ارتباط مستقیم با 30676 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی تدریس خصوصی ابتدایی در منزل چرا مفید است؟

تدریس خصوصی ابتدایی در منزل چرا مفید است؟


در این مقاله در پاسخ به سوال (تدریس خصوصی ابتدایی در منزل چرا مفید است؟) توضیحات کاملی در رابطه با فواید و مزایای کلاس خصوصی مقطع دبستان در منزل ارائه می گردد.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: قیمت تدریس خصوصی کلاس اول ابتدایی و پیش دبستانی در منزل


دوران ابتدایی مهم‌ترین دوران تحصیل هر فرد است و اگر در این دوران پایه‌های علمی به‌ خوبی شکل گیرد، فرد در مقاطع دیگر تحصیلی با موفقیت‌ های زیادی رو به‌ رو خواهد شد. با توجه به این موارد، والدین باید بر روش یادگیری کودکان خود در دوران ابتدایی بسیار حساس باشند و وقت زیادی را برای این کار صرف کنند. استفاده از خدمات تدریس خصوصی ابتدایی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که والدین می‌توانند برای کودکان خود انجام دهند. حضور معلم خصوصی در منزل، اعتماد به‌ نفس کودکان را بالا می‌ برد و به رشد آن‌ ها در جوامع آکادمیک کمک می‌کند.


برای مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی ابتدایی بر روی عبارت تدریس خصوصی ابتدایی کلیک کنید.



کمک به درک بهتر


اولین و مهم‌ ترین مزیتی که برای تدریس خصوصی ابتدایی ذکر می‌شود، کمک به درک بهتر است. براساس نظریه پیاژه، کودکانی که دوران دبستان را سپری می‌کنند، در دوره پیش‌ عملیاتی هستند و هنوز درک درستی به دنیای انتزاعی ندارند. پیاژه جایگاه ویژه‌ای برای آموزش کودکان قایل بود. با توجه به این مسئله، توجه به برخی از ویژگی‌ های کودکان، از جمله استفاده از تصاویر و رنگ‌ ها، نقش بسیار مهمی در درک کودکان دارد و باعث می‌شود که آن‌ ها مطالب را بهتر یاد بگیرند.


به‌طور مثال، برخی از والدین به این موضوع اشاره می‌کنند که کودکشان در ریاضی ضعیف است. شاید این امر بدین دلیل باشد که عملیات ریاضی بیشتر صوری است و کودک به‌ سختی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. وظیفه کسی که تدریس خصوصی دبستان را انجام می‌دهد این است که مطالب انتزاعی را که درکشان دشوار است، به مطالب عینی و تصویری تبدیل کند. در نتیجه، به‌ زودی متوجه علاقه کودک خود به علم ریاضی خواهید شد.


مطالعه نمائید: شماره تلفن معلم خصوصی کلاس اول ابتدایی و دبستان در تهران و کل ایران



جبران عقب‌ماندگی‌ها


در بسیاری از مواقع دیده شده است که والدین در این رابطه نگران هستند که کودکشان از درس‌ها عقب مانده است و آن‌ها هرچقدر تلاش می‌کنند نمی‌توانند کودک را به سطح مطلوب برسانند. بهتر است بدانید تدریس خصوصی ابتدایی باعث می‌شود تمامی عقب‌ ماندگی‌ های کودک براساس یک سیستم هدفمند و روتین رفع شود و درنتیجه، دیگر در کلاس احساس بی‌ کفایتی نخواهد کرد. در این شرایط، عزت‌ نفس او در محیط بالا می‌رود و همین امر به بهبود عملکرد روانی‌ اش کمک می‌کند.



تمرکز بیشتر کودک


ازجمله مواردی که با تدریس خصوص ابتدایی به آن دست پیدا می‌کنید تمرکز بیشتر کودکتان است. حتی اگر او را در دبستان غیر انتفاعی ثبت‌نام کنید، باز هم در کلاس دانش‌ آموزان دیگری حضور دارند که معلم مجبور است به آن‌ها توجه کند. همین امر ممکن است تمرکز کودک را در کلاس کاهش دهد. زمانی که برای تدریس خصوصی دبستان اقدام می‌کنید، تمامی این مشکلات رفع می‌شوند و معلم تنها بر کودک تمرکز دارد. این مسئله می‌تواند به کودک کمک کند مطالب را بهتر بیاموزد و سوالات خود را بپرسد. درنتیجه، در سر کلاس عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد و به موفقیت‌های زیادی در امور درسی می‌رسد.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


معرفی 14 بهترین معلم ابتدایی ایران و تهران


چگونه معلم خصوصی ابتدایی شویم و شرایط معلم خصوصی شدن


قیمت تدریس خصوصی دروس ابتدایی، ریاضی ابتدایی


توجه به تمامی دروس


زمانی که صحبت از تدریس خصوصی ابتدایی می‌شود، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها دروسی مانند علوم و ریاضی مهم هستند و کودکان باید برای این دروس معلم خصوصی داشته باشند. باید بدانید که این تصور کاملاً اشتباه است و کودک در تمامی دروسش به معلم خصوصی نیاز دارد. گاهاً دیده شده است که بسیاری از بزرگسالان یا دانش‌آموزان در دوران دبیرستان املای ضعیفی دارند و لغات را اشتباه می‌نویسند. این مسئله می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها ( به‌طور مثال، در زمان انجام کارهای اداری یا انجام پروژه‌های دانشگاه) مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کند. به همین دلیل، والدین باید به تقویت تمامی دروس کودکان توجه داشته باشند.


حتما مطالعه کنید: 10 بهترین معلم ریاضی ششم ابتدایی و تیزهوشان در تهران و کل ایران


آیا تمامی کودکان به معلم خصوصی در منزل نیاز دارند؟


زمانی که صحبت از تدریس خصوصی مقطع دبستان می‌شود، این سوال پیش می‌آید که آیا تمامی کودکان به معلم خصوصی نیاز دارند. پاسخ به این سوال از جهت‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مرحله اول، استخدام معلم خصوصی برای کودکانی که در درس‌هایشان ضعف دارند یک امر اجباری است، زیرا در غیر این‌ صورت، ممکن است کودک به‌ علت عقب‌ ماندگی از دوستان دیگرش از درس دلزده شود یا حتی حالت افسردگی پیدا کنند.


اما این حرف به معنای آن نیست که تنها کسانی که مشکلات یادگیری دارند باید برای تدریس خصوصی ابتدایی اقدام کنند. بهتر است بدانید تدریس خصوصی می‌تواند به پرورش استعدادهای کودکان نیز کمک کند. به‌طور مثال، تصور کنید شما کودکی دارید که به شعر علاقه زیادی دارد، زمانی که معلم خصوصی فارسی داشته باشد، این استعداد بیشتر در او پرورش پیدا می‌کند و این مسئله کودک را در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌دهد. با توجه به تمامی این موارد، شما باید به مزیت‌های تدریس خصوصی توجه داشته باشید و در صورتی‌ که شرایط‌ مناسب است، این مسئله را به برنامه تحصیلی کودک خود بیفزایید.


حتما بخوانید: بهترین معلم کلاس دوم ابتدایی



چند جلسه در هفته برای تدریس خصوصی در منزل مناسب است؟


یکی دیگر از سوالاتی که در رابطه با تدریس خصوصی ابتدایی پرسیده می‌شود در این باره است که چند جلسه در هفته برای تدریس خصوصی مناسب است. برای پاسخ به این سوال، باید به موارد متعددی توجه داشته باشیم. گاهی ضعف کودک در درس‌هایش بسیار زیاد است و او نیاز به جلسات فشرده و زیادی دارد که بتواند عقب‌ ماندگی‌ هایش را جبران کند. در این شرایط، باید ۴ یا ۵ جلسه در هفته برای تدریس او در نظر گرفته شود.


گاهی ممکن است کودک تنها برای تقویت پایه‌های درسی به معلم نیاز داشته باشد که در این صورت ۲ یا ۳ جلسه کافی است. با وجود این، توصیه می‌شود با کارشناسان در تماس باشید تا بتوانید اطلاعات تکمیلی را از آن‌ها دریافت کنید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: شماره معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی و 5 بهترین معلم کلاس پنجم


والدین در زمان تدریس خصوصی در منزل است چه کارهایی باید انجام دهند؟


بهتر است بدانید که قرار نیست تدریس خصوصی ابتدایی معجزه کند. در واقع، موارد زیادی وجود دارند که بر موفقیت این تدریس اثر می‌گذارند. در زمان تدریس، محیط آموزش باید آماده باشد. به‌ طور مثال، اگر قرار است معلم در خانه به کودک شما تدریس کند، خانه باید در آرامش باشد و محرک‌ هایی که باعث حواس‌ پرتی محیط می‌شوند حذف شوند (تلویزیون را خاموش نمایید و از رفت‌ و آمد زیاد در محیط جلوگیری کنید).


تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته‌اند نشان می‌دهند کودکانی که پس از مدرسه برای مدت کوتاهی استراحت می‌کنند عملکرد بهتری در مقایسه با کودکانی دارند که نمی‌خوابند. با توجه به این موارد، بهتر است والدین شرایط استراحت کودک را قبل از کلاس آماده سازند. این مسئله باعث می‌شود عملکرد کودکشان بهبود یابد و این موضوع حس خوبی را در والدین، کودک و معلم به‌ وجود می‌آورد.


بهتر است قبل از انتخاب معلم با کودک خود صحبت کنید و او را برای پذیرش کلاس‌ ها آماده سازید، زیرا بیشتر کودکان تمایل دارند پس از مدرسه بازی کنند و حضور در کلاس برای آن‌ ها دشوار است. هر چقدر آمادگی روحی آن‌ ها برای شرکت در این کلاس‌ ها بیشتر باشد، به همان اندازه موفق‌ تر عمل خواهند کرد.


پیشنهاد می شود بخوانید: بهترین روش تدریس برای دانش آموزان ابتدایی



سخن پایانی


تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را درمورد تدریس خصوصی ابتدایی در اختیارتان قرار دهیم. بهتر است بدانید تدریس خصوصی ابتدایی برای کودکان مزایای بسیار زیادی دارد. این مسئله باعث می‌شود کودکان عقب‌ ماندگی‌ های خود را جبران کنند و مطالب را بهتر یاد بگیرند. همچنین با تدریس خصوصی استعدادهای کودکان تقویت می‌شود و آن‌ ها می‌توانند به‌خوبی در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرند. هرچقدر به درس‌های کودکان خود در دوران دبستان اهمیت بیشتری بدهید، آن‌ها در مقاطع بعدی موفق‌تر عمل خواهند کرد. ما در «ایران مدرس» در کنار شما هستیم تا بهترین معلم‌ها را برای کودکان خود پیدا کنید.


مطالعه کنید: هزینه معلم خصوصی کلاس سوم ابتدایی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 125 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image