... چون باید تمرین حل شود و درس در بین جلسات مرور گردد در نتیجه زمان کافی باید در اختیار داشته باشید. اگر این نکته در نظر گرفته شود کلاس های خصوصی برای پیشرفت در درس موثر است. اما اگر کلی اشکال وجود داشته باشد و شخص دو سه روز مانده به امتحان به فکر شرکت در این کلاس ها بیافتد در نهایت نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد.



حتما بخوانید: چگونه با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در درس و تحصیل موفق تر باشیم؟



داشتن معلم و مدرس خصوصی خوب و جدی گرفتن کلاس ها:


نکات دیگری که گفته شد و برای موثر و مفید بودن کلاس های خصوصی باید در نظر گرفته شود این موارد بود که اولا با یک معلم خوب کلاس ها هماهنگ شود و ثانیا کلاس های خصوصی توسط خود شاگرد جدی گرفته شود. در کلاس های مدرسه و دانشگاه ممکن است معلم یا استاد برای حل تمرینات توسط شاگردها نمره ای در نظر بگیرد و همین باعث شود حل تمرینات و مسائل جدی گرفته شود. در کلاس های خصوصی نمره ای در کار نیست و حل تمرینات و مسائل نمره ندارد. ولی اگر خود دانش اموز یا دانشجو به یادگیری علاقه دارد و می خواهد کلاس ها برای ایشان مفید باشد باید کلاس را جدی گرفته و تمرینات را انجام دهد.


در حقیقت بدون حل تمرین و مسئله و بدون درس خواندذن نه تنها کلاس های خصوصی بلکه هیچ کلاس دیگری هم نمی تواند برای پیشرفت در درس و تحصیل موثر باشد. به عبارت دیگر، پیشرفت در تحصیل و یا در هر کار دیگری وقتی اتفاق می افتد که در مرحله اول خود شخص بخواهد و برای آن وقت بگذارد. برای موفقیت در دروس هم درس خواندن و خواستن خود شخص در اولویت اول قرار دارد. اگر اینطور باشد و شخص واقعا بخواهد، در نهایت کلاس های خصوصی می تواند بسیار خوب و کمک کننده باشد.


حتما مطالعه کنید: نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل


سخن آخر


با توجه به موارد گفته شده می توان ذکر کرد که کلاس های تدریس خصوصی در صورتیکه جدی گرفته شود، با یک مدرس خوب برگزار گردد و زود شروع شود برای پیشرفت در تحصیل موثر است.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 734 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image