ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی تدریس خصوصی، موارد لزوم و فواید و مزایای آن

تدریس خصوصی، موارد لزوم و فواید و مزایای آن

تدریس خصوصی، موارد لزوم و فواید و مزایای آن

در این مقاله در رابطه با تدریس خصوصی، موارد لزوم و فواید و مزایای آن توضیحاتی ارائه شده است. اگر می خواهید در زمینه فواید و مزایای تدریس خصوصی و موارد لزوم آن اطلاعات خوبی را بدست آورید این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: موارد لزوم جلسات تدریس خصوصی


لزوم، فواید و مزیت های تدریس خصوصی


هدف از تدریس خصوصی، کمک به دانش آموزان است تا به خودشان کمک کنند و به آنها کمک شود یا آنها را هدایت کنیم تا به نقطه ای برسند که یادگیرندگان مستقل و موفق شوند. تدریس خصوصی در خانه شما، در یک مرکز محلی یا ملی تدریس خصوصی و به صورت آنلاین میسر است. چگونه باید بفهمید که آیا تدریس خصوصی برای شما یا بچه تان مورد نیاز است؟ دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا شما یا بچه تان نیاز به تدریس خصوصی دارید. ممکن است لازم باشد از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، عربی، زبان و ... استفاده نمائید. در ادامه چند مورد از مهم ترین دلایل آمده است:


موارد لزوم تدریس خصوصی کدام است؟


معلم ها یا مشاورین، تدریس خصوصی را پیشنهاد کنند. چنانچه دانش آموز یا دانشجویی در درس های خودش به نسبت سایر همکلاسی ها ضعف داشته باشد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی مفید است.


نمره ها در حال کم شدن باشند. برای گرفتن نمرات بالاتر و ارتقای معدل هم کلاس های خصوصی کاملا موثر است. یک استاد خصوصی خوب دلیل کم شدن نمره ها را تشخیص داده و آن را برطرف می نماید.


برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت مشاهده لیست اساتید تدریس خصوصی کلیک کنید.



تکالیف خانه به صورت فزاینده ای سخت به نظر آیند. در این حالت نیز با در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب دانش اموز یا دانشجو می تواند تکالیف را مورد بررسی قرار دهد و حتی تمرینات سطح بالاتری را هم انجام دهد.


اضطراب بی اندازه قبل از امتحانات باشد. با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی و تسلط بر درس و همچنین با حل نمونه سوالات امتحانی در این کلاس ها اضطراب هم کمتر شده و اعتماد به نفس دانش آموز یا دانشجو افزایش می یابد.


احساس خودارزشمندی در حال سقوط باشد. ممکن است در کلاس های مدرسه و یا دانشگاه شاگرد نتواند به خوبی به سوالات پاسخ دهد و اعتماد به نفسش کم گردد. در چنین مواردی هم کلاس خصوصی مفید است.


بی علاقه بودن نسبت به یادگیری. وقتی فردی مطالب را متوجه نشود و نفهمد و به دلیل پایه ضعیفی که دارد نتواند درس را خوب یاد بگیرد بی علاقه هم خواهد شد. با خواندن درس در منزل و شرکت در کلاس های خصوصی این ایراد هم قابل برطرف شدن است.


مطالعه مقاله چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل موثر است؟ هم مفید است.


احساس تمایل به دست کشیدن و رها کردن. در بسیاری از موارد خصوصا دانشجویان وقتی 2 یا 3 ترم مشروط می شوند و نمرات خوبی نمی گیرند به فکر کنار گذاشتن درس می افتند. در این حالت هم یک استاد خوب می تواند ایشان را به مسیر بازگرداند.


مخالفت برای انجام کارهای مدرسه. در ادامه بی علاقگی که در بخش های قبل گفته شد، اگر روند افت تحصیلی ادامه پیدا کند ممکن است دانش آموز یا دانشجو حتی با انجام کارهای مدرسه مخالفت کند. یک معلم خصوصی خوب با ارائه راهنمایی و مشورت می تواند کاملا شرایط را تغییر دهد.


بی میلی برای رفتن به مدرسه. در نهایت اگر دانش آموز یا دانشجویی به درس بی علاقه شود و نتواند مطالب را خوب یاد بگیرد تمایلی به رفتن به مدرسه یا دانشگاه ندارد و در این شرایط ممکن است حتی بدون اطلاع والدین غیبت هم بکند.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: فواید و مزایا استفاده از کلاسها و جلسات تدریس خصوصی


تدریس خصوصی چه مزایایی دارد؟


تدریس خصوصی از راه های مختلفی می تواند مفید واقع شود. در کنار داشتن معلم خصوصی زبان انگلیسی، زیست، دروس دانشگاهی، کنکور، ادبیات، حسابان، هندسه و ... به دلایل مختلف می تواند مفید واقع شود. در ادامه چند مزیت برای آن آمده است:


موجب توجه شخصی شده می شود. بارها و بارها در همین سایت ایران مدرس گفته شده است که یکی از مهمترین مزیت های کلاس های خصوصی این است که انعطاف دارد و با توجه به سطح درسی شاگرد و میزان توانایی ایشان استاد می تواند کلاس را به گونه ای تنظیم کند که 100 درصد مفید باشد.


نمرات را بهبود می بخشد. کلاس های خصوصی فقط برای دانش آموزان و دانشجویان ضعیف نیست. یک شاگرد متوسط هم اگر بخواهد از حد متوسط به خوب و عالی برسد و نمرات بهتری بگیرید باز هم می تواند در این کلاس ها شرکت نماید. البته باید در طول ترم به فکر بود و در ایام امتحانات ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشد.


آگاهی و فهم نسبت به مطالب درسی را افزایش می دهد. برای یادگیری مفهومی تر و عمقی تر دروس مختلف بهتر است در طول ترم از کلاس های خصوصی استفاده نمود. برای رفع اشکال ایام امتحانات مناسب است. کلاس های خصوصی برای تفهیم مطالب درسی بازدهی بالایی دارد.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب یک معلم و استاد تدریس خصوصی خوب


موجب فراهم شدن تمرین متمرکزانه می شود. تعداد جلسات و زمان برگزاری کلاس های خصوصی توسط خود استاد و شاگرد مشخص می شود. به هر میزان که زمان لازم باشد می توان کلاس برگزار نمود. در کلاس های خصوصی می توان تمرینات متعددی را حل کرد و به صورت کامل بر درس مسلط شد.


اجازه پیشرفت با آهنگ حرکت شخص را می دهد. سرعت یادگیری دروس مختلف با هم متفاوت است و حتی افراد مختلف هم با سرعت یکسانی یک درس مشخص را یاد نمی گیرند. در کلاس های خصوصی با هر سرعتی می توان مطالب را ارائه نمود و زمان کافی برای یادگیری وجود دارد. البته باید به اندازه کافی زود شروع کرد.


به سمت استفاده بهتر از زمان مطالعه هدایت می کند. در کلاس های تدریس خصوصی، استاد و معلم حاضر در کلاس علاوه بر ارائه درس در رابطه با نحوه مطالعه دروس مختلف، چگونگی برنامه ریزی موفق برای موفقیت در تحصیل، نحوه موفقیت در امتحان و کنکور هم مشاوره هایی ارائه خواهد داد و باعث موفق تر شدن شاگرد خواهد شد.


احساس اطمینان به نفس و خودارزشمندی را افزایش می دهد. وقتی دانش آموز یا دانشجو در کلاس های خصوصی مطالب را به خوبی درک می کند و در کلاس های مدرسه و دانشگاه به خوبی می تواند به سوالات پاسخ دهد و نمرات خوبی می گیرد مطمئنا اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا خواهد کرد.


مطالعه مقاله 5 راهکار برای انتخاب درست معلم خصوصی هم مفید است.


به یادگیری در سطوح بالاتر تشویق می کند. در کلاس های خصوصی استادی که حضور دارد به همان جزوه کلاسی و یا تمرینات و مثال ها حل شده در کلاس های مدرسه و دانشگاه بسنده نمی کند. بلکه در کنار آن تمرینات سطح بالاتر و نمونه سوالات امتحانی هم حل شده و در نتیجه توانایی های شاگرد بیشتر و بیشتر افزایش می یابد.


به یادگیری با هدایت خود شخص کمک می کند. اساتید مجرب معمولا برای فاصله زمانی بین کلاس ها تمریناتی را به شاگردهای خودشان می دهند و ارزیابی هایی هم انجام می دهند. در عین حال بعضا از خود شاگرد خواسته می شود مطالب را به زبان خودش توضیح دهد. در نتیجه توانایی های دانش آموز یا دانشجو در این کلاس ها افزایش می یابد.


رقابت را کاهش می دهد. در کلاس های خصوصی خبری از رقابت نیست. البته اساتید باهوش شاگرد خودشان را ترغیب می کنند که با خودش رقابت کند و هر روز از قبل بهتر باشد. در کلاس های انفرادی شاگرد با شخص دیگری مقایسه نمی شود و حتی اگر سوالات سطح پایینی هم بپرسد مورد تمسخر واقع نخواهد شد.


تحسین، بازخورد و تشویق را فراهم می آورد. بسیار مهم است که در این کلاس ها استاد و معلم تدریس خصوصی ارزیابی داشته باشد و بازخورد بگیرد. در این کلاس ها نقاط قوت شاگرد با تحسین و تشویق تقویت شده و نقاط ضعف مورد بررسی قرار گرفته و برطرف خواهد شد.


مطالعه نمائید: قیمت های تدریس خصوصی چگونه محاسبه می شود؟


مرور مهارت هایی که بیشتر تدریس نشده اند و در آنها تسلطی پیدا نشده را فراهم می کند. دانش اموز یا دانشجو در کلاس های خصوصی نه تنها مطالب ارائه شده در کلاس های اصلی خودش را مرور می کند و به خوبی مورد بررسی قرار می دهد بلکه نکات جدید و راه حل های بهتری را هم برای مسائل مختلف یاد خواهد گرفت.


کلام آخر


دلایلی که تدریس خصوصی را الزام آور می کنند و مزیت هایی که به وسیله ی تدریس خصوصی فراهم می شوند را مرور کنید. چنین کاری به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا شما یا بچه شما باید به تدریس خصوصی فکر کند یا نه. همه نیاز به تدریس خصوصی ندارند. اما وقتی که نیاز باشد، تدریس خصوصی می تواند به موفقیت کمک بزرگی کند.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1397 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image