ارتباط مستقیم با 30711 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی

چرا تدریس حضوری بهتر است

چرا تدریس حضوری بهتر است


در این مقاله در رابطه با تدریس خصوصی حضوری و آنلاین توضیح داده شده و دلایلی ارائه می گردد تا نشان داده شود که تدریس حضوری به صورت کلی بهتر است. هر چند که تدریس مجازی و آنلاین هم مزایای زیادی دارد.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: مقایسه هزینه و بازدهی کلاس های خصوصی اینترنتی و آنلاین با کلاس خصوصی در منزل


در حال حاضر کلاس های خصوصی به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار می شود. به صورت کلی اساتید ترجیح می دهند کلاس های خصوصی را به صورت آنلاین برگزار نمایند چرا که وقت استاد و معلم خصوصی در مسیر رسیدن به کلاس کمتر تلف می شود. والدین و متقاضیان تدریس خصوصی بیشتر ترجیح می دهند از کلاس های حضوری استفاده کنند چرا که معتقد هستند کلاس حضوری بهتر است. اگر بخواهیم خیلی خلاصه توضیح دهیم واضح است که بازدهی کلاس های حضوری و تدریس خصوصی در منزل به نسبت کلاس مجازی و آنلاین بیشتر می باشد. اگر می خواهید بدانید چرا به نسبت تدریس آنلاین، تدریس حضوری بهتر است ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم مطالعه نمایید: معلم خصوصی آنلاین یا آفلاین، مسئله این است



دلایل بهتر بودن تدریس حضوری و بازدهی بالاتر آن


دلایلی که نشان می دهد کلاس حضوری بازدهی و نتیجه بهتری دارد به صورت زیر است:


در کلاس حضوری شاگرد تمرکز بیشتری دارد


در کلاس حضوری عوامل حواس پرتی بسیار کمتری وجود دارد. در این کلاس ها چون خود استاد حضور دارد و حرکات و محل توجه شاگرد را تحت نظر دارد، با کوچکترین حواس پرتی شاگرد مدرس تذکر داده و در نتیجه خود شاگرد هم سعی می کند حواسش را جمع نموده و روی یادگیری درس تمرکز نماید. در کلاس های آنلاین خصوصا در حالتی که استاد شاگرد را نمی بیند احتمال حواس پرتی و عدم تمرکز شاگرد بسیار زیاد است. در چنین کلاس هایی حتی پیش آمده است که شاگرد سیستم را روشن نموده و خودش در کلاس حضور نداشته است. البته در کلاس های مجازی هم اساتید سعی می کنند با مشارکت دادن شاگرد و پرسیدن سوالاتی به صورت مداوم حواس شاگرد را جمع نگه دارند اما در مجموع از این لحاظ شاید کلاس اینترنتی ۸۰ درصد کلاس حضوری موثر باشد و این یکی از دلایلی است که نشان می دهد کلاس و تدریس حضوری بهتر است. واضح است که دانش آموز یا دانشجو وقتی استاد را در کنار خودش می بیند و کلاس حضوری برگزار می شود با تمرکز بیشتر و بالاتر درس را بهتر یاد می گیرد.



حتما مطالعه کنید: راهنمای گام به گام انتخاب معلم خصوصی برای تدریس آنلاین و در منزل



استاد در کلاس حضوری شاگرد را بیشتر تحت نظر دارد


همانطور که گفته شد در کلاس های حضوری نظارت استاد بر کلاس و شاگردی که در کلاس حضور دارد بیشتر است. استاد حاضر در کلاس از نحوه عکس العمل های شاگرد خودش و حتی از حالت چهره شاگرد متوجه می شود چند درصد از درس را یاد گرفته است. در بسیاری از مواقع وقتی مدرس خصوصی مطلبی را توضیح می دهد حالت چهره شاگرد به گونه ای است که انگار عجیب ترین خبر زندگی خودش را شنیده است. در چنین شرایطی ممکن است شاگرد اعتراض نکند و توضیح بیشتری نخواهد. فقط حالت چهره شاگرد به استاد نشان میدهد که اصلا متوجه درس نشده است. چنین مواردی برای اساتید در کلاس های حضوری کاملا قابل تشخیص است اما در کلاس آنلاین از پشت دوربین وب کم اصلا دیده نمی شود. البته گفته شد که در بسیاری از کلاس های آنلاین نه شاگرد و نه استاد همدیگر را نمی بینند و در چنین حالتی نظارت استاد بسیار کم شده و بازدهی کمتر هم خواهد شد. مطالبی که اینجا ذکر می شود به این معنی نیست که تدریس خصوصی آنلاین اصلا مفید نیست بلکه مزیت‌های زیادی هم دارد اما در هر صورت می خواهیم توضیح دهیم چرا بازدهی تدریس حضوری به نسبت آموزش آنلاین بهتر می باشد. 


مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه تدریس آنلاین داشته باشیم



کلاس های حضوری بیشتر جدی گرفته می شود


با توجه به مواردی که قبلا گفته شد و با توجه به حضور استاد در کلاس به صورت کلی دانش آموزان و دانشجویان کلاس های حضوری را بیشتر جدی می گیرند. البته در کلاس های آنلاین بهترین اساتید و مدرسین خصوصی مجرب با روش های عالی تدریس که دارند باعث می شوند کلاس ها جدی گرفته شده و بازدهی خوبی هم داشته باشند. اما در هر صورت برای همان استاد اگر کلاس حضوری برگزار شود به نسبت کلاس آنلاین نتیجه بهتر خواهد بود. نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود این است که درست است که می گوییم در کل تدریس حضوری بهتر است اما داشتن کلاس خصوصی آنلاین با یک مدرس فوق العاده به نسبت کلاس حضوری با یک استاد معمولی نتیجه بهتری خواهد داشت. اینکه کلاس در منزل و حضوری برگزار شود خوب است اما مهمتر از آن باید سعی کنید با یک معلم خصوصی برجسته و مجرب کلاس هماهنگ نمایید. در نهایت در نظر داشته باشید که کلاس حضوری هم در حین برگزاری کلاس و هم بعدا برای بحث انجام تمرینات و ... بیشتر جدی گرفته می شود و بنابراین بازدهی بهتری دارد.


پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: مقایسه و بررسی قیمت تدریس خصوصی به صورت آنلاین و حضوری


مزایای کلاس های آنلاین به نسبت تدریس حضوری


در بخش های قبل توضیحات زیادی در رابطه با دلایل بهتر بودن کلاس حضوری به نسبت کلاس مجازی ارائه شد. البته کلاس های مجازی هم برای اساتید و متقاضیان کلاس خصوصی مزایای زیادی دارد. برای اساتید استفاده از این کلاس ها باعث می شود بازار کار تدریس خصوصی از شهر محل سکونت مدرس به تمام جهان گسترش می یابد. به عبارت دیگر، اساتیدی که قبلا فقط در شهر محل سکونت خودشان امکان جذب شاگرد داشتند در حال حاضر و با امکان برگزاری کلاس آنلاین می توانند از کل ایران و جهان جذب شاگرد داشته باشند. برای دانش آموزان و دانشجویان هم استفاده از کلاس های آنلاین آزادی عمل بیشتری به ایشان داده و می توانند با هر استادی از هر جای ایران و جهان کلاس داشته باشند. حتی متقاضیان یادگیری زبان انگلیسی (به عنوان مثال) می توانند با اساتید نیتیو زبان کلاس داشته باشند. به این ترتیب محدودیت زمانی و مکانی از میان برداشته شده است و هم برای اساتید و هم برای متقاضیان کلاس خصوصی، تدریس آنلاین هم مزیت های زیادی دارد. البته به لحاظ بازدهی باز هم می توان گفت که تدریس حضوری بهتر است.


مطالعه کنید: مهمترین فواید و مزایای معلم خصوصی آنلاین برای پیشرفت تحصیلی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس 


آمار بازدید: 712 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image