ارتباط مستقیم با 30615 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی

کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی

کلاس زبان خصوصی بهتره یا عمومی


در این مقاله در رابطه با مقایسه کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی با کلاس های گروهی زبان در آموزشگاهها توضیحاتی ارائه می گردد. در واقع سعی می کنیم به سوال (کلاس خصوصی زبان بهتر است یا عمومی؟) پاسخ دهیم.


کلاس زبان خصوصی یا عمومی


برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و یا هر زبان خارجی دیگری می توان از کلاس های تدریس خصوصی و یا کلاس های گروهی بهترین آموزشگاه های زبان انگلیسی تهران و کل ایران استفاده کنید. هم کلاس خصوصی و هم کلاس عمومی و گروهی می تواند مفید باشد اما هر کدام مزایا و معایبی دارد که در ادامه بررسی می شود. ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که برای یادگیری زبان انگلیسی کلاس گروهی موثرتر است یا خصوصی؟ در این مقاله از جنبه های مختلف (هزینه، بازدهی، انعطاف کلاس ها، موارد کاربرد و ...) به این سوال پاسخ می دهیم.


برای مشاهده لیست کامل مدرسین زبان انگلیسی در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com بر روی عبارت معلم خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.


قیمت کلاس ها


اولین و شاید مهمترین پارامتر در مقایسه کلاس های خصوصی و گروهی قیمت کلاس ها می باشد. به صورت کلی نرخ کلاس های گروهی و عمومی پایین تر از کلاس های خصوصی است اما این قیمت پایین تر باید در کنار سایر پارامترها در نظر گرفته شود. مسلما بازدهی کلاس های خصوصی زبان بیشتر است و بعداً به آن خواهیم پرداخت اما اگر فقط قیمت را در نظر بگیریم کلاس های عمومی هزینه کمتری دارد.


البته با جستجوی کامل لیست مدرسین می توان کلاس خصوصی با نرخ مناسب هم هماهنگ کرد و در ضمن برای داشتن هزینه کمتر به جای تدریس خصوصی زبان در منزل می توان از تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین استفاده نمود. در هر صورت مد نظر داشته باشید که تنها پارامتر و عاملی که بر اساس آن برای انتخاب نوع کلاس تصمیم می گیرید نباید فقط قیمت باشد و کیفیت و سرعت یادگیری را هم مد نظر قرار دهید.


در زمینه قیمت کلاس های خصوصی زبان مطالعه کنید: قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل و آنلاین در سال 1402 و 1403





بازدهی کلاس های خصوصی و عمومی


اگر بخواهیم فقط در یک جمله این عامل را بررسی کنیم مسلما بازدهی کلاس خصوصی زبان به نسبت کلاس های نیمه خصوصی و گروهی بالاتر است. در کلاس خصوصی فقط یک نفر شاگرد و استاد حضور دارد و زمان کلاس بین چندین زبان آموز تقسیم نمی شود. در نتیجه یادگیری بهتر اتفاق می افتد و استاد خودش را با شاگرد هماهنگ می کند. نکته مهم دیگر اینکه در کلاس های عمومی سرفصل ها از قبل مشخص شده است و ممکن است برای یک زبان آموز سخت و برای زبان آموز دیگری در همان کلاس خسته کننده باشد. اما در کلاس های خصوصی در منزل یا آنلاین سرفصل ها و مطالب تدریسی منطبق با سطح دانش، اهداف و خواسته های زبان آموز انتخاب می شود و در نتیجه بهترین بازدهی بدست می آید. بنابراین درست است که هزینه کلاس خصوصی بیشتر می باشد اما بازدهی آن هم بسیار بیشتر می باشد.


حتما بخوانید: بهترین معلم های خصوصی زبان انگلیسی خانم و لیست 15 استاد برتر زبان خانم


انعطاف و راحتی


به صورت کلی کلاس های خصوصی در مقایسه با کلاس گروهی راحت تر بوده و انعطاف بیشتری هم دارد. کلاس خصوصی معمولا در منزل برگزار می شود و زبان آموز لازم نیست زمان زیادی را در ترافیک و شلوغی شهر برای رسیدن به کلاس از دست بدهد. اگر کلاس آنلاین برگزار شود که هم برای استاد و هم برای شاگرد این مزیت را دارد. در ضمن انعطاف کلاس های تک نفره و خصوصی بیشتر است چرا که می توان زمان برگزاری کلاس ها، تعداد جلسات، سر فصل ها و حتی استاد خصوصی حاضر در کلاس را تغییر داد و همه موارد را به گونه ای انتخاب کرد تا بیشترین بازدهی حاصل شود.


مشاهده کنید: نمونه فیلم های تدریس خصوصی زبان انگلیسی



تعداد جلسات و زمان یادگیری


به صورت کلی وقتی از کلاس های خصوصی استفاده می شود در مقایسه با کلاس عمومی در تعداد جلسات کمتری می توان حجم بیشتری از مطالب را یاد گرفت. به عنوان مثال زبان آموزی که در حال یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است در کلاس یک نفره به نسبت کلاس ۱۰ نفره، ۱۰ برابر فرصت بیشتری برای حرف زدن، تمرین مکالمه و سوال پرسیدن دارد. بنابراین اگر می خواهید زبان انگلیسی را عالی و سریع یاد بگیرید و یا برای موفقیت در آزمون های ایلتس، تافل، امتحان زبان، کنکور و ... زمان کمی دارید مسلما کلاس خصوصی گزینه بهتری برای شما می باشد.


حتما بخوانید: بهترین مدرسین زبان انگلیسی، لیست 19 استاد برتر زبان انگلیسی


انتخاب معلم زبان


انتخاب دقیق و عالی استاد زبان در کلاس های خصوصی ممکن است. درست است که در بهترین آموزشگاه های زبان تهران و کل ایران تلاش می کنند از اساتید برتر در کلاس های خودشان استفاده نمایند، اما نهایتا شما کنترل مستقیمی روی استاد انتخابی خودتان در کلاس های گروهی ندارید. به این معنی که اگر از لهجه، نحوه تدریس و یا برخورد و رفتار استاد خودتان راضی نباشید به درخواست شما استاد تغییر نمی کند. اما در کلاس های تک نفره معلم زبان انگلیسی را خودتان انتخاب می کنید و هر زمان راضی نباشید هم با استاد دیگری کلاس ها را هماهنگ می نمایید.


در زمینه انتخاب معلم خصوصی خوب زبان انگلیسی مطالعه کنید: معلم خصوصی زبان انگلیسی انتخاب نکنید! اگر این ویژگی ها را نداشته باشد


زبان انگلیسی امتحان و کنکور


همانطور که در بخش قبل هم گفته شد کلا برای آمادگی به منظور امتحان زبان و کنکور کلاس های عمومی گزینه خیلی مناسبی نیست. چرا که وقتی شما برای امتحان یا کنکور در حال مطالعه هستید زمان کمی دارید و در ضمن اشکالات و سوالات شما شخصی است و باید در کلاس خصوصی از یک استاد مجرب پرسیده شود. بنابراین در چنین حالتی سعی کنید با یک استاد عالی کلاس های تک نفره را داشته باشید و موفقیت خودتان را در امتحان و کنکور تضمین نمایید.


در مقالات زیر تعدادی از بهترین مدرسین زبان کنکور و امتحانات نهایی را معرفی نموده ایم:


اسامی و شماره تماس 11 بهترین معلم و دبیر زبان نهایی آنلاین و حضوری


بهترین معلم خصوصی زبان تهران و لیست 22 استاد فوق العاده زبان انگلیسی در تهران


بهترین معلم زبان کنکور، لیست 15 استاد برتر زبان انگلیسی کنکور



آیلتس و تافل


اگر زمان زیادی دارید و عجله ندارید برای موفقیت و کسب نمره بالا در آزمون های آیلتس و تافل هم از کلاس عمومی و هم از کلاس خصوصی و نیمه خصوصی می توانید استفاده کنید. البته باز هم کلاس های تک نفره پیشنهاد می شود. در همین سایت ایران مدرس اساتید بسیار خوبی در زمینه تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل فعال هستند. این اساتید کارنامه شاگردهای قبلی خودشان را هم ارائه نموده اند. اگر زمان کمی در اختیار دارید کلا کلاس گروهی گزینه خوبی برای آمادگی در این آزمون ها نیست. در مقالات زیر تعدادی از بهترین مدرسین IELTS و TOEFL را معرفی نموده ایم.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


اساتید برتر و 20 معلم بی نظیر IELTS برای داشتن بهترین کلاس آنلاین آیلتس


بهترین معلم خصوصی تافل و لیست 15 استاد خوب تافل در تهران و کل ایران


سخن آخر


در این مقاله کلاس های خصوصی و عمومی زبان انگلیسی را با هم مقایسه کردیم و مزایا و معایب هر کدام را توضیح دادیم. به صورت کلی بازدهی و فواید کلاس های تک نفره بیشتر است اما کلاس های گروهی هزینه کمتری دارد. البته با شرکت در کلاس های خصوصی آنلاین می توان با نرخ کمتری زبان را یاد گرفت. هر چند قیمت هر جلسه تدریس خصوصی زبان انگلیسی و آیلتس به نسبت کلاس های عمومی بیشتر است اما در نهایت در تعداد جلسات کمتری آموزش می بینید و در وقت شما صرفه جویی می گردد.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل مدرسین زبان انگلیسی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 89 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image