ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه

نحوه تدریس معلم در کلاس مجازی

نحوه تدریس معلم در کلاس مجازی


در این مقاله در رابطه با نحوه تدریس معلم در کلاس مجازی و کلاس های تدریس خصوصی و گروهی آنلاین و اینترنتی توضیحاتی ارائه می گردد.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: چگونه تدریس آنلاین داشته باشیم


برای اینکه در کلاس های مجازی بتوانید بازدهی خوبی داشته باشید مانند کلاس های حضوری قبل از هر کار دیگری باید تسلط خودتان بر مباحث را افزایش دهید. اگر معلم ریاضی هستید و قرار است در کلاس مجازی مثلا مبحث انتگرال را تدریس کنید قبل از حضور در کلاس خودتان مبحث را مرور نموده و تمرینات را بررسی کنید. اگر استاد خصوصی زبان انگلیسی هستید و قرار است مثلا جملات شرطی را تدریس نمائید، برای تدریس این مبحث به صورت آنلاین آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد نمائید. هر درس دیگری را که درس می دهید حتما سعی کنید با تسلط کامل و 100 درصد در کلاس های مجازی حاضر شوید. نکته بعدی اینکه سعی کنید اینترنت پرسرعت داشته باشید و از امکانات به روز مانند قلم نوری استفاده نمائید. می تونید از اسکایپ، واتساپ یا سایت هایی مانند اسکای روم که به صورت تخصصی در زمینه تدریس آنلاین و مجازی فعالیت دارند استفاده نمائید. کلاس های مجازی مزیت بزرگی که دارد این است که می توانید از فیلم و عکس هم در کلاس استفاده کنید و به این ترتیب بازدهی کلاس های خودتان را افزایش دهید. مانند کلاس های حضوری، حین تدریس آنلاین هم از شاگرد یا شاگردهای خودتان مرتب سوال بپرسید تا حواس ایشان جمع باشد و به درس توجه نمایند. در کلاس های حضوری یا مجازی باید ارزیابی حتما بخشی از کلاس باشد و به صورت مرتب مورد توجه استاد قرار بگیرد. در ادامه توضیحات بیشتری هم ارائه می گردد.


مطالعه کنید: تدریس خصوصی آنلاین ریاضی و شماره معلم خصوصی آنلاین ریاضی



خلاقیت تدریس در فضای مجازی و تماس تصویری


همانطور که در سایت رایاد ذکر شده است، تماس تصویری گروهی یکی از تاثیرگذارترین عوامل در تدریس مجازی بوده که منجر به تعامل دانش آموزان با معلم و همکلاسی هایشان می باشد و زمینه را برای فعالیت دانش آموزان فراهم می آورد. میتوان از طریق برقراری تماس تصویری برای پرسش و پاسخ های گروهی، تبادل نظرات و بحث های مرتبط درسی، رفع اشکال مباحث درسی، ارائه مطالب درسی توسط دانش آموزان ( مثلا ارائه ی انشا یا تحقیق و شرح پروژه ) و … استفاده کرد. بسیار خوب است که استاد هم شاگردهای خودش را ببیند و اینطور نباشد که فقط شاگردها تصویر معلم را مشاهده نمایند. نرم افزارهای زیادی برای برقراری تماس تصویری وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد که علاوه بر تماس تصویری قابلیت های مختلفی دارند. به طور کلی برقراری ارتباط با بین اساتید و دانشجویان از طریق تماس تصویری، ویدئو کنفرانس، پلتفرم‌هایی مانند Adobe Connect و Skyroom امکان پذیر است.


1- واتساپ (Whats App)


2- اینستاگرام (Instagram)



3- اسکایپ (Skype)


4- هنگ اوتس (hangouts)


5- ایمو (IMO)


مطالعه مقاله قیمت و هزینه کلاس های تدریس خصوصی به صورت حضوری در منزل و آنلاین و اینترنتی هم مفید است.



به منظور ایجاد خلاقیت و جذابیت بیشتر در کلاس های مجازی می توان از روش های دیگری مانند تهیه و ضبط فیلم آموزشی (بعدا فیلم آموزشی را در اختیار شاگردهای خودتان قرار دهید)، ایجاد چالش برای دانش آموزان، بازی و مسابقه و ... هم استفاده نمود. به کارگیری نرم افزار ها و فیلم های کمک آموزشی از جمله روش های بهتر شدن تدریس در فضای مجازی می باشند که همگام با آموزش معلم موجب تثبیت و نهادینه شدن مطالب آموزشی می شوند. به عنوان مثال اگر شیمی را به صورت آنلاین تدریس می کنید و فیلم های آماده یا انیمیشن هایی را دارید، حین تدریس و مرتبط با مطالبی که ارائه می نمائید، از فیلم های آموزشی استفاده کنید. به این ترتیب کلاس مجازی شما جذاب تر شده و از حالت یکنواختی خارج می گردد. فایده دیگری که این کار دارد این است که کل کلاس را خودتان حرف نمی زنید و زیاد خسته نخواهید شد. حین ارائه درس فیلم کلاس را ضبط کنید و در کلاس های دیگر استفاده نمائید. با استفاده از پاورپوینت اسلایدهای خلاقانه و جالبی بسازید و در تدریس خودتان از آنها استفاده نمائید. این نکات ریز باعث می شود کلاس متفاوتی داشته باشید و دانش آموزان و دانشجویان از حضور در کلاس شما لذت برده و مطالب بیشتری را هم یاد بگیرند. پیشنهاد می شود این مقاله عالی را هم بخوانید: روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب


در سایت یک کلاس هم ایده های خوبی برای افزایش کیفیت و بازدهی کلاس های مجازی ارائه شده است که تعدادی از آنها را در ادامه مشاهده می کنید:


الف. از حواس پرتی کودکان و نوجوانان به موارد غیردرسی جلوگیری کنید. پرسیدن سوال حین تدریس یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از حواس پرتی دانش آموزان و دانشجویان حین تدریس است. حتما از شاگردهای خودتان سوال بپرسید و کاری کنید که ایشان هم در کلاس مشارکت داشته باشند.


ب. مطالب ضروری را از قبل آماده کرده و تدریس کنید. بسیار مهم است که قبل از شروع کلاس آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کرده و فیلم و عکس های مرتبط و جذابی را در اختیار داشته باشید. به این ترتیب کلاس شما پر از جذابیت و خلاقیت خواهد شد.


ج. جلسات تدریس خود را کوتاه کنید. جلسات تدریس طولانی باعث می شود دانش آموزان و دانشجویان احساس خستگی نموده و بازدهی ایشان کم شود. البته این مورد فقط برای کلاس های مجازی و آنلاین نیست و در کلاس های حضوری هم بهتر است جلسات کوتاه باشد. اگر برای درسی لازم است تدریس طولانی داشته باشید بهتر است هر از چند گاهی استراحت کوتاهی با شاگردهای خودتان بدهید.


مطالعه نمائید: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


د. به طور کاملاً واضح اهداف آن جلسه تدریس را مطرح کنید. بسیار خوب است ابتدای جلسه مواردی که قرار است درس داده شود را ارائه نمائید و به مرور که درس را پیش می برید هر سر فصل را تیک بزنید. به این ترتیب مطالب در ذهن شاگردها بهتر باقی می ماند و دچار سر درگمی نمی شوند.


ه. مطالب جدید را در چهارچوب  قرار دهید و قالب بندی کنید.قبل از آنکه وارد جزئیات شوید بهتر است کلیتی را ارائه نمائید، هدف از ارائه درس را بگوئید و توضیح دهید مطلب جدیدی که قرار است ارائه شود چه کاربردی خواهد داشت. به این ترتیب انگیزه دانش آموزان و دانشجویان برای یادگیری هم بیشتر می شود.


مطالعه نمائید: معلم خصوصی آنلاین و مقایسه آن با تدریس خصوصی در منزل


مزایای کلاس درس مجازی


کلاس های درس مجازی مزایای زیادی دارد که تعدادی از آنها در این بخش گفته می شود. این کلاس ها امکان یادگیری از راه دور را فراهم می کند. همانطور که همیشه گفته شده است، تدریس آنلاین محدودیت زمانی و مکانی را از میان بر می دارد. در حال حاضر دانش آموزی که ساکن شهرستان است می تواند از کلاس های مجازی اساتید معتبر و برند تهران و سایر شهرهای بزرگ استفاده نماید و این مزیت بزرگی است. کلاس های مجازی مزیت دیگری که دارد این است که امکان به اشتراک گذاری را برای اساتید فراهم می نماید. در بسیاری از موارد معلم خصوصی یا استاد حاضر در کلاس فیلم کلاس را ضبط نموده و به شاگرد خودش می دهد و یا حتی بعداد به عنوان یک محصول آموزشی می تواند آن را به فروش برساند. هم برای دانش آموزان و دانشجویان مزیت بزرگی است که فیلم کلاس را در اختیار داشته باشند و هم استاد می تواند منبع درآمد جدیدی برای خودش ایجاد نماید. یکی دیگر از مهمترین فواید کلاس های مجازی این است که به نسبت کلاس حضوری هزینه کمتری دارد. به عنوان مثال قیمت تدریس خصوصی آنلاین به نسبت حضوری از 20 تا 50 درصد ارزان تر می باشد. برای مدرسین هم این کلاس ها بسیار مفید است چرا که می توانند از کل ایران و حتی کل جهان جذب شاگرد داشته باشند. بنابراین کلاس های مجازی واقعا مفید بوده و مزیت های بسیار زیادی دارد که در این بخش فقط تعدادی از آنها ذکر گردید.


مطالعه نمائید: چگونه تدریس آنلاین کنیم و نحوه کسب درآمد بالا از تدریس مجازی


همانطور که در این صفحه توضیح داده شده است، برای موفقیت در کار تدریس و رسیدن به درآمدهای عالی و بالا، تدریس زنده و آنلاین خودتان را با دقت بالا انجام دهید. اگر در حال تدریس زنده هستید، مطمئن شوید که سیستم و فناوری مورد استفاده برای برگزاری کلاس را از قبل می‌شناسید. اگر شما به هر دلیلی هنگام تدریس زنده، برای استفاده از امکانات نرم‌افزاری دچار سردرگمی شوید، دانش‌آموزان برای اعتماد به شما و عملکردتان در تدریس دچار چالش می‌شوند. زودتر آماده شوید و با ورود به اسلاید خوشامدگویی به دانش آموزان خوش آمد بگویید. مناسب نیست که دانش‌آموزان هنگام ورود به فضای تدریس با یک صفحه خالی بدون حضور معلم روبرو بشوند، بنابراین زودتر از آن‌ها وارد فضای کلاس مجازی شوید. فراموش نکنید که گزینه‌های چت را روشن نگه دارید تا دانش‌آموزان بتوانند سوال بپرسند و با دانش‌آموزان دیگر تعامل داشته باشند. برای موفقیت در کلاس های مجازی و آنلاین، مدیریت صحیح این کلاس ها و ارائه تدریسی جذاب و خلاقانه در نظر گرفتن چنین نکاتی می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد. برای مطالعه در رابطه با بهترین روش های تدریس خلاق، موفق و جذاب این مقاله را بخوانید.



۱۰ نرم افزار برتر کلاس مجازی و تدریس آنلاین


همانطور که در سایت آنک توضیح داده شده است، 10 نرم افزار بسیار عالی و قدرتمند که برای برگزاری کلاس مجازی می توانید از آنها استفاده نمائید به صورت زیر است. همانطور که در توضیحات زیر مشاهده می کنید، این نرم افزارها امکانات زیادی دارند و به راحتی برای برگزاری کلاس خصوصی و گروهی آنلاین یا مجازی از آنها استفاده نمود. یکی از بهترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین و مجازی همان نرم افزار زوم است که در لیست زیر هم قرار دارد. برنامه زوم (Zoom)، یک نرم ‌افزار تماس تصویری است که امکان برگزاری جلسات، گردهمایی‌ها و کلاس‌های درس آنلاین را فراهم می‌کند. زوم به دلیل عملکرد چشمگیر و فضای دسترسی مناسبی که فراهم کرده، توانسته محبوبیت زیادی را در ایران نیز کسب کند. ضمنا این اپلیکیشن روی تمام تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شود؛ فقط دقت کنید که حافظه کافی، برای نصب و اجرای آن داشته باشید. برای دانلود رایگان نرم افزار زوم در کافه بازار بر روی این لینک کلیک کنید. از اپلیکیشن زوم می‌توان هم برای نیاز شخصی و هم برای موارد کاری استفاده کرد. در واقع از تماس‌های ویدیویی شخصی گرفته تا مکالمات ویدیویی گروهی (ویدیو کنفرانس) از جمله امکانات قدرتمند این پلتفرم به شمار می‌روند. سایر نرم افزارهای پرکاربرد و محبوب جهت برگزاری کلاس مجازی در ادامه معرفی شده اند.


BigBlueButton: یک ابزار کنفرانس وب منبع باز برای یادگیری آنلاین است. این برنامه از کلاسهای آنلاین زنده، اشتراک همزمان اسلایدها، ساعات اداری مجازی و همکاری گروهی با دانشجویان راه دور پشتیبانی می کند.


Zoom: از جمله بهترین نرم افزار های آموزش مجازی و پیشرو در زمینه کلاس مجازی است. نسخه رایگان آن از نظر اندازه شرکت کننده بسیار جلوتر از Google Hangouts و Skype است و این امکان را می دهد تا حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده را به طور همزمان میزبانی کنید.


Cisco Webex Meetings: محبوب ترین سرویس کنفرانس ویدیویی جهان برای این شرکت است. با استفاده از این نرم افزار، به صورت صوتی، تصویری و به اشتراک گذاری محتوا در هر دستگاهی به طور ایمن با یکدیگر ارتباط برقرار کنید.


Blackboard: این نرم افزار محیط های یادگیری دیجیتال روان و کاربرپسند را با انبوهی از راه حل های تخصصی ارائه می هد.


مطالعه نمائید: 10 راهکار کاربردی و موثر برای افزایش میزان مفید بودن تدریس خصوصی آنلاین



Adobe Connect: دارای ویژگی های قدرتمندی است که غیر از ویژگی شخصی سازی، قابلیت های بسیاری در اختیارتان قرار می‌دهد و برای معلم های آنلاین حرفه ای، گزینه بسیار خوبی است.


Schoology: برای بیش از یک دهه، Schoology Learningاز همه مدل های آموزشی ، از جمله ۱۰۰٪ دوره های آنلاین و محیط های ترکیبی یادگیری پشتیبانی کرده است.


Panopto: شرکتهای Fortune 1000 و موسسات دانشگاهی برجسته ، از جمله GE ، Qualcomm ، New York Life ، Duke ، Stanford و Oxford ، از Panopto برای ضبط ویدئوهای آموزشی و سخنرانیها، رویدادهای جریان مستقیم و به اشتراک گذاشتن فیلمهای خود با یوتیوب استفاده می کنند.


Top Hat: یک پلت فرم ارزیابی آنلاین جامع است. این یادگیری را سرگرم کننده و جذاب می کند و به شما کمک می کند تا با اساتید و همسالان خود ارتباط برقرار کنید.


Google Hangouts: یکی از بهترین نرم افزارهای آموزش مجازی است. البته این پلتفرم با هدف آموزش و یادگیری طراحی نشده اما اگر ویژگی Screen Share را با ابزارهایی مانند Gooogle Docs بهبود بخشید، این نرم افزار می‌تواند نیازهای اساسی شما را پاسخ دهد.


Edvance360: نرم افزار کلاس آنلاین Edvance360، محبوب و مبتنی بر وب است که در مدارس و بیزینس قابل استفاده است. مانیتورینگ و مدیریت آنلاین درس را بهبود بخشیده، گواهی نامه آنلاین و شبکه اجتماعی داخلی به شما ارایه می‌دهد.


حتما بخوانید: راهنمای گام به گام انتخاب معلم خصوصی برای تدریس آنلاین و در منزل


در این مقاله در رابطه با نحوه تدریس معلم در کلاس مجازی، چگونگی برگزاری کلاس های خصوصی با خلاقیت و ایده های مرتبط با آن، مزایای کلاس های مجازی، نرم افزارهای عالی و فوق العاده برای تدریس مجازی و .... توضیح داده شد. در ضمن، مقالات خوب دیگری هم در همین مقاله معرفی گردید که با مطالعه آنها می توانید اطلاعات خودتان را در رابطه با نحوه برگزاری کلاس های آنلاین و مجازی افزایش دهید. کلاس های اینترنتی و آنلاین امکانات بسیار خوبی را در اختیار اساتید و شاگردها قرار داده است. در این کلاس ها محدودیتی وجود ندارد و از هر جای جهان می توان استاد هماهنگ نمود و در هر زمان و مکانی از کلاس ها استفاده کرد. برای رفع اشکال شب امتحانی، آموزش مفهومی دروس، یادگیری سریع مکالمه و گرامر زبان، آموزش نرم افزار و ... می توان از کلاس های مجازی استفاده نمود.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1379 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image