ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی مقایسه کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و بیان مزیتها آن

مقایسه کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و بیان مزیتها آن

مقایسه کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و بیان مزیتها آن

در این بخش کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی مقایسه شده و مزیتهای جلسات تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه و یا کلاسهایی که به صورت گروهی در آموزشگاهها برگزار می شود بیان می گردد.


مقایسه کلاس خصوصی و گروهی


البته کلاسهای مدرسه و دانشگاه و یا کلاسهای گروهی هم هر کدام در جایگاه خودش برای آموزش دادن مفید و موثر است ولی به هر حال در بسیاری از موارد شرکت در کلاسهای خصوصی می تواند بازدهی بالاتری داشته باشد. در ادامه در این رابطه توضیحات کاملتری ارائه می شود.


کلاسهای خصوصی سطح قابل تنظیمی دارد


در کلاسهای گروهی سرفصلهای مشخصی باید تدریس شود. در این کلاسها دانش آموزان و دانشجویان در انتخاب مطالبی که باید ارائه شود دخالتی ندارند. مطالبی که در این کلاسها ارائه می شود برای تعدادی از افراد ممکن است مفید باشد و برای برخی دیگر شاید بازدهی نداشته باشد.


در کلاسهای خصوصی مدرس یا معلم مطالب را به گونه ای ارائه می کند که با سطح سواد و معلومات شاگردش متناسب باشد. اگر شاگرد ضعیفی دارد از مطالب پایه ای تر شروع می کند و اگر فرد حاضر در کلاس خودش درس را تا حدی بلد است از تکرار مطالب به گونه ای که خسته کننده باشد اجتناب می نماید.


قابل تنظیم بودن سطح کلاسهای خصوصی باعث می شود این کلاسها بازدهی بالاتری داشته باشد.


حتما بخوانید: معلم خصوصی خوب چگونه است؟ همراه با معرفی بهترین مدرسین تدریس خصوصی



کلاسهای خصوصی جو راحتتری دارد


این کلاسها معمولا در منزل برگزار می شود. دانش آموزان و دانشجویان در منزل معمولا بیشتر احساس راحتی می کنند و با لباس راحت تری هم در کلاس حاضر می شوند. در نتیجه بهتر می توانند درس را یاد بگیرند. در کلاسهای گروهی معمولا وقتی تعداد افراد حاضر در کلاس به 30 و 40 نفر می رسد فهم مطالب سخت می شود و حتی به سختی می توان سوالی پرسید. راحت تر بودن جو کلاس در کلاسهای خصوصی هم می تواند منجر به یادگیری بهتر گردد.



پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: چرا تدریس خصوصی برای آموزش بهتر دروس لازم است؟


معلم یا مدرس خصوصی را خودتان انتخاب می کنید


بسیار پیش آمده است که دانشجویان در کلاسهای دانشگاه و یا دانش آموزان در کلاسهای مدرسه از نحوه تدریس استاد یا معلم خودشان رضایت ندارند و کل کلاس به صورت کلی از نحوه تدریس ایشان شکایت دارند. در چنین حالتهایی واقعا به صورت عملی کار خاصی نمی توان انجام داد. کاری که دانشگاه یا مدرسه انجام می دهد این است که ترم بعد از آن استاد برای تدریس دعوت نمی کند ولی به هر حال در ترمی که دانشجویان یا دانش آموزان رضایت ندارند کار خاصی انجام نمی شود.


در کلاسهای خصوصی هر زمان که از نحوه تدریس معلم خصوصی رضایت نداشتید می توانید با یک مدرس دیگر کلاسها را هماهنگ نمائید. در این کلاسها مدرس و دبیر را خودتان انتخاب می کند. (کلیک کنید: مشاهده لیست مدرسین خصوصی). در همین سایت ایران مدرس مدرسین زیادی در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند و می توانید معلم خودتان را با آگاهی کامل انتخاب کنید.


تعداد جلسات و محل برگزاری کلاسها قابل تغییر است


ممکن است برای یکی از درسهای خودتان بخواهید به صورت رفع اشکالی از کلاسهای خصوصی استفاده کنید و یکی دو جلسه کلاس هم کفایت کند. برای درس دیگری ممکن است اشکالات زیادی داشته باشید و در نتیجه تعداد جلسات بیشتری لازم باشد. در هر صورت تعداد جلسات کلاسهای خصوصی را هم خودتان می توانید تعیین کنید. در ضمن، اگر امکان برگزاری کلاسها در منزل فراهم نباشد می توانید در آموزشگاه این کلاسها را برگزار کنید. به هر حال محل برگزاری کلاسها هم قابل تغییر است. البته همانطور که گفته شد کلاسهای خصوصی اگر در منزل برگزار شود بازدهی بیشتری دارد.


حتما بخوانید: مزایای کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل


در ایام امتحانات هم قابل برگزاری است


بسیاری از دانش اموزان و دانشجویان در ایام امتحانات به صورت جدی تری درس می خوانند و وقتی شما جدی تر درس می خوانید و می خواهید برای امتحان آماده باشید اشکالات خودشان را نشان خواهند داد. در طول ترم که دسترسی به مدرس اصلی خودتان راحت تر بود می توانستید اشکالات را از ایشان بپرسید. در ایام امتحانات حتی به همکلاسی هایتان هم ممکن است دسترسی نداشته باشید. در این حالت در کنار داشتن یک مدرس و معلم خوب می تواند کاملا کمک کننده باشد. یکی از مهمترین و بهترین مزیتهای کلاسهای خصوصی این است که در ایام امتحانات که بسیار مهم و حیاتی است هم می توانید کلاسهای رفع اشکال و جمع بندی برگزار نمائید. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی در ایام امتحانات برای رفع اشکال بسیار لازم است.



در زمان کوتاهتری نتیجه می گیرید


فرض کنید در ایام امتحانات و یا در هر زمان دیگری تعدادی اشکال دارید که می خواهید با استفاده از یک کتاب کمک آموزشی این اشکالات را برطرف نمائید. در یک حالت دیگر فرض کنید یک مدرس خصوصی خوب و با تجربه را در کنار خودتان داشته باشید. فکر می کنید در کدام حالت بتوانید در زمان کمتری اشکالات را برطرف نمائید. مطمئنا در حالتی که یک معلم خصوصی خوب دارید زودتر به نتیجه می رسید. به عنوان مثال، برای آموزش مکالمه زبان در کنار داشتن یک معلم خصوصی زبان انگلیسی خوب و مجرب به نسبت شرکت در کلاس های گروهی زبان موسسات خیلی زودتر شما را به هدفی مه دارید می رساند.


در حالتی که می خواهید با استفاده از یک کتاب کمک آموزشی (به عنوان مثال) رفع اشکال کنید، زمان زیادی را برای پیدا کردن مبحثی که در آن اشکال دارید باید در نظر بگیرید و در ضمن معلوم نیست که در کتاب به سوال شما پاسخ داده شده باشد و یا شما بتوانید آن را درک کنید. اگر از توضیحات ارائه شده در کتاب سوالی داشته باشید کسی نیست که از ایشان بپرسید. اما اگر توضیحات معلم خصوصی کافی نباشد هر چند بار که بخواهید می توانید سوالات متعددی بپرسید و درس را کامل در و زمان کمتری آموزش ببینید.


این مقاله هم مفید است: کلاسهای تدریس خصوصی : کاربردها و فواید


کلاسهای خصوصی از هر لحاظ انعطاف بالایی دارد


با در نظر گرفتن توضیحاتی که در بالا ذکر شد واضح است که کلاسهای تدریس خصوصی انعطاف بالایی دارد و می تواند بسیار زیاد در یادگیری شما موثر باشد. مدرس را خودتان انتخاب می کنید و تعداد جلسات کلاس، محل برگزاری آن، مطالبی که قرار است درس داده شود و .... کلا توسط خودتان و با مشورت معلم خودتان تعیین خواهد شد.


اگر بخواهید می توانید حتی در روزهای تعطیل کلاس داشته باشید و کلاسها در منزل و یا آموزشگاه برگزار شود. می توانید یکی دو جلسه برای رفع اشکال مباحث پایه ای در نظر بگیرید و یا از سالهای قبل سوال بپرسید. کلاسهای خصوصی با ویژگی هایی که دارد برای موفقیت در تحصیل، گرفتن نمرات بالا، موفقیت در کنکور و کسب رتبه خوب و .... می تواند کاملا مفید و موثر باشد به شرطی که خودتان هم درس بخوانید و تمرینات و مرورها را انجام دهید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 2658 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image