ارتباط مستقیم با 30722 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی بهترین روش ها و راهکارها برای تدریس خصوصی ریاضی با بازدهی بالا

بهترین روش ها و راهکارها برای تدریس خصوصی ریاضی با بازدهی بالا

بهترین روش ها و راهکارها برای تدریس خصوصی ریاضی با بازدهی بالا

در این مقاله در رابطه با بهترین روش ها و راهکارهایی که با در نظر گرفته آنها می توانید تدریس خصوصی ریاضی را با بازدهی بالا انجام دهید و در تدریس خصوصی ریاضی بسیار موفق باشید توضیح داده می شود. یکی از دروسی که برای کلاس های خصوصی ریاضی متقاضیان بالایی دارد درس ریاضی است.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی


نحوه تدریس خصوصی ریاضی با بازدهی بالا


برای اینکه کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هشتم، نهم، دهم و ... شما بازدهی بالایی داشته باشد و شاگردهای شما نتیجه خوبی بگیرند، در مرحله اول باید خودتان تدریس ریاضی را دوست داشته باشید و به آن علاقه داشته باشید. پس به عنوان اولین توصیه سعی کنید درسی را تدریس کنید که از تدریس آن لذت می برید. اگر از حل مسائل و تمرینات ریاضی و از تدریس ریاضی خوشتان می آید که بسیار عالی است. این نکته در تمامی مقالات همین سایت ایران مدرس ارائه شده است چرا که بدون علاقه به تدریس ریاضی، هر روش و راهکاری بدون فایده خواهد بود. شما اگر از درون خودتان از تدریس این درس لذت می برید و به آن علاقه دارید خود به خود به گونه ای تدریس خواهید کرد که شاگردهای شما هم علاقه مند می شوند.


1- همواره روی خودتان کار کنید


در مرحله بعد باید همواره روی خودتان کار کنید. اگر همین الان هم عالی تدریس می کنید باید بدانید که باز هم می توانید بهتر شوید و کلاس های شما می تواند پربازده تر هم باشد. بنابراین درس ریاضی را همواره مطالعه کنید و تمرینات و روش تدریس بهتری را برای کلاس های خصوصی خودتان انتخاب نمائید. در زمینه روش های تدریس موثر و مفید مطالعه کنید. مثلا مطالعه مقاله روشهای نوین تدریس یا انواع الگوهای تدریس مختلف می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. باید به تناسب تجربه و سابقه ای که کسب می کنید سعی کنید روش تدریس و نحوه ارائه درس و حتی نحوه برخورد خودتان با شاگردها و والدین ایشان را به صورت مداوم بهبود ببخشید. به این ترتیب به صورت مداوم رشد خواهید کرد و موفق تر خواهید شد.


پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ (10 نکته برای تدریس موفق ریاضی) را هم مطالعه کنید.


2- مطالب را از دید شاگرد خودتان ببینید


برای اینکه کلاس های خصوصی ریاضی شما بازدهی بسیار خوبی داشته باشد یک روش خاص و منحصر به فردی وجود ندارد. لازم نیست همه ی مدرسین ریاضی به یک شکل تدریس کنند تا همه نتیجه خوبی بگیرند. شما اگر ریاضی را دوست دارید و مسلط هستید می توانید بهترین روش تدریس خودتان را داشته باشید. نکته بسیار مهمی که در کلاس های خصوصی وجود دارد این است که باید سعی کنید مطالب را از دید شاگرد خودتان ببینید. این مزیت کلاس های خصوصی به نسبت کلاس های گروهی است که شما فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارید و در نتیجه می توانید بسیار دقیق نحوه یادگیری ایشان را مورد مطالعه قرار داده و در ادامه به گونه ای تدریس کنید که حتما برای ایشان مفید باشد.


مطالعه نمائید: تدریس خصوصی ریاضی در منزل داشته باشیم یا آنلاین؟


3- خودتان را با شاگرد هماهنگ نمائید


در نظر داشته باشید در کلاس های گروهی معلم ریاضی مجبور است سر فصل های مشخصی را ارائه دهد و نمی تواند روی همه ی افراد حاضر در کلاس کنترل داشته باشد به گونه ای که مطالب برای همه مفید باشد. اما در کلاس های خصوصی ریاضی موضوع متفاوت است. این کلاس ها از هر کلاس گروهی، فیلم آموزشی، کتاب کمک درسی و هر آموزش دیگری می تواند مفید تر باشد. چرا که در کلاس های خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری استاد می تواند خودش را با سطح سواد و دانسته های شاگرد خودش هماهنگ کند و به گونه ای مطالب را ارائه نماید که حتما برای شاگرد مفید باشد. شما باید برای هر شاگرد خودتان برنامه خاص و منحصر به فردی داشته باشید به گونه ای که در نهایت شاگرد شما نتیجه بگیرد. اگر شاگردهای شما خوب نتیجه می گیرند یعنی بازدهی کلاس های شما عالی است و همین روش تدریسی که دارید را ادامه دهید. در غیر اینصورت باید به فکر تغییر باشد.


رایگان دانلود کنید: کتاب روش تدریس ریاضی



4- در کلاس خصوصی ریاضی ارزیابی داشته باشید


البته برای اینکه متوجه شوید که آیا کلاس های خصوصی ریاضی شما بازدهی خوبی دارند یا نه نباید تا بعد از امتحان ریاضی منتظر بمانید. شما می توانید در طول ترم حین برگزاری کلاس ها ارزیابی هایی داشته باشید و میزان پیشرفت شاگرد یا شاگردهای خودتان را مورد بررسی قرار دهید. اگر روند پیشرفت خوب است و شاگرد شما به سوالات و تمرینات می تواند پاسخ دهد که بسیار عالی است و به احتمال زیاد در امتحان هم نمره خوبی خواهد گرفت. اما اگر با وجود برگزاری کلاس های متعدد باز هم شاگرد شما درس را خوب متوجه نمی شود اشکال را در روش تدریس خودتان جستجو کنید.


5- مسئولیت نتیجه گرفتن شاگرد را به عهده بگیرید


مسئولیت 100 درصد را به عهده بگیرید و سعی کنید با اعمال تغییراتی به نحوه تدریس خودتان بازدهی کلاس ها را افزایش دهید. باید به صورت مداوم از شاگردهای خودتان سوالاتی را بپرسید. سوالاتی که اگر شاگرد شما واقعا درس را فهمیده باشد باید بتواند پاسخ دهد. اگر پاسخ درست را ارائه می کند که بسیار خوب است. اگر اینطور نیست باید تغییری ایجاد کنید. کلاس های خودتان را جدی بگیرید و تنبلی و حل نکردن تمرین را به هیچ عنوان از شاگردهای خودتان نپذیرید. می توانید از والدین هم در این زمینه کمک بگیرید. حتما برای زمان های بین کلاس ها به شاگردهای خودتان تمرین بدهید و حل آن را با جدیت بخواهید. ریاضی بدون حل تمرین قابل یاد گرفتن نیست. در کلاس های خصوصی شاید بیش از 50 درصد کار هدایت درست شاگرد است و 50 درصد برای تدریس خوب باقی می ماند. شما باید علاوه بر تدریس عالی تلاش کنید شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت هدایت کنید.


مطالعه کنید: بهترین روش تدریس ریاضی در کلاس های تدریس خصوصی


برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی بر روی لینک زیر کلیک کنید: تدریس خصوصی ریاضی


6- به کار تدریس خصوصی ریاضی متعهد باشید


بنابراین اگر در جستجوی روش ها و راهکارهای عالی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی هستید و می خواهید کلاس های شما بازدهی بالایی داشته باشد، باید این موارد را در نظر بگیرید. باید به کار تدریس خصوصی متعهد باشید و برای موفقیت شاگردهای خودتان تلاش کنید. به هر میزان درصد شاگردهای شما که خوب نتیجه می گیرند بیشتر باشد در نهایت شما موفق تر خواهید بود و درآمد بالاتری هم خواهید داشت.


7- نحوه درست تمرین کردن ریاضی را آموزش دهید


بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که در کلاس خصوصی ریاضی شرکت می کنند حتی با نحوه برنامه ریزی، چگونگی درس خواندن و نحوه تمرین حل کردن درست برای درس ریاضی آشنا نیستند. بسیاری از آنها به علت آموزش نامناسب و کسب نمرات پایین در این درس در ترم های متوالی از درس ریاضی زده شده اند. در نتیجه شما باید با ارائه خوب درس و با راهنمایی ایشان در زمینه هایی که گفته شد هم علاقه و انگیزه را در ایشان زنده کنید و هم اینکه شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت هدایت نمائید. موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی فقط با تدریس خوب بدست نمی آید. هر چند، همانطور که گفته شد، علاقه به تدریس ریاضی و تسلط 100 درصدی بر آن جزو الزامات است و باید حتما در نظر گرفته شود. اما در هر صورت موارد دیگری که گفته شد هم به همان میزان اهمیت دارد. باید از شاگردهای خودتان به صورت کامل حمایت کنید و تلاش کنید بهترین نتیجه را بگیرند. نتیجه گرفتن و موفق شدن شاگردهای فعلی شما = برگشت دوباره همین شاگردها در ترم های بعد = معرفی شاگردهای جدید به شما توسط همین شاگردها = موفقیت بیشتر شما و کسب درآمد بالاتر توسط شما


مطالعه این مقاله هم مفید است: روش ها و راهکارهای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی


8- تبلیغات تدریس خصوصی ریاضی خودتان را ثبت کنید


برای اینکه بتوانید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت موثرتری داشته باشید و تعداد شاگردهای بیشتری را جذب کنید می توانید در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com مشخصات و اگهی تدریس خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه ثبت نمائید. در ایران مدرس تا سال 1403 بیش از 30000 مدرس و استاد ثبت نام کرده اند. یک روش عالی دیگری هم برای جذب شاگرد وجود دارد که اصلا هیچ هزینه ای ندارد. مدرسین موفق و اساتیدی که درآمد بالا دارند معمولا از این روش برای جذب شاگرد استفاده می کنند. شما اگر عالی تدریس کنید و اگر کلاس های ریاضی با بازدهی بالایی داشته باشید و شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند، در نهایت همین شاگردهایی که دارید، همانطور که گفته شد، شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی خواهند کرد. این بهترین راهکار برای جذب شاگرد است.


9- جزو بهترین مدرسین ریاضی باشید


از هر سایتی که قصد انتخاب معلم خصوصی ریاضی دارید سعی کنید با یکی از بهترین مدرسین خصوصی ریاضی کلاس داشته باشید تا در نهایت نتیجه عالی بگیرید. همانطور که در سایت تدریس ریاضی توضیح داده شده است، سعی کنید برای استفاده بهتر از تدریس خصوصی ریاضی یازدهم، دوازدهم و ... به تناسب نیازی که دارید و با توجه به اشکالاتی که در درس ریاضی دارید کلاس ها را در زمان مناسبی شروع نمائید. اگر اشکالات زیادی است زودتر شروع کنید. اگر در کلاس های مدرسه یا دانشگاه واقعا مطالب را متوجه نمی شوید زودتر شروع کنید. اگر اشکالات جزئی دارید ایام امتحانات هم برای برگزاری کلاس خوب است. در ضمن، دوباره تاکید می شود که برای اینکه کلاس های خصوصی ریاضی برای شما مفید باشد باید با یک استاد و معلم خوب کلاس داشته باشید. بنابراین در انتخاب استاد و معلم خصوصی ریاضی خودتان دقت نمائید.


کلام آخر


شما وقتی می خواهید مثلا از آموزشگاهی شاگرد جذب کنید، آموزشگاه در کنار اسم شما اسم دهها مدرس دیگر را هم می بیند و ممکن است از بین همه ی این اساتید با شما تماس بگیرد. اما وقتی یکی از شاگردهای شما که رضایت 100 درصد از تدریس شما دارد شما را به دوست یا فامیل خودش معرفی می کند، حتما با شما تماس خواهند گرفت و معمولا هر قیمتی را هم که بگوئید موافقت خواهند کرد. بنابراین باید عالی تدریس کنید و شاگردهای موفقی داشته باشید تا درهای موفقیت و ثروت به روی شما باز شود.


مطالعه نمائید: روش صحیح تدریس ریاضی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 3117 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image