ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 10 دلیل مهم که استفاده از کلاس های تدریس خصوصی را توجیه می کند

10 دلیل مهم که استفاده از کلاس های تدریس خصوصی را توجیه می کند

10 دلیل مهم که استفاده از کلاس های تدریس خصوصی را توجیه می کند

در این مقاله 10 دلیل مهم ارائه می شود که استفاده از کلاس های تدریس خصوصی را توجیه می کند و نشان می دهد که کلاس های خصوصی برای پیشرفت در درس و تحصیل موثر است. اگر قصد دارید از کلاس های خصوصی استفاده کنید مطالعه این مقاله مفید است.

برای مشاهده لیست کامل اساتید و مدرسین تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید. مطالعه مقاله معلم خوب باید چگونه باشد و ویژگی های یک معلم خوب و نمونه هم مفید است.

دلایلی که نشان می دهد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی مفید است به صورت زیر می باشد. یکی از بهترین راهکارها برای پیشرفت در درس و تحصیل، آموزش دیدن در کمترین زمان، موفقیت در امتحانات و کنکور و .... استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است.




1- کلاس خصوصی انعطاف زیادی دارد

شاید مهمترین مزیت و فایده کلاس تدریس خصوصی این باشد که انعطاف بالایی دارد. در ادامه در این زمینه بیشتر توضیح داده می شود. به لحاظ تعداد جلساتی که قرار است برگزار شود، سطح کلاس، زمان هر جلسه، محل برگزاری کلاس، انتخاب استاد، مبحثی که قرار است تدریس شود و از بسیاری از جنبه های دیگر کلاس های تدریس خصوصی انعطاف زیادی دارد و شاگرد و والدین ایشان می توانند به هر شکل و صورتی که ترجیح می دهند از این کلاس ها استفاده نمایند.

2- امکان برگزاری به صورت حضوری یا آنلاین

یکی از نکات خوب و مهم که اخیرا بیشتر هم مورد توجه قرار گرفته است این است که کلاس های خصوصی امکان برگزاری به هر دو صورت آنلاین و حضوری را دارد. خود این امکان باعث می شود باز هم انعطاف کلاس ها بیشتر شده و شاگرد در هر زمانی و با هر شرایطی امکان استفاده از کلاس های خصوصی را داشته باشد. کلاس های آنلاین را می توان شب امتحان ساعت 11 شب هم برگزار نمود. البته کلاس های حضوری بازدهی بیشتری دارد اما در هر صورت کلاس آنلاین هم امکان خوبی است.

3- امکان افزایش یا کاهش تعداد جلسات تدریس خصوصی


کلاس های گروهی و تقویتی که در مدارس و آموزشگاهها برگزار می شود معمولا سرفصل های مشخص و تعداد جلسات از قبل تعیین شده ای دارد و استاد و معلم حاضر در کلاس همان تعداد جلسات را برگزار خواهد کرد. در کلاس های خصوصی چیزی از قبل مشخص نمی شود و ممکن است فقط حدس زده شود که مثلا 10 جلسه کلاس لازم است. در هر صورت، در این کلاس ها امکان افزایش یا کاهش تعداد جلسات وجود دارد. اگر برای یادگیری بهتر درس و یا رفع اشکال جلسات بیشتری کلاس لازم باشد به راحتی برگزار خواهد شد.

مطالعه کنید: 12 ویژگی منحصر به فرد تدریس خصوصی برای پیشرفت تحصیلی



4- کلاس خصوصی هدف دار و اختصاصی است

نکته بسیار خوب دیگری که وجود دارد این است که کلاس های خصوصی کاملا هدفدار و اختصاصی برگزار می شود. فیلم آموزشی، کتاب کمک آموزشی، کلاس های گروهی و .... مطالبی را به صورت کلی ارائه می کنند و شاگرد باید سعی کند مطالب مورد نظر خودش را از بین کل مطالب ارائه شده یاد بگیرد. در کلاس خصوصی دقیقا و 100 درصد مطالبی ارائه می شود که مد نظر شاگرد است و برای امتحان یا کنکور لازم دارد. خصوصا اگر هدف رفع اشکال است، هیچ راهکار دیگری جای کلاس خصوصی را نخواهد گرفت. در بحث یادگیری نرم افزار و کامپیوتر هم در کلاس های خصوصی به صورت پروژه محور می توان دقیقا مطالبی را ارائه کرد که برای پروژه مد نظر شاگرد مورد نیاز است. در کلاس های خصوصی می توان در کمترین زمان بیشترین بازدهی را بدست آورد.

5- امکان برگزاری در منزل و تلف نشدن وقت شاگرد در مسیر کلاس

در ایام امتحانات و یا ایام کنکور شاگرد بسیار روس زمانی که دارد حساس است. زمان به خودی خود اهمیت بالایی دارد و در ایام امتحانات و کنکور بسیار مهمتر هم خواهد شد. در چنین زمان هایی کلاس های خصوصی که در منزل برگزار می شود و هدف از برگزاری آن یادگیری بهتر درس و یا رفع اشکال است بسیار مفید می باشد. شاگرد لازم نیست به آموزشگاه برود و در ترافیک بماند در حالیکه استرس امتحان را دارد. کلاس ها در منزل و یا به صورت آنلاین برگزار شده و بهترین بازدهی را هم دارد.

6- انتخاب معلم خصوصی توسط خود شاگرد یا والدین ایشان

شاید برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در مدرسه یا دانشگاه پیش آمده باشد که برای یک درس مثلا درس ریاضی یک معلم ریاضی نامناسبی داشته اند و با وجود اینکه کل کلاس از نحوه تدریس ایشان ناراضی بوده اند اما حداقل در آن ترم استاد تغییر نکرده است. در کلاس های خصوصی اینطور نیست. شاگرد یا والدین ایشان معلمی که در کلاس حاضر می شود را انتخاب می کنند و اگر از نحوه تدریبس ایشان راضی نباشند در اسرع وقت کلاس را با یک استاد دیگر هماهنگ می نمایند. این یکی از مزیت های کلاس های خصوصی است.

حتما بخوانید:
ویژگی های متمایز کلاس تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل



7- پیشرفت سریع در کمترین زمان

فرض کنید دانش آموزش در درس فیزیک اشکال دارد و به جای استفاده از کلاس تدریس خصوصی فیزیک سعی می کند با فیلم آموزشی و یا کتاب کمک آموزشی اشکال خودش را برطرف نماید. در چنین شرایطی شاگرد باید بداند در کدام مبحث اشکال دارد و این اشکال مربوط به کدام بخش از درس است و چه پیش زمینه هایی را بلد نیست که باعث شده است چنین اشکالی داشته باشد. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان حتی اشکالاتی دارند که خودشان هم نمی دانند و این اشکالات باعث می شود در امتحان نمره خوبی نگیرند. در کلاس های خصوصی، معلم های مجرب و خوب در کمترین زمان اشکالات را برطرف می کنند.

8- بازدهی بالای کلاس خصوصی در طول ترم و شب امتحان

به دلیل ویژگی هایی که در پاراگراف های قبل گفته شد کلاس های خصوصی بازدهی بالایی دارد. چون کلاس هدفدار است و سطح کلاس با توجه به دانش و معلومات شاگرد و با توجه به هدف ایشان تعیین می شود در نتیجه بازدهی کلاس بسیار زیاد است. از طرف دیگر چون استاد و معلم توسط خود شاگرد انتخاب می شود و استادی در کلاس حضور دارد که خوب تدریس می کند باز هم بازدهی کلاس بیشتر می شود. چون کلاس ها در منزل برگزار می شود و وقت شاگرد تلف نخواهد شد در نتیجه باز هم کلاس ها بسیار مفید و موثر است.

9- امکان گرفتن مشاوره تحصیلی در کنار آموزش دیدن

مدرسین خوب و مجرب در کلاس های تدریس خصوصی فقط به ارائه درس اکتفا نمی کنند. این اساتید می دانند شاگردی که در کلاس حضور دارد ممکن است و به احتمال زیاد در رابطه با نحوه مطالعه دروس مختلف و در رابطه با نحوه حل تمرین و برنامه ریزی و .... اشکال دارد. این اساتید معمولا در پایان یا ابتدای کلاس و یا هر جا که لازم باشد توضیحاتی در زمینه نحوه مطالعه درست دروس، برنامه ریزی تحصیلی موفق و ... ارائه می دهند و به این ترتیب شاگردهای خودشان را به سمت موفقیت هدایت می کنند. این اساتید هدفی جز به موفقیت رساندن شاگردهای خودشان ندارند و با تعهد درس را ارائه می دهند.

پیشنهاد می شود مطالعه نمائید:
مزایای کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

10- دیدن الگوی موفق و ایجاد انگیزه برای موفقیت شاگرد

یکی از مزیت های دیگر کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل دانش آموزان و دانشجویان این است که استاد و معلم خصوصی خودش به عنوان یک الگوی موفق می تواند برای شاگرد مطرح باشد و در نتیجه باعث شود شاگرد هم نتیجه بسیار خوبی بگیرد. همان طور که می دانید زندگی هر شخص با افکار و باورهایی که دارد رقم می خورد. حال به عنوان مثال، دانش آموز که برای موفقیت در شیمی کنکور با یکی از بهترین دبیران و معلم های شیمی کنکور کلاس دارد و می بیند که استاد و معلم خودش در درس شیمی درصد بالای 90 را کسب کرده است باور می کند که کسب درصد بالا در شیمی ممکن است و در نتیجه به سمت کسب درصدهای بالا حرکت می کند. شاگرد وقتی که عینا یک الگوی موفق را مشاهده می کند خودش هم برای موفقیت انگیزه ی بیشتری پیدا می کند.
مقایسه کلاسهای تدریس خصوصی با کلاسهای گروهی و بیان مزیتها آن

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 2241 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image