ارتباط مستقیم با 30665 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی توصیه هایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی آنلاین و حضوری مفید و با بازدهی بالا

توصیه هایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی آنلاین و حضوری مفید و با بازدهی بالا

توصیه هایی برای داشتن بهترین تدریس خصوصی آنلاین و حضوری مفید و با بازدهی بالا

در این مقاله روش هایی برای گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های خصوصی ارائه شده است و توصیه هایی برای داشتن تدریس خصوصی آنلاین و حضوری مفید و با بازدهی بالا را می توانید مطالعه کنید.


برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: آیا استفاده از جلسات تدریس خصوصی مفید است؟


بهترین استفاده از کلاسهای خصوصی در طول ترم حاصل می شود. اگر در طول ترم و در کنار کلاسهای مدرسه بتوانید جلسات تدریس خصوصی را برگزار نمائید، به نسبت برگزار جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات، بسیار مفیدتر است. یادگیری ای که به مرور اتفاق بیافتد ماندگاری بیشتری دارد و نتیجه بهتری را هم بدست می دهد. البته در بعضی ار حالتها استفاده از جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات نیز می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، ممکن است در طول ترم برای کسی مشکلی پیش آمده و درسی را نتواند بخواند. در این حالت استفاده از جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات می تواند کمک کننده باشد. ولی باز تاکید می شود که به صورت عمد برگزاری جلسات تدریس خصوصی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.



دروس مهمتر برای داشتن کلاس خصوصی را انتخاب نمائید


برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی در ابتدای کار باید ارزیابی درستی از دروسی که می خواهید یاد بگیرید و میزان بلد بودن خودتان داشته باشید. ممکن است برای بعضی از دروس تعداد جلسات کلاس خصوصی زیادی لازم داشته باشید و برای بعضی دیگر تعداد جلسات مورد نظر شما کم باشد. به عنوان مثال شاید شما در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید و لازم باشد تعداد جلسات تدریس خصوصی ریاضی زیادی داشته باشید. در کنار آن ممکن است درس فیزیک را خودتان خوانده باشید و کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک را در حد رفع اشکال لازم داشته باشید. اگر در یکی از درسهای خودتان اشکالات زیادی دارید بهتر است برای آن درس کلاسها را زودتر شروع کرده و در طول ترم برگزار نمائید. درسهایی را که بهتر بلد هستید می توانید کلاسهای خصوصی آن را به ایام امتحانات موکول کنید و یا در ایام فرجه ها این کلاسها را برگزار نمائید.


تعداد جلسات لازم کلاسهای تدریس خصوصی به وضعیت تحصیلی شما بستگی دارد. اگر در درسی که می خواهید برای یادگیری بهتر آن از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید اشکالات اساسی دارید زودتر استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را شروع کنید و این کلاسها را به ایام امتحانات موکول ننمائید.


حتما بخوانید: چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی مفیدتر استفاده کنیم؟


در کنار شرکت در کلاس های تدریس خصوصی خودتان هم خوب درس بخوانید


اگر می خواهید کلاسها و جلسات تدریس خصوصی برای شما کاملا مفید باشد و اگر به عنوان مثال از کلاسهای خصوصی تدریس زبان انگلیسی استفاده می کنید، در امتحان زبان نمره بسیار خوبی بگیرید، در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید و مطالبی که ارائه می شود را مرور نمائید. برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی تمرین و مسئله هم حل کنید. خلاصه اینکه برای خوب نتیجه گرفتن فقط شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی کافی نیست، بلکه باید خودتان هم تلاش کنید و خوب درس بخوانید. اتفاقا وقتی درس می خوانید و تمرین و مسئله حل می کنید، اشکالات شما خودش را نشان خواهد داد و همین اشکالات را می توانید در کلاسهای تدریس خصوصی بپرسید.



کلاسهای تدریس خصوصی جایگزین درس خواندن و حل تمرین و مسئله شما نمی تواند باشد. حتما در کنار شرکت در این کلاسها خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. اتفاقا وقتی خودتان درس را مطالعه می کنید و یا تمرین و مسئله حل می کنید اشکالات شما خودشان را نشان خواهد داد و می توانید از مدرس خصوصی خودتان این اشکالات را بپرسید.


مطالعه کنید: چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده بهتری داشته باشیم و موفق تر باشیم؟


از کلاس های تدریس خصوصی در کنار کلاس های اصلی خودتان استفاده کنید


به بهانه و یا به امید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید و تا جایی که ممکن است هم از کلاسهای اصلی خودتان و هم از کلاسهای تدریس خصوصی بیشترین استفاده را داشته باشید. در نهایت معلم یا استاد اضلی خودتان از شما امتحان خواهد گرفت. بنابراین بهتر است در کلاسهای خودتان به صورت کامل حاضر باشید و از کلاسهای تدریس خصوصی به عنوان امکان اضافه برای یادگیری بهتر استفاده کنید.


جلسات تدریس خصوصی را به عنوان مکمل کلاسهای مدرسه و دانشگاه در نظر بگیرید. فکر نکنید همین که در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کردید دیگر لازم نیست کاری انجام دهید. اگر در طول ترم وقت نکردید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید، در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله می توانید کلاسهای خصوصی را برگزار نمائید.


پیشنهاد می شود بخوانید: مهمترین فواید و مزایای معلم خصوصی آنلاین برای پیشرفت تحصیلی


از کلاس های خصوصی زمانی استفاده کنید که بازدهی بیشتری دارید


کلاسهای تدریس خصوصی را در زمانهایی برگزار نمائید که خودتان سر حال هستید. اتفاقا یکی از مزایای کلاسهای تدریس خصوصی همین است. در این کلاسها محل برگزاری کلاس، زمان برگزاری کلاس، مدرسی که تدریس می کند و .... را خودتان تعیین می کنید. بنابراین در زمانهایی که گیرایی بهتری دارید کلاسهای خصوصی را برگزار نمائید.


کلاس های تدریس خصوصی را زودتر شروع نمائید


در هر حالت (اگر به تعداد زیادی جلسه تدریس خصوصی برای یادگیری کامل درس احتیاج دارید و یا اگر برای رفع اشکال چند جلسه بیشتر لازم ندارید) بهتر است کلاسهای خصوصی را زودتر شروع کرده و برگزاری این کلاسها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. فایده دیگری که برگزاری زود هنگام کلاسهای تدریس خصوصی دارد این است که اگر شما کلاسها را زودتر برگزار نمائید، بین کلاسها فاصله زیادی برای مرور و حل تمرین و مسئله وجود دارد و درس را بهتر یاد می گیرید. در ایام امتحانات به این شکل نیست. در ایام امتحانات استرس کمی وجود دارد و درس خواندن در این ایام به اندازه طول ترم بازدهی ندارد.


کلاس های خصوصی را مانند کلاس های مدرسه و دانشگاه جدی بگیرید


اگر می خواهید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده مفیدتری داشته باشید و معدل بالاتر و یا رتبه بهتری در کنکور کسب کنید، علاوه بر زمان برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی که در بالا به آن پرداخته شد، نحوه استفاده از جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی هم مهم است. در کلاسهای تدریس خصوصی باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و هر سوال و اشکالی که دارید بپرسید. در زمانهای بین کلاسها و جلسات تدریس خصوصی هم باید تمرین و مسئله حل کنید و درس را مرور نمائید. کلاسهای تدریس خصوصی اگر با تلاش و پشتکار شما همراه نباشد نتیجه ای نخواهد داشت. این کلاسها را جدی بگیرید و برای یادگیری بکوشید.



مطالعه نمائید: 20 نکته مهم و کلیدی برای داشتن معلم خصوصی آنلاین خوب و معتبر


8 نکته مهم برای برگزاری کلاس خصوصی مفید و موثر (ویژه اساتید)


این بخش ویژه مدرسین نوشته شده است. اگر استاد هستید و می خواهید در کلاس خصوصی موفق باشید موارد زیر را در نظر بگیرید.


1- قبل از حضور در کلاسهای تدریس خصوصی آمادگی کامل را در خودتان ایجاد کنید. هر چه بر درس مسلط تر باشید کلاس خصوصی شما مفیدتر خواهد بود.


2- بین بلد بودن درسی که تدریس می کنید و تسلط بر آن تفاوت وجود دارد. درس را بلد باشید هم می توانید تدریس کنید ولی تنها وقتی عالی تدریس می کنید که بر درس مسلط باشید.


3- حتی اگر درس را بلد هستید سعی کنید قبل از حضور در کلاس نیم نگاهی به آن بیندازید. به این ترتیب مطالب در ذهن شما مرور شده و عملکرد بهتری در کلاس خواهید داشت.


4- اگر درسی که تدریس می کنید خیلی درس ساده ای نیست، یک کپی از جزوه کلاسی شاگردتان تهیه کنید و قبل از شروع کلاسهای خصوصی آن را مطالعه نمائید.


5- سعی کنید کلاسهای تدریس خصوصی شما متنوع و جذاب باشد. به صورت یکنواخت و خسته کننده تدریس نکنید. از شاگردتان سوال بپرسید تا خودش هم در کلاس فعالیت داشته باشد.


مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: رازهای فوق العاده داشتن تبلیغات تدریس خصوصی موفق و جذب شاگرد بالا


6- تا جایی که ممکن است فقط دروسی را تدریس کنید که بر آنها مسلط هستید. به این ترتیب کیفیت کارتان خیلی بالاتر خواهد بود. ضمنا به خودتان هم فشار کمتری می آید.


7- نتیجه گرفتن شاگردانتان برایتان مهم باشد. به صورت رفع تکلیفی تدریس نکنید. حتی بعد از امتحان هم پیگیر نمره گرفتن شاگردانتان باشید. از جلسه اول تدریس هم طوری برنامه ریزی کنید و کارها را پیش ببرید که منجر به نتیجه گرفتن شاگردانتان شود.


8 - کیفیت جلسات تدریس را مرحله به مرحله افزایش دهید. در ضمن، از شاگردانتان نظر خواهی کنید و بپرسید که چه تغییری باید بدهید تا کیفیت جلسات تدریس افزایش یابد. نکته بسیار مهم دیگر این است که نتیجه گرفتن شاگردانتان برای شما مهم باشد و حتی بعد از امتحان پیگیر باشید.


منبع: سایت معلم خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 729 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image