ارتباط مستقیم با 30705 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چرا تدریس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی بسیار مفید است؟

چرا تدریس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی بسیار مفید است؟

چرا تدریس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی بسیار مفید است؟


یکی از بهترین روش ها برای پیشرفت در درس و تحصیل استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. اگر می خواهید معدل خودتان را افزایش دهید، در درس و کنکور موفق باشید، زبان انگلیسی را سریع یاد بگیرید و یا هر هدف دیگری که دارید یک معلم خصوصی خوب می تواند به شما کمک زیادی را ارائه دهد.


۱. معلم خصوصی توسط خود شاگرد یا والدین ایشان با دقت بالا انتخاب می شود.


اینکه خود شاگرد یا والدین ایشان معلم خصوصی را انتخاب می کنند باعث می شود کلاس های خصوصی با یکی از بهترین اساتید تدریس خصوصی برگزار شود و در نتیجه کیفیت کلاس ها بسیار عالی خواهد بود. در کلاس های مدرسه و دانشگاه و همچنین در کلاس های گروهی آموزشگاه ها، شاگرد و والدین روی اینکه کدام استاد و معلم در کلاس درس حاضر شود کنترلی ندارند و ممکن است استادی تدریس را انجام دهد که سطح دانش و توانایی متوسطی دارد. اما، به عنوان مثال، اگر می خواهید یک معلم خصوصی ریاضی خوب ‌و حتی عالی داشته باشید در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com در بالای همین صفحه و در بخش جستجو کلمه ریاضی را وارد کنید. به این ترتیب لیست مدرسین ریاضی و رزومه کامل و سوابق تدریس ایشان را خواهید دید و می توانید یکی از بهترین معلم های خصوصی ریاضی تهران و کل ایران را انتخاب کنید. بنابراین چون این انتخاب را دارید که کلاس خصوصی را با یکی از بهترین اساتید برگزار کنید این کلاس ها بسیار مفید خواهد بود.


پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید: مزایای کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل



۲. حتی در ایام امتحانات می توان از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کرد.


در ایام امتحانات که کلاس ها تمام شده و فرجه شروع می شود معمولا دانش آموزان و دانشجویان به صورت جدی مطالعه و درس خواندن خودشان را شروع می نمایند. در ایام امتحانات معمولا به استاد و معلم اصلی درس دسترسی ندارند و اشکالات هم خودش را نشان می دهد. در چنین شرایطی در کنار داشتن یک معلم خصوصی مجرب برای رفع اشکال نعمت بسیار بزرگی است. هر چند همواره به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می شود در طول ترم درس بخوانند و در صورت لزوم از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنند، اما در هر صورت، فواید کلاس های تدریس خصوصی در ایام امتحانات برای رفع اشکال، افزایش معدل و گرفتن نمرات بهتر در امتحانات را هم مد نظر داشته باشید.


۳. تعداد جلسات و زمان برگزاری کلاس ها توسط خود شاگرد یا والدین ایشان مشخص می گردد.


کلاس های تدریس خصوصی انعطاف بسیار بالایی دارد و به همین دلیل بسیار مفید است. به عنوان مثال می توان برای درس ریاضی ۱۰ جلسه کلاس هماهنگ کرد و برای درس شیمی اگر اشکالات کمتری وجود دارد ۳ جلسه تدریس خصوصی را در نظر گرفت. حتی می توان چند جلسه را در طول یک روز برگزار کرد و یا با فاصله زمانی مناسبی برگزار نمود. البته توصیه می شود کلاس ها با فاصله زمانی مناسبی برگزار شود تا فرصت لازم برای مطالعه و مرور وجود داشته باشد. نکته دیگر اینکه حتی می توان زمان برگزاری کلاس را جا به جا کرد و یا زمان مناسب تری را انتخاب کرد. بهتر است در طول ترم از کلاس های تدریس خصوصی استفاده کرد چرا که بازدهی در این حالت بسیار بهتر است. در طول ترم زمان بیشتری برای مطالعه و مرور وجود دارد و در ضمن اساتید برتر زمان آزاد بیشتری دارند و نرخ کلاس ها هم مناسب تر است.



مطالعه این مقاله هم مفید است: مهمترین فواید تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات و آموزش مفهومی دروس



۴. کلاس ها شخصی سازی شده و متناسب با سطح دانش و سواد شاگرد مطالب ارائه می شود.


یکی از مهمترین ویژگی های کلاس های تدریس خصوصی که باعث می شود این کلاسها برای پیشرفت تحصیلی بسیار مفید و موثر باشد این است که معلم خصوصی مجرب با توجه به سطح سواد و توانایی هر شاگرد کلاس را شخصی سازی می کند. برای شاگردی که اشکالات پایه ای دارد در این کلاس ها مطالب مقدماتی و سطح پایین تدریس می شود. برای شاگردی که خودش درس را خوانده است و اشکالات جزئی دارد می توان جلسات رفع اشکال برگزار نمود. دانش آموزی که می خواهد معدل خودش را افزایش دهد، نمره ۲۰ بگیرد و یا در تیزهوشان و نمونه دولتی قبول شود هم این کلاس ها مفید است و معلم خصوصی برنامه مختص خودش را دارد. بنابراین، با هر شرایط درسی و تحصیلی کلاس های خصوصی می تواند برای شما مفید باشد و کافی است به معلم خودتان بگویید که چه بحثی را می خواهید یاد بگیرید و چه هدفی دارید. اگر نمره ۲۰ ریاضی هدف شما است یا می خواهید در آزمون آیلتس نمره ۷ و بالاتر بگیرید و یا هر هدف دیگری که دارید باز هم کلاس های تدریس خصوصی برای شما بسیار مفید است.


مطالعه نمایید: ۷ نکته مهم و راهنمایی انتخاب بهترین معلم خصوصی خانم یا آقا در تهران، کرج و کل ایران


۵. کلاس های خصوصی را می توان به صورت آنلاین یا حضوری برگزار نمود.


یکی دیگر از مزیت های کلاس های تدریس خصوصی این است که می توان این کلاس ها را در منزل و به صورت حضوری و یا به صورت مجازی و آنلاین برگزار نمود. به صورت کلی بازدهی تدریس خصوصی در منزل توسط خانم یا آقا بیشتر است اما کلاس آنلاین هم مزیت های زیادی دارد. فرض کنید ساعت ۱۰ شب قبل از امتحان در درس فیزیک اشکالات زیادی دارید و به هیچ دوست و همکلاسی ای دسترسی ندارید. در این حالت استفاده از تدریس خصوصی فیزیک آنلاین بهترین روش است و یک مدرس خوب می تواند در کمترین زمان اشکالات شما را برطرف کند. برای سایر دروس هم این امکان وجود دارد که کلاس مجازی داشته باشید. اساتید حاضر در همین سایت ایران مدرس هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری کلاس را برگزار می کنند. نکته بعدی اینکه قیمت تدریس خصوصی آنلاین در مقایسه با تدریس خصوصی در منزل کمتر است. به عنوان مثال، یک معلم زیست عالی که برای هر ساعت تدریس حضوری مبلغ ۴۰۰ هزار تومان را مد نظر دارد، برای تدریس آنلاین با نرخ ۳۰۰ و حتی ۲۵۰ هزار تومان هم موافقت می کند.


در زمینه مقایسه قیمت و بازدهی کلاس های خصوصی آنلاین و حضوری این مقاله را بخوانید: مقایسه هزینه و بازدهی کلاس های خصوصی اینترنتی و آنلاین با کلاس خصوصی در منزل



۶. در بسیاری از موارد همراه با تدریس، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی توسط اساتید ارائه می شود.


عامل دیگری که باعث می شود کلاس های خصوصی بسیار مفید باشد این است که بهترین مدرسین معمولا فقط به تدریس اکتفا نمی کنند و در کنار آن به شاگردهای خودشان مشاوره می دهند و در برنامه ریزی درسی و تحصیلی هم به شاگرد خودشان کمک می نمایند. دانش آموزانی که از کلاس خصوصی استفاده می کنند معمولا در برنامه ریزی، نحوه مطالعه درست، تمرین حل کردن صحیح و ... مشکل دارند. بنابراین استفاده از این کلاس ها برای ایشان بسیار مفید و موثر خواهد بود.


۷. به نسبت کتاب و فیلم کمک آموزشی در زمان کمتری نتیجه مطلوب حاصل می گردد.


دانش آموزی که کتاب درسی خودش را خوب مطالعه نکرده است مسلما در مطالعه کتاب های کمک آموزشی هم موفق نخواهد بود. در ضمن، فیلم های کمک آموزشی ممکن است سرفصل‌ها و محل تاکید آن با مطالب ارائه شده در کلاس متفاوت باشد. اما در کلاس های خصوصی استاد دقیقا با توجه به جزوه کلاسی و در کمترین زمان مطالب را تدریس و اشکالات را برطرف می نماید. نکته بعدی اینکه فرض کنید در درس ریاضی دانش آموزی در مبحث رفع ابهام حد و یا قاعده هوپیتال اشکال داشته باشد، اینکه بخواهد دقیقا اشکال و سوال مد نظر خودش را در کتاب کمک درسی یا فیلم کمک آموزشی پیدا کند هم طول می کشد و هم اینکه ممکن است آخر سر متوجه نشود. اما معلم خصوصی ریاضی آنلاین یا حضوری در کمترین زمان مباحث را تشریح نموده و اشکالات را دقیق برطرف می کند. خلاصه اینکه اگر می خواهید در کمترین زمان و با بهترین کیفیت رفع اشکال کنید حتما استفاده از خدمات تدریس خصوصی را مد نظر داشته باشید.


کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی در ایران مدرس



۸. برای آموزش کامپیوتر و نرم افزار می تواند پروژه محور برگزار شود.


یکی دیگر از ویژگی های کلاس های خصوصی که باعث می شود این کلاس ها بسیار مفید باشد این است که سر فصل مشخصی ندارد و کاملا منعطف است. خصوصا برای آموزش انواع نرم افزارها و کامپیوتر این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد.


فرض کنید شما می خواهید نرم افزار فتوشاپ را یاد بگیرید و هدف شما از یادگیری فتوشاپ این است که پروژه خاصی را با استفاده از آن انجام دهید. حال اگر بخواهید فتوشاپ را از کتاب و فیلم آموزشی یاد بگیرید باید کل کتاب و فیلم را ببینید و در مرحله بعد بروید سراغ پروژه خودتان تا ببینید آیا با مطالبی که یاد گرفته اید قابل انجام هست یا خیر؟ ممکن است حتی پروژه شما با مطالب ارائه شده در کتاب یا فیلم آموزشی قابل انجام نباشد چون شاید نکات و روش هایی را لازم داشته باشد که در آن کتاب یا فیلم ذکر نشده باشد.


اما در کلاس تدریس خصوصی فتوشاپ (در این مثال) شما نه تنها در زمان کمتری مطالب را آموزش می بینید بلکه آموزش می تواند پروژه محور و در راستای نیاز شما باشد. به این ترتیب در وقت و هزینه های شما بسیار زیاد صرفه جویی می شود.


۹. هزینه کلاس می تواند جلسه به جلسه پرداخت شود و پرداخت آن راحت تر است.


کلاس های گروهی و دوره هایی که در آموزشگاههای زبان و آموزشگاه های تدریس خصوصی برگزار می شود معمولا روندی که دارد به این ترتیب است که هزینه دوره باید یکجا پرداخت شود و ممکن است در چنین شرایطی والدین و خود شاگرد کمی تحت فشار اقتصادی قرار بگیرند. اما به عنوان مثال شما اگر می خواهید درس عربی را عالی در کلاس های خصوصی آموزش ببینید می توانید با هماهنگی با معلم عربی، جلسه به جلسه تسویه کنید و این باعث می شود پرداخت هزینه راحت تر باشد. در کنار مزایای زیاد کلاس های تدریس خصوصی، اینکه لازم نیست یکجا نرخ زیادی بپردازید هم یک ویژگی خوب دیگر این کلاس ها است.


۱۰. یک استاد موفق در کلاس خصوصی الگوی موفقی برای شاگرد است.


یکی دیگر از فواید کلاس های تدریس خصوصی، اگر با یک استاد موفق و عالی برگزار شود، این است که چون شاگرد یک الگوی موفق را در کنار خودش می بیند بیشتر از قبل باور می کند که می تواند در درس و تحصیل موفق شود. به عنوان مثال، دانش آموزی که می خواهد در درس زیست شناسی در کنکور درصد بالای ۸۰ بزند وقتی با یکی از بهترین معلم های زیست که خود استاد در کنکور زیست را مثلا ۸۵ درصد زده است کلاس دارد، علاوه بر اینکه از دانش و معلومات بالا و تدریس عالی چنین استادی بهره مند می شود، بیشتر باور می کند که می توان زیست را بالای ۸۰ درصد زد و برای تحقق آن بیشتر تلاش می کند. چرا که با معلمی کلاس دارد که قبلا این کار را انجام داده است و در ضمن، این معلم خصوصی علاوه بر تدریس خوب روش های مطالعه درست و برنامه ریزی برای تحقق اهداف را آموزش خواهد داد. در ایران مدرس همواره تاکید بر این بوده است که با یک استاد فوق العاده کلاس خصوصی را هماهنگ کنید چرا که مدرسی که عملا خودش در درس و تحصیل نتایج عالی گرفته است این توانایی را دارد که شاگرد را هم به سمت موفقیت هدایت نماید.


حتما مطالعه کنید: اطلاعات کامل و عالی در رابطه با ویژگی های بهترین معلم خصوصی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 339 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image