ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی راهکارهایی برای افزایش تاثیر کلاس های تدریس خصوصی

راهکارهایی برای افزایش تاثیر کلاس های تدریس خصوصی

راهکارهایی برای افزایش تاثیر کلاس های تدریس خصوصی

در این بخش راهکارهایی برای افزایش تاثیر کلاس های تدریس خصوصی ارائه می گردد. یکی از بهترین روش ها برای موفقیت در تحصیل استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است.


افزایش تاثیر تدریس خصوصی


همانطور که گفته شد، کلاس های خصوصی برای آموزش عالی و سریع بسیار مفید است. اما به هر حال با در نظر گرفتن راهکارهایی می توان تاثیر و بازدهی این کلاس ها را افزایش داد. موارد زیر در این زمینه می تواند مفید باشد:


1- کلاس های خصوصی را با یک معلم خصوصی خوب برگزار نمائید.


کلاس های خصوصی وقتی بازدهی خوبی خواهد داشت که معلم خوبی داشته باشید. در همین سایت ایران مدرس اساتیدی زیادی در زمینه خدمات تدریس خصوصی فعالیت دارند (مشاهدده لیست مدرسین خصوصی). در ایران مدرس اساتید رزومه کاملی ارائه کرده اند و به این دلیل می توانید با آگاهی کامل یک معلم خوب را انتخاب نمائید. استادی را انتخاب کنید که تجربه کاری بالایی داشته باشد و از دانشگاه معتبری فارغ التحصیل شده باشد.


در صورت تمایل می توانید مدارک لازم را از استاد انتخاب خودتان بخواهید. به هر حال برای رسیدن به هر هدفی اینکه در کنار خودتان یک راهنمای خوب و مجرب داشته باشید خیلی مهم است. برای موفقیت در درس و تحصیل هم در کنار داشتن یک معلم و استاد خوب کاملا کمک کننده است.


2- در زمان های مناسبی کلاس ها را برگزار نمائید.


بعضی از افراد صبح زود سر حال تر هستند و برای یادگیری دروس گیرایی بالاتری دارند. برخی دیگر صبح فقط خمیازه می کشند و عصر را ترجیح می دهند. این به خودتان بستگی دارد و به اینکه چه عادتهایی دارید. در هر زمانی که بازدهی کلاس های برای شما بهتر است این جلسات را برگزار کنید. در روزهایی که در مدرسه یا دانشگاه کلاس های زیادی داشته اید بهتر است کلاس خصوصی نداشته باشید چون بازدهی آن برای شما کم خواهد بود. البته در بعضی از موارد چاره ای نیست ولی در هر صورت تلاش کنید در زمان هایی که برای خود شما بازدهی بهتری دارد کلاس داشته باشید.



مطالعه نمائید: نحوه گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی


3- از کلاس های تدریس خصوصی انتظار معقول و منطقی داشته باشید.


کلاس های خصوصی معجزه نمی کند. به امید شرکت در این کلاس های در طول ترم کل درس ها را کنار نگذارید. کلاس های تدریس خصوصی وقتی بازدهی خوبی خواهد داشت که به اندازه کافی زود شروع شده باشد و در کنار ان خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.


بعضی از افراد فکر می کنند چون هزینه پرداختی می کنند و کلاس های اضافه تری به نسبت دوستانشان دارند دیگر لازم نیست هیچ کاری انجام شود. شرکت در کلاس های خصوصی یک امکان خوب و اضافه است که وقتی بازدهی دارد که خود شما آن را جدی بگیرید و به نسبت تعداد جلساتی که لازم دارید و به نسبت تعداد اشکالاتی که دارید زود شروع کنید.


حتما بخوانید: تدریس خصوصی ابتدایی در منزل چرا مفید است؟


4- این کلاس ها را مانند کلاس های مدرسه و دانشگاه جدی بگیرید.


همانطور که در مورد قبلی هم گفته شد، این کلاس ها وقتی بازدهی خوبی دارد که به اندازه کافی زود شروع شود و جدی گرفته شود. اما جدی گرفتن این کلاس ها به چه معنی است؟ تمریناتی که در کلاس به شما داده می شود را انجام دهید. اگر مدرس و معلم خصوصی شما مشورتی به شما می دهد و برای شما برنامه ریزی می کند آن را انجام دهید. کاملا واضح است که این کلاس ها بدون فعالیت خود شما نمی تواند فایده ای داشته باشد.


این مقاله هم مفید است: راهکارهای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل


5- کلاس ها را به ایام امتحانات موکول نکنید.


همانطور که قبلا هم گفته شد، این کلاس ها را باید زودتر شروع کنید. فرض کنید درس فیزیک را اصلا نخوانده اید و 3 یا 4 روز تا امتحان فیزیک باقی مانده است. در این حالت اگر با بهترین معلم خصوصی فیزیک هم هماهنگ کنید باز هم کار شما سخت خواهد شد. در ضمن اگر قبول هم شوید آن نمره ای که مد نظرتان است و می توانست نمره خیلی خوبی هم باشد را نمی گیرید. برای درس ریاضی هم اگر رفع اشکالی است و درس را خودتان خوانده اید که ایرادی ندارد در ایام امتحانات رفع اشکال کنید.


اما اگر درس را خوب نخوانده اید و مطالب زیادی باقی مانده و یا در کلاس های اصلی خودتان غیبت زیاد دارید، زودتر با یک معلم خصوصی ریاضی خوب هماهنگ کنید. دروسی مانند ریاضی و فیزیک برای یادگیری به زمان نیاز دارند. برای بقیه دروس هم بهتر است کلاس ها در طول ترم برگزار شوند تا در ایام امتحانات.


6- در فاصله زمانی بین کلاس های خصوصی درس بخوانید.


این مورد در توضیحات بالا هم گفته شد. درس خواندن خودتان خیلی لازم است. بعضی از از مطالب تا خودتان روی آن تامل و تفکر نکنید یاد گرفته نمی شود. در ضمن، وقتی خودتان درس می خوانید بازدهی کلاس های تدریس خصوصی هم بیشتر خواهد شد. وقتی خودتان درس را مرور می کنید و تمرین حل کنید مطالبی که مدرس خصوصی ارائه می کند را هم بهتر می فهمید.


مطالعه نمائید: کلاس تقویتی ریاضی هشتم


7- تعداد جلسات کافی برگزار نمائید.


ممکن است برای درس زبان انگلیسی تعداد جلسات کمتری لازم داشته باشید و در درس شیمی تعداد بالای کلاس های خصوصی شیمی لازم باشد. با توجه به پایه تحصیلی خودتان و تعداد اشکالاتی که دارید تعداد جلسات کافی را برگزار نمائید. شب قبل از امتحان هم برگزاری یک جلسه برای رفع اشکال و جمع بندی کاملا موثر است.


جمع بندی و نتیجه گیری


با توجه به مطالب ارائه شده می توان با درس خواندن همزمان با برگزاری کلاس های خصوصی و جدی گرفتن این کلاس ها و در نظر گرفتن مواردی که در بالا گفته شد بازدهی و تاثیر آن را افزایش داد و در کنکور و امتحان موفق تر بود.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 735 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image