ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل

نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل

نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل

در این بخش در رابطه با نحوه استفاده از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل توضیحاتی ارائه می گردد. با شرکت در کلاس های خصوصی می توان معدل بالا و حتی معدل الف و 20 را بدست آورد.


تدریس خصوصی و افزایش معدل


از کلاس های تدریس خصوصی برای هدف های مختلفی می توان استفاده کرد. به عنوان مثال فرض کنید دانش اموز یا دانشجویی چندین سال و یا چند ترم است تلاش می کند در نمراتی که کسب می نماید و در نهایت در معدل خودش تغییر مثبتی ایجاد کند ولی نتیجه نمی گیرد.


در این حالت ممکن است این شخص اشکالات پایه ای داشته باشد و این اشکالات در تمام امتحانات خودش را نشان خواهد داد و از گرفتن نمره خوب توسط ایشان جلوگیری می کند. در بسیاری از مواقع دانش آموز یا دانشجو خودش از وجود چنین اشکالات پایه ای در دروس مختلف بی خبر است و یا نمی داند چگونه این موارد را برطرف نماید.


به عنوان مثال ممکن است شخصی در مطالب پایه ای ریاضی مانند حد و مشتق، انتگرال گیری، دامنه و برد تابع، نسبت های مثلثاتی و .... اشکالاتی داشته باشد و در پایه های بالاتر همین اشکالات پایه ای باعث کم شدن نمره ایشان در درس ریاضی و حتی دروس دیگر مانند فیزیک گردد. در چنین شرایطی در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب و استفاده از کلاس های تدریس خصوصی می تواند برای رفع اشکال و گرفتن نمرات بهتر و در نهایت افزایش معدل بسیار مفید باشد (مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی). اگر می خواهید از کلاس های تدریس خصوصی برای افزایش معدل استفاده کنید موارد زیر را در نظر داشته باشید.


حتما بخوانید: 46 ویژگی مهم یک معلم خصوصی خوب


1- در طول ترم از کلاس های خصوصی استفاده کنید


ممکن است شخصی بخواهد با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی در درس خاصی قبول شود و نمره مناسبی بگیرد. برای ایشان استفاده از دو یا سه جلسه کلاس در ایام امتحانات می تواند کافی باشد. اما برای افزایش معدل باید برنماه بهتری داشته باشید. با موکول کردن این کلاس ها و موکول کردن مطالعه دروس به ایام امتحانات تغییر مثبتی در معدل ایجاد نمی شود. باید کلاس های تدریس خصوصی را در طول ترم برگزار کرد و به اندازه کافی کلاس برگزار نمود و در ضمن زمان کافی هم برای مطالعه و حل تمرین و مسئله و مرور داشته باشید. در نتیجه  در طول ترم این کلاس های بسیار مفید تر است.



2- برای هر درس به تناسب نیاز از این کلاس ها استفاده نمائید


خودتان بهتر می دانید که اگر می خواهید معدل بالایی داشته باشید باید عملکرد کلی شما در تمام دروس خوب باشد. یعنی مثلا اگر در یک درس خیلی ضعیف عمل کنید همین می تواند روی معدل شما تاثیر منفی بگذارد. بنابراین باید پیش خودتان حساب کتاب کنید که برای هر درس چند جلسه کلاس لازم دارید و کدام درس ها بیشتر به توجه نیاز دارد. شاید برای بعضی از دروس هم اصلا کلاس های تدریس خصوصی لازم نباشد. به عنوان مثال اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی بیشتر استفاده کنید. اگر در زبان انگلیسی خوب هستید یکی دو جلسه کلاس تدریس خصوصی زبان ممکن است کفایت کند. دروسی که تعداد جلسات بیشتری لازم دارد را زودتر شروع کنید و دروسی که یکی دو جلسه رفع اشکال لازم دارد را به ایام امتحانات هم موکول کنید ایرادی ندارد.


3- در کنار شرکت در کلاس های خصوصی، خودتان هم درس بخوانید


برای اینکه معدل شما بیشتر شود تنها اینکه بخواهید از کلاس های خصوصی استفاده کنید کافی نیست. درس خواندن و حل تمرین و مسئله توسط خودتان هم لازم است. کلاس های خصوصی این مزیت را دارد که اگر حین خواندن و مطالعه دروس اشکال یا اشکالاتی داشته باشید می توانید امیدوار باشید که در کمترین زمان و توسط یک مدرس خوب و مجرب برطرف می گردد. ولی در اصل کار اساسی و اصلی را خودتان انجام می دهید. روی درس خواندن خودتان خیلی حساب کنید. با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی اگر قبلا اشکالی داشته اید برطرف خواهد شد و در مسیر درست قدم خواهید گذاشت. ولی باز هم واضح است که خودتان باید برای یادگیری دروس تلاش کنید.


4- کلاس های تدریس خصوصی را جدی بگیرید


برای اینکه شرکت در کلاس های خصوصی برای افزایش معدل شما موثر باشد شرط دیگری که دارد این است که این کلاس ها جدی گرفته شود. به این معنی که در کلاس ها با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید و تمریناتی که معلم خصوصی به شما می دهد را انجام دهید. برای بسیاری از دانش اموزان و دانشجویان تنها انگیزه برای حل تمرینات نمره آن است. در صورتیکه باید تمرینات کلاس های خصوصی را برای یادگیری بهتر درس حل کنید. بدون درس خواندن و مرور و حل تمرینات شرکت در کلاس های خصوصی فایده ندارد.


این مقاله هم مفید است: 10 بهترین معلم ریاضی جهان


5- با معلم و استاد خوب کلاس ها را هماهنگ نمائید


در همین سایت ایران مدرس اساتید زیادی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فیزیک، ریاضی، شیمی، زبان، عربی و .... فعالیت دارند (مشاهده لیست معلم های خصوصی). سعی کنید لیست مدرسین را با دقت ببینید و استاد و معلمی که رزومه و سوابق کاری بهتری دارد و کلاس ها را با قیمت بهتر و مناسب تری هم برگزار می کند هماهنگ نمائید. حتی اگر در یکی دو جلسه اول از نحوه تدریس استاد راضی نبودید می توانید با یک استاد دیگر کلاس ها را هماهنگ نمائید. بعضی از مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس، در صورت عدم رضایت شما از کلاس، حتی جلسه اول را مبلغی دریافت نمی کنند. به هر حال اینکه یک معلم خصوصی خوب در کنار خودتان داشته باشید در رسیدن شما به هدفتان که همان افزایش معدل است موثر می باشد.


سخن آخر


با توجه به مطالب ارائه شده و با در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد می توان از کلاس های تدریس خصوصی به عنوان یک امکان خوب برای افزایش معدل استفاده کرد. البته همانطور که گفته شد افزایش معدل تصمیم قوی و اراده خوبی می خواهد. باید از همان اوایل و یا حداقل از اواسط ترم تصمیم بگیرید که این کار را انجام دهید و برای هر درس به تناسب اشکالاتی که دارید و به تناسب نیاز از کلاس های خصوصی استفاده کنید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 674 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image