ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی ویژگی های بهترین تدریس خصوصی و خصوصیات معلم خصوصی خوب

ویژگی های بهترین تدریس خصوصی و خصوصیات معلم خصوصی خوب

ویژگی های بهترین تدریس خصوصی و خصوصیات معلم خصوصی خوب

در این مقاله به صورت مختصر در رابطه با بهترین تدریس خصوصی و ویژگی های آن توضیح داده می شود. اینکه هم استاد و هم شاگردی که در کلاس حضور دارد چه مواردی را باید در نظر بگیرد تا کلاس تدریس خصوصی بهترین بازدهی را داشته باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: چگونه بهترین معلم و استاد تدریس خصوصی را داشته باشیم؟


موارد مرتبط با استاد و معلم برای داشتن بهترین تدریس خصوصی


همانطور که گفته شد، برای اینکه کلاس خصوصی بازدهی بسیار خوبی داشته باشد و بهترین نتیجه از آن بدست آید، هم شاگرد و هم استاد باید مواردی را در نظر داشته باشند. اگر می خواهید به عنوان مثال زبان انگلیسی را عالی یاد بگیرید، باید تلاش کنید در مرحله اول بای یکی از بهترین معلم های خصوصی زبان انگلیسی کلاس داشته باشید. برای سایر دروس هم به همین شکل است. در این بخش موارد مرتبط با معلم خصوصی ذکر می شود.


1- استاد و معلم تدریس خصوصی باید با آمادگی کامل در کلاس حاضر شود.


اگر حتی استاد چندین بار درس را تدریس کرده است باز هم بد نیست مرور را در نظر داشته باشد و تسلط خودش را بر درس افزایش دهد. اگر درس، درس خاصی است و جزوه مشخصی برای آن وجود دارد، استاد خصوصی می تواند یک کپی از آن برای خودش تهیه کند تا قبل از کلاس مطالعه نماید.


2- مدرس خصوصی خوب دروس تدریسی را با علاقه انتخاب می کند.


نکته دیگری که وجود دارد و نکته کلی ای است که باید در نظر گرفته شود این است که اساتید تدریس خصوصی باید تلاش کنند دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب نمایند که به آن دروس علاقه داشته باشند. وقتی یک معلم به درس تدریسی خودش علاقه دارد  بهترین کارایی و بازدهی را هم در کلاس های خودش خواهد داشت و شاگرد ایشان هم به درس علاقه مند خواهد شد.


3- استفاده از جزوه کلاسی در کلاس های خصوصی


برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار خوب است که استاد و معلم حاضر در کلاس از جزوه کلاسی خود دانش آموز استفاده نماید. چون این جزوه هم به نسبت کتاب خلاصه تر است و زودتر می توان آن را تمام کرد و هم اینکه تمام مطالب مورد نظر استاد اصلی درس را پوشش می دهد. اگر معلم خصوصی مثلا برای درس ریاضی نهم خودش جزوه ای دارد بهتر است از آن استفاده نکند و جزوه اصلی خود دانش آموز را تدریس کند.


مطالعه مقاله بهترین روش تدریس برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی هم مفید است.


4- معلم خصوصی خوب با شاگرد هماهنگ می شود


اساتیدی که کلاس های تدریس خصوصی را برگزار می کنند اگر می خواهند شاگردهای خودشان را به بهترین نتیجه برسانند باید در نظر داشته باشند که ایشان باید خودشان را با شاگرد هماهنگ کنند و در بسیاری از موارد مانند کلاس های گروهی انتظار نداشته باشند شاگرد خودش را با ایشان هماهنگ کند. البته این به معنی عدم جدیت در کلاس نیست ولی در هر صورت استاد باید با توجه به وضعیت درسی شاگرد خودش مطالب را ارائه نماید و به گونه ای تدریس کند که بازدهی کلاس بالا باشد.


5- ارزیابی برای کلاس خصوصی لازم است


ارائه تمرین و مسئله برای زمان های بین کلاس ها و جلسات تدریس خصوصی و ارزیابی در کلاس های خصوصی اهمیت بالایی دارد. ارزیابی می تواند شامل سوال پرسیدن در کلاس و یا تمریناتی که قرار است در منزل انجام شود باشد. معلم خصوصی برای حصول بازدهی بسیار خوب باید مرتبا ارزیابی را انجام دهد و سوالاتی را حین تدریس بپرسد تا از پیشرفت شاگرد خودش مطمئن باشد.


مطالعه نمائید: بهترین معلم خصوصی سال تحصیلی 1402 -1403 برای دروس مختلف



موارد مرتبط با شاگرد برای حصول بهترین بازدهی از کلاس تدریس خصوصی


همانطور که گفته شد، برای اینکه کلاس های تدریس خصوصی بسیار موفقیت آمیز باشد و به قبولی در امتحان و یا کسب رتبه خوب در کنکور منجر شود، تنها استاد و معلم خصوصی حاضر در کلاس نیست که می تواند موثر باشد بلکه شاگرد هم مواردی را باید در نظر بگیرد. برای حصول بهترین نتیجه شخصی که به عنوان شاگرد در کلاس های خصوصی شرکت می کند باید موارد زیر را در نظر داشته باشد.


1- کلاس های تدریس خصوصی به موقع شروع شود.


در بسیاری از موارد دلیل اینکه کلاس های خصوصی منجر به خوب نتیجه گرفتن نمی شود این است که دانش آموز یا دانشجو در طول ترم هیچ کاری را انجام نمی دهد و در ایام امتحانات یادش می افتد که باید درس بخواند. کلاس های خصوصی معجزه نمی کند. ذهن هر شخصی برای یادگیری و هضم مطالب به زمان و تمرین و مرور نیاز دارد. بنابراین کلاس های تدریس خصوصی را باید هر چه زودتر شروع کرد.


مطالعه کنید: بهترین روش استفاده از کلاس های تدریس خصوصی


2- کلاس های تدریس خصوصی جدی گرفته شود.


وقتی شخصی در کلاس های خصوصی شرکت می کند به صرف اینکه هزینه ای پرداخت شده است و به نسبت سایرین کلاس اضافه تری را شرکت نموده است دلیل نمی شود که نتیجه بهتری هم حاصل گردد. کلاس های تدریس خصوصی وقتی بهترین بازدهی و نتیجه را خواهد داشت که خود شاگرد این کلاس ها را جدی بگیرد، تمرینات را انجام دهد و در فاصله زمانی بین کلاس ها درس بخواند.


مطالعه مقاله ویژگی های بهترین اساتید و معلم های تدریس خصوصی هم مفید است.


3- با یکی از بهترین اساتید تدریس خصوصی کلاس هماهنگ گردد.


در همین سایت ایران مدرس لیست کاملی از بهترین معلم های خصوصی ریاضی تهران و کل ایران، بهترین معلم های فیزیک، شیمی، زیست و .... ثبت نام نموده اند. شاگرد یا والدین ایشان باید سعی کنند با توجه به رزومه کاری و سوابق تدریس اساتید یکی از بهترین معلم ها را انتخاب نمایند.


کلیک کنید: مشاهده معلم های تدریس خصوصی در ایران مدرس (بیش از 30000 استاد تا سال 1403)


4- در زمان های مناسب کلاس برگزار گردد.


برای اینکه نتیجه خوبی بدست بیاید مسلما در زمان هایی که خود شاگرد خسته است نباید این کلاس ها برگزار شود. در ضمن برگزار کردن بیش از 2 یا 3 جلسه در روز شاید بازدهی زیادی نداشته باشد. معمولا روزهای 5 شنبه و جمعه زمان های بسیار خوبی برای کلاس های خصوصی است چرا که کلاس های مدرسه و دانشگاه در این دو روز برگزار نمی گردد. بسیار خوب است در زمان های مناسب کلاس برگزار گردد تا بهترین نتیجه را داشته باشد.


5- کلاس های خصوصی در کنار کلاس های اصلی برگزار گردد.


نکته بسیار مهم دیگری که باید در این بخش به آن اشاره شود این است که نباید به دلیل اینکه قرار است کلاس خصوصی برگزار شود در کلاس های مدرسه و دانشگاه غیبت کرد. کلاس های گروهی مزیت های خودش را دارد و مهمترین مزیت آن حداقل این است که جزوه خوبی یادداشت می شود تا در کلاس خصوصی از آن استفاده نمود. کلاس خصوصی را باید به عنوان یک مکمل استفاده کرد و نباید به دلیل شرکت در این کلاس ها، به کلاس های اصلی بی توجهی نمود.


پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: بهترین معلم ریاضی خانم تهران


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 2045 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image