ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی تدریس خصوصی در منزل، مزایا و معایب آن

تدریس خصوصی در منزل، مزایا و معایب آن

تدریس خصوصی در منزل، مزایا و معایب آن


در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با تدریس خصوصی در منزل، مزایا و معایب آن توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید از کلاس های تدریس خصوصی در منزل استفاده کنید این مقاله برای شما مفید است.


برای مشاهده لیست مدرسین در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.



تدریس خصوصی در منزل یکی از روش‌ های محبوب برای یادگیری درس‌ های دوران تحصیل است. بعضی از خانواده‌ ها تمایل دارند با وجود هزینه‌های بالای معلم خصوصی، آن‌ها را استخدام کنند تا فرزندانشان در محیط خانه بمانند و درس‌ هایشان را بیاموزند. خانواده‌ها معتقدند زمانی که فرزندشان در خانه، به دور از هیاهو و شلوغی آموزشگاه‌ های علمی، تحت آموزش و یادگیری قرار گیرند، بازدهی بهتری خواهند داشت؛ اما آیا واقعا تدریس خصوصی در خانه انتخاب خوبی برای دانش‌آموزان است؟ برای دانستن پاسخ این پرسش، با مطلب پیش رو همراه شوید. اگر قصد دارید از خدمات تدریس خصوصی توسط خانم در منزل استفاده نمائید و یا با یک مدرس آقای خوب و متعهد کلاس داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.


آیا استخدام معلم خصوصی برای دانش‌ آموزان مفید است؟


تدریس خصوصی در منزل را باید یکی از روش‌های موثر برای بهبود نمرات دانش‌ آموزان و عملکرد درسی آن‌ها دانست. در این‌ روش معلم خصوصی که گاهی با نام معلم سرخانه هم شناخته می‌ شود، تمام زمان خود را برای یک دانش‌ آموز می‌ گذارد و می‌تواند با تمرکز بهتری به تدریس بپردازد. انتخاب روز و ساعات کلاس‌ ها بر اساس نظر فرزندان و خانواده، دیگر نکته مثبتی است که این شیوه تدریس به‌همراه دارد. سایر مزایایی که برای تدریس خصوصی در خانه می‌توان برشمرد، به شرح زیر هستند:


۱. نبود عوامل حواس‌ پرتی


در مدارس و آموزشگاه‌ های علمی، دانش‌ آموزان در کنار‌ هم به یادگیری می‌پردازند؛ تعداد زیاد دانش‌ آموزان تمرکز آن‌ ها را سخت می‌کند و نمی‌توانند از تمام وقت خود برای یادگیری استفاده کنند. از سوی دیگر، کنترل تعداد زیاد دانش‌ آموزان برای معلم هم آسان نیست و پاسخ‌ گویی به تک تک سوالات آن‌ها برای معلمان زمان‌بر و دشوار است.  استخدام معلم خصوصی می‌تواند به کودک، دانش آموز یا دانشجو کمک کند تا در محیط آرام خانه، بدون وجود عوامل حواس‌ پرتی، تمام تمرکز خود را بر روی یادگیری بگذارد.


مطالعه این مقاله هم مفید است: شرایط تدریس خصوصی در منزل





مزایای این روش در آموختن درس‌های دشوار مانند ریاضی و علوم که نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد، قابل توجه است. تدریس خصوصی ریاضی در خانه فرصتی را برای دانش‌ آموز فراهم می‌کند که به تمامی جزئیات درس در همان ساعت‌ های کلاس خصوصی مسلط شود و ابهامی باقی نماند.


۲. جلوگیری از هدر رفت زمانی در رفت‌ و آمدها


یکی از مهم‌ ترین دلایلی که خانواده‌ ها تدریس خصوصی در منزل را انتخاب می‌کنند این است که نیاز نیست نگران رفت‌ و آمد فرزندان خود در شلوغی‌ های خیابان باشند. دور بودن از خطرات احتمالی محیط بیرون، داشتن زمان بیشتر برای یادگیری و مطالعه درس‌ها به‌ خصوص در روزهای سرد و بارانی پاییز و زمستان (باتوجه به شیوع انواع بیماری‌ها) به کودک و دانش آموز کمک می‌کند تا  به‌ دور از هرگونه مشکلی، در آسایش و آرامش درس‌ های خود را بیاموزد.


۳. انتخاب شیوه تدریس مناسب


در یک کلاس درس میزان توانایی در یادگیری دروس مختلف در میان دانش‌ آموزان متفاوت است. بعضی از آن‌ ها سرعت یادگیری بالاتری دارند و تعدادی دیگر کندتر پیش می‌روند. معلمان هم به‌دلیل محدودیت زمانی و تعداد زیاد دانش‌ آموزان نمی‌توانند به‌ راحتی تعادلی در این‌ میان برقرار کنند تا تمامی دانش‌ آموزان بتوانند به بهترین سطح یادگیری خود دست یابند؛ درنتیجه، دانش‌آموز به‌ ناچار باید با مطالعات شخصی خود درس‌ها را بیاموزد.


حتما مطالعه نمائید: قیمت تدریس خصوصی در منزل چگونه مشخص می شود؟


استخدام معلمان خصوصی این امکان را به آن‌ها می‌دهد که سرعت آموزش خود را با توانایی فردی دانش‌آموز و سرعت یادگیری او هماهنگ کنند. دانش آموز یا دانشجو می‌ تواند تمام پرسش‌ های خود را مطرح کند و بخش زیادی از فرآیند یادگیری را در همان کلاس درس کامل کند.


معایب تدریس خصوصی در منزل چیست؟


انتخاب روش تدریس در خانه در کنار تمام مزایا و تاثیرات مثبت بر عملکرد درسی دانش‌آموزان، معایبی هم دارد. معایبی که حتی استخدام بهترین معلم خصوصی هم نمی‌تواند تغییر چندانی در نتیجه نهایی اعمال کند. مهم‌ ترین معایبی که چنین شیوه تدریسی دارد، عبارت‌اند از:


۱. گران بودن هزینه استخدام معلمان خصوصی


زمانی که معلمی را برای تدریس در خانه استخدام می‌کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به آموزشگاه‌ های علمی بپردازید. معلمان خصوصی با در نظر گرفتن این‌ که چند ساعتی را که برای کلاس خصوصی صرف می‌کنند باید برای یک دانش‌آموز اختصاص دهند، نسبت‌ به زمانی که دانش‌ آموزان بیشتری را پوشش می‌دهند، هزینه بالاتری دریافت می‌کنند. در زمینه قیمت و هزینه کلاس های تدریس خصوصی مقاله زیر را بخوانید.



حتما مطالعه نمائید: قیمت تدریس خصوصی، هزینه کلاس خصوصی


اگر چه گاهی بعضی از معلمان خصوصی هم هزینه پایینی دریافت می‌کنند، اما صلاحیت علمی و کاری آن‌ ها در آموزش قابل اطمینان نیست. هدف شما از استخدام معلم خصوصی یادگیری دانش‌آموزان به بهترین شکل است؛ از این رو باید در انتخاب معلم دقت کنید که گاهی نیاز به پرداخت هزینه بیشتر است. البته اگر با یک معلم خصوصی که منزل ایشان به شما نزدیک است کلاس هماهنگ کنید نرخ کمتری دریافت خواهند کرد. کلاس های خصوصی آنلاین و مجازی هم هزینه کمتری دارد.


۲. نبود تضمینی برای ارتقای نمرات دانش‌ آموزان


به‌‌ خاطر داشته‌ باشید معلمان خصوصی معجزه نمی‌کنند. اگر بهترین معلم خصوصی را هم استخدام کنید تا زمانی‌ که دانش‌ آموز تلاش و استمرار در یادگیری و مطالعه آموخته‌های خود نداشته باشد، تضمینی بر بهبود سطح علمی و نمرات او نیست. دانش‌آموز برای پیشرفت خود باید از فرصتی که با تدریس خصوصی در خانه در اختیارش قرار می‌گیرد، به بهترین شکل استفاده کند و از دانش معلم خود بهره‌مند شود. او می‌تواند پرسش‌ هایی را که در کلاس درس فرصت مطرح کردن آن‌ ها را نداشت، از معلم خصوصی خود بپرسد تا به بهترین نتیجه دست یابد. البته باز این مورد هم استثنا دارد و برخی از مدرسین تدریس خصوصی به صورت تضمینی هم تدریس را انجام می دهند.


مطالعه نمائید: معلم خصوصی در منزل با بهترین قیمت چگونه انتخاب کنیم؟


۳. عدم سازگاری با روحیات بعضی از دانش‌ آموزان


توصیه می‌ شود فرزند خود را مجبور به قبول معلمان خصوصی نکنید. بعضی از کودکان از حضور در میان جمع دوستان در کلاس درس لذت می‌ برند و کلاس‌های تک‌ نفره برای آن‌ ها قابل تحمل نیست. در چنین شرایطی، چون تمام تمرکز و حواس معلم بر همین یک نفر است، دانش آموز را تحت فشار و استرس قرار می‌دهد و نمی‌تواند نتیجه‌‌ دلخواه را از این شیوه تدریس به‌دست آورد.


از سوی دیگر در درسی مانند زبان انگلیسی که نیاز به تقویت تکنیک صحبت کردن دارد، معلم خصوصی زبان انگلیسی به‌ تنهایی ضمانتی بر یادگیری موفقیت‌ آمیز نیست. زبان آموز برای تقویت مهارت گفتاری خود نیاز دارد که با دیگران هم به انگلیسی صحبت کند. زمانی که در محیطی مانند کلاس‌ های عمومی قرار گیرد می‌تواند زمان بیشتری را با سایر دانش‌ آموزان کلاس، صحبت کند که تاثیر قابل توجهی بر تقویت مهارت گفتاری او به زبان انگلیسی دارد. در زمینه مقایسه کلاس های خصوصی و گروهی زبان مقاله کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی را بخوانید.


گرفتن بهترین نتیجه از استخدام معلمان خصوصی


برای کسب بهترین نتیجه از استخدام معلمان خصوصی یا معلم سرخانه، توصیه می‌شود به‌ خوبی درباره توانایی‌ های علمی و رفتاری او در تدریس تحقیق کنید. یک معلم توانمند در کنار داشتن توانایی‌ های علمی باید نحوه رفتار صحیح با دانش‌آموز در محیط کلاس خصوصی را بداند تا فرزندتان از نظر روانی تحت فشار قرار نگیرد. از سوی دیگر، برای کسب بهترین نتیجه به تلاش و دقت دانش‌آموز هم نیاز است.


مطالعه نمائید: 46 ویژگی مهم یک معلم خصوصی خوب


با وجود تمام مزایای انواع کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان، نباید تمام وقت آن‌ها در چنین کلاس‌ هایی بگذرد. دانش‌ آموزان نیاز به استراحت و تفریح هم دارند و کلاس‌های خصوصی مداوم و پشت سر هم در طول روز و طول هفته باعث خستگی روحی و جسمی آن‌ ها می‌شود که در نهایت، آثار منفی آن را در نمرات دانش‌آموزان می‌ بینید.



سخن پایانی


تدریس خصوصی در منزل می‌تواند شیوه اثر بخشی برای یادگیری بهتر دانش‌ آموزان و دانشجویان و ارتقای نمرات آن‌ ها باشد. آموزش‌ های خصوصی شرایطی را برای افراد فراهم می‌ کند که به‌ خوبی بتوانند تمام ابهامات درسی خود را رفع کنند؛ اما انتخاب معلمی توانمند در کنار تلاش دانش‌آموزان برای یادگیری نکته مهمی‌ است که می‌تواند تضمین‌ کننده دست‌ یابی به نتایجی موفقیت‌ آمیز در این شیوه تدریس باشد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 96 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image