ارتباط مستقیم با 30601 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی مهمترین فواید تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات و آموزش مفهومی دروس

مهمترین فواید تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات و آموزش مفهومی دروس

مهمترین فواید تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات و آموزش مفهومی دروس

در این مقاله مهمترین مزایا و فواید تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات و تحصیل و برای آموزش مفهومی و پایه ای دروس مختلف توضیح داده شده است. برای پیشرفت سریع در درس و تحصیل، افزایش معدل، گرفتن نمرات خوب و موفق شدن در کنکور و یا هر آزمون و امتحانی استفاده از کلاس های تدریس خصوصی می تواند بسیار مفید باشد.

برای مشاهده لیست کامل مدرسین و اساتید تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت اساتید تدریس خصوصی کلیک کنید. مطالعه مقاله کلاس های تدریس خصوصی و قبولی حتمی و تضمینی در امتحانات هم مفید است.

در صورتیکه در یکی از درسهای خود ضعف دارید و یا به دلایلی وقت نکرده اید که یکی از درسهای مورد نظرتان را بخوانید، استفاده از جلسات تدریس خصوصی موثر و مفید خواهد بود. البته اینکه درسها را عقب بندازید و در طول ترم آنها را مطالعه نکنید و یا در کلاسهای درس حاضر نشوید تا بعدا با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی آن را جبران نمائید اصلا مناسب نیست. برای دروس اصلی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی  و .... شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی و .... مفید است ولی به شرطی که شرکت در کلاسهای آموزش خصوصی در منزل به صورت صحیح انجام شود. از کلاسهای تدریس خصوصی به صورت رفع اشکال در پایان ترم (در صورتیکه خودتان در طول ترم درس را خوانده باشید) و یا به صورت مداوم در طول ترم می توان استفاده کرد.

بهترین استفاده از کلاسهای خصوصی در طول ترم حاصل می شود. اگر در طول ترم و در کنار کلاسهای مدرسه بتوانید جلسات تدریس خصوصی را برگزار نمائید، به نسبت برگزار جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات، بسیار مفیدتر است. یادگیری ای که به مرور اتفاق بیافتد ماندگاری بیشتری دارد و نتیجه بهتری را هم بدست می دهد. در حالت دیگر ممکن است شما بخش زیادی از درس را خوانده باشید و در بعضی از مباحث اشکال داشته باشید و یا در حل تمرین و مثال در بعضی از قسمتها به مشکل برخورده باشید. در این حالت نیز استفاده از جلسات تدریس خصوصی می تواند به رفع اشکال و حصول نتیجه بهتر در امتحانات و کنکور کمک شایانی بکند. تقویت پایه تحصیلی و تدریس خصوصی می تواند با هم ارتباط داشته باشد. به این معنی که در کنار عوامل دیگری هچون داشتن هدف و انگیزه، شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، داشتن پشتکار، مطالعه و حل تمرین و مسئله و ... شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی و رفع اشکال در این کلاسها می تواند به تقویت پایه تحصیلی بسیار کمک کند.

اگر برای بحث خاصی نتوانسته اید به هر دلیلی در کلاسهای مدرسه شرکت یا دانشگاه شرکت کنید، استفاده از جلسات تدریس خصوصی در آموزش و فهم مطلب می تواند کمک زیادی به شما بکند. البته در کنار آن خودتان نیز باید مطالعه کنید و تمرینات را حل نمائید. چنانچه در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شرکت کرده اید ولی بحث خاصی را به صورت کامل متوجه نشده اید نیز استفاده از جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. در این حالت با توجه به جزوه ای که در کلاس نوشته اید جلسات تدریس را پیش می برید. اگر می خواهید معدل خودتان را افزایش دهید، رتبه خودتان را در کنکور ارتقا بخشید، در تحصیل موفق شوید و یا بحث خاصی را رفع اشکال کنید، از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید.

این مقاله را هم بخوانید:
چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است؟

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی تمرکز کافی داشته باشید. از هر عاملی که حواس شما را پرت می کند پرهیز نمائید. در جلسات تدریس و تدریس خصوصی جزوه یادداشت کنید. هیچ جزوه ای مثل جزوه خود شما نخواهد شد. جزوه ی خودتان را بعدا بهتر خواهید فهمید. در کلاس درس هر سوالی که برایتان پیش آمد بپرسید. نگذارید که سوالی در ذهنتان باقی بماند. مطلب دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که در کنار کلاسهای تدریس مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی مطالعه و حل تمرین و مسئله خودتان لازم است. اگر هزاران کلاس تدریس و تدریس خصوصی را شرکت کنید ولی خودتان درس نخوانید موفق نخواهید شد. کلاسهای خصوصی باید به عنوان کمک در نظر گرفته شوند. در کلاسهای تدریس خصوصی شما می توانید درس را خوب یاد بگیرید و رفع اشکال کنید. اما تمرین حل مسئله و مرور و به خاطر سپردن روابط و ... دیگر به عهده خودتان است. اگر در حال آمادگی برای کنکور هستید، برای کسب درصد بالا در درسهایی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و ... هم می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. در این کلاسها چون فقط خودتان و مدرس حضور دارید، هر اشکالی که داشته باشید را می توانید بپرسید. در کلاسهای خصوصی می توانید مسئله و تمرین حل کنید و با راهکارهای تست زنی صحیح آشنا شوید.

کلاسهای خصوصی به لحاظ زمانی هم انعطاف بالایی دارد. جلسات تدریس خصوصی را به تناسب وقت مدرس و دانشجو یا دانش آموز در هر ساعتی از روز می توان برگزار کرد. کلاسهای مدرسه و دانشگاه در وقتهای مشخصی برگزار می گردد و در ساعت مقرر ممکن است دانشجو یا دانش آموز بازدهی خوبی نداشته باشد. مثلا اگر دانشجویی صبح زود می تواند مباحث را بهتر یاد بگیرد، کلاسهای تدریس خصوصی را می توان صبح هنگام برگزار کرد.


کیفیت پایین تدریس مدرس و معلم در مدرسه و یا استاد در دانشگاه: گاها پیش می آید که مدرس، معلم یا دبیر و استاد شما خوب تدریس نمی کند و با وجود اینکه شما به صورت مرتب در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حاضر می شوید، با این وجود مطلب را متوجه نمی شوید. در این حالت نیز استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی مفید و موثر است.

نداشتن فرصت کافی برای خواندن درس: اگر برای تمام کردن درس وقت کافی ندارید و یا مثلا برای هدف خاصی می خواهید زبان انگلیسی را سریعتر یاد بگیرید و یا در ایام امتحانات برای حل تمرین و مسئله وقت کافی ندارید، در این حالت نیز یک مدرس خصوصی خوب که بر مبحث مسلط باشد خیلی سریع می تواند مطلب را برای شما جمع کند.

جلسات تدریس خصوصی را به هر ترتیبی که مناسب یادگیری متقاضی تدریس باشد می توان پیش برد. اگر بهتر است برای یادگیری بیشتر تمرین حل شود می توان تمرین بیشتری حل کرد و یا به هر نحو دیگری که مناسب شاگرد است می توان از کلاسهای خصوصی استفاده کرد. در کلاسهای گروهی مطالب با روند مشخصی ارائه شده و تغییری در آن ایجاد نمی گردد. کلاسهای تدریس خصوصی را در هر زمانی از شبانه روز می توان برگزار کرد. این بسیار خوب است. چون مثلا کلاسهایی که صبح خیلی زود برگزار می شود برای دانشجو یا دانش آموزی ممکن است خیلی بازدهی نداشته باشد. در کلاسهای خصوصی دانشجو و دانش آموز می توانند بهترین زمان ممکن که برای هر دو (هم استاد و هم شاگرد) مناسب باشد را برای برگزاری کلاسهای خصوصی انتخاب نمایند. در کلاسها و جلسات تدریس خصوصی حتی اگر اشکال و سوالی مرتبط با پایه های قبل وجود داشته باشد می توان آن را برطرف نمود. به عنوان مثال بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان اشکالاتی که در درس ریاضی دارند به پایه های قبل بر می گردد. این اشکالات را در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان برطرف نمود.

کلاسهای مدرسه و دانشگاه یکی دو هفته مانده به امتحانات به صورت کامل تعطیل می شود و اگر دانشجو و دانش آموز اشکالی داشته باشد به مدرس و معلم خودش دسترسی ندارد. کلاسهای تدریس خصوصی را تا روز و شب قبل از امتحان می توان برگزار کرد و هر اشکالی را برطرف نمود. در بسیاری از موارد جلسه جمع بندی روز قبل از امتحان به اندازه 10 جلسه تدریس خصوصی مفید و کارگشاست.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید: چگونه با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در درس و تحصیل موفق تر باشیم؟

در هر حالت (اگر به تعداد زیادی جلسه تدریس خصوصی برای یادگیری کامل درس احتیاج دارید و یا اگر برای رفع اشکال چند جلسه بیشتر لازم ندارید) بهتر است کلاسهای خصوصی را زودتر شروع کرده و برگزاری این کلاسها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. فایده دیگری که برگزاری زود هنگام کلاسهای تدریس خصوصی دارد این است که اگر شما کلاسها را زودتر برگزار نمائید، بین کلاسها فاصله زیادی برای مرور و حل تمرین و مسئله وجود دارد و درس را بهتر یاد می گیرید. در ایام امتحانات به این شکل نیست. در ایام امتحانات استرس کمی وجود دارد و درس خواندن در این ایام به اندازه طول ترم بازدهی ندارد. کلاسهای تدریس خصوصی جو راحت تری دارد. جلسات تدریس خصوصی معمولا در منزل برگزار می گردد. بنابراین دانشجو یا دانش آموز هم در زمان مناسبتری و هم با لباس راحتتری می تواند در کلاس شرکت نماید و مطالب را به بهترین شکل یاد بگیرد. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان که در دروسی مانند ریاضی و فیزیک و ... اشکال اساسی دارند و معمولا در کلاسهای مدرسه و دانشگاه از ترس مسخره کردن دیگران هم که باشد، سوالات خودشان را مطرح نمی کنند. در کلاسهای تدریس خصوصی هر سوالی می تواند پرسیده شود و اشکالات اساسی و پایه ای دانش آموزان و دانشجویان حتی اگر مربوط به پایه های قبل باشد هم می تواند برطرف گردد.

باید در طول ترم درس بخوانید و در طول ترم برای مطالعه دروس مختلف وقت بذارید. در طول ترم وقت شما آزادتر است و با خیال راحت و آسوده می توانید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. برای نمره 20 گرفتن باید با انگیزه پیش بروید و در زمانهایی که سایر افراد وقت خودشان را هدر می دهند درس بخوانید. کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و گرفتن نمرات عالی و همچنین برای موفقیت در کنکور و آزمونهای مختلف و المپیاد می تواند مفید و موثر باشد به شرطی که با تلاش و کوشش و پشتکار خودتان همراه باشد. حتما در کنار کلاسها و جلسات تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید. مطالعه و حل تمرین و مسئله و مرور و .... برای موفقیت در تحصیل لازم و ضروری است. برای دروسی مانند ریاضیات و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار لازم است.  از جزوات درسی اصلی خودتان که در مدرسه یا دانشگاه یادداشت کرده اید، در کلاسهای خصوصی استفاده نمائید. در امتحان از همین جزوات سوال مطرح خواهد شد.

حل تمرین و مسئله بیشتر در کلاسهای خصوصی: با توجه به مطالب گفته شده و با توجه به اینکه در کلاسهای تدریس خصوصی زمان بیشتری در اختیار مدرس، دانشجو و یا دانش اموز قرار دارد، تمرینات و مسائل بیشتری را هم می توان حل کرد. همانطور که می دانید، برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی و .... حل تمرین و مسئله حیاتی است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری و آموزش دروس و حتی در توضیح دادن آن برای همکلاسی هایشان هیچ مشکلی ندارند ولی وقتی نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد، ضعیف عمل می کنند. برای موفقیت در امتحانات دروسی مانند ریاضی و فیزیک و یا کسب درصد بالا برای این دروس در کنکور باید بتوانید از پس تمرینات و مسائل بربیائید. در کلاسهای تدریس خصوصی پس از آنکه درس توضیح داده شده و اشکالاتی که در خود توضیحات درس وجود دارد برطرف گردید، می توان تمرین و مسئله حل کرد و نحوه برخورد با مسائل و تمرینات مختلف و چگونگی استدلال برای حل مسائل را آموزش دید. در ایام امتحانات، پس از حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، می توان سراغ نمونه سوالات امتحانی رفت و با حل این سوالات در کلاسهای خصوصی تسلط خودتان را بر دروی افزایش دهید و در امتحانات عالی عمل نمائید.

برای آموزش سریع و در زمان کوتاه زبان انگلیسی و یا سایر زبانهای خارجی و یا هر درس دیگری، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی بسیار مفید و موثر است. ممکن است قیمت و هزنیه کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای اموزشگاهها کمی بالاتر باشد ولی به هر حال بازدهی ان هم متفاوت و بیشتر است. برای یادگیری بهتر دروس، یادگیری پایه ای و عمقی دروس، موفقیت در امتحانات و کنکور و آموزش زبان و نرم افزار و ... در زمان کم شرکت در جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید و خوب باشد. کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل می تواند بسیار موثر و مفید باشد به شرطی که دانشجویان و دانش اموزان با انگیزه کافی خودشان هم برای موفقیت در تحصیل تلاش کنند و در کنار کلاسهای خصوصی درس بخوانند و مطالعه نمایند. کلاسهای تدریس خصوصی مزایای زیادی به نسبت کلاسهای گروهی دارد از جمله اینکه در این کلاسها هر اشکالی را می توان برطرف نمود و هر سوالی را می توان پرسید. دانش آموزان و دانشجویان ضعیف و متوسط و حتی دانشجویان و دانش آموزان با سطح تحصیلی بالا برای پیشرفت در تحصیل به نسبت سطح تحصیلی خودشان می توانند از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمایند.

مطالعه نمائید:
چرا از کلاس تدریس خصوصی استفاده کنیم؟

کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه می تواند خیلی مفیدتر و پربازده تر باشد. البته این به معنی غیبت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نیست. کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم به نوع خودش خوب است. در کلاسهای گروهی روی مباحث ارائه شده بحث و بررسی می شود و در قالب سوال و جوابها مطالب را مب توانید خوب یاد بگیرید. پس به صورت ترکیبی کار کنید. هم در کلاسهای خودتان شرکت کنید و در کلاسهای خودتان حضور فعال داشته باشید و جزوه یادداشت نمائید. هم در کنار کلاسهای اصلی خودتان از مزایای جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید. اگر کمی از درسها عقب افتاده باشید، ممکن است در کلاسهای مدرسه و تانشگاه سر رشته مطالب از دستتان در رفته باشد و خیلی خوب متوجه نشوید. در این هنگام موازی با این کلاسها، کلاسهای خصوصی را برگزار نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی حین تدریس، مدرس خصوصی شما از شما سوالاتی خواهد پرسید و به شما تمرین خواهد داد. اگر نتوانید به سوال پاسخ بدهید معلوم خواهد شد که در کدام مبحث اشکال دارید. در نهایت اگر می خواهید در امتحانات موفق شوید و یا در کنکور رتبه خوبی بدست بیاورید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت استفاده از کتابهای کمک آموزشی اولویت بالاتری دارد. می توانید در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی از کتابهای کمک آموزشی مناسب هم استفاده کنید.

کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت فیلم های آموزشی انعطاف بسیار بالاتری دارد. تعداد جلسات کلاسهای تدریس خصوصی را خودتان تعیین می کنید. اگر لازم شد کمی بیشتر در کلاس می مانید. می توانید در کلاسهای تدریس خصوصی نمونه سوالات امتحانی حل کنید. در جلسات تدریس خصوصی می توانید درس را خودتان برای مدرس توضیح دهید و یا تمریناتی که حل کرده اید را به ایشان ارائه دهید تا بررسی کنند که یاد گرفته اید یا نه. اما وقتی یک فیلم آموزشی را نگاه می کنید، ممکن است بخشی از آن را خوب متوجه نشده باشید و کسی هم نیست که توضیحات شما را بشنود و میزان یادگیری شما را چک نماید. در کلاسهای گروهی یک مدرس خوب می تواند از دانش آموزان و دانشجویان نظر خواهی کند و با تبدیل کردن کلاس از حالت صحبت یک نفر به پرسش و پاسخ و .... بازدهی کلاس را افزایش دهد. ولی به هر حال در نهایت نمی توان با تمامی افراد حاضر در کلاس هماهنگ شد و به گونه ای تدریس کرد که حتما برای همه مفید باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی در همان یکی دو جلسه اول مدرس خصوصی سوالاتی را خواهد پرسید و از طریق همین سوالات و پرسش و پاسخ ها و همچنین از طریق تمریناتی که داده می شود و بازخوردهای گرفته شده می تواند بفهمد که شاگردش چه مقدار از مطالب را بلد است و اشکالاتی که دارد به درس این ترم بر می گرددو یا عدم فهمیدن دروس در ترمهای قبل. در نهایت با توجه به این موارد کلاس خصوصی به گونه ای برگزار می گردد که منجر به نتیجه گرفتن شاگرد شود.

برای مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی کلیک کنید: نمونه فیلم و ویدیوی تدریس خصوصی

در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارد. در این کلاسها شما علاوه بر تدریس درسهای مورد نظر می توانید از مشاوره درسی مدرس هم استفاده کنید و در برنامه ریزی تحصیلی از ایشان کمک بگیرید. در دروسی مانند ریاضی و فیزیک ممکن است اشکالاتی که دارد به پایه های قبل برگردد. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان این اشکالات را برطرف کرد. در کلاسهای خصوصی می توانید هر سوالی را بپرسید و بر درس مسلط شوید. برای آموزش و یادگیری زبانهای خارجی هم می توانید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. به عنوان مثال شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زبان فرانسه و تدریس خصوصی زبان آلمانی و یا هر زبان خارجی دیگری می تواند به موفقیت شما کمک زیادی بکند. اگر می خواهید مکالمه زبان را در زمان کمتری اموزش ببینید شرکت در کلاسهای خصوصی به نسبت شرکت در کلاسهای آموزشگاهها مفید تر است. در کلاسهای خصوصی مکالمه زبان شما زمان بیشتری برای حرف زدن دارید و در نتیجه زودتر راه خواهید افتاد و در زمان کمتری مسلط خواهید شد. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان باهوش هستند و فقط در نحوه درس خواندن، چگونگی مطالعه، نحوه برخورد با تمرینات و مسائل و .... اشکال دارند. در کنار داشتن یک مدرس تدریس خصوصی خوب می تواند باعث موفقیت هر چه بیشتر این افراد گردد. در طول ترم برای آموزش عمقی دروس می توان از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرد و در ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی و حل سوالات امتحانی. بنابراین اگر می خواهید درس را پایه ای یاد بگیرید و تعداد جلسات زیادی لازم دارید، زودتر شروع کنید و اگر در حد رفع اشکال می خواهید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید همان ایام فرجه ها و ایام امتحانات هم خوب است.

برای حصول بهترین نتیجه در امتحان و قبولی با نمره خوب به خودتان در طول ترم نظم بدهید و با برنامه ریزی پیش بروید. کلاسهای تدریس خصوصی را در کنار مطالعه، حل تمرین، شرکت در کلاسهای اصلی خودتان، مرور منظم دروس و .... مانند یک امکان اضافه ببینید و استفاده کنید. در کلاسهای اصلی خودتان هم شرکت کنید و خوب درس بخوانید. در طول ترم از کلاسهای خصوصی استفاده کنید و همه ی دروس را برای ایام امتحانات و ایام فرجه ها باقی نگذارید. اگر این موارد را در نظر بگیرید و خودتان هم درس بخوانید و تلاش کنید، کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات کاملا مفید است. حتی اگر درس را به صورت کامل مطالعه کرده اید و در طول ترم و در ایام فرجه ها هم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرده اید، روز قبل از امتحان سعی کنید یک جلسه کلاس با مدرس خودتان هماهنگ کنید. در این یک جلسه می توانید تمامی مباحث را جمع بندی کنید و اگر در بعضی از مباحث اشکالات جزئی ای باقی مانده است آنها را برطرف نمائید. تا روز قبل از امتحان باید درس را خوب بخوانید و مطالب را کامل بررسی کرده باشد. اگر اینطور باشد جلسه قبل از امتحان برای جمع بندی کاملا مفید خواهد بود. ممکن است برای تمام دروس خودتان هم کلاس خصوصی لازم نداشته باشید ولی به هر حال باید به تناسب تعداد جلساتی که لازم دارید استفاده از کلاسهای خصوصی را به اندازه کافی زود شروع کرده باشید. به صورت کلی قاعده ای که وجود دارد این است که استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم مفیدتر است و بازدهی بالاتری دارد هر چند که در ایام امتحانات هم استفاده از جلسات تدریس خصوصی برای رفع اشکال و جمع بندی دروس می تواند کاملا مفید باشد. برای یادگیری پایه ای و عمقی دروس به زمان نیاز دارید و بهتر است در طول ترم درس بخوانید و در کلاسها شرکت کنید تا زمان کافی برای یادگیری داشته باشید.

مطالعه نمائید:
چرا تدریس خصوصی بهترین راهکار برای موفقیت در تحصیل است؟

کلاسهای تدریس خصوصی را جدی بگیرید. درست است که نمره شما را قرار است معلم یا استاد اصلی تعیین کند ولی به هر حال برای نتیجه گرفتن در امتحان باید با جدیت در کلاسهای خصوصی شرکت کنید و تمرینات و تکالیف را انجام دهید. تمرینات و تکالیفی که مدرس و معلم خصوصی به شما می دهد را انجام دهید. شرکت در 100 جلسه کلاس خصوصی بدون تلاش خودتان فایده نخواهد داشت. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک را زودتر شروع کنید. این درسها برای یادگیری به زمان و حل تمرین و مسئله نیاز دارند. اگر دانشجو یا دانش آموزی به این میزان در درس ریاضی یا هر درس دیگری اشکال ندارد و در حد متوسط یا خوب است می تواند فقط برای رفع اشکال و یا حل نمونه سوالات امتحانی و .... از این کلاسها استفاده نماید. اگر در درس ریاضی، فیزیک و یا هر درس دیگری اشکالات زیادی دارید و برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس تعداد جلسات تدریس زیادی لازم است، در این حالت کلاسهای خصوصی را در طول ترم برگزار نمائید. اگر اشکالات کمی دارید و در حد دو یا سه جلسه کلاس کفایت می کند، موکول کردن برگزار کلاسهای خصوصی به ایام فرجه ها و ایام امتحانات هم شکالی ندارد.

یک مزیت بسیار عالی برای کلاسهای تدریس خصوصی این است که در ایام امتحانات که به مدرس و معلم اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه دسترسی ندارید می توانید از حمایت های مدرس تدریس خصوصی برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس برخوردار باشید. معمولا در ایام امتحانات دانش اموزان و دانشجویان به صورت جدی تری درس می خوانند و وقتی دروس به صورت جدی تری مطالعه می شود اشکالات و سوالات بیشتر خودش را نشان خواهد داد. در این ایام در کنار داشتن یک مدرس تدریس خصوصی با تجربه و خوب می تواند برای موفقیت در امتحانات کاملا موثر باشد. نکته خوب دیگری که در رابطه با کلاسهای خصوصی وجود دارد این است که با شرکت در این کلاسها می توانید درس را در زمان کمتری و با سرعت بالاتری آموزش ببینید. در این کلاسها دقیقا به هدف می زنید و حاشیه نخواهید رفت. در کلاسهای خصوصی اشکالات خودتان را مطرح می کنید و جواب دقیقی برای ان دریافت خواهید کرد. اگر بخواهید همین اشکالات را با بررسی کتاب درسی و یا کتابهای کمک آموزشی برطرف نمائید وقت بسیار بیشتری از شما خواهد گرفت و در نهایت مطمئن هم نخواهید بود که آیا جوابی که گرفته اید درست است یا نه. برای قبولی حتمی و تضمینی در امتحانات باید سعی کنید با یک مدرس خوب کلاس ها را هماهنگ نمائید و اگر استادی باشد که نتیجه گرفتن شما را تضمین کرده است که بسیار خوب است. در کنار آن باید خودتان را متعهد بدانید که خوب درس بخوانید و باید بدانید که در نهایت خود شما بیشترین تاثیر را در خوب نتیجه گرفتن خودتان دارید.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 889 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image