ارتباط مستقیم با 30637 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی چگونه در زمینه تدریس خصوصی زبان موثرتر عمل کنیم؟

چگونه در زمینه تدریس خصوصی زبان موثرتر عمل کنیم؟

چگونه در زمینه تدریس خصوصی زبان موثرتر عمل کنیم؟

یکی از زمینه های بسیار پرتقاضا برای تدریس خصوصی، زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی مانند آلمانی و فرانسه است. به عنوان یک معلم و مدرس زبان می توان در این زمینه فعالیت بهتر و موثرتری داشت.


عملکرد موثر در زمینه تدریس خصوصی زبان


به هر حال کلاسهای خصوصی مزایایی دارد (در این زمینه مقاله مقایسه کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و بیان مزیتها آن را بخوانید) که مدرس و معلم زبان باید در کلاسهای خودش زبان آموز را از این مزایا بهره مند کند. اگر قصد دارید به عنوان یک معلم زبان در این زمینه بهتر عمل کنید و درآمد بالاتری هم بدست آورید ادامه این مطلب را بخوانید.


جذب شاگردهای بیشتر در زمینه تدریس خصوصی زبان


برای فعالیت موثر در این زمینه مهم است تعداد شاگردهای بیشتری داشته باشید. البته وقت انسان محدود است ولی به هر حال اکثر اساتید از تمام وقت خودشان استفاده نمی کنند و ممکن است در زمانهایی شاگرد نداشته باشند.


در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com می توانید در زمینه تدریس خصوصی زبان تبلیغ خودتان را ثبت کنید و برای جذب شاگرد اقدام نمائید. روشهای دیگری هم برای جذب شاگرد وجود دارد که در مقاله راهکارهای مختلف جذب شاگرد توضیح داده شده است.


خوشبختانه تقاضا برای تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبانهای خارجی مانند زبان های آلمانی و فرانسه زیاد است. پس در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و جذب تعداد شاگرد بالا فقط به این بستگی دارد که خودتان در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشید.


استفاده از سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند ایران مدرس، استفاده از شبکه های اجتماعی، تماس با آموزشگاههای زبان، ایجاد سایت و وبلاگ برای خودتان و .... روشهای خوبی است.



کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین زبان انگلیسی در ایران مدرس


مشخص کردن هدف از برگزاری کلاس در همان جلسه اول


در حالتهایی ممکن است کلاس خصوصی همان یکی دو جلسه اول کنسل شود. حالت اول این است که معلم بر درس مسلط نباشد که شما باید با تسلط کامل در کلاس حاضر شوید و حالت دیگر این است که مدرس بسیار خوب و مسلط درس را بلد است ولی مطالبی که ارائه می کند بر مبنای ذهنیت خودش می باشد و در نتیجه با اهداف شاگردش یکی نیست. از همان ابتدای کار از شاگرد خودتان سوال بپرسید که کلاسها را برای چه هدفی می خواهد و سعی کنید روند ارائه درس و مطالب را به گونه ای تنظیم کنید که برای ایشان مفید باشد.


مطالعه کنید: قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی ساعتی


پرسیدن سوالهای زیاد در کلاس زبان و اصلاح مطالب ارائه شده


همانطور که گفته شد در کلاسهای تدریس خصوصی زبان و یا هر درس دیگری در نهایت باید مطالبی که ارائه می شود برای شاگرد شما مفید باشد و نه صرفا مطالبی که شما فکر می کنید مفید است. از همان ابتدای کار هدف را مشخص کنید و در ضمن، به صورت مداوم هم سوالاتی بپرسید که آیا مطالب خوب است؟ از شاگردتان بپرسید که آیا از روند پیشرفت و نحوه ارائه درس راضی است؟ بعضی از دانشجویان و دانش آموزان حرف نمی زنند و اگر رضایت هم نداشته باشند چیزی نمی گویند ولی یک مرتبه کلاس را کنسل می کنند. باید به صورت مداوم سوالاتی بپرسید و اگر روند پیشرفت خوب نیست به گونه دیگری درس بدهید.


حتما بخوانید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها


ارزیابی و بررسی میزان مفید بودن کلاسها به صورت مداوم


علاوه بر مواردی که گفته شد، باید ارزیابی را هم در نظر داشته باشید. ارزیابی می تواند به شکلهای مختلفی انجام گردد. می توانید همان حین تدریس از مطالبی که ارائه شده است سوالات کوچکی بپرسید تا متوجه شوید شاگرد شما مبحث را یاد گرفته است یا نه. در حالت دیگر می توانید به شاگرد خودتان تمریناتی بدهید که در فاصله زمانی بین کلاسها انجام دهد و برمبنای آن قضاوت کنید. به هر حال وظیفه معلم زبان در کلاس خصوصی به نتیجه رساندن شاگردش است. اگر روند یادگیری مناسب نیست تا دیر نشده باید کاری انجام دهید و نحوه ارائه درس را تغییر دهید و یا با هر روشی که ممکن است به یادگیری بهتر درس توسط شاگرد خودتان کمک کنید.


حتما بخوانید: دانلود کامل ترین و مفیدترین خلاصه گرامر زبان انگلیسی


تعهد به کار تدریس خصوصی زبان و تلاش برای نتیجه گرفتن زبان آموزان


این مورد به صورت ضمنی در مطالب قبلی هم گفته شده است. برای اینکه در زمینه تدریس خصوصی زبان موثرتر عمل کنید و در این زمینه موفق باشید باید به کار خودتان متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان برای شما مهم باشد. پیش خودتان فرض کنید کلاس تضمینی است و اگر شاگرد شما نتیجه نگیرد شما مبلغی دریافت نمی کنید. تنها در این صورت است که پله های موفقیت را به سرعت طی خواهید کرد. برای یکی از مدرسین پیش آمده بود که با وجود اینکه شاگردی که با ایشان کلاس داشته بود خودش نتیجه نگرفته بود، نه تنها برای درسهای دیگر خودش با همان استاد کلاس برداشته بود بلکه شاگردهای دیگری را هم معرفی کرده بود.


حتما بخوانید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل کرج و تهران


فقط به این دلیل که استاد متعهدانه درس را ارائه داده بود و در آن مورد خاص هم زمان کمی تا امتحان باقی مانده بود و به این دلیل شاگرد ایشان نتیجه نگرفته بود. در کار تدریس خصوصی جلب اعتماد شاگردهایتان و خانواده ایشان حرف اول را می زند. در این کار شما وارد منزل شاگردهایتان می شوید و در مواردی شاگرد شما در وضعیت بحرانی ای که دارد برای نتیجه گرفتن در امتحان، کنکور و یا هر آزمون دیگری تمام امیدش را به کلاسهای شما می بندد. بنابراین باید صادقانه، متعهدانه و با تمام وجود برای نتیجه گرفتن و موفقیت شاگردهایتان تلاش کنید. به این ترتیب در کار تدریس خصوصی زبان و یا هر درس دیگری جزو موفق ترین افراد خواهید بود.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1405 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image