ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت

تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت

تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت

تدریس خصوصی به عنوان کار نیمه وقت و تمام وقت می تواند انجام شود. در این مقاله در رابطه با نحوه فعالیت موفق در زمینه کار تدریس خصوصی پاره وقت و تمام وقت توضیح داده شده است.


کار تدریس خصوصی


بسیاری از معلم های رسمی و اساتید دانشگاه و یا افرادی که کارمند شرکت های خصوصی و دولتی هستند به صورت نیمه وقت در این زمینه فعالیت دارند و افراد دیگری هم به صورت حرفه ای تدریس خصوصی می کنند و تمام وقت در این زمینه فعالیت دارند. به هر حال، به هر شکلی که بخواهید در این زمینه فعالیت داشته باشید تدریس خصوصی کار خوبی است، برای دانش آموزان و دانشجویان اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند کاملا مفید باشد و اساتید و علاقه مندان به آموزش هم می توانند درامد خوبی از آن بدست آورند.


در بسیاری از موارد اگر عملکرد خوبی داشته باشید ممکن است فعالیت به صورت پاره وقت در زمینه تدریس خصوصی حتی از کار اصلی ای که دارید درآمد بالاتری را نصیب شما کند. برای داشتن تدریس خصوصی و فعالیت در این زمینه مواردی باید در نظر گرفته شود. در مرحله اول باید تکلیف خودتان را با این کار مشخص کنید. کار تدریس خصوصی و آموزش در منزل مزایا و چالش های خودش را دارد. برای حضور در کلاس باید به منزل شاگردهایتان بروید و اگر با این قضیه مشکل دارید و خیلی خوشایند شما نیست می توانید کلا این کار را انجام ندهید.


مطالعه نمائید: استخدام جدید معلم خصوصی سال 1402 و 1403


چالش های کار تدریس خصوصی


در شهرهای بزرگ مانند تهران هم مشکل دیگری که وجود دارد بحث ترافیک است. البته باید سعی کنید کلاس هایی که به خودتان نزدیکتر هستند را قبول کنید. ولی به هر حال در مواردی ممکن است وقت مدرس در مسیر کلاس خیلی تلف شود. برای بحث برگزاری کلاس در منزل هم می توان در آموزشگاه یا در محل دیگری به جز منزل کلاس را برگزار کنید و یا تدریس اینترنتی انجام دهید.


ولی به هر حال تدریس خصوصی در منزل یک بحث جا افتاده است و اگر می خواهید در این زمینه فعالیت موفقی داشته باشید باید با برگزاری کلاس ها در منزل شاگردهایتان کنار بیائید. برای جذب شاگرد و فعالیت در این زمینه می توانید در همین سایت ایران مدرس برای تدریس خصوصی ثبت نام کنید و از این طریق با متقاضیان کلاس در ارتباط باشید. البته روش های بسیار دیگری هم برای جذب شاگرد وجود دارد.



نحوه شروع فعالیت به عنوان معلم خصوصی


برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و موفقیت در این زمینه مواردی که در بالا گفته شد را باید در نظر بگیرید. در ادامه سراغ این بروید که چه درس هایی را تدریس کنید. در دبیرستان و دانشگاه در چه درس هایی قوی بودید؟ از کلاس کدام دروس لذت می بردید و در کدام درس ها بهترین نمره را در امتحان می گرفتید؟ همان دروس برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی برای شما بهترین موارد هستند. البته اگر دروس مذکور برای کلاس خصوصی متقاضی داشته باشند. مثلا اگر به تاریخ علاقه داشته اید درس تاریخ برای کلاس خصوصی متقاضی ندارد ولی اگر در عربی نمرات خوبی می گرفتید تدریس خصوصی عربی جزو زمینه هایی است که متقاضی زیادی دارد. ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان، انواع نرم افزارها، دروس دانشگاهی رشته های فنی مهندسی و .... پرمتقاضی هستند. البته حتما موارد دیگری هم وجود دارد که شاید اینجا ذکر نشده باشد. زبان انگلیسی، آلمانی و زبان فرانسه هم گزینه های خوبی هستند. برای شروع تدریس خصوصی زبان و یا داشتن عملکرد موثر در زمینه تدریس زبان باید خودتان در مرحله اول در این زمینه خوب باشید و بر این درس هم به صورت صد در صدی مسلط باشید.


دروس تدریسی مناسب


خلاصه اینکه انتخاب دروسی که تدریس می کنید مهم است و باید درس هایی را ارائه کنید که هم به انها علاقه مند باشید و هم بر آنها مسلط باشید. اگر در این زمینه خوب عمل کنید زمانی فرا می رسد که در یک روز شاید 6 یا 7 جلسه کلاس برگزار کنید (در ایام امتحانات و در پیک کاری). در این حالت اگر به مطالبی که ارائه می کنید خودتان علاقه مند باشید کار برایتان خیلی راحت تر خواهد بود و کلاس ها هم برای شاگردهایتان مفیدتر خواهد شد. برای کسب درآمد حداکثری از تدریس خصوصی زبان یا هر درس دیگر دو پارامتر علاقه به درس و تسلط بر آن از مهمترین موارد است.


درآمد شغل تدریس خصوصی


میزان درآمد کار تدریس خصوصی کاملا به خودتان بستگی دارد. در مرحله اول به اینکه فکر می کنید در نهایت می توان چه درآمدی کسب کرد و چه درآمدی از این کار برایتان باورپذیر است بستگی دارد. ممکن است فکر کنید حداکثر ماهی یک میلیون تومان یا مثلا 3 میلیون تومان می توان از آن بدست آورد. البته مدرسینی که به قول معروف حالت برند دارند و شناخته شده هستند شاید در یک روز 1 میلیون تومان یا 3 میلیون تومان درآمد را داشته باشند. خلاصه اینکه در مرحله اول به باورهای خود شما بستگی دارد. در مرحله بعد به دروسی که تدریس می کنید هم وابسته است. به عنوان مثال تدریس خصوصی کنکور درآمد بالاتری به نسبت تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی می تواند داشته باشد. در نهایت به موفقیت شما در جذب شاگرد هم وابسته است.


ممکن است شما در یک ماه به صورت متوسط روزانه 3 کلاس داشته باشید و مدرس دیگری 5 کلاس داشته باشد. باید برای موفقیت در این کار به صورت مداوم به فکر این باشید که کیفیت خدمات خودتان را افزایش دهید و بهتر و بهتر تدریس کنید. به هر میزان شاگردهای شما بهتر نتیجه بگیرند و شما بتوانید آنها را برای رسیدن به موفقیت تحصیلی بهتر هدایت کنید، در نهایت تعداد بیشتری از انها ترم های بعد هم برای دروس دیگر خودشان پیش شما بر می گردند و در نتیجه تعداد شاگردهای شما به سرعت افزایش پیدا می کند.


سخن آخر


برای کسب موفقیت های بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله 20 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در کار و شغل تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا کاملا مفید است. موفق شدن در کار تدریس خصوصی سخت نیست اگر مواردی که گفته شد را در نظر داشته باشید و به کار خودتان متعهد بوده و تلاش کنید شاگردهایتان بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 726 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image