ارتباط مستقیم با 30680 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی معلم خصوصی خوب چگونه است و چه خصوصیاتی دارد؟

معلم خصوصی خوب چگونه است و چه خصوصیاتی دارد؟

معلم خصوصی خوب چگونه است و چه خصوصیاتی دارد؟


در این مقاله در رابطه با ویژگی های معلم خصوصی خوب و بهترین اساتید تدریس خصوصی توضیحاتی ارائه می شود. اگر می خواهید بدانید که ... ادامه این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: معلم خوب باید چگونه باشد و ویژگی های یک معلم خوب و نمونه


بهترین صفت برای معلم شاید این باشد که عاشق کار خودش است و با عشق و علاقه حرفه معلمی را انتخاب کرده است. اگر با بهترین معلم ایران و یا معلم های معروف ایران حرف بزنید و از ایشان در رابطه با کارشان سوال بپرسید خواهید دید که این اساتید با علاقه در رابطه با حرفه خودشان سخن می گویند. این افراد وقتی در کلاس درس حاضر می شوند زمان را از یاد می برند و غرق در درسی می شوند که تدریس می کنند.


بهترین معلم ریاضی واقعا از حل کردن مسائل ریاضی لذت می برد. این اساتید وقتی سوال جدیدی به ایشان داده می شود با روی گشاده از آن استقبال می کنند و عاشق حل مسائل ریاضی هستند. یک مدرس فیزیک خوب که جزو بهترین اساتید این درس است از حل مسائل فیزیکی لذت می برد و اینکه می تواند با فرمول و رابطه مسائل واقعی جهان را مدلسازی کند و اتفاقات را پیش بینی نماید لذت می برد. بنابراین مطمئن باشید اگر شخصی به عنوان بهترین معلم ایرانی در یک زمینه خاص شناخته می شود حتما در مرحله اول به کار خودش علاقه دارد و حتی به آن عشق می ورزد.


معلم های معروف جهان و به صورت کلی هر شخصی که در کار خودش موفق است مطمئنا از انجام کار خودش لذت می برد و به آن علاقه دارد. بهترین اساتید در کنار این ویژگی مهم اهداف بزرگی را برای خودشان در نظر می گیرند و از هر جنبه ای هر روز بهتر می شوند.


حتما این مقاله عالی را بخوانید: بهترین معلم کیست



اهداف یک معلم خوب در کلاس های تدریس خصوصی


یک معلم خوب تدریس خصوصی هدف خودش را با هدف شاگرد خودش یکی می کند و تمام تلاش خودش را برای خوب نتیجه گرفتن ایشان به کار می بندد. برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان تنها کاری که باید انجام دهید تدریس کردن نیست. در واقع ممکن است در کلاس های گروهی مدرسه و دانشگاه از یک استاد فقط انتظار برود که درس را ارائه نماید. اما کار تدریس خصوصی متفاوت است. شما به عنوان یک معلم خصوصی باید پشتیبانی و حمایت کامل را از شاگردهای خودتان به عمل آورید. اگر همین الان فقط یک شاگرد دارید، همین شاگرد را به بهترین نتیجه ممکن برسانید و خواهید دید که خود ایشان شاگردهای دیگری را به شما معرفی خواهد کرد. بنابراین برای اینکه یک معلم خوب باشید و در کار تدریس خصوصی کاملا موفق شوید، سعی کنید تنها یک هدف برای خودتان تعریف کنید و آن هم نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد.



باید از همان جلسه اول تدریس شناخت کاملی از ایشان پیدا کنید و مباحث را به گونه ای ارائه کنید که برای ایشان مفید باشد. هنر یک معلم خصوصی این است که از همان 30 دقیقه اول جلسه اول کلاس حساب کار دستش می آید و برای هر شاگردی که دارد به گونه ای برنامه ریزی می کند که بهترین نتیجه را بگیرد. خوب حرف زدن و تسلط بر درس و بسیار زیاد بلد بودن خیلی خوب است ولی در نهایت هدف نتیجه گرفتن شاگرد است. باید مشاوره بدهید و برای ایشان برنامه ریزی کنید و در طول برگزاری کلاس ها ارزیابی را هم در نظر داشته باشید تا از پیشرفت شاگردهایتان مطمئن شوید.


مطالعه نمائید: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


ویژگی های و خصوصیات بهترین معلم خصوصی آیلتس و زبان


در همین سایت ایران مدرس برای تمامی اساتید و مدرسین آیلتس و سایر دروس مشخصات کاملی ارائه شده است. اساتید ذکر کرده اند که در کدام دانشگاه و در چه رشته ای درس خوانده اند و فارغ التحصیل شده اند. سوابق تدریس، نظرات شاگردهای قبلی و فیلم نمونه تدریس، مدارک اساتید، قیمت درخواستی مدرسین و شماره تماس مستقیم ایشان در همین سایت ارائه شده است. بنابراین انتخاب آگاهانه، مستقیم و بدون واسطه یک معلم خوب برای موفقیت در آزمون آیلتس در این سایت کاملا عملی و راحت است.


در ادامه معیارهایی ارائه می شود که می تواند در انتخاب یک معلم خوب برای آیلتس کمک کننده باشد. در مرحله اول سعی کنید با استادی کلاس داشته باشید که حتما خودشان مدرک آیلتس داشته باشند. در ضمن، اگر نمره مشخصی را مد نظر دارید بهتر است با استادی کلاس داشته باشید که خود ایشان آن نمره و یا بالاتر از آن را کسب کرده باشند. اساتید ثبت نامی در همین سایت ایران مدرس ذکر کرده اند که مدرک آیلتس دارند یا نه و حتی نمره خودشان را هم ارائه نموده اند.


اساتیدی که به صورت جدی تر در زمینه تدریس خصوصی آیلتس فعالیت دارند و جزو معلم های خوب هستند حتی مدرک خودشان را هم ارائه نموده اند. در هر صورت، هر استادی را که انتخاب کردید می توانید از ایشان مدرک بخواهید.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل اساتید تدریس خصوصی زبان انگلیسی



همانطور که گفته شد، پیشنهاد می شود با معلمی کلاس آمادگی آیلتس را برگزار نمائید که خود ایشان مدرک آیلتس دارند. علاوه بر این مورد، می توانید معیارهای دیگری را هم در نظر بگیرید تا مطمئن شوید استاد خوبی را انتخاب کرده اید. سابقه کاری بالا را هم می توانید به عنوان یک معیار برای انتخاب استاد خوب IELTS در نظر بگیرید. اساتیدی که چندین سال است در زمینه آموزش زبان انگلیسی و تدریس خصوصی زبان فعالیت دارند شاگردهای زیادی داشته اند و بهتر می دانند برای هر شاگرد جدید چگونه مطالب را ارائه کنند. این اساتید معمولا بر مطالب مسلط تر هم هستند و در زمان کمتر و با کیفیت بالاتر مباحث را به پایان می رسانند.


بهترین معلم خصوصی زبان چه ویژگی هایی دارد؟


همانطور که در سطر بالا گفته شد، در همین سایت ایران مدرس کاملترین لیست اساتید و معلم های خصوصی زبان انگلیسی تهران و کل ایران را می توانید مشاهده نمائید. برای تمامی اساتید ثبت نامی در این وب سایت مشخصات کامل، سوابق تدریس، شماره تماس و قیمت درخواستی استاد نمایش داده شده است. برای بعضی از اساتید که به صورت جدی تری در زمینه تدریس خصوصی زبان فعالیت دارند می توانید نظرات شاگردهای قبلی، مدرک تحصیلی (یا مدرک آیلتس و تافل استاد)، فیلم نمونه تدریس و .... را هم مشاهده نمائید.


اما از بین اساتید ثبت نامی در این سایت چگونه می توان تشخیص داد با کدام استاد کلاس داشته باشیم و بهترین مدرس زبان چه خصوصیاتی دارد؟ همانطور که گفته شد، چون مشخصات کامل برای تمام اساتید در این وب سایت ارائه شده است، تشخیص بهترین استاد کار سختی نیست. به دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی استاد دقت کنید. تحصیل در رشته زبان انگلیسی، داشتن مدرک آیلتس و تافل، تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان و سابقه حضور در این کشورها، فارغ التحصیل شدن از دانشگاههای معتبر، نظرات مثبت شاگردهای قبلی، تسلط استاد بر زبان در فیلم های نمونه تدریس و .... می تواند موارد مثبتی باشد که اگر یک معلم زبان داشته باشد ایشان را تبدیل به یک گزینه خوب برای هماهنگ کردن کلاس خصوصی می کند. این موارد را مد نظر داشته باشید و به این ترتیب به احتمال زیاد با یکی از بهترین مدرسین زبان کلاس خواهید داشت.


پیشنهاد می شود بخوانید: 7 راهکار عالی برای انتخاب معلم خصوصی خوب و مجرب با هزینه مناسب


یک معلم خصوصی خوب زبان معمولا خودش در رشته زبان انگلیسی و یا رشته های مرتبط با آن تحصیل کرده است. در همین سایت ایران مدرس با کلیک بر روی لینکی که در بالا معرفی شد می توانید لیست کامل مدرسین زبان و رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی ایشان را مشاهده نمائید.


بسیاری از مدرسین مجرب زبان که به صورت جدی تری در این زمینه فعالیت دارند حتی مدرک تحصیلی خودشان را هم در همین سایت قرار داده اند. بعد از کلیک بر روی لینک معرفی شده در بالا، بر روی آگهی تدریس مدرسین مختلف کلیک نمائید و به این ترتیب برای هر استاد مشخصات کامل و رزومه کاری را مشاهده خواهید کرد. اساتید خوب زبان معمولا از دانشگاههای معتبر دولتی فارغ التحصیل شده اند و این هم می تواند یک معیار برای انتخاب مدرس زبان باشد. این اساتید معمولا خودشان در آزمون های مختلفی مانند آیلتس و تافل و ... شرکت کرده اند و با موفقیت و نمره بالا در این آزمون ها قبول شده اند.


ویژگی های بهترین اساتید کنکور


1- تمرکز بر روی یک یا تعداد محدودی درس: بهترین اساتید کنکور معمولا بر روی یک درس و یا تعداد بسیار محدودی از دروس متمرکز هستند و برای آن درس ها جزو بهترین های ایران می باشند. اساتیدی که مشهور هستند معمولا فقط یک درس را تدریس می کنند و آن درس را عالی تدریس می کنند.


2- تسلط کامل بر درس و یا دروس تدریسی: بهترین معلم های کنکور و اساتید برتر کنکور بر دروسی که تدریس می کنند کامل مسلط هستند و هر روز در حال یادگیری می باشند. این اساتید تمام تست های دروس تدریسی خودشان را زده اند و مطالعه و آموزش دیدن را متوقف نمی کنند.


3- فارغ التحصیل از دانشگاههای خوب: بهترین اساتید کنکور چون خودشان در درس و تحصیل موفق بوده اند معمولا در بهترین دانشگاهها هم درس خوانده اند. این اساتید سطح هوشی بالایی دارند و خودشان هم توانسته اند با موفقیت کنکور را پشت سر بگذارند و در نتیجه به شاگردهای خودشان کمک زیادی می کنند.


مطالعه کنید: 25 ویژگی یک معلم موفق



چگونه بهترین معلم و استاد تدریس خصوصی را داشته باشیم؟


- برگزاری جلسه اول بهترین راهکار است: بسیاری از اساتید ثبت نامی در همین سایت ایران مدرس جلسه اول را در صورت عدم رضایت شما به صورت رایگان برگزار می کنند. به این معنی که اگر شما از نحوه تدریس استاد راضی نباشید از شما هزینه ای دریافت نمی کنند. حتی اگر هزینه ای هم دریافت شود در بسیاری از مواقع تا جلسه اول تدریس برگزار نشود نمی توانید شناخت کاملی نسبت به استاد پیدا کنید.


- فقط روی قیمت کلاس ها متمرکز نشوید: بسیاری از متقاضیان کلاس های تدریس خصوصی وقتی لیست مدرسین را بررسی می کنند تنها عاملی که در نظر می گیرند این است که معلم خصوصی کلاس را با قیمت ارزان برگزار نماید. خوب است که قیمت کلاس ها مناسب باشد ولی به هر حال به آن بیش از اندازه اهمیت ندهید. بهتر است روی رزومه کاری و سوابق تدریس اساتید تمرکز بیشتری داشته باشید و استادی که خوب تدریس می کند و شخص با سوادی است را هماهنگ نمائید.


- قبل از کلاس با استاد حرف بزنید: در وب سایت ایران مدرس (همین سایت) شماره تماس اساتید هم در کنار رزومه کاری مدرسین و قیمت کلاس ها و .... ارائه شده است. می توانید قبل از اینکه کلاس ها را به صورت نهایی هماهنگ نمائید و یک استاد را انتخاب کنید با چند مدرس که به نظر شما خوب هستند حرف بزنید و بعد از اینکه حرف زدید معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید.


حتما بخوانید: ويژگي هاي یک معلم خوب در تفکر ابن سينا


معلم خصوصی خوب با قیمت مناسب و ارزان


ممکن است شما در ذهن خودتان معیارهایی را برای یک معلم خصوصی خوب در نظر داشته باشید. با این وجود می توان گفت یک معلم خوب معلمی است که از دانشگاه معتبر و خوبی فارغ التحصیل شده است و سابقه کاری خوبی دارد. شاید شما خیالتان راحت تر باشد که با یک معلم و دبیر رسمی کلاس داشته باشید. به هر حال در همین سایت ایران مدرس معلم های رسمی آموزش و پرورش هم حضور دارند و در متن توضیحات تبلیغ خودشان ذکر کرده اند که دبیر و معلم رسمی هستند. در بسیاری از موارد شاگردهای معلم های ثبت نامی در ایران مدرس نظرات خودشان را ثبت نموده اند و با توجه به آن هم می توانید معلم خوبی را انتخاب کنید.


به هر حال وقتی که بر روی لینک معرفی شده در بالا کلیک می کنید و لیست مدرسین را می بینید، با توجه به رزومه کاری، سوابق تدریس، رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل و موارد دیگری که اساتید ذکر نموده اند می توانید معلم مورد نظر خودتان را با آگاهی کامل انتخاب نمائید.


کلیک کنید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها


مهم ترین ویژگی های یک معلم و دبیر ریاضی خوب


1- داشتن فن بیان خوب: یک معلم ریاضی خوب باید بتواند مسائل سخت و سطح بالا را به گونه ای ارائه کند که فهم آن برای دانش آموزان و دانشجویان راحت باشد. یک استاد خوب خودش را جای شاگردهایش در نظر می گیرد و از دید آنها مطالب را می بیند و به گونه ای درس را ارائه می دهد که قابل درک و فهم باشد. برای اینکه معلم ریاضی در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشد باید هر از چندگاهی سوال بپرسد و بازخورد بگیرد تا در نهایت متوجه شود که آیا مطالبی که ارائه می کند مفید بوده است و یا باید نحوه ارائه خودش را تغییر دهد.


2- سر وقت حاضر شدن در کلاس درس: در کلاس های ریاضی در مدرسه و دانشگاه و یا آموزشگاهها و حتی در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مهم است که استاد و معلم به موقع حاضر شود. اگر در کلاس 20 نفر حاضر باشند و استاد 10 دقیقه دیرتر در کلاس حاضر شود در واقع 200 دقیقه از وقت شاگردهای ایشان تلف شده است. بنابراین حضور به موقع در کلاس را هم می توان به عنوان یکی از ویژگی های مهم یک دبیر خوب ریاضی در نظر گرفت.


مطالعه نمائید: چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟


3- نظر خواهی از شاگردها: عاملی که می تواند بسیار به معلم و مدرس کمک کند تا کلاس های خوبی داشته باشد این است که در طول ترم چند بار و یا در انتهای هر جلسه از شاگردهای خودش نظر خواهی کند و از این نظرات برای بهبود کلاس استفاده نماید. می توان در طول ترم یکی دو بار برگه هایی را در کلاس توزیع کرد و از شاگردها خواست تا بدون ترس و بدون اینکه اسم خودشان را بنویسند در رابطه با نحوه تدریس و چگونگی برگزاری کلاس ها هر انتقاد یا پیشنهادی را ذکر نمایند.


4- ارتباط با خانواده شاگردها: یک معلم خوب ریاضی پا را از خود کلاس و خوب تدریس کردن فراتر می نهد. در کلاس های مدرسه و دانشگاه و حتی در کلاس های خصوصی ریاضی اینکه اساتید بتوانند و بخواهند با خانواده های شاگردهایشان در ارتباط باشند بسیار مفید است. ممکن است یکی از شاگردها مشکل خانوادگی داشته باشد و اگر معلم از این مشکل با خبر باشد در نهایت در طول ترم بتواند به ایشان در یادگیری بهتر درس ریاضی و در پیشرفت در درس و تحصیل کمک بیشتری بکند.


حتما بخوانید: نحوه انتخاب معلم خصوصی و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی با قیمت مناسب



چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم


برای اینکه معلم خصوصی خوبی باشید مجموعه ای از عوامل را باید در نظر بگیرید. در مرحله اول باید در مسیر استعدادهای خودتان حرکت کنید. به عبارت دیگر باید سعی کنید دروسی را تدریس کنید که برای درس دادن آنها ساخته شده اید. اصلا در مرحله اول این سوال را از خودتان بپرسید که آیا تدریس برای شما کار خوبی است و به آن علاقه دارید؟ در دوران تحصیل بسیاری از ما پیش آمده است که برای دوستان و فامیل هایمان مطلبی را توضیح داده ایم. در همان تجربیات کوچکی که داریم مشخص شده است که آیا خوب می توانیم مطالب را منتقل کنیم و فن بیان خوبی داریم یا نه. البته فن بیان اکتسابی هم هست.


اگر شما خودتان دانش آموز و دانشجوی زرنگی بوده باشید و در ایام تحصیل به دروس خودتان علاقه داشته اید و نمرات خوبی کسب کرده اید به احتمال زیاد در انتقال مطالب هم موفق عمل می کنید. به هر حال این را خودتان بهتر می دانید. از سر اجبار و بیکاری تدریس نکنید. ولی اگر به این کار علاقه دارید و در درس های خودتان خوب و موفق عمل کرده اید این زمینه کاری می تواند برای شما بسیار مناسب باشد.


یک بار دیگر ویژگی های لازم برای موفقیت در تدریس خصوصی را با هم مرور می کنیم: 1- شروع فعالیت در این زمینه در صورت داشتن علاقه به کار تدریس خصوصی 2- انتخاب درست دروس تدریسی به گونه ای که پرمتقاضی باشد و خودتان هم به آن دروس علاقه مند باشید. 3- تسلط کامل و 100 درصدی بر دروسی که تدریس می کنید تا شاگردهای شما حفظ شوند. برای اینکه یک معلم خوب باشید این موارد را در نظر داشته باشید. برای ینکه در کار تدریس خصوصی موفق باشید و پله های موفقیت را به سرعت طی کنید دو ویژگی دیگر هم لازم است و می تواند از شما یک استاد خوب و موفق بسازد: 1- داشتن تعهد به کار و 2- پشتیبان و حامی بودن شاگردهایتان. این دو مورد هم بسیار مهم است و می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد.


پیشنهاد می شود بخوانید: بهترین معلم خصوصی، لیست 20 استاد برتر تدریس خصوصی تهران و کل ایران


اگر می خواهید یک معلم خصوصی خوب و پردرآمد ریاضی یا هر درس دیگری باشید در مرحله اول باید با علاقه به این کار روی آورده باشید. آیا به ریاضی و آموزش و یادگیری ریاضی و تدریس آن علاقه دارید؟ آیا وقتی سوالهای ریاضی را حل می کنید خودتان لذت می برید؟ اگر اینطور است موفق خواهید شد. اگر علاقه ای ندارید سراغ تدریس درس دیگری بروید و یا اصلا کار تدریس را ادامه ندهید.


در مرحله بعد باید بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید. اگر ریاضی، هندسه، گسسته، جبر و احتمال، محاسبات عددی، ریاضی مهندسی، معادلات دیفرانسیل، آمار و یا هر درس دیگری مرتبط با ریاضیات را تدریس می کنید بر آن مسلط شوید و مرتبا مطالعه کنید تا بهتر و بهتر شوید. در مرحله بعد سعی کنید خوب شاگرد جذب کنید و راهکارهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. عملکرد خوب در این زمینه هم برای کسب درآمد بالا حیاتی است. برای جذب شاگرد تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت ایران مدرس ثبت نمائید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 348 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image