ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور

بهترین تعریف از معلم

بهترین تعریف از معلم


اگر در جستجوی متن کوتاه و زیبا برای معلم هستید، می خواهید بدانید بهترین معلم کیست و مقاله خوب در مورد بهترین تعریف از معلم را لازم دارید ادامه این مطلب را بخوانید. در همین سایت ایران مدرس مقاله در مورد معلم خوب هم ارائه شده است.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: معلم خوب باید چگونه باشد و ویژگی های یک معلم خوب و نمونه


بهترین تعریف از معلم چگونه است؟


بهترین تعریف از معلم شاید به این شکل باشد: معلم شخصی است که با کسب دانش به درجه بسیار خوبی از آگاهی رسیده است و با عشق، علاقه و فداکاری دانش خودش را به شاگردهایش منتقل می کند. معلم خوب تنها یک هدف دارد و آن هم این است که به بهترین شکل دانش و اطلاعات خودش را به شاگردهایش منتقل کند. در تعریفی که به عنوان بهترین تعریف از معلم ارائه شد نکات قابل توجهی وجود دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.


این مقاله هم مفید است: بهترین معلم کیست


داشتن آگاهی و دانش بالا عامل مهم در تعریف معلم خوب


ابتدا گفته شد که معلم با کسب دانش به درجه بسیار خوبی از آگاهی رسیده است. بنابراین در تعریف معلم اگر دقت کنید این نکته مهم وجود دارد که معلم شخصی با سواد و مسلط بر دروس تدریسی خودش است. بنابراین یک معلم خوب و برتر اگر معلم خصوصی باشد و با در مدرسه و دانشگاه مشغول به تدریس باشد قبل از هر تدریسی خودش را به حد بسیار خوبی از دانش و اطلاعات می رساند.


معلم خوب به دانش خودش آگاه است و روشهای جدید، نوین و خلاقانه تدریس را یاد می گیرد. چنین استادی همواره در حال یادگیری است و هیچگاه فکر نمی کند که به حد نهایی اطلاعات و دانش رسیده است. معلم برتر و عالی همواره در حال پیشرفت است و متوقف نمی شود.


مقالات مرتبط، مطالعه کنید:


روشهای نوین تدریس


بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب


تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس



عشق و علاقه به تدریس مهمترین فاکتور در کار معلم


اگر دوباره به تعریف ارائه شده از معلم برگردیم نکته بعدی ذکر شده عشق و علاقه به تدریس است. معلم به کار خودش علاقه دارد و عاشق تدریس است. به صورت کلی معلمی کار راحتی نیست و در بسیاری از مواقع جزو کارهای سخت هم می باشد اما تنها عاملی که باعث می شود کار ادامه پیدا کند همین عشق و علاقه است. در مرحله اول استاد به خود تدریس و آموزش دادن علاقه دارد و از اینکه شاگردهایش پله های ترقی را طی می کنند لذت می برد. در مرحله بعد هر مدرس خوب و موفقی به درسی که تدریس می کند بسیار علاقه فراوان دارد. همین امر باعث شده است در کار خودش جزو بهترین ها باشد.


به هر حال در این مقاله تعریف معلم که ارائه می شود هدف این است که بگوییم اولا تعریف کلی معلم چیست و ثانیا یک معلم خوب و موفق چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد. در بحث علاقه به درس و زمینه کاری به عنوان مثال یک معلم ریاضی خوب و با سواد عاشق تدریس ریاضی است. چنین دبیری از ریاضی و تدریس آن، حل مسائل آن و یاد دادن آن به شاگردهایش لذت می برد. یک مدرس زبان برجسته که در آموزشگاه ها و موسسات مختلف یا در مدارس و دانشگاه ها زبان را درس می دهد و یا تدریس خصوصی زبان انگلیسی را انجام می دهد عاشق زبان و تدریس زبان است.


این مدرسین وقتی تدریس را شروع می کنند زمان را فراموش می کنند و چون خودشان علاقه مند هستند شاگردهای موفق و علاقه مندی هم دارند. مدرس شیمی خوب عاشق شیمی است و مدرس برجسته فیزیک از تدریس فیزیک و حل مسائل فیزیکی لذت می برد و این عشق و علاقه به کار، تدریس و دروس تدریسی مسلما در بهترین تعریف از معلم باید در نظر گرفته شود. اگر استادی به کار خودش علاقه نداشته باشد می تواند آن را انجام دهد اما واضح است که نه خودش به موفقیت قابل توجهی می رسد و نه اینکه شاگردهای راضی و موفقی خواهد داشت.


مقالات مرتبط، مطالعه کنید:


روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب


25 ویژگی یک معلم موفق


ویژگی های بهترین معلم



جنبه مهم دیگر تعریف بهترین معلم، فداکاری


یکی از فاکتورهای دیگری که در تعریف معلم ارائه شد بحث فداکاری و از خودگذشتگی است. البته مدرسین بسیار خوب و عالی چون عاشق کار خودشان هستند این از خودگذشتگی را خود به خود انجام می دهند. در بسیاری از دانشگاهها وقتی زمان کلاس به پایان می رسد می توانید ببینید که استاد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از کلاس هم در حال پاسخگویی به سوالات دانشجویان خودش هست. در چنین شرایطی مدرس دانشگاه از وقت استراحت خودش برای تدریس و راهنمایی بیشتر دانشجویان استفاده می کند. بنابراین یک نوع فداکاری اتفاق می افتد. البته همانطور که گفته شد ریشه انجام این کار همان علاقه به معلمی و علاقه به تدریس است. در بسیاری از کلاس های تدریس خصوصی هم مدرس بیش از وقت تعیین شده در کلاس می ماند و به شاگردهای خودش مشاوره می دهد. در تعریف معلم خوب و بهترین معلم این بحث انجام کار اضافه و فداکاری هم وجود دارد.


مطالعه کنید: بهترین معلم های ایران و معلم های معروف ایران



جمع بندی و نتیجه گیری


در این مقاله سعی کردیم در ابتدای کار یک تعریف خوب و مناسب از بهترین معلم ارائه دهیم و در ادامه تعریف را باز کردیم و بیشتر توضیح دادیم. در این تعریف داشتن آگاهی بالا و تسلط بر درس، عشق و علاقه به کار و فداکاری وجود دارد. بنابراین، یک معلم خوب این فاکتورهای مهم و اساسی را دارد و در کار خودش بسیار موفق می شود. اگر شما هم در رابطه با بهترین تعریف از معلم و توصیف معلم خوب نظری دارید در پایین این مطلب و در بخش نظرات ثبت کنید.


مطالعه نمائید: بهترین معلم شیمی کنکور، لیست 16 استاد خوب و فوق العاده تدریس خصوصی شیمی کنکور


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 3518 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image