ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی

چگونه تدریس را شروع کنیم

چگونه تدریس را شروع کنیم

در این مقاله در رابطه با نحوه شروع تدریس و تدریس خصوصی توضیحاتی ارائه شده است. اگر می خواهید تدریس زبان، ریاضی، فیزیک و یا هر درس دیگری را شروع نمائید و یک شروع موفق داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم و شاگرد خصوصی پیدا کنم ؟


توضیحات کلی در رابطه با نحوه شروع کار تدریس و تدریس خصوصی


برای شروع تدریس یک راهکار بسیار خوبی که وجود دارد این است که در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com عضو شوید و بعد از ثبت نام وارد پنل کاربری گردید و آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. درج تبلیغات تدریس در این وب سایت رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را ویژه کنید. با درج مشخصات و دروس تدریسی خودتان در همین سایت، شماره تماس شما مستقیم نمایش داده شده و می توانید بدون واسطه شاگرد جذب نمائید. برای شروع تدریس و تدریس خصوصی این روش بسیار مفید و موثر است چرا که به سابقه کاری نیاز ندارد و می توانید از صفر هم شروع کنید. البته باید این روش برای جذب شاگرد را جدی بگیرید و تبلیغ خودتان را خوب بنویسید تا با شما تماس گرفته شود. والدین و متقاضیان کلاس خصوصی تبلیغ شما را می بینند و اگر رزومه خوبی ارائه کرده باشید با شما تماس خواهند گرفت. می توانید برای شروع کار با موسسات و آموزشگاههای تدریس خصوصی هم در ارتباط باشید ولی اگر سابقه کاری نداشته باشید شاید آموزشگاهها معرفی شاگرد به شما را در اولویت اول قرار ندهند. برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توانید از شبکه های اجتماعی و اینستاگرام هم استفاده نمائید. روش های مختلف دیگری برای جذب شاگرد وجود دارد که در این مقاله توضیح داده شده است: راهکارهای مختلف جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی



سوالات متداول در رابطه با نحوه شروع تدریس حضوری و مجازی


در ادامه سعی شده است به صورت خلاصه به سوالاتی که در زمینه نحوه شروع کار تدریس وجود دارد پاسخ داده شود.


چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم


همانطور که گفته شد، برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی یکی از بهترین راهکارها این است که تبلیغات خودتان را در همین سایت ایران مدرس ثبت کنید و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی داخل و خارج ایران در ارتباط باشید. البته با آموزشگاهها و موسسات هم در ارتباط باشید. مزیتی که حضور در همین سایت ایران مدرس برای شما دارد این است که می توانید علاوه بر شهر محل سکونت خودتان از کل دنیا شاگرد جذب نمائید و به صورت مجازی و آنلاین هم در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید.



چگونه در تدریس تنوع ایجاد کنیم


برای موفقیت در کار تدریس باید کلاس های شما متنوع و جذاب باشد. خصوصا باید خیلی حواستان به جلسه اول باشد. در جلسه اول تدریس بسیار عالی عمل کنید تا شاگرد را از دست ندهید. برای ایجاد تنوع در تدریس هر استادی روش خودش را دارد. یک راهکار بسیار خوب این است که شاگرد را با درس درگیر کنید و به جای اینکه فقط خودتان حرف بزنید از ایشان سوال بپرسید و اجازه بدهید ایشان هم حرف بزند. به هر میزان کلاس به سمت دو طرفه بودن حرکت کند در نهایت نتیجه بهتری خواهید گرفت. اگر تدریس ریاضی یا فیزیک انجام می دهید برای هر مبحث تمرینی حل کنید تا هم تنوع ایجاد شود و هم اینکه مطالب بهتر جا بیفتد.


حتما بخوانید: چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم


چگونه تدریس خصوصی زبان را شروع کنیم


تدریس خصوصی زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی یکی از زمینه هایی است که بسیار متقاضیان زیادی دارد و با فعالیت در این زمینه می توانید به درآمدهای بسیار خوب و بالا برسید. برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان هم می توانید در همین سایت ایران مدرس تبلیغات خودتان را ثبت کنید. ایران مدرس برای عبارت های مرتبط با تدریس خصوصی زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ... در گوگل جایگاه بسیار خوبی دارد و با درج تبلیغ در این سایت می توانید به راحتی شاگرد جذب نمائید. البته همانطور که گفته شد به خودتان هم بستگی دارد و باید تبلیغ را عالی بنویسید و رزومه خوبی ارائه کنید. می توانید از شبکه های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام هم برای شروع فعالیت در این زمینه استفاده کنید.



چگونه تدریس کنیم


چگونه تدریس کنیم سوال بسیار مهمی است و اگر شما می خواهید در تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید باید روش تدریس بسیار خوبی داشته باشید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که اگر شما به تدریس و دروس تدریسی خودتان علاقه داشته باشید مطمئنا در کار تدریس موفق خواهید شد. همه ی اساتید روش تدریس یکسانی ندارند ولی تعداد زیادی از آنها موفق هستند. پس با علاقه تدریس را انتخاب کنید و دروسی را تدریس کنید که مورد علاقه شما باشد. نکته مهم دیگر این است که سعی کنید دروس محدودی و ترجیحا 1 درس را تدریس نمائید. به این ترتیب تسلط شما بر دروس تدریسی بیشتر می شود و در کار خودتان موفق تر خواهید شد. در همین سایت ایران مدرس مقالات متعددی در زمینه نحوه تدریس موفق و روش های تدریس خلاق و جذاب و .... ارائه شده است که در ادامه تعدادی از آنها معرفی می شود.


در زمینه نحوه تدریس موفق مطالعه این مقاله مفید است: شروع کار تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی


چگونه تدریس مجازی کنیم


اگر می خواهید از سراسر ایران و جهان جذب شاگرد داشته باشید حتما باید تدریس مجازی و آنلاین را مد نظر قرار دهید. در واقع، با انجام تدریس مجازی بازارکار تدریس خصوصی از شهر محل سکونت شما به کل جهان گسترش می یابد. در همین سایت ایران مدرس مقالات بسیار خوبی ارائه شده است که با مطالعه این مقالات می توانید اطلاعات بسیار خوبی در زمینه نحوه شروع و انجام تدریس مجازی و اینترنتی بدست آورید. به عنوان مثال پیشنهاد می شود این مقاله را بخوانید: چگونه تدریس آنلاین داشته باشیم


چگونه کلاس اول را تدریس کنیم


اینکه چه پایه ای را تدریس کنید خیلی تفاوت ندارد. اگر در زمینه تدریس خصوصی دروس ابتدایی و دبستان فعال هستید، در این حالت تدریس کلاس اول مثلا با کلاس سوم تفاوت چندانی ندارد. فقط سعی کنید با علاقه تدریس را انتخاب کنید، بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و در زمینه روش های جدید و جذاب تدریس مطالعه نمائید. خودتان همواره در حال یادگیری باشید و متوقف نشوید.



شرایط تدریس خصوصی در منزل


در کار تدریس خصوصی بسیاری از والدین و یا شاگردهای شما ممکن است ترجیح دهند تدریس خصوصی در منزل را به جای تدریس آنلاین برای ایشان انجام دهید. در هر صورت، بازدهی تدریس حضوری به نسبت تدریس مجازی بیشتر است. اگر تدریس خصوصی در منزل را انجام می دهید سعی کنید با ظاهری آراسته در منزل شاگرد خودتان حاضر شوید و آداب اجتماعی را به درستی رعایت کنید. به صورت کلی قیمت کلاس های تدریس خصوصی در منزل به نسبت کلاس های آنلاین بیشتر است چرا که وقت استاد در مسیر از دست می رود.


مطالعه این مقاله بسیار کامل را پیشنهاد می کنیم: بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب


بهترین روش تدریس


برای تدریس در واقع بهترین روشی وجود ندارد. هر معلم و استادی روش تدریس خودش را دارد. شما باید سعی کنید درسی را تدریس نمائید که به آن علاقه دارید و از تدریس آن لذت می برید. در شروع کار تدریس حتما این نکته را مد نظر قرار دهید. بهترین روش تدریس این است که برای هر شاگردی که دارید در همان یکی دو جلسه اول به شناخت خوبی از ایشان برسید و کلاس را به گونه ای پیش ببرید که شاگرد شما خوب نتیجه بگیرد. شاگرد را با درس درگیر کنید و در کلاس متکلم وحده نباشید.


12 نکته تکمیلی و مهم برای شروع تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس


1- در جلسات تدریس و تدریس خصوصی با ظاهر خوبی حاضر شوید و تا جایی که می توانید کیفیت جلسات تدریس خودتان را بالا نگه دارید. مطلب دیگری که باید در شروع و آغاز کار تدریس باید در نظر بگیرید این است که سعی کنید مطالبی که در جلسات تدریس خصوصی ارائه می دهید مطالبی باشد که مد نظر شاگرد شما است. یعنی خودتان به صورت پیش فرض مسیری را در پیش نگیرید و همان مسیر را ادامه ندهید. در همان جلسه اول که دارید بهترین تدریستان را ارائه می دهید حین تدریس سوالاتی بپرسید تا هم سطح علمی شاگردتان را متوجه شوید و هم بفهمید که آیا مطالبی که ارائه می کنید را فهمیده است یا نه. شاید شاگر شما ترجیح می دهد که شما مسئله حل کنید و شما کلا درس می دهید!


2- برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی، همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، باید نتیجه گرا باشید. باید سعی کنید تمامی کارها و فعالیت های شما در جهتی باشد که در پایان جلسات تدریس خصوصی و بعد از برگزاری امتحان شاگرد یا شاگردان شما نتیجه بگیرند. اینکه سبک تدریس شما به چه شکلی است و در طول ترم چند جلسه کلاس برگزار می کنید، یا حین برگزاری کلاس چه مطالبی را و به چه شکلی ارائه می نمائید و .... مهم نیست، در نهایت اگر روش تدریس شما و راه و روش هدایت شاگردانتان منجر به موفقیت آنها در امتحانات و یا کنکور گردد، می توان گفت که شما در کار تدریس موفق بوده اید.


3- برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی در مرحله اول باید دروسی را که می خواهید تدریس کنید مشخص نمائید. دروسی که برای تدریس انتخاب می کنید باید دروسی باشد که در مرحله اول خودتان به آن دروس علاقه دارید و به صورت خیلی خوبی بر آنها مسلط هستید. اگر درسهایی را تدریس کنید که بر آنها مسلط هستید و خودتان هم در آن درسها نمره خوبی گرفته اید، در تدریس آن دروس هم موفق تر خواهید بود. پارامتر دیگری که برای دروس تدریسی خودتان باید در نظر بگیرید این است که درسهایی را انتخاب کنید که تقاضا برای تدریس آنها وجود داشته باشد.


حتما بخوانید: اپلیکیشن تدریس خصوصی و 12 سایت و برنامه عالی برای تدریس آنلاین


4- دروسی مانند ریاضی، زبان، فیزیک و دروس تخصصی رشته های فنی مهندسی برای تدریس خصوصی متقاضان زیادی دارند. همچنین، اگر در زمینه تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی دروس کنکوری و ریاضی و فیزیک کنکور فعالیت داشته باشید، می توانید درآمد بالایی از کار تدریس بدست آورید. تدریس خصوصی زبان در صدر نتایج قرار دارد و اگر در زمینه آموزش زبان فعالیت داشته باشید و خوب تدریس کنید می توانید درامد خوبی بدست اورید. برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی بهتر است دروسی را تدریس کنید که کاملا بر آنها تسلط دارید.



5- برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی می توانید همکارهای خودتان را بشناسید و با آنها ارتباط بگیرید. به عنوان مثال اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت داشته باشید، به همکارانتان که در زمینه تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زیست شناسی و .... فعالیت دارند ارتباط بگیرید. وقتی یکی از شاگردهای شما که ریاضی را به ایشان تدریس می کنید برای درس زیست هم مدرس لازم داشت می توانید همکارتان را در جریان قرار دهید. مطمئن باشید ایشان هم در موقع مناسب برای شما جبران خواهد کرد و به شما شاگرد معرفی می کند.


6- روی نحوه حرف زدن خودتان وقتی برای کلاسهای خصوصی با شما تماس گرفته می شود کار کنید. با اطمینان و اعتماد به نفس حرف بزنید. البته اگر قبلا آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کرده باشید و بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید، وقتی تماسی با شما گرفته می شود، چون به خودتان و نحوه تدریس و میزان معلومات خودتان اعتماد دارید، این اطمینان و اعتماد به نفس در حرفهای شما خودش را نشان خواهد داد و باعث می شود در جلب اطمینان دانش آموزان و دانشجویان و یا والدین آنها موفق تر عمل کنید و راحت تر شاگرد جذب نمائید.


مطالعه نمائید: چگونه تدریس آنلاین کنیم و نحوه کسب درآمد بالا از تدریس مجازی


7- تعداد جلساتی که در یک روز می توانید برگزار کنید به توان و انرژی خودتان بستگی دارد. شاید حداکثر بتوانید 6 جلسه کلاس برگزار نمائید. بعضی از مدرسین ممکن است جلسات بیشتری هم بتوانند. اگر برای بعضی از شاگردهایتان دو جلسه را یکی بکنید و در مسیر وقت شما خیلی تلف نشود، می توانید تعداد جلسات کلاس خصوصی بیشتری در روز داشته باشید. راهکار دیگر برای برگزاری تعداد جلسات تدریس خصوصی بیشتر در روز این است که کلاسهای نزدیک به هم را پشت سر هم برگزار کنید و به این ترتیب باز هم زمان کمتری در مسیر تلف خواهد شد.


8- در کلاسهای خصوصی باید تیز و هوشمندانه عمل کنید. یک سوتی در جلسه اول یعنی از دست دادن کل کلاسها و آموزشگاه هم ممکن است شاگرد دیگری به شما معرفی نکند. به هر حال نباید دانستن این موارد باعث شود شما استرس داشته باشید بلکه به عنوان یک معلم خصوصی موفق همیشه باید در اوج آمادگی باشید و در جلسه اول تدریس هم به نسبت همیشه باید آماده تر باشید.


9- برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی کنکور، مرتب از خودتان بپرسید که اگر شاگردهای شما بخواهند در کنکور بیشترین درصد را کسب نمایند چه مطالبی را باید بلد باشند. روی دانسته های خودتان و جزوه هایی که دارید و آموزش هایی که می خواهی ارائه دهید کار کنید. به صورت مداوم برنامه ریزی ای که می خواهید به شاگردهای خودتان بدهید را بهبود ببخشید. مثلا اگر قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی کنکور فعالیت داشته باشید هر کتابی که در این زمینه نوشته شده است و هر مطلب و فیلمی که در اینترنت وجود دارد را مطالعه کنید و ببینید.


مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: بازار داغ تدریس خصوصی و نحوه کسب درآمد بسیار بالا به عنوان معلم خصوصی



10- برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان لازم است به صورت کامل بر این درس مسلط باشید. افراد زیادی در این زمینه فعالیت دارند و شما وقتی می توانید در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و یا هر زبان خارجی دیگری موفق باشید که 100 درصد مسلط باشید و کلاس های خوب و متمایزی را برگزار نمائید. در کلاس های خصوصی گاها عدم توانایی در پاسخ دادن به یک سوال باعث از دست رفتن کل کلاس می شود. پیشنهاد می شود این مقاله عالی را هم بخوانید: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


11- برای اینکه بتوانید در زمینه تدریس خصوصی زبان فعالیت داشته باشید و کار تدریس زبان را شروع کنید در مرحله اول باید از علاقه خودتان به این کار مطمئن شوید. اگر به کار آموزش زبان علاقه نداشته باشید بعد از مدتی خسته می شوید و ممکن است با یکی دو مشکل کوچک کنار بکشید. در مرحله بعد بر زبان انگلیسی به صورت کامل مسلط شوید. برای موفقیت در کار تدریس خصوصی زبان انگلیسی باید به صورت کامل مسلط باشید و بتوانید مطالب را خوب منتقل نمائید.


12- درآمد تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس پرمتقاضی می تواند بسیار بالا باشد. اگر شما عملکرد عالی داشته باشید خودتان قیمت را تعیین می کنید. ممکن است سوال داشته باشید که چگونه معلم کنکور شویم و یا چگونه معلم نمونه شویم و یا مثلا کجا تدریس خصوصی کنیم و .... . این سوالات حین کار پاسخ داده خواهد شد. فقط باید شروع کنید و مسیر به شما نشان داده خواهد شد. مرحله به مرحله پیشرفت می کنید.


مطالعه نمائید: روش تدریس جذاب و انواع روش های تدریس نوین و خلاقانه


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 8519 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image