ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی 15 روش مفید برای گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل

15 روش مفید برای گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل

15 روش مفید برای گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل

در این مقاله 15 روش مفید، کاربردی و عملی برای گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در منزل و گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی با شرکت در کلاس خصوصی توضیح داده شده است. اگر می خواهید در درس ریاضی پیشرفت کنید و نمره خوب و بالایی بگیرید باید استفاده درستی از کلاس های خصوصی داشته باشید.


برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


نحوه گرفتن بهترین نتیجه از تدریس خصوصی ریاضی در منزل


یکی از بهترین روش ها و راهکارها برای تقویت پایه ریاضی، پیشرفت در یادگیری ریاضی و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. البته مانند هر روش و راهکار دیگری، باید از این کلاس ها به درستی استفاده شود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل گردد. برای گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی ششم، هفتم، هشتم و سایر مقاطع که در منزل برگزار می شود موارد زیر را در نظر داشته باشید:


1- به تناسب تعداد جلسات مورد نیاز، کلاس را در زمان مناسبی شروع کنید


شاید بتوان گفت مهمترین عاملی که می تواند باعث پیشرفت شما در درس ریاضی شود و بتوانید از کلاس های خصوصی بهترین نتیجه را بگیرید همین عامل است. اگر یک معلم خصوصی ریاضی خوب را در کنار خودتان داشته باشید و زمان کافی هم برای حل تمرین و مسئله وجود داشته باشد و در ضمن واقعا بخواهید که نتیجه خوبی بگیرید و خودتان هم درس بخوانید دیگر دلیلی ندارد بهترین نمره را در امتحان ریاضی نگیرید. در بسیاری از اوقات همه ی این شرایط وجود دارد ولی چون دانش آموز یا دانشجو خیلی دیر به فکر استفاده از کلاس های خصوصی افتاده است در نهایت نمی تواند مطالب را درک کند و تمرینی نمی تواند حل کند و نتیجه هم نمی گیرد. ریاضی درس شب امتحانی نیست باید زمان کافی داشته باشید. پس زودتر کلاس ها را شروع نمائید.


مطالعه مقاله نحوه انتخاب بهترین معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.


2- کلاس های خصوصی ریاضی را جدی بگیرید و تمرینات را انجام دهید


وقتی در کلاس های مدرسه حاضر می شوید استاد و مدرسی که در کلاس حضور دارد قرار است نمره پایانی شما را هم مشخص کند. به همین دلیل معمولا کلاس های مدرسه یا دانشگاه را خیلی جدی می گیرید و هر تمرینی که به شما داده می شود را اگر خودتان هم انجام ندهید سعی می کنید از دوست خودتان کپی کنید و تحویل بدهید. در کلاس های خصوصی اما قضیه کمی فرق می کند. معلمی که در کلاس خصوصی حضور دارد قرار نیست به شما نمره بدهد. بنابراین شاید خیلی تمریناتی که به شما می دهد را جدی نگیرید و حرف های ایشان را گوش ندهید. اما باید بدانید اگر می خواهید از کلاس های خصوصی ریاضی خوب نتیجه بگیرید و در عین حال در امتحان پایانی خودتان در درس ریاضی هم موفق باشید حتما باید این کلاس ها را جدی بگیرید و تمرین و مسئله انجام دهید.


3- در زمان هایی کلاس های ریاضی را برگزار نمائید که گیرایی خوبی دارید


فرض کنید امروز در مدرسه یا دانشگاه تا ساعت 4 عصر کلاس داشته اید و در فاصله زمانی بین کلاس ها هم استراحت زیادی نداشته اید و مطالعه کرده اید. اگر چنین حالتی وجود دارد واقعا دیگر امروز زمان مناسبی برای برگزاری کلاس خصوصی نیست. یا ممکن است شخصی صبح زود که از خواب بیدار می شود به صورت کلی گیرایی خوبی ندارد و بسیار علاقه دارد که بعد از ظهر یا شب درس بخواند. در چنین مواردی بسیار خوب است که کلاس های خصوصی را در زمان مناسب برگزار کنید. روزهای پنجشنبه که معمولا کلاس های مدرسه و دانشگاه برگزار نمی شود بهترین زمان برای برگزاری کلاس خصوصی است. در زمان هایی در این کلاس ها شرکت کنید که خودتان سرحال هستید و گیرایی خوبی دارید. به این ترتیب نتیجه بهتری هم می گیرید.


مطالعه مقاله شماره تماس معلم خصوصی ریاضی خانم و آقا در تهران هم مفید است.


4- در فاصله زمانی بین کلاس های خصوصی ریاضی تمرین حل کنید


بسیار واضح و روشن است که درس ریاضی را بدون تمرین حل کردن نمی توان یاد گرفت. اگر بخواهید فقط در کلاس های مدرسه و دانشگاه یا در کلاس های خصوصی شرکت کنید بدون اینکه برای درس ریاضی تمرین حل نمائید، مانند این می ماند که بخواهید در کلاس های آموزش پرورش اندام شرکت نمائید و نحوه درست وزنه زدن را یاد بگیرید اما در باشگاه تمرین نکنید. واضح است شخصی که عملا در باشگاه تمرین نکند اندام متناسبی را هم نخواهد داشت حتی اگر 100 جلسه تئوری آموزش دیده باشد. شما باید برای یادگیری درس ریاضی خودتان عملا دست به قلم شوید و تمرین حل کنید. وقتی تمرین حل می کنید اشکالات شما مشخص خواهد شد و یادگیری واقعی حین تمرین حل کردن اتفاق خواهد افتاد. با تمرین حل کردن خود کلاس های ریاضی هم مفیدتر خواهد بود. مطالعه مقاله نحوه حل تمرینات ریاضی به زبان ساده هم مفید است.


5- در ایام امتحانات هم به صورت رفع اشکالی کلاس داشته باشید


بسیار خوب است که کلاس های تدریس خصوصی ریاضی را در طول ترم داشته باشید تا برای حل تمرین و هضم مطالب زمان کافی در اختیار داشته باشید. اما به هر حال در ایام امتحانات هم معمولا دروس مختلف با جدیت بیشتری مطالعه می شود. بسیار خوب است که در ایام امتحانات هم به صورت رفع اشکالی کلاس های خصوصی ریاضی را داشته باشید. در ایام امتحانات چون خودتان درس را بهتر مطالعه می کنید اشکالاتی که دارید مشخص خواهد شد و می توانید از معلم خصوصی ریاضی خودتان برای رفع اشکال کمک بگیرید. خصوصا شب امتحان برای جمع بندی درس و برای حل نمونه سوال امتحانی و رفع اشکال بسیار مفید است که یک جلسه کلاس داشته باشید. البته در طول ترم حتما درس را تمام کنید و ایام امتحانات را برای رفع اشکال در نظر داشته باشید.


این مقاله هم مفید است: تدریس خصوصی ریاضی در منزل داشته باشیم یا آنلاین؟


6- با یک استاد خوب و مجرب کلاس خصوصی برگزار کنید


اگر می خواهید از کلاس های خصوصی ریاضی بهترین نتیجه را بگیرید بسیار خوب است که یک استاد خوب و مجرب را در کنار خودتان داشته باشید. با کلیک بر روی عبارتی که در بالا ذکر شد (معلم خصوصی ریاضی) می توانید لیست کامل مدرسین ریاضی را مشاهده نمائید. تعدادی از بهترین مدرسین ریاضی تهران و کل ایران را هم با کلیک بر روی عبارت بهترین معلم ریاضی می توانید مشاهده نمائید. اگر می خواهید بدانید یک معلم خوب ریاضی باید چه ویژگی هایی داشته باشد مقاله معلم خصوصی ریاضی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ را بخوانید. در هر صورت سعی کنید با یک استاد خوب که از دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شده است کلاس داشته باشید. خیلی روی ارزان هماهنگ کردن کلاس های خصوصی ریاضی اصرار نداشته باشید. اگر می خواهید خوب نتیجه بگیرید باید حاضر باشید مبلغ مناسبی را هم پرداخت کنید. خدمات با کیفیت ارزشش را دارد کمی هم بیشتر برای آن هزینه شود.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چرا کلاس خصوصی ریاضی از کلاسهای مدرسه و دانشگاه مفیدتر است؟


7- از جزوه کلاسی خودتان در کلاس های خصوصی استفاده نمائید


معمولا دانش آموزان و دانشجویان وقتی در کلاس های خصوصی ریاضی یا دروس دیگر شرکت می کنند دغدغه ای دارند و آن هم این است که شاید مطالبی که در کلاس خصوصی ارائه می شود منطبق با مطالب کلاس های اصلی نباشد و سوالاتی که معلم و استاد خصوصی مورد بررسی قرار می دهد شاید خیلی متفاوت از امتحان نهایی باشد. برای اینکه خیالتان راحت باشد و مطمئن باشید که مطالبی که در کلاس های خصوصی درس داده می شود منطبق با امتحان است بسیار خوب است که از استاد و معلم خصوصی خودتان بخواهید که از جزوه کلاسی خودتان در کلاس های خصوصی استفاده نماید. خودتان در کلاس های اصلی مدرسه و دانشگاه شرکت کنید و جزوه خوبی بنویسید و در کلاس های خصوصی ریاضی هم از همین جزوه استفاده نمائید. یا از بهترین و موفق ترین همکلاسی خودتان جزوه کپی بگیرید.


8- در زمان حضور در کلاس و همچنین حین مطالعه تمرکز داشته باشید


داشتن تمرکز در کلاس های مدرسه و دانشگاه، در کلاس های خصوصی ریاضی و حتی حین مطالعه و تمرین حل کردن بسیار مهم است. اگر شما چند ساعت هم خودتان را در اتاق حبس کنید تا درس بخوانید ولی فکر شما روی درس متمرکز نباشد بازدهی زیادی نخواهد داشت. سعی کنید حین مطالعه و حل تمرین سوالاتی از خودتان بپرسید و در کلاس های خصوصی ریاضی هم سوال بپرسید تا بتوانید روی درس متمرکز شوید. می توانید یک برگه کاغذ در کنار دست خودتان داشته باشید و هر بار که حواس شما پرت شد یک خط بکشید و دوباره به درس برگردید. به مرور زمان تعداد خط ها را کاهش دهید. مطالعه خودتان را به بازه های 40 دقیقه ای تقسیم بندی کنید و به خودتان هر 40 دقیقه یک بار استراحتی بدهید. مغز شما وقتی خسته باشد تمرکزش کاهش می یابد. مطالعه مقاله راههای افزایش تمرکز ذهنی هم در این زمینه مفید است.


9- برای گرفتن بهترین نتیجه از همان ابتدای ترم هدفی برای خودتان مشخص کنید


این نکته نه تنها برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی بلکه برای موفقیت در تحصیل، پیشرفت تحصیلی و همچنین برای موفق شدن در کل زندگی بسیار مهم و لازم و ضروری است. شما اگر برای امتحان ریاضی هدف مشخص و واضحی داشته باشید هم از کلاس های خصوصی و هم از وقت خودتان به صورت کلی استفاده بهتری خواهید داشت. از همان ابتدای ترم هدف خودتان را مشخص نمائید. مثلا روی برگه کاغذی بنویسید نمره این ترم من در درس ریاضی بالای 18 است. البته هدفی که در نظر می گیرید باید متناسب با وضعیت فعلی خودتان باشد. اگر ترم های قبل در درس ریاضی 17 یا 16 گرفته اید این ترم می توانید هدف نمره 20 را برای درس ریاضی در نظر بگیرید. اگر در درس ریاضی همیشه افتاده اید این ترم نمره ی بالای 15 را برای خودتان هدف قرار دهید و ترم های بعد سراغ نمره های بالاتر بروید.


مطالعه کنید: 12 نکته مهم و کاربردی برای انتخاب بهترین معلم خصوصی ریاضی تهران و کل ایران


10- با برنامه ریزی پیش بروید و از معلم خصوصی ریاضی خودتان مشورت بگیرید


برای اینکه از کلاس های خصوصی و یا از هر روش مطالعه و درس خواندن دیگری در طول ترم نتیجه خوبی بگیرید باید برنامه ریزی داشته باشید. کلاس های خصوصی را در کنار سایر موارد داشته باشید. شما باید تمرین و مسئله حل کنید، در کلاس های مدرسه یا دانشگاه شرکت نمائید، دروس دیگر را مطالعه نمائید و در کنار همه ی این موارد در کلاس های خصوصی هم شرکت نمائید. باید با یک برنامه ریزی خوب همه ی این موارد را در زمان مناسب انجام دهید. می توانید از استاد و معلم خصوصی خودتان در زمینه برنامه ریزی درست و صحیح هم مشورت بگیرید. البته اساتید و مدرسین مجرب معمولا خودشان مشورت می دهند و شما را راهنمایی خواهند کرد. در هر صورت، هر جا که لازم شد از ایشان برای برنامه ریزی درست و موفقیت در تحصیل مشورت بگیرید.


11- روی کلاس های خصوصی بیش از حد حساب باز نکنید


این نکته هم بسیار مهم و کلیدی است. آیا فکر می کنید فقط با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی می توانید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید؟ آیا فکر می کنید چون شما در کلاس های خصوصی شرکت می کنید و همکلاسی های شما شرکت نمی کنند آنها باید درس بخوانند ولی شما دیگر لازم نیست درس بخوانید؟ آیا فکر می کنید کلاس های خصوصی می تواند جای تمرین حل کردن و درس خواندن شما را بگیرد؟ اگر این تفکرات را دارید و چنین انتظارهایی از کلاس های خصوصی دارید متاسفانه نمی توانید از این کلاس ها نتیجه ی خوبی بگیرید. کلاس های خصوصی بسیار مفید و موثر است اما بیش از حد روی آن حساب نکنید. اصل کار خودتان هستید. باید سعی کنید خوب درس بخوانید و تمرین حل کنید. برای رفع اشکال و آموزش مفهومی درس کلاس خصوصی بسیار موثر است.


12- حین مطالعه و حل تمرین اشکالات را یادداشت کنید تا بعدا بپرسید


حتی وقتی در کلاس های مدرسه یا دانشگاه به مطالب درسی گوش می دهید برگه کاغذی در کنار دست خودتان داشته باشید. سوالاتی که برای شما پیش می آید را همانجا بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. اگر در کلاس های اصلی خودتان در مدرسه یا دانشگاه وقت نشد سوال را بپرسید از معلم خصوصی خودتان سوال را بپرسید. در زمان هایی که در حال مطالعه یا تمرین حل کردن برای درس ریاضی هستید هم همین کار را انجام دهید. برگه کاغذی در کنار دست خودتان داشته باشید و اشکالات را بنویسید. شاید معلم ریاضی شما نداند که شما چه اشکالهایی دارید. باید خودتان تمرین حل کنید و درس بخوانید و اشکالات را یادداشت کنید. وقتی این کار را انجام می دهید خود کلاس های خصوصی هم برای شما بسیار مفید خواهد بود. با این روش بازدهی هر جلسه چندین برابر خواهد شد.


حتما بخوانید: چگونه با شرکت در کلاس خصوصی بهترین نمره ریاضی را بگیریم؟


13- یکی دو جلسه برای حل نمونه سوال امتحانی در نظر بگیرید


اگر شما قبل از حضور در امتحان ریاضی تعدادی نمونه سوال امتحانی ریاضی حل کرده باشید با اعتماد به نفس بیشتری در جلسه امتحان هم حاضر خواهید شد. حل نمونه سوال امتحانی قبل از حضور در امتحان به شما این اطمینان را می دهد که چون توانسته اید سوالات امتحانی قبلی را حل کنید امتحان خودتان را هم خوب خواهید داد و استرس شما را کاهش خواهد داد. اگر بتوانید در کنار معلم و استاد خصوصی ریاضی خودتان یکی دو جلسه را برای این بحث در نظر بگیرید و سوالات امتحانی حل نمائید بسیار مفید و موثر خواهد بود. معلم ریاضی نکات مهم را به شما یادآوری خواهد کرد و به شما خواهد گفت که بهترین نحوه برخورد با هر نوع سوالی به چه شکلی است. در جلسه امتحان باید سعی کنید ابتدا سوالات ساده تر را پاسخ دهید و در پایان به سوالات زمانبر بپردازید.


برای دانلود رایگان سوالات امتحانی ریاضی بر روی لینک سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.


14- در یک روز بیش از دو جلسه کلاس برگزار نکنید


در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویان که دقیقه نودی هستند و درس را در طول ترم مطالعه نکرده اند حجم زیادی از مطالب را در زمان کوتاه در پیش روی خودشان خواهند دید. برای اینکه در ایام امتحانات استرس نداشته باشید و با خیال راحت در امتحان شرکت کنید و نمره خوبی بگیرید حتما سعی کنید کلاس را زودتر شروع نمائید. اما در هر صورت، اگر تعداد کلاس های زیادی را در بازه زمانی کوتاهی لازم دارید سعی کنید در یک روز بیش از 2 جلسه برگزار نکنید. اگر تعداد جلسه بیشتری لازم شد، 2 جلسه را صبح و 2 جلسه را بعد از ظهر برگزار کنید تا ذهن شما استراحت کند. اگر بخواهید تعداد جلسات خیلی بالایی را در یک روز برگزار کنید ذهن شما فرصت هضم و تحلیل مطالب را نخواهد داشت و در امتحان نمی توانید سوال حل کنید. زودتر شروع کنید تا این حالت برای شما پیش نیاید.


15- درست تمرین حل کنید و در این زمینه هم از استاد خودتان مشورت بگیرید


برای گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی فقط کلاس خصوصی و حتی فقط اینکه برای مطالعه کردن درس و تمرین حل کردن وقت بگذارید کافی نیست. باید سعی کنید درست تمرین حل کنید. در این زمینه حتما از معلم خصوصی خودتان مشورت بگیرید. درست تمرین حل کردن برای درس ریاضی به این معنی است که ابتدا متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثال های متن کتاب درسی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه سعی کنید خودتان برای تمریناتی که حل نشده اند راه حلی پیدا کنید. روی هر تمرین کمی فکر کنید و راه حلی بنویسید. در ادامه جواب سوال را ببینید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. اشکالات خودتان را حین تمرین حل کردن یادداشت نمائید تا از استاد خصوصی خودتان بپرسید. حتما باید روی تمرینات تامل و تفکر کنید تا ذهن شما رشد کند.


مطالعه نمائید: نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی


پیشنهاد می کنیم مقاله چرا تدریس خصوصی ریاضی لازم است؟ را هم بخوانید.


کلام آخر


در این مقاله در رابطه با روش ها و راهکارهای مفید برای بهتر نتیجه گرفتن از کلاس های خصوصی توضیح داده شد. باید سعی کنید از این توصیه ها استفاده نمائید و با شروع به موقع کلاس های خصوصی ریاضی و جدی گرفتن این کلاس ها نمره بسیار خوبی را در امتحان ریاضی بگیرید و در این درس پیشرفت کنید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 2669 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image