ارتباط مستقیم با 30748 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی مهمترین نکات برای کسب موفقیت های عالی در تدریس خصوصی آنلاین و حضوری

مهمترین نکات برای کسب موفقیت های عالی در تدریس خصوصی آنلاین و حضوری

مهمترین نکات برای کسب موفقیت های عالی در تدریس خصوصی آنلاین و حضوری

در این مقاله در رابطه با اینکه چگونه در کار تدریس خصوصی موفق باشید توضیحاتی ارائه شده است و توصیه های فوق العاده موثر برای کسب موفقیت های عالی در تدریس خصوصی آنلاین و حضوری را در این مقاله می توانید مطالعه نمائید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها


در کلاس های خصوصی شاگرد شما به دنبال این است که با سرعت بالاتری درس را آموزش ببینید و بازدهی کلاس ها و سرعت پیشرفت برایش مهم است. بنابراین اگر می خواهید در کلاس های خصوصی شاگرد شما راضی باشد و به کلاس علاقه مند باشد باید سعی کنید با تسلط کامل و با سرعت خوب درس را پیش ببرید. در کلاس های خصوصی زمان زیادی برای پرداختن به مثال های اضافه تر و حواشی وجود ندارد و باید جزوه کلاسی در اسرع وقت خوانده شود. نکته بعدی این که مطالب را از دید شاگرد یا شاگردهای خودتان ببینید و با توجه به سطح دانسته های آنها تدریس کنید به گونه ای که مطالب قابل فهم باشد. برای بهترین بودن در کار تدریس و برای داشتن بهترین روش تدریس در مدرسه و دانشگاه و یا در کلاس های تدریس خصوصی بسیار خوب است از روش های جدید برای ارائه درس استفاده کنید. استفاده از پاورپوینت و فیلم و امکانات کمک آموزشی می تواند جذابیت و بازدهی کلاس های شما را به میزان زیادی افزایش دهد.


ارزیابی در کلاس همان پرسیدن سوال و گرفتن کوئیز و امتحان گرفتن است. این ارزیابی هم می تواند مفید باشد. برای هر مطلبی که ارائه می کنید تمرین بدهید تا شاگردهای شما درس را مرور نمایند. نکته دیگری که برای داشتن یک تدریس موفق، خوب و اثر بخش باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید در کلاس های تدریس خصوصی و یا گروهی کلاس را به سمت اینکه دو طرفه باشد و بین شما و شاگردهایتان مکالمات رد و بدل شود هدایت نمائید. سوال بپرسید و از شاگردهای خودتان بخواهید توضیح دهند. بخشی از درس را به صورت کلی مطرح کنید و از شاگردهای خودتان بخواهید روی آن بحث نمایند.



مطالعه نمائید: چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی


علاقه به تدریس خصوصی رمز اول موفقیت در تدریس


از مهمترین عواملی که می تواند باعث موفقیت یک معلم یا استاد در کلاس خصوصی آنلاین یا حضوری شود در مرحله اول عشق و علاقه به کار است. واضح و مشخص است که هر شخصی در زمینه ای می تواند عملکرد خوبی داشته باشد و اینطور نیست که کار آموزش برای همه مناسب باشد. شما هم اگر در آستانه تصمیم گیری هستید که آیا در زمینه تدریس فعالیت داشته باشید یا نه، قبل از هر مورد دیگری به علایق خودتان مراجعه نمائید. اگر به کارهای صنعتی و یا فعالیت در زمینه کارهای تجاری علاقه بیشتری دارید دنبال علاقه خودتان بروید. حتما موفق تر خواهید بود. در مرحله بعد اگر از علاقه خودتان به این کار مطمئن شدید می توانید سراغ راهکارهای تدریس موفق بروید.


دروس تدریسی خودتان را با علاقه انتخاب نمائید



برای موفقیت در تدریس خصوصی سعی کنید درسهایی را تدریس کنید که به آن دروس بیشتر علاقه دارید و در نتیجه عملکرد بهتری هم در زمینه آموزش دادن آن دروس خواهید داشت. وقتی با علاقه درسی را ارائه می کنید هم کلاس برای خودتان لذت بخش تر خواهد بود و هم شاگردهای شما هم بیشتر به یادگیری آن علاقه مند می گردند و در نتیجه در نهایت موفقیت شما در تدریس و موفقیت شاگردهایتان در امتحان یا کنکور تضمین می شود.


حتما بخوانید: بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب


در کلاس های خصوصی در راستای اهداف شاگردتان تدریس کنید


مهمترین ویژگی و تمایز کلاسهای خصوصی این است که دقیقا آن مطالبی در آن گفته می شود که شاگرد شما به آن نیاز دارد. اگر مهمترین مطالبی که برای هر درس در نظر دارید و فکر می کنید علمی ترین و جذابترین مطالب در آن زمینه است را ارائه کنید ولی این مطالب هم راستا با اهداف شاگرد شما نباشد هیچ فایده ای ندارد. در واقع بسیاری از کلاسهای خصوصی به این دلیل کنسل می شود که شاگرد حس می کند مطالبی که در کلاس تدریس می شود به موفقیت او در امتحان و یا آزمون مورد نظرش کمکی نخواهد کرد.


در کلاسهای خصوصی باید کاملا هوشمندانه عمل کنید. مشکل درسی هر کدام از شاگردهای شما ممکن است متفاوت از بقیه باشد. باید علاوه بر اینکه خوب تدریس می کنید با پرسیدن سوالاتی از هر کدام از شاگردهایتان هدف ایشان از برگزاری کلاس و اشکالات اساسی ایشان را تشخیص داده و کلاسها و مطالب ارائه شده را به گونه ای در نظر بگیرید که برای ایشان کاملا مفید باشد. اگر فقط با ذهنیتی که خودتان دارید درس ارائه بدهید و بازخورد نگیرید کلاسها ممکن است برای شاگردهای شما مفید نباشد و در نتیجه شاگردتان را از دست بدهید.



بر درسی که تدریس می کنید به صورت کامل مسلط باشید


در کلاسهای تدریس خصوصی آنلاین یا تدریس در منزل بدون تعارف هر اشتباهی از طرف مدرس خصوصا در چند جلسه اول تعبیر به بیسوادی ایشان می گردد. در چند جلسه اول باید به خوبی اعتمادسازی کنید. تسلط بر درس باعث می شود در کمترین زمان ممکن به سوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. در چند جلسه اول معلم خصوصی زیر ذره بین قرار دارد. در کلاس تدریس خصوصی شیمی هستید یا فیزیک، ریاضی درس می دهید یا عربی و یا زیست، در هر زمینه ای که فعالیت دارید همواره در اوج تسلط باشید.


قبل از حضور در کلاس آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید. اگر می خواهید در کلاسهای خصوصی عملکرد خوب و موثری داشته باشید باید کاملا بر درسی که تدریس می کنید تسلط داشته باشید. هر چه مسلط تر باشید بهتر توضیح می دهید و شاگردهای شما سریعتر و بهتر منظور شما را متوجه خواهند شد. خصوصا در یکی دو جلسه اول خیلی مهم است که بر درس مسلط باشید در غیر اینصورت حتی ممکن است کلاس کنسل شود. حتی اگر به خودتان اطمینان دارید بد نیست قبل از حضور در کلاس نگاهی به آن بیندازید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه یک معلم خوب باشیم و کلاس جذاب تری داشته باشیم؟


در جلسات تدریس خصوصی هر از چند گاهی سوال بپرسید


همانطور که گفته شد، در کلاسهای تدریس خصوصی سوال پرسیدن در کلاسهای تدریس خصوصی خیلی مهم است. وقتی از شاگرد خودتان سوال می پرسید سطح درسی و تحصیلی ایشان را متوجه خواهید شد و متناسب با دانسته های قبلی ایشان مطالب مفیدتری ارائه خواهید کرد. وقتی سوال می پرسید متوجه خواهید شد که کلاس چقدر مفید بوده است و اگر نتیجه رضایت بخش نبود خودتان را و نحوه تدریس خودتان را اصلاح می کنید.


برای موفقیت در تدریس از شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید


می توانید در شبکه های اجتماعی که در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد (مانند تلگرام و اینستاگرام) عضو شده و در زمینه تدریس دروس مورد نظر خودتان تولید محتوا کنید (مثلا اگر زبان انگلیسی درس می دهید در زمینه تدریس خصوصی زبان انگلیسی ویدیو منتشر کنید و یا اصطلاحات زبان را ارائه دهید و ....) و در کنار آن برای جذب شاگرد هم تبلیغ کنید. با سایر مدرسین تدریس خصوصی در ارتباط باشید و به آنها شاگرد معرفی کنید و از آنها شاگرد بگیرید. مثلا اگر شما مدرس زبان انگلیسی هستید با مدرسین ریاضی، فیزیک، شیمی و ... در ارتباط باشید. اگر شاگرد شما به مدرس ریاضی نیاز داشت به آنها معرفی کنید و مطمئنا اگر شاگردهای آنها به معلم زبان نیاز داشته باشد به شما معرفی خواهند کرد. روش بسیار خوبی است.


سعی کنید کلاسهای خصوصی شما دو طرفه باشد و متکلم وحده نباشید


بهترین نوع برگزاری کلاسهای خصوصی و گروهی این است که شاگردهای شما هم در برگزاری کلاس سهیم باشند و کلاس کاملا دو طرفه باشد. از شاگردهای خودتان سوال بپرسید و از آنها بخواهید به زبان خودشان مطلب را توضیح دهند. هر چه شاگردهای شما سهم بیشتری در برگزاری کلاس داشته باشند هم کلاس متنوع تر خواهد شد و هم بازدهی آن افرایش می یابد. حتی می توانید بخش از درس را به شاگرد خودتان بدهید تا جلسه بعد آن را ارائه کند. به این ترتیب هم درس را مرور خواهد کرد و هم در کلاس خصوصی و برگزاری کلاس مشارکت می کند.



مطالعه عوامل موثر در تدریس خوب و موفق و روشهای نوین و پویای تدریس هم مفید است.


در جلسات تدریس خصوصی تمرین بدهید و حل آن را بخواهید


در کلاسهای خصوصی مجازی یا حضوری مشاوره بدهید و برنامه ریزی کنید. همانطور که گفته شد، ارزیابی در کلاسهای خصوصی بسیار مهم است. از جمله انواع ارزیابی هایی که می توانید انجام دهید دادن تمرین به شاگردهایتان و خواست حل آن است. به این ترتیب هم شاگرد شما در بین جلسات تدریس درس را مرور می کند و هم شما با مشاهده حل تمرینات متوجه خواهید شد کلاسها چقدر مفید بوده است. در کلاسهای خصوصی به شاگردهایتان در زمینه نحوه مطالعه دروس، چگونگی برنامه ریزی برای موفقیت در تحصیل و ... مشاوره بدهید و از آنها به صورت کامل حمایت کنید.


باقی نماندن در یک حالت و پیشرفت دائمی


اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق شوید باید پیشرفت دائمی را سر لوحه کار خودتان قرار دهید. اینطور نباشد که آخرین مطالعه شما برای ارائه درس در کلاس به چند سال قبل برگردد. روشهای تدریس موثر را آموزش ببینید. به صورت دائم به فکر این باشید که چگونه می توانید کلاسهای پربازده تر و مفیدتری داشته باشید. به صورت مداوم روی خودتان کار کنید و تسلط خودتان بر دروس تدریسی را افزایش دهید.


باز کردن حساب جدا برای جلسه اول تدریس خصوصی


اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی متوسطه، ابتدایی، کنکور، دانشگاهی و .... موفق باشید روی جلسه اول کلاسها باید حساب جداگانه ای باز کنید. جلسه اول کلاس خصوصی کاملا مهم است و در مقاله اولین جلسه تدریس خصوصی هم در این زمینه توضیحاتی ارائه شده است. بسیاری از کلاسهای تدریس خصوصی به خاطر اینکه مدرس و معلم در جلسه اول نکته کوچکی را نمیداند، حین تدریس تپق می زند، بر درس مسلط نیست و مطالب را خوب ارائه نمی نماید، سوالی را نمی تواند پاسخ دهد و در کل خیلی مسلط نشان نمی دهد از دست می رود. دیدی که جلسه اول نسبت به شما پیدا می کنند بسیار مهم است. در جلسه اول کلاسهای خصوصی بسیار عالی عمل کنید.


حتما بخوانید: تعریف تدریس اثربخش - ویژگی ها و مراحل بهترین روش تدریس و تدریس اثربخش و ثمربخش


مداومت و پشتکار عامل مهم برای موفقیت معلم های خصوصی


مانند هر کار دیگری، برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی هم مداومت و پشتکار لازم است. اگر در شروع کار هستید خوب به هر حال ممکن است در اوایل تعداد شاگردهای زیادی نداشته باشید و در نتیجه درآمد شما از تدریس خصوصی هم خیلی زیاد نباشد. باید مداومت داشته باشید و با پشتکار روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید. همین شاگردهایی را که دارید خوب به نتیجه برسانید تا ترمهای بعد دوباره به شما برای سایر دروس خودشان مراجعه کنند و در کنار آن شاگردهای جدید هم جذب کنید و در نهایت تعداد شاگردهای شما و در نتیجه درآمد شما از تدریس خصوصی بیشتر و بیشتر خواهد شد.


کلاسهای تدریس را از حالت خشکی و بی روح بودن خارج کنید


یکی از بدترین آفت هایی که برای کلاسهای تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی و یا تدریس خصوصی در منزل وجود دارد این است که کلاس خشک و بی روح باشد. باید تلاش کنید در عین حال که کلاس مفیدی دارید و مطالب خوبی در آن ارائه می گردد و به لحاظ علمی کلاس در سطح بالایی قرار دارد، کلاسهای شما جذاب و متنوع هم باشد. برای این هدف می توانید شاگردهایتان را در بحث ها مشارکت دهید. همین که کلاس دو طرفه باشد و شما متکلم وحده نباشید بخش زیادی از مشکل حل شده است. همین که در بخشی از کلاس یکی از شاگردهایتان درس را توضیح بدهد باعث می شود تنوع ایجاد گردد.



این مقاله خوب هم مفید است: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


به صورت کامل از شاگردهای خودتان حمایت کنید


هم در کلاسهای خصوصی و هم در کلاسهای گروهی به صورت کامل از شاگردهای خودتان حمایت کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی به شاگرد خودتان مشاوره بدهید و برای ایشان برنامه ریزی کنید. در زمانهای خارج از کلاس هم با ایشان در ارتباط باشید. رابطه نزدیکی با شاگردهای خودتان برقرار کنید تا اگر مشکلی داشتند مانند یک دوست بتوانند با شما در میان بگذارند و بتوانند روی شما حساب کنند.


راهکارهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید


اگر می خواهید در کنار کار تدریس در مدرسه یا دانشگاه در زمینه تدریس خصوصی هم فعالیت داشته باشید و درآمد خوبی از کار تدریس کسب کنید، برای جذب شاگرد راهکارهای مختلفی که وجود دارد را امتحان نمائید. با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی تماس بگیرید. به صورت دیگر می توانید در روزنامه و یا سایتهای تخصصی در زمینه تبلیغات تدریس خصوصی (مانند همین سایت تدریس خصوصی ایران مدرس) آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالاتر از تدریس خصوصی می توانید تراکت چاپ کرده و توزیع کنید و یا با همکارانتان در ارتباط باشید و به یکدیگر شاگرد معرفی نمائید.


مطالعه کنید: روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب


متعهد باشید و شاگردهای خودتان را به موفقیت برسانید


برای موفقیت در کار تدریس خصوصی به صورت آنلاین یا آموزش خصوصی در منزل تعهد به کار خیلی مهم است. خیلی مهم است که پیش خودتان فکر کنید کلاسها تضمینی است و با این دید سعی کنید شاگردهایتان را به نتیجه برسانید. اگر شاگردهایتان و خصوصا والدین آنها احساس کنند که شما متعهدانه تدریس می کنید و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنید حاضر نخواهند بود مدرس دیگری را جایگزین شما کنند. میزان موفقیت شما در کار تدریس و تدریس خصوصی نسبت مستقیم دارد با میزان موفقیت شاگردهایتان در امتحان، کنکور و یا هر آزمونی که در حال تلاش برای موفقیت در آن هستند. تشخیص درست شما برای هر کدام از شاگردهایتان و اینکه برای هر کدام از آنها چه کاری بهتر است و اینکه بتوانید برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه و روند مشخصی را ارائه کنید که در نهایت هم منجر به یادگیری و هم منجر به موفقیت آنها شود نیز بسیار مهم است.


برای حفظ شاگردهایتان باید به کار تدریس متعهد باشید و از همان جلسه اول خوب و بلکه عالی تدریس کنید. برای عالی تدریس کردن باید بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید. اگر درس ریاضی را بهتر از فیزیک تدریس می کنید سعی کنید بیشتر در زمینه تدریس ریاضی فعالیت داشته باشید. به هر حال دروسی را تدریس کنید که خودتان بیشتر به آن دروس علاقه دارید و عملکرد شما هم بهتر خواهد شد. تلاش کنید شاگردهای خودتان را به هر ترتیبی که هست به نتیجه برسانید. برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان و والدین آنها کلاس خصوصی آخرین انتخاب است و برای نتیجه گرفتن خیلی روی آن حساب می کنند. البته کلاسهایی که به صورت رفع اشکالی و در قالب یکی دو جلسه در ایام امتحانات برگزار می شود خیلی در کنترل شما نیست. اما اگر برای شاگردهایتان در طول ترم جلسات تدریس خصوصی زیادی برگزار کرده اید، در این حالت مسئولیت 100 درصدی نتیجه گرفتن شاگردهایتان را باید به عهده بگیرید.


پیشنهاد می شود بخوانید: 25 ویژگی یک معلم موفق


در کلاس های تدریس خصوصی تمایز ایجاد نمائید


نکته دیگری که باید به آن فکر کنید و برای موفقیت در تدریس در نظر داشته باشید ایجاد تمایز است. برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی سعی کنید متمایز و عالی باشید. به گونه ای تدریس کنید که جایگزین کردن شما سخت باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی کمی بیشتر بمانید( به نسبت وقتی که از قبل تعیین کرده اید). به فکر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و برای نتیجه گرفتن آنها برنامه ریزی کنید. متعهدانه تدریس کنید و کیفیت جلسات تدریس خصوصی خودتان را به صورت مداوم افزایش دهید. در ایام امتحانات و حتی بعد از برگزاری امتحانات هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و برای تان مهم باشد که شاگردهایتان نتیجه بگیرند. به آنها مشاوره بدهید و از تمامی اهرمهای فشار (والدین، تهدید به ادامه ندادن کلاسها و ....) برای وادار کردن آنها به درس خواندن استفاده کنید.


جمع بندی و نتیجه گیری در رابطه با موفقیت در تدریس خصوصی


با توجه به مطالب ذکر شده، برای موفقیت در تدریس خصوصی باید به این کار علاقه داشته باشید و دروسی را انتخاب کنید که از تدریس آنها لذت می برید. مثلا اگر به درس ریاضی علاقه دارید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت کنید. برای هر شاگرد جدیدی که دارید برنامه خاص خودش را داشته باشید و با پرسیدن سوالات مناسب سطح توانایی، میزان دانسته ها و اهداف شاگرد خودتان را متوجه شوید و متناسب با آن تدریس کنید. بر دروسی که تدریس می کنید 100 درصد مسلط باشید و بسیار خوب است دروس محدودی را تدریس نمائید اما در عوض برای آن درسها جزو برترین مدرسین باشید. حتی برترین اساتید ایران فقط 1 درس را تدریس می کنند. بهترین معلم فیزیک کنکور تهران و ایران فقط فیزیک تدریس می کند. تمرکز رمز موفقیت است. روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید و در همین سایت ایران مدرس هم آگهی تدریس خودتان را ثبت کنید. به صورت مداوم در حال پیشرفت باشید و اگر در ابتدای کار شاگردهای زیادی جذب نشد نا امید نشوید و مداومت داشته باشید. همین شاگردهایی که دارید را به بهترین نتیجه ممکن برسانید و به کار خودتان متعهد باشید. به تدریج همین شاگردها شما را به دیگران هم معرفی می کنند. شاید مهمترین رمز موفقیت در تدریس خصوصی این باشد که شاگردهای خودتان را به موفقیت برسانید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 500 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image