ارتباط مستقیم با 30618 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای

فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای

فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای

در این مقاله در رابطه با چگونگی فعالیت در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای توضیحاتی ارائه می کنیم. اگر می خواهید به صورت حرفه ای در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.


فعالیت تدریس خصوصی حرفه ای


فعالیت به صورت حرفه ای در زمینه تدریس خصوصی به این معنی است بتوانید به عنوان یک کار و شغل اصلی روی آن حساب کنید، شاگردهای زیادی داشته باشید و درآمد قابل توجهی را کسب کنید. البته کار تدریس خصوصی و یا هر کاری که بخواهید برای خودتان داشته باشید و شروع کنید بالا و پایین دارد و مانند کارهای کارمندی نیست. در کارهای کارمندی شما کارهای مشخصی را انجام می دهید و حقوق و درآمد مشخصی هم دارید.


در کار تدریس خصوصی و یا کارهای دیگر مشابه آن ممکن است در یک مقطع زمانی درآمد خوب و بالایی داشته باشید و در زمان دیگر درآمد شما کمی کمتر شود. ولی در نهایت اگر به صورت حرفه ای و سطح بالا در این زمینه فعالیت داشته باشید می توانید به صورت متوسط درآمد خوب و بالایی داشته باشید. برای اینکه بتوانید روی تدریس خصوصی به عنوان یک کار خوب، پردرآمد و شغل اصلی حساب کنید موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.


این مقاله هم مفید است: نحوه شروع کار و شغل تدریس خصوصی زبان انگلیسی و کسب درآمد بالا


1- شاگردهای زیادی را جذب کنید


یکی از مهترین پارامترها و حتی شاید مهمترین پارامتر برای موفقیت در تدریس خصوصی این است که تعداد شاگردهای زیادی داشته باشید. شاگردهای زیادی را چگونه می توانید جذب کنید؟ در این مقاله در رابطه با انواع روشهای جذب شاگرد توضیح داده شده است. به هر حال این یک پارامتر مهم و حیاتی است. اکثر افرادی که در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودشان را ادامه نمی دهند به دلیل کمبود تعداد شاگرد است. ممکن است به عنوان مثال اگر شما ریاضی درس می دهید تعداد شاگردهای شما کم باشد ولی به هر حال باید با تبلیغات گسترده و استفاده از انواع روش های مختلف سعی کنید تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. در همین سایت ایران مدرس عضو شوید و برای فعالیت در زمینه کار تدریس خصوصی تبلیغ کنید.


ایران مدرس به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و می توانید برای جذب شاگرد به صورت کامل روی آن حساب کنید. اگر تدریس ریاضی هم انجام می دهید سایت www.Tadris-Riazi.com هم گزینه خوبی برای معرفی توانایی های خودتان است. با آموزشگاهها در ارتباط باشید و سایت و وبلاگ بزنید. شبکه های اجتماعی هم فرصت خوبی برای معرفی توانایی های شما است.



2- دید بلند مدت داشته باشید


فقط به این فکر نکنید که برای شاگردی که جذب کرده اید چند جلسه کلاس برگزار کنید و پول خودتان را بگیرید و اگر نتیجه هم نگرفت مهم نباشد. نتیجه گرفتن شاگردهایتان برای شما باید مهم باشد. حداقل به خاطر خودتان و برای اینکه در زمینه تدریس خصوصی موفق شوید نتیجه گرفتن شاگردهایتان باید برای شما مهم باشد.


همین شاگردی که دارید اگر نتیجه بگیرد خودش سال های بعد برای سایر دروس خودش با شما تماس خواهد گرفت. شاگردهای دیگری را هم معرفی خواهد کرد. در نهایت خواهید دید که شاگردهای زیادی را بدون تبلیغ جذب می کنید. دید بلند مدت به این معنی است که به شاگردهای خودتان عالی درس بدهید و پیگیر نتیجه گرفتن آنها باشید. دو سه سال اول تدریس خودتان اگر به این شکل عمل کنید در نهایت در سال های بعد درآمد شما بسیار خوب خواهد شد.


مطالعه کنید: چگونه در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودمان را گسترش دهیم؟


3- در زمینه های مورد علاقه خودتان فعالیت داشته باشید


علاقه به کار خیلی مهم است. بسیار خوب است که در مرحله اول وقتی سراغ تدریس خصوصی بیائید که به کار تدریس و آموزش علاقه داشته باشید. در مرحله بعد هم باید سراغ درس یا دروسی بروید که به خود آن دروس علاقه مند هستید و در دوران تحصیل خودتان نمرات خوبی گرفته اید. اگر در دوره متوسطه و یا دانشگاه همیشه در درس شیمی نمرات خوبی گرفته اید چه بهتر که تدریس خصوصی شیمی انجام دهید. به عنوان مثالی دیگر اگر به زبان انگلیسی علاقه دارید در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی فعالیت کنید.


اگر خودتان از یادگیری فیزیک لذت می برید تدریس فیزیک گزینه خوبی برای شما است. خلاصه اینکه علاقه به کار خیلی مهم است. افرادی که با شور و شوق تدریس می کنند و خودشان به درسی که ارائه می دهند علاقه دارند و از تدریس آن لذت می برند همواره در کار خودشان موفق تر هستند. البته درسی که برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب می کنید باید متقاضی هم داشته باشد و درسی نباشد که خودتان دوست دارید ولی کسی برای کلاس خصوصی آن متقاضی نیست.


4- در زمینه های مشخصی منحصر به فرد شوید


در هر کاری به هر میزان کار خودتان را در سطح بالاتری انجام دهید و جایگزین کردن شما سخت تر باشد در نهایت درامد بالاتری خواهید داشت. به عنوان مثال اگر تدریس خصوصی ریاضی متوسطه را به صورت معمولی انجام دهید چون مدرسین زیادی توانایی انجام این کار را دارند در نهایت جایگزین کردن شما کار خیلی راحتی است و ممکن است متقاضی زیادی برای کلاس های خصوصی خودتان نداشته باشید و در عین حال شاید اگر در یکی از جلسات سوال را نتوانید پاسخ دهید شخص دیگری را به جای شما هماهنگ کنند. اما اگر دروس مهمی را تدریس کنید (مثلا ریاضی کنکور و یا زیست و فیزیک کنکور و سایر دروس کنکوری) و عملا نشان داده باشید که در کار خودتان عالی هستید و روش های خاص و منحصر به فرد خودتان برای به نتیجه رساندن شاگردهایتان را داشته باشید در نهایت برای کلاس های شما مبالغ بالایی پرداخت می شود و در کار خودتان بسیار موفق خواهید بود.


بنابراین مثلا اگر فیزیک؛ زبان، شیمی و یا هر درس دیگری را تدریس می کنید به صورت مدام به این فکر کنید که چگونه می توانید روش های بهتر و پربازده تری برای به نتیجه رساندن شاگردهایتان پیدا کنید و تمایزهای مثبتی را ایجاد نمائید. به یاد داشته باشید به هر میزان کلاس های تدریس خصوصی شما متفاوت تر و منحصر به فردتر باشد جایگزینی شما سخت تر بوده و درآمد بالاتری خواهید داشت. برای اینکه بتوانید در زمینه تدریس خصوصی به صورت حرفه ای کار کنید روش های مخصوص خودتان را داشته باشید و کلاس های با کیفیت و متمایزی برگزار کنید.


حتما بخوانید: آیا با فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توان از شغلهای کارمندی درآمد بالاتری کسب کرد؟


5- مطالبی را به اسم خودتان منتشر کنید


یکی از راهکارهایی که با استفاده از آن به صورت حرفه ای تری می توانید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید این است که در اینترنت مطالبی را به اسم خودتان منتشر نمائید. در همین سایت ایران مدرس می توانید جزوه و خلاصه جزوه هایی را به اسم خودتان ثبت کنید تا منتشر شود. در کنترل پنل امکان ثبت جزوه وجود دارد. می توانید برای خودتان سایت یا وبلاگی بزنید و مطالبی را به اسم خودتان منتشر کنید.


مثلا اگر در زمینه تدریس خصوصی استاتیک فعالیت دارید در سایت یا وبلاگ خودتان یا در همین سایت ایران مدرس جزوه های خلاصه ای در زمینه آموزش استاتیک قرار دهید و اسم خودتان و شماره تماس خودتان را هم بنویسید. به این ترتیب در حوزه کاری خودتان به تدریج شناخته خواهید شد و شاگردهای زیادی را می توانید جذب نمائید. می توانید از نحوه تدریس خودتان فیلم بگیرید و در سایتهای اشتراک ویدئو مانند آپارات قرار دهید و یا در اینستاگرام خودتان منتشر نمائید. به هر حال، به هر میزان روی توانایی های خودتان بیشتر کار کنید و محتواهای مفیدتری را منتشر نمائید در نهایت افراد بیشتری شما را خواهند شناخت و شاگردهای بیشتری هم خواهید داشت.


سخن پایانی


با توجه به مطالب ارائه شده، برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید باید تعداد شاگردهای خودتان را با روش های مختلف افزایش دهید و با داشتن دید بلند مدت سعی کنید شاگردهایی که دارید را به موفقیت برسانید. ارائه درس هایی که بیشتر به آنها علاقه دارید و منحصر به فرد بودن و ارائه تدریس متمایز و کلاس های با کیفیت می تواند به موفقیت شما کمک زیادی بکند. در نهایت سعی کنید در اینترنت و سایتهای تحخصصی تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس فعالیت داشته باشید و در حوزه کاری خودتان مطالبی را به اسم خودتان منتشر نمائید تا بیشتر شناخته شوید و شاگردهای بیشتری هم داشته باشید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1831 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image