ارتباط مستقیم با 30732 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه

25 ویژگی یک معلم موفق

25 ویژگی یک معلم موفق

در این مقاله 25 ویژگی یک معلم موفق توضیح داده شده است. اگر می خواهید بدانید یک معلم و مدرس موفق چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد و چگونه می توان یک معلم موفق را تشخیص داد ادامه این مطلب را بخوانید.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: دانلود فایلی با عنوان "معلم موفق کیست؟"

1- یک معلم موفق به تدریس و آموزش دادن علاقه دارد. اساتید موفق عاشق کار خودشان هستند و از تدریس لذت می برند.

2- همواره در حال یادگیری است و به صورت مداوم توانایی های خودش را افزایش می دهد. بهترین اساتید هیچوقت از یادگیری دست نمی کشند.

3- دروسی را تدریس می کند که خودش به آن درس ها علاقه دارد و توانایی زیادی در زمینه انتقال مطالب و مفاهیم آن دروس دارد.

4- هم در زمینه دروس تدریسی خودش و هم در زمینه روش های جدید و نوین تدریس مطالعه می کند. یک معلم موفق هیچوقت احساس نمی کند که زمان یادگیری به پایان رسیده است.

5- سعی نمی کند درس های بسیار زیادی را تدریس نماید بلکه یک یا چند درس محدود را تدریس می کند و در تدریس آن دروس عملکرد بسیار خوبی دارد.

مطالعه مقاله
100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی هم مفید است.


6- سعی می کند همواره سر وقت در کلاس های خودش حاضر شود و حتی در بسیاری از موارد کمی بیشتر از زمان مشخص شده در کلاس می ماند.

7- فقط زمانی که برای تدریس در نظر می گیرد را ملاک قرار نمی دهد و بلکه کیفیت تدریس هم برای ایشان مهم است. یک معلم خوب سعی می کند عالی تدریس کند.

8- پشتیبان و حمایتگر است و از شاگردهای خودش به صورت کامل حمایت می کند. شاگردها روی چنین استادی به عنوان یک دوست و حامی حساب می کنند.

9- با هر شاگردی که کلاس داشته باشد سعی می کند شاگرد خودش را به خوبی بشناسد و مطالب را به گونه ای ارائه کند که برای ایشان مفید باشد.

10- هدف نهایی یک معلم موفق به موفقیت رساندن شاگردهایی است که دارد. یک استاد خوب برای موفق شدن شاگردهایی که دارد تمام تلاشش را می کند.

حتما بخوانید: گفت و گو با یک بانوی معلم موفق همدانی: بانوان در تدریس موفق‌تر هستند

11- مسئولیت پذیر است. تمام افراد موفق در هر زمینه ای مسئولیت نتایجی که بدست می آید را به عهده می گیرند و برای تغییر شرایط در جهت مثبت همواره تلاش می کنند.

12- باور دارد که می تواند در هر جنبه ای تغییرات مثبت ایجاد کند و به جای مقصر دانستن عوامل بیرونی تلاش می کند روی خودش کار کند و قوی تر و بهتر شود.

13- همه ی شاگردهای خودش را دوست دارد و با همه در صلح است. حتی اگر شاگردی در ظاهر رفتار درستی نداشته باشد سعی می کند روی خوبی های ایشان متمرکز شود.

14- همیشه به دنبال نکات خوب و مثبت کلاس و شاگردهای خودش است و سعی می کند با تمرکز بر روی نکات مثبت شاگردهایی که دارد به ایشان روحیه بدهد و باعث موفقیت ایشان شود.

15- از شاگردهای خودش تعریف به جا می کند و اگر نکته نا مناسبی را دید از آن چشم پوشی می کند تا موارد نامناسب گسترش پیدا نکرده و بیشتر نشود.

مطالعه
چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟ هم پیشنهاد می شود.

16- همواره امیدوار است و به شاگردهای خودش و به تمام افرادی که با آنها در ارتباط است امید می دهد و سعی می کند آینده ی خوب و روشنی را برای شاگردهای خودش ترسیم نماید.

17- یک معلم موفق کلاس جذابی دارد و از امکانات آموزشی مختلف برای انتقال مفاهیم استفاده می کند. یک استاد خوب برای تمام زمان کلاس برنامه دارد و با برنامه پیش می رود.

18- اجازه اظهار نظر و پرسیدن سوال را به شاگردهای خودش می دهد و سعی می کند در کلاس فضای سوال پرسیدن، بحث های مفید و انتقاد و پیشنهاد فراهم باشد.

19- در عین حال که انعطاف دارد و کلاس خشک و بی روحی ندارد، در کلاس به اندازه کافی جدی است و برای کلاس های ایشان نظم بسیار خوبی حاکم است.

20- یک استاد پیشرو و قدرتمند سعی می کند شاگردهای خودش را به حرکت وادارد و کاری می کند که شاگردهایش خلاقیت و حل مسئله و نحوه برخورد صحیح با مسائل را یاد بگیرند.

مطالعه نمائید:
تجربیات تدریس خصوصی یک مدرس و معلم موفق

21- یک مدرس موفق سعی می کند خودش در زندگی موفق باشد و با تلاش و پشتکار و باورهای درست نحوه برخورد صحیح با مسائل را یاد می گیرد و به شاگردهای خودش انتقال می دهد.

22- به جای ناله و شکایت و تمرکز بر روی موارد نامناسب، سعی می کند همواره روی بهترین و مثبت ترین حالت ها تمرکز کند و مثبت اندیشی و رقم زدن اتفاقات خوب را به شاگردهای خودش هم یاد می دهد.

23- در برخورد با مسائل مختلف فقط به خدا توکل دارد و تلاش می کند این روحیه ایمان و توکل به خدا را در شاگردهای خودش هم ایجاد نماید و به این ترتیب هم در درس و تحصیل و هم در زندگی به پیشرفت شاگردهای خودش کمک می کند.

24- در رابطه با محدودیت ها و نشدن ها در کلاس حرف نمی زند و به شاگردهای خودش امکانات فراوان موجود در جهان و توانایی های انسان و قدرت ذهن بشر را یادآوری می کند و این روحیه را ایجاد می نماید که انسان از پس انجام هر کاری بر می آید.

25- یک معلم موفق نه تنها با گفتار، بلکه با رفتار و نحوه برخورد خوبی که دارد سعی می کند یک الگوی مناسب برای شاگردهایش باشد و به این ترتیب هم در تحصیل و هم در زندگی شاگردهای خودش تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 79295 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image