ارتباط مستقیم با 30651 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه کلاس های تدریس خصوصی مفیدی برای شاگردهایمان داشته باشیم؟

چگونه کلاس های تدریس خصوصی مفیدی برای شاگردهایمان داشته باشیم؟

چگونه کلاس های تدریس خصوصی مفیدی برای شاگردهایمان داشته باشیم؟

در این مقاله در رابطه با نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس خصوصی و در رابطه با اینکه چگونه فواید کلاس های خصوصی را برای شاگردها افزایش دهیم توضیحاتی ارائه می گردد. واضح است که به هر میزان یک معلم و استاد تدریس خصوصی کلاس های مفیدتری برگزار کند در نهایت خودش هم موفق تر و پردرآمدتر خواهد بود.


پیشنهاد می شود مقاله نحوه افزایش بازدهی کلاس های تدریس گروهی و خصوصی برای یادگیری بهتر دروس را هم مطالعه کنید.


نحوه داشتن تدریس خصوصی مفید


برای اینکه کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی و ... برای شاگردها مفیدتر باشد، در مرحله اول باید استاد و معلم تدریس خصوصی خودش به درسی که تدریس می کند علاقه داشته باشد و به صورت کامل بر آن مسلط باشد. اگر این دو عامل از قبل در نظر گرفته شده باشد تا حد زیادی بحث مفید بودن و پربازده بودن کلاس ها حل شده است. در ادامه نکات تکمیلی ای ذکر می گردد که با در نظر گرفتن آنها می توان بازدهی کلاس های خصوصی را بیشتر هم افزایش داد.


برای اینکه یک کلاس تدریس خصوصی برای شاگرد مفید باشد باید استاد به شناخت خوبی از اهداف و سطح درسی و توانایی های شاگرد خودش رسیده باشد. در بسیاری از موارد ممکن است در کلاس های تدریس خصوصی مباحثی توسط استاد ارائه شود که با وجود سطح علمی بالا و ارائه خوب توسط استاد ولی باز هم برای شاگرد مفید نباشد. باید در کلاس های خصوصی مطالب مناسب و متناسب با سطح درسی و تحصیلی شاگرد ارائه شود و فقط اینکه مطالب ارائه شده به لحاظ علمی سطح مناسبی داشته باشد کافی نیست.


مطالعه نمائید: 30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی


ممکن است یک معلم که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دهم (به عنوان مثال) فعالیت دارد دو شاگرد برای این درس داشته باشد ولی مطالبی که برای هر کدام ارائه می کند متفاوت باشد. ممکن است برای یکی از شاگردهای خودش از مباحث پایه ای تر شروع کند و برای شاگرد دیگری که دارد تمرینات سطح بالا و نمونه سوالات امتحانی را مورد بررسی قرار دهد.


مطالعه مقاله چرا تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و امتحانات مفید است؟ هم مفید است.



به شناخت خوبی از شاگرد برسید


اما چگونه می توان به شناخت خوبی از شاگرد رسید و چگونه می توان فهمید که چه مطالبی ارائه شود تا برای ایشان مفید باشد؟ یک مدرس و استاد خوب باید تیز و باهوش باشد. اولا در جلسه اول نباید ریسک کرد و سوالات نا به جا پرسید که تعبیر به بلد نبودن درس توسط استاد شود. جلسه اول در کار تدریس خصوصی بسیار مهم است. اساتید تدریس خصوصی باید در جلسه اول جنبه های مختلفی را در نظر بگیرند. مهمترین نکته اینکه در جلسه اول تدریس خصوصی، یک معلم خصوصی خوب باید بهترین تدریس خودش را داشته باشد و به گونه ای درس را ارائه دهد که شاگرد ایشان و والدین نه تنها تایید کنند بلکه از نحوه تدریس ایشان لذت ببرند.


بنابراین بهترین نسخه خودتان در جلسات اول تدریس خصوصی باشید. چرا که جلسه اول عالی تضمین کننده ادامه پیدا کردن جلسات است و ممکن است یک شاگرد را برای چند سال داشته باشید. نکته دیگر اینکه در همان جلسه اول فقط خوب تدریس کردن مهم نیست. بلکه باید مطالب را به گونه ای ارائه کنید که مفید باشد و مطالبی را تدریس کنید که مد نظر شاگردتان باشد. همانطور که گفته شد باید باهوش باشید و با پرسیدن سوالاتی حین تدریس متوجه شوید که آیا در مسیر درست قرار دارید یا نه. باید چند بار از شاگرد خودتان بپرسید که آیا نحوه تدریس اوکی است یا باید تغییری ایجاد شود؟ باید هدف ایشان از کلاس های خصوصی را بپرسید و سعی کنید مطالب را به گونه ای انتخاب و ارائه کنید که برای ایشان مفید باشد.


مطالعه کنید: چگونه تدریسی حرفه ای داشته باشیم؟



مسلط باشید و با شاگرد هماهنگ شوید


شاگردها معمولا در کلاس های خصوصی عدم رضایت خودشان را بیان نمی کنند ولی اگر راضی نباشند به راحتی بهانه ای می آورند و جلسه بعد را کنسل می کنند و در این حالت شاگرد از دست رفته است. بنابراین استاد باید سعی کند خودش را با شاگرد هماهنگ کند و مطالب را به گونه ای ارائه کند که برای ایشان مفید باشد. پس اولا عالی تدریس کنید و بر درس 100 درصد مسلط باشید و در جلسه اول بهترین خودتان باشید. ثانیا هدف شاگرد خودتان را از شرکت در کلاس های خصوصی بپرسید و انتظارات ایشان را بدانید و خودتان را با آن هماهنگ کنید. برای همه ی شاگردهای خودتان به یک شیوه عمل نکنید و انعطاف داشته باشید و روش تدریس و نحوه ارائه درس را برای هر شاگرد متناسب با شخصیت ایشان و متناسب با اهدافی که دارند و سطح سوادی که دارند تغییر دهید.


نکته دیگری که علاوه بر این موارد باید در کلاس های تدریس خصوصی در نظر داشته باشید تا کلاس ها مفید باشد این است که باید هر از چند گاهی از مطالبی که تدریس می کنید سوال بپرسید تا متوجه شوید که آیا شاگرد شما اصلا در حال یاد گرفتن هست و یا فقط در کلاس حضور دارد؟ ممکن است مطالبی که ارائه می کنید پیش پا افتاده و خسته کننده باشد یا خیلی سطح بالا تدریس می کنید و شاگرد شما اصلا متوجه نمی شود. با پرسیدن سوالاتی حین ارائه درس کم کم متوجه خواهید شد که شاگرد شما چقدر درس را بلد است و آیا مطالب تدریسی شما را متوجه می شود یا خیر. در ادامه نحوه تدریس را اصلاح می کنید تا کلاس ها مفید تر باشد.


پیشنهاد می کنیم مقاله راهکارهایی برای داشتن یک تدریس موفق را هم بخوانید.


نکات تکمیلی برای داشتن تدریس خصوصی مفید


در ادامه در رابطه با روش هایی که می تواند باعث شود کلاس های خصوصی شما مفید تر و پربازده تر باشد جمع بندی می کنیم:


1- برای اینکه کلاس های خصوصی شما مفید باشد تاکید می شود قبل از حضور در کلاس حتما درس را مرور کنید تا 100 درصد بر آن مسلط باشید. اگر درس را خوب بلد باشید سر کلاس به نحوه حل سوال فکر نمی کنید چون از قبل بلد هستید و ذهن شما آزاد خواهد بود تا روی نحوه ارائه بهتر درس تمرکز کنید.


2- دروسی را تدریس کنید که به آن علاقه دارید. اگر با علاقه تدریس کنید حس خوبی را به شاگردهای خودتان منتقل می کنید و آنها هم علاقه مند خواهند شد. اگر به عنوان مثال به تدریس خصوصی فیزیک بیشتر از تدریس خصوصی شیمی علاقه دارید روی تدریس فیزیک متمرکز شوید و اکثر کلاس های خودتان را برای درس فیزیک برگزار کنید.


3- در کلاس های تدریس خصوصی شما با یک نفر شاگرد سر و کار دارید و باید نحوه تدریس خودتان و مطالبی که ارائه می کنید را به گونه ای انتخاب کنید که برای شاگرد شما مفید باشد. سطح کلاس و مطالبی که ارائه می شود را مورد بازبینی قرار دهید و با پرسیدن سوال از شاگرد خودتان متوجه شوید که چه نوع تدریسی را در نظر دارند و خودتان را هماهنگ کنید.


4- حین ارائه درس در حدی که خسته کننده و آزار دهنده نباشد مرتبا سوال بپرسید تا میزان یادگیری شاگرد خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید. فقط خودتان حرف نزنید و به ایشان هم اجازه بدهید که نظر خودشان را بیان کنند (در این زمینه مطالعه مقاله تدریس دو طرفه و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی مفید است). به این ترتیب متوجه خواهید شد که چه میزان از مطالب را یاد گرفته اند. اگر رضایت بخش بود که بسیار خوب است در غیر این صورت تغییراتی ایجاد کنید تا کلاس مفیدتر شود.


مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: راهکارهایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 612 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image