ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 10 راهکار موثر و عملی برای استفاده بهتر و مفیدتر از کلاس های تدریس خصوصی

10 راهکار موثر و عملی برای استفاده بهتر و مفیدتر از کلاس های تدریس خصوصی

10 راهکار موثر و عملی برای استفاده بهتر و مفیدتر از کلاس های تدریس خصوصی


در این مقاله 10 نکته مهم و راهکار عملی خوب برای استفاده بهتر و مفیدتر از کلاس های تدریس خصوصی ارائه شده است. اگر می خواهید کلاس های خصوصی برای شما بازدهی عالی داشته باشد ادامه این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: راهنمای گام به گام انتخاب معلم خصوصی برای تدریس آنلاین و در منزل


تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات می تواند بسیار مفید باشد. البته اگر به موقع استفاده از کلاس های خصوصی را شروع نمایید. به عنوان مثال اگر ریاضی را اصلا بلد نیستید بهتر است از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی از همان اوایل ترم استفاده کنید. اگر فیزیک را خودتان مطالعه کرده اید در ایام امتحانات برای رفع اشکال معلم خصوصی فیزیک داشته باشید.


به عنوان یک قاعده کلی کلاس های تدریس خصوصی در طول ترم به نسبت ایام امتحانات فایده بیشتری دارد. از کلاس های خصوصی به صورت آنلاین یا تدریس خصوصی در منزل می توانید استفاده کنید. اگر در درسی اشکالات بسیار زیاد داشته باشید و مطالعه آن را به ایام امتحانات موکول کنید بهترین معلم خصوصی هم نمی تواند به شما کمک کند. بنابراین حتما کلاس های خصوصی را در زمان مناسب شروع نمایید و در فاصله زمانی بین کلاس ها هم خودتان درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک این نکات و رعایت کردن آنها بسیار مهم است.


برای استفاده بهتر و مفیدتر از کلاس های تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


1- اگر در درسی اشکالات زیاد دارید حتما کلاس های خصوصی را زودتر هماهنگ کنید. فرض کنید برای یادگیری هندسه در ایام امتحانات از کلاس های تدریس خصوصی هندسه استفاده می کنید و در طول ترم اصلا درس را نخوانده اید. اگر حتی در ایام امتحانات درس را تمام کنید فرصت حل تمرین کافی را نخواهید داشت و مطالب در ذهن شما سازماندهی نمی شود. در نتیجه در امتحان نتیجه نمی گیرید و یا نمره پایینی می گیرید. بنابراین حتما در طول ترم درسهای مهم و سخت را بخوانید و کلاس های خصوصی را هم در طول ترم برگزار کنید.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی



2- برای دروسی که خودتان تا حد خوبی بلد هستید می توانید از کلاس های خصوصی در ایام امتحانات جهت رفع اشکال استفاده کنید. البته این دروس را خودتان در طول ترم بخوانید و در کلاس های مدرسه و دانشگاه شرکت نمائید. رفع اشکال در ایام امتحانات با استفاده از کلاس های خصوصی بسیار مفید است. بعضا یک جلسه کلاس خصوصی شب امتحان می تواند نتیجه را به مقدار قابل توجهی تغییر دهد. بنابراین حین مطالعه دروس در طول ترم اشکالات خودتان را یادداشت نمائید و برای رفع اشکال از کلاس خصوصی استفاده کنید.



3- برای اینکه کلاس های خصوصی برای شما بسیار مفید باشد بهتر است با بهترین معلم های خصوصی کلاس داشته باشید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com اساتید بسیار خوبی حضور دارند. اگر می خواهید مثلا در شیمی نمره عالی بگیرید بهتر است با یکی از بهترین معلم های شیمی تهران و کل ایران کلاس داشته باشید و خیلی در جستجوی معلم ارزان و قیمت پایین نباشید. به رزومه کاری و سوابق تدریس اساتید دقت کنید و با یک معلم فوق العاده کلاس داشته باشید.


مطالعه نمائید: 5 راهکار برای انتخاب درست معلم خصوصی


4- در فاصله زمانی بین کلاس های تدریس خصوصی خودتان درس بخوانید و تمرین و مسئله حل نمائید. شرکت در کلاس های تدریس خصوصی و یا هر کلاس دیگری بدون حل تمرین و مسئله اصلا مفید نیست. وقتی تمرین حل می کنید آن وقت متوجه خواهید شد که چند درصد مباحث را یاد گرفته اید. در واقع تمرین حل کردن بخش اصلی کار است. در ضمن، وقتی تمرین حل می کنید مشکلات و اشکالات درسی شما مشخص خواهد شد و جلسات بعد هم برای شما مفیدتر خواهد بود.



5- کلاس های خصوصی را جدی بگیرید و تمرینات داده شده توسط استاد را حل نمائید. در کلاس های مدرسه و دانشگاه معلم و استاد برای تمرینات نمره در نظر می گیرند و در نتیجه اکثر دانش آموزان و دانشجویان با جدیت آن را انجام می دهند. در کلاس های تدریس خصوصی انجام تمرین نمره ندارد اما در هر صورت، برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را بگیرید باید با جدیت تمرینات داده شده را انجام دهید. حل تمرین باعث می شود ذهن شما آمادگی بیشتری برای شرکت در جلسات بعدی را داشته باشد و در نهایت کل کلاس ها برای شما مفیدتر خواهد بود.


6- کلاس های خصوصی را در زمان هایی برگزار کنید که خسته نیستید و برای یادگیری آمادگی خوبی دارید. فرض کنید که شما روز شنبه در مدرسه 3 جلسه کلاس برای درس های مختلف داشته اید و بسیار خسته هستید. در چنین شرایطی برگزاری کلاس خصوصی در بعد از ظهر روز شنبه شاید برای شما بازدهی زیادی نداشته باشد مگر اینکه بعد از ظهر ابتدا استراحت کاملی بکنید و بعد از آن کلاس را برگزار نمائید. به عنوان یک قاعده کلی سعی کنید در زمان هایی که گیرایی خوبی دارید کلاس خصوصی داشته باشید و با تمرکز بالا و جدیت از این کلاس ها استفاده نمائید.


مطالعه نمائید: اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب یک معلم و استاد تدریس خصوصی خوب


7- از کلاس های تدریس خصوصی در کنار کلاس های مدرسه و دانشگاه استفاده نمائید و نه به جای آنها. اینکه بخواهید در کلاس های اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه غیبت کنید و با استفاده از کلاس خصوصی آن را جبران نمائید اصلا ایده خوبی نیست. اگر شرایطی پیش آمد که مجبور شدید در کلاس های اصلی خودتان حاضر نشوید در این حالت استفاده از کلاس خصوصی بهترین جایگزین است اما عمدا غیبت نکنید. در کلاس های اصلی خودتان شرکت کنید و در کنار آن با شرکت در جلسات تدریس خصوصی دانش و توانایی خودتان را افزایش دهید. اتفاقا از جزوه کلاسی خودتان می توانید در کلاس های خصوصی استفاده نمائید.


8- تعداد جلسات و دروس مد نظر خودتان برای استفاده از کلاس های خصوصی را با دقت انتخاب نمائید. شما باید زمان را هم مدیریت کنید. واضح است که نمی توانید برای تمامی دروس معلم خصوصی داشته باشید و لازم هم نیست برای تمام درس های خودتان از کلاس خصوصی استفاده کنید. باید ابتدا دروس مهم که در آن ها اشکالات زیادی دارید را انتخاب کنید و برای هر درس هم به تناسب نیاز تعداد جلسات را انتخاب کنید. اگر در عربی اشکالات کمی دارید 3 جلسه کلاس خصوصی عربی کفایت می کند و اگر فیزیک را اصلا بلد نیسیتد شاید لازم باشد 10 جلسه کلاس داشته باشید و در طول ترم از کلاس ها استفاده نمائید.



9- از کلاس های تدریس خصوصی انتظار معجزه نداشته باشید و درس خواندن خودتان را هم چاشنی کار کنید. مثل هر امکان آموزشی دیگری کلاس های تدریس خصوصی می تواند یک کمک کننده باشد. شما اگر کتاب یا فیلم کمک آموزشی بخرید انتظار ندارید که با خریدن کتاب یا فیلم در امتحان نمره 20 بگیرید. حتما مطالعه خودتان هم لازم است. برای کلاس تدریس خصوصی هم همین است. تنها با شرکت در کلاس ها موفق نمی شوید بلکه مطالعه و حل تمرین خودتان هم بسیار لازم است.


حتما بخوانید: نحوه انتخاب معلم خصوصی و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی با قیمت مناسب


10- بعد از هر جلسه کلاس درس را مرور نمائید. برای اینکه کلاس های تدریس خصوصی بازدهی عالی داشته باشد باید همزمان با برگزاری کلاس ها خودتان هم درس بخوانید و مرور کنید. بسیار خوب است که هر جلسه مباحث همان روز را بعد از کلاس مرور نمائید. چون وقتی همان روز مباحث را مرور می کنید هنوز مطالب تدریسی در کلاس را فراموش نکرده اید و در نتیجه بازدهی بیشتری برای شما خواهد داشت.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 251 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image