ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی قیمت تدریس خصوصی در منزل چگونه مشخص می شود؟

قیمت تدریس خصوصی در منزل چگونه مشخص می شود؟

قیمت تدریس خصوصی در منزل چگونه مشخص می شود؟


اگر می خواهید در رابطه با قیمت و هزینه تدریس خصوصی در منزل اطلاعات خوبی را بدست بیاورید ... چنانچه قصد دارید با یک معلم خوب کلاس خصوصی با نرخ مناسب و منصفانه داشته باشید ... در هر صورت، ادامه این مطلب را بخوانید.


کلیک کنید: مشاهده لیست معلم های خصوصی و قیمت کلاس ها


حتما برای شما یا اطرافیان‌ تان پیش آمده است که در یک یا چند درس ضعیف باشید و بخواهید برای آن دروس معلم خصوصی بگیرید. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی، رزومه کاری و سوابق تدریس ایشان، شماره تماس مستقیم معلم های خصوصی و هزینه درخواستی هر استاد ارائه شده است. حتی ممکن است لزوما در درسی ضعیف هم نباشید، ولی می‌ خواهید سطح خود را در آن درس بالاتر از سایرین ببرید؛ بنابراین، استخدام یک معلم خصوصی یکی از بهترین و بهینه ترین روش هاست. یکی از مهم‌ترین عواملی که در تصمیم شما برای انتخاب مدرس خصوصی موثر است، هزینه کلاس خصوصی است. در این مقاله، می‌خواهیم عوامل موثر در قیمت تدریس خصوصی را بررسی کنیم تا شما راحت تر بتوانید برای انتخاب معلم خصوصی خود تصمیم بگیرید. این عوامل موثر بر نرخ تدریس خصوصی عبارت‌اند از:


سابقه و تجربه مدرس


سابقه و تجربه افراد در تدریس خصوصی به شدت بر هزینه تدریس خصوصی تأثیرگذار است. مدرسان با سابقه تر و با تجربه‌ تر ممکن است قیمت بالاتری را برای تدریس درخواست کنند. اساتید با تجربه‌ تر اغلب توانایی این را دارند که مسائل و چالش‌ های شما را به روش بهتری حل کنند و مشاوره‌ های بهینه‌ تری به شما بدهند. این سابقه تدریس در برخی از دروس، به‌ خصوص دروس کنکوری مثل ریاضی، فیزیک، زیست و... باعث شده‌ است که برخی از مدرسان به یک برند تبدیل شوند؛ در نتیجه، قیمت تدریس خصوصی در هر جلسه تدریس این اساتید تفاوت چشمگیری با سایر مدرسان آن دروس دارد. افرادی که می‌خواهند بهترین نتیجه را در این دروس بگیرند و تمام نکات و فنون آن درس را مسلط شوند، می‌توانند این اساتید را انتخاب کنند.


این مقاله هم مفید است: قیمت تدریس خصوصی، هزینه کلاس خصوصی



مهارت‌های تدریسی


مهارت‌های مدرس تأثیر مستقیم بر هزینه معلم خصوصی دارد. تدریس‌ کنندگانی که توانایی تبدیل مطالب پیچیده به مطالب ساده و قابل درک را دارند، می توانند مبلغ بیشتری را دریافت کنند. بگذارید یک مثال برای‌تان بزنیم: هنگام یادگیری درس انگلیسی، یکی از مهم‌ترین اصول، یادگیری واژگان است؛ یعنی شما هر چقدر دایره لغات بیشتری را بتوانید فرا بگیرید، احتمال تسلط شما بر انگلیسی بیشتر است؛ ولی با توجه به گسترده‌ بودن لغات انگلیسی، برای بسیاری از دانش‌ آموزان فراگیری این تعداد لغت سخت و طاقت‌ فرساست. در همین حال اساتیدی هستند که این لغات را اصطلاحا کدینگ می‌کنند یا با شعر یا یک جمله تداعی‌ کننده سعی می‌ کنند تعداد زیادی لغت را در چند جلسه فرا بگیرید. همین موضوع باعث می‌شود بازدهی دانش‌ آموزان این معلم خصوصی زبان انگلیسی از سایر اساتید در زمینه لغت بیشتر شود. متعاقبا این استاد به‌ خاطر کار یونیک و خلاقانه‌ ای که انجام می‌ دهد، درخواست مبلغ بیشتری خواهد کرد.



مطالعه نمائید: قیمت تدریس خصوصی در منزل و به صورت آنلاین سال 1402 و 1403 از ابتدایی تا دانشگاه


موضوع درس


موضوع درسی که تدریس می‌شود نیز یکی از عوامل تعیین قیمت معلم خصوصی است. موضوعاتی که دارای سختی و پیچیدگی بیشتر هستند، قطعا نیاز به اساتیدی دارد که تخصص بالاتری داشته باشد. هرچه دروس تخصصی‌ تر شود، تعداد اساتید هم متعاقبا کمتر می‌شود؛ بنابراین، قیمت تدریس خصوصی بالاتر می‌رود؛ درنتیجه، اگر به‌دنبال فراگیری یک درس تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری یا حتی یک نرم‌ افزار تخصصی مهندسی هستید، به احتمال زیاد باید هزینه بیشتری برای تدریس خصوصی این دروس را برای خود در نظر بگیرید.



زمان و مکان


زمان و محل برگزاری جلسات تدریس نیز بر قیمت تدریس خصوصی تأثیرگذار است. به‌ طور معمول، در فصولی از سال که نزدیک برگزاری امتحانات است، هزینه تدریس خصوصی بالاتر می‌رود. این امر به این دلیل است که در این فصول تقاضای دانش‌آموزان برای معلم خصوصی به‌ منظور آمادگی در امتحانات و کسب نتیجه مطلوب افزایش پیدا می‌کند و طبیعتا مدرسان خصوصی زمان کمتری را برای ارائه خواهند داشت؛ به همین دلیل، قیمت‌ها ممکن است بالاتر برود و مدرسان معروف هزینه بیشتری را به‌ دلیل تقاضای بالا درخواست کنند. بنابراین هماهنگی کلاس های خصوصی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.


نکته دیگری که باید هنگام انتخاب مدرس به آن توجه داشت، محل تدریس خصوصی است. به‌ صورت کلی، محل تدریس می‌تواند در منزل دانش‌آموز باشد، در دفتر یا منزل مدرس باشد یا در یک مکان عمومی مثل کتابخانه یا کافه‌ ای که بتوان در آن تدریس را انجام داد، باشد. البته همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد که پلتفرم‌ های مختلفی برای آموزش آنلاین و تدریس از راه دور راه‌اندازی شود و کار خیلی از مدرسان و دانش‌آموزان را راحت کرد. تدریس آنلاین باعث شد که در هزینه و وقت دانش‌ آموز و مدرس بسیار صرفه‌ جویی شود.


این مقاله هم بسیار مفید است: قیمت تدریس خصوصی ریاضی در منزل چقدر است؟ (ساعتی و جلسه ای)


به‌طورکلی، قیمت تدریس خصوصی حضوری بین 20 تا 30 درصد گران‌تر از هزینه تدریس به‌ صورت آنلاین است. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، وقت‌گیر بودن فرآیند تدریس حضوری است؛ زیرا در حالت حضوری، مدرس می‌ بایست تایمی را جهت رفت‌ و آمد در نظر بگیرد؛ در نتیجه، زمان بیشتری را برای تدریس به یک نفر در نظر بگیرد. همچنین در تدریس آنلاین هزینه اجاره مکان تدریس حذف می‌شود؛ بنابراین، اگر دروسی که می‌خواهید فرا بگیرید را می‌توانید به‌ صورت آنلاین یاد بگیرید، انتخاب گزینه تدریس آنلاین مقرون‌‌ به‌ صرفه‌ تر است. البته در نظر داشته باشید که بازدهی کلاس خصوصی در منزل به نسبت تدریس آنلاین به صورت کلی بیشتر است اما اگر یک معلم خصوصی خوب و مجرب را انتخاب نمائید، در این حالت کلاس آنلاین هم می تواند بسیار مفید باشد.


تعداد جلسات


به‌ طور معمول، هنگامی که می‌خواهید برای یک درس معلم خصوصی بگیرید، تعداد جلساتی که می‌خواهید در آن شرکت کنید در تعیین قیمت کلی تاثیرگذار است. برای مثال، فرض کنید که برای درس ریاضی می‌خواهید 5 جلسه با معلم خصوصی کلاس بردارید، اگر تعداد جلسات حل تمرین هم به جلسات درس اضافه کنید و به‌طور مثال 8 تا 10 جلسه با معلم خصوصی کلاس بگیرید، قیمت تدریس خصوصی بین 20 تا 30 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین درباره این موضوع می‌توانید با معلم خصوصی خود صحبت کنید و شرایط تخفیف هزینه تدریس خصوصی را با او در میان بگذارید تا بهترین پلن را برای خود انتخاب کنید.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: قیمت تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل و آنلاین در سال 1402 و 1403


تدریس به‌صورت فردی یا گروهی


بازار تدریس خصوصی خیلی رقابتی است و تعداد زیادی تدریس‌ کننده در این صنعت فعال هستند. برخی از مدرسان به‌ دلیل زمان کمی که در اختیار دارند و تقاضای بالای کلاس، تدریس خود را به‌صورت گروهی برگزار می‌کنند؛ زیرا تدریس به‌ صورت فردی برای آن‌ها مقرون‌ به‌ صرفه نیست. اگر هم به‌ صورت فردی تدریس خصوصی داشته باشند، هزینه بالایی را برای تدریس در نظر می‌گیرند. تدریس نیمه خصوصی از نظر اقتصادی برای دانش‌آموز هم مقرون‌ به‌ صرفه است و هزینه کمتری برای آن‌ها دارد.



نتیجه‌گیری


در این مقاله، سعی کردیم عواملی که در قیمت تدریس خصوصی تاثیر گذار است را با هم بررسی کنیم. در نهایت، باید بگوییم اینکه تصمیم بگیرید چه درسی را با چه شرایطی و با چه مدرسی انتخاب کنید، به ترجیحات و شرایط شخصی شما بستگی دارد. در وب‌سایت مدرسان خصوصی ایران مدرس (همین سایت) می‌توانید رزومه هر یک از مدرسان که شامل اطلاعاتی از جمله مدارک تحصیلی و تجربه تدریس آنهاست را پیدا کنید. علاوه‌ بر این، مدرسان همچنین اطلاعاتی در مورد قیمتی که برای کلاس‌های خصوصی خود در نظر می‌گیرند را ارائه می‌دهند. این نکته به شما این امکان را می‌دهد که با دیدی آگاهانه معلم موردنظر خود را پیدا کنید تا نتیجه مطلوب را از تدریس خصوصی بگیرید.


مطالعه این مقاله هم بسیار مفید است: تدریس خصوصی ساعتی چند؟


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 122 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image