ارتباط مستقیم با 30685 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی ویژگی های متمایز کلاس تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

ویژگی های متمایز کلاس تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

ویژگی های متمایز کلاس تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل

در این مقاله در رابطه با ویژگی های متمایز کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل توضیح داده می شود. کلاس های تدریس خصوصی ویژگی هایی دارد که آن را برای گرفتن نمرات خوب، افزایش معدل، موفقیت در کنکور و .... متمایز می کند.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چرا تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل و امتحانات مفید است؟


ویژگی های متمایز تدریس خصوصی


اگر می خواهید در درس و تحصیل موفق شوید راهکارهای زیادی وجود دارد که می تواند شما را به این هدف برساند. می توانید کتاب کمک آموزشی خریداری نمائید و یا برای درس مورد نظر خودتان فیلم آموزشی تهیه کنید. می توانید در نحوه درس خواندن خودتان تغییر ایجاد نمائید و با برنامه ریزی و هدف گذاری نمرات بهتری بگیرید و موفق تر از همیشه باشید.


در کنار این موارد، امکان دیگری که وجود دارد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، عربی و ... است. کلاس های تدریس خصوصی به صورت حضوری و آنلاین ویژگی هایی دارد که آن را از سایر روش های موجود که برای پیشرفت تحصیلی وجود دارد متمایز می کند. تعدادی از ویژگی های متمایز کلاس های تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل به صورت زیر است:


1- استاد و معلم تدریس خصوصی را خودتان انتخاب می کنید.


ممکن است در کلاس های مدرسه یا دانشگاه از نحوه تدریس یکی از مدرسین و اساتید خودتان رضایت نداشته باشید. در این موارد معمولا کار خاصی نمی توانید انجام دهید و نظرسنجی هایی که انجام می شود حداقل برای ترمی که شما درس را دارید تغییری ایجاد نمی کند. در کلاس های تدریس خصوصی اگر از نحوه تدریس استاد و مدرس خودتان راضی نباشید می توانید با یک معلم دیگر کلاس را هماهنگ نمائید و این از مزیت های کلاس های تدریس خصوصی است. برای مشاهده لیست مدرسین و انتخاب معلم مورد نظر خودتان در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت مشاهده معلم های تدریس خصوصی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین حتی جلسه اول را به صورت رایگان برگزار می کنند و تنها در صورت رضایت شما هزینه دریافت می کنند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه انتخاب معلم خصوصی برای موفقیت در تحصیل مقاله نحوه انتخاب معلم خصوصی از مرجع تدریس خصوصی ایران را بخوانید.



2- تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه قابل تغییر است.


در کلاس های تدریس خصوصی بسته به نیاز و حجم مطالبی که قرار است خوانده شود تعداد جلسات قابل تنظیم است. می توانید هر جلسه را 1 ساعته، 90 دقیقه ای و یا 2 ساعته برگزار کنید. خلاصه اینکه تمام پارامترهایی که می تواند بر روی کیفیت کلاس تاثیر بگذارد در کنترل خودتان است. در کلاس های دو ساعته می توانید بعد از ساعت اول یک ربع استراحت کنید و بعد دوباره کلاس را ادامه دهید. به این ترتیب خسته نمی شوید و بازدهی شما افزایش پیدا می کند. ممکن است مثلا برای درس ریاضی 10 جلسه کلاس و تدریس خصوصی ریاضی لازم داشته باشید ولی فیزیک را خودتان خوانده باشید و در حد یکی دو جلسه کلاس هم برای رفع اشکال کفایت کند. در هر صورت تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه را خودتان مشخص می کنید و این بسیار خوب است.


برای مطالعه در زمینه تعداد جلسات کلاس خصوصی مورد نیاز مقاله برای موفقیت در امتحان چند جلسه کلاس تدریس خصوصی لازم است؟ را بخوانید.


3- سطح کلاس قابل تنظیم است و انعطاف بالایی دارد.


در کلاس های گروهی معمولا سر فصل هایی که قرار است تدریس شود از پیش تعیین شده است. در این کلاس ها مطالب مشخصی ارائه می گردد و بسته به سطح سواد و اطلاعات قبلی افراد حاضر در کلاس این مطالب ممکن است برای بعضی مفید باشد و برای بعضی دیگر خسته کننده و یا سخت به نظر برسد. البته کلاس های گروهی هم به نوع خودش مفید است اما مزیت های کلاس های خصوصی را ندارد. در کلاس های تدریس خصوصی فیزیک، شیمی، زیست و ... استاد و معلم خصوصی سوالات خودش را در همان جلسات اول می پرسد و متوجه می شود که هدف از برگزاری کلاس چیست و شاگردی که در کلاس حضور دارد چه مقدار اطلاعات و دانش دارد. در نتیجه مطالبی که قرار است در کلاس ارائه شود با توجه به شاگرد حاضر در کلاس انتخاب می گردد. برای شاگرد ضعیف مطالب پایه ای تر و برای شاگرد قوی مطالب سطح بالاتر ارائه می شود.


4- می توان در کلاس خصوصی اشکالات پایه های قبل را هم برطرف نمود.


در بسیاری از موارد دانشجویان و دانش آموزان در کلاس هایی که برای دروس مختلف در این ترم دارند به صورت مرتب شرکت می کنند و بسیار علاقه دارند که درس را یاد بگیرند و پیشرفت نمایند. اما به دلیل اشکالاتی که از پایه های قبل باقی مانده است معمولا درس را خیلی خوب متوجه نمی شوند. برای درس ریاضی در مقطع متوسطه و دانشگاه و برای دروسی که پیش نیاز دارند در مقطع دانشگاه معمولا چنین حالتی پیش می آید. در چنین مواردی استفاده از کلاس های خصوصی بسیار مفید است. استاد قبل از شروع مباحث درس ترم جدید می تواند مباحث پیش نیاز را ارائه کند و اشکالات را برطرف نماید. در ضمن، شاگرد با خیال راحت و بدون ترس از مسخره شدن سوالاتی که از درس ترم های قبل برایش مطرح است را می تواند بپرسد و رفع اشکال نماید.


مطالعه مقاله تدریس خصوصی و رفع اشکال در ایام امتحانات هم مفید است.


5- در ایام امتحانات و شب امتحان هم قابل برگزاری است.


کلاس های مدرسه و دانشگاه معمولا تا یکی دو هفته مانده به امتحانات ادامه پیدا می کند و بعد از پایان کلاس ها تا شروع امتحانات معمولا به استاد و معلم درس دسترسی وجود ندارد. از طرفی دانش آموزان و دانشجویان در ایام امتحانات و قبل از امتحانات (فرجه ها) به صورت جدی درس ها را مطالعه می کنند. وقتی دانش آموز یا دانشجویی خیلی جدی درس را می خواند تازه برایش مشخص خواهد شد که در چه مباحثی اشکال دارد. در ایام فرجه ها و امتحانات که درس های مختلف با جدیت خوانده می شود و به معلم دسترسی وجود ندارد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی بسیار مفید و موثر است. در این ایام با رفع اشکال و مرور درس در کنار یک معلم خصوصی خوب و با حل نمونه سوال امتحانی و تمرینات اضافه می توان نمرات خوبی را در امتحان گرفت.


مطالعه مقاله اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب یک معلم و استاد تدریس خصوصی خوب هم مفید است.


6- به صورت آنلاین و حضوری می توان از کلاس های خصوصی استفاده کرد.


یکی دیگر از ویژگی های متمایز کلاس های تدریس خصوصی که برای موفقیت در درس و تحصیل می توان از آن استفاده کرد این است که این کلاس هار ا می توان هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و اینترنتی برگزار نمود. امکان برگزاری کلاس ها به صورت اینترنتی از دو جنبه دارای اهمیت است. اولا ممکن است شما برای درس مشخصی در شهر محل سکونت خودتان نتوانید یک استاد خوب را پیدا کنید. در این حالت می توانید با یک استاد در شهرهای دیگر هماهنگ نمائید و کلاس را به صورت غیرحضوری برگزار کنید. نکته دیگر اینکه فرض کنید شب امتحان و ساعت 11 شب شما اشکالات زیادی برایتان باقی مانده است و در این حالت هم امکان اینکه یک استاد به منزل شما بیاید وجود ندارد. در این مورد هم می توانید به صورت اینترنتی سوالات خودتان را بپرسید.


مطالعه کنید: سایت تدریس خصوصی آنلاین و اینترنتی


7- بازدهی بالایی دارد و یادگیری سریع تر اتفاق می افتد.


نکته دیگری که در رابطه با کلاس های تدریس خصوصی به عنوان یک مزیت می توان به آن اشاره کرد این است که این کلاس ها بازدهی بالاتری دارد و چون سریعتر درس را یاد می گیرید در زمان شما هم صرفه جویی خواهد شد. خصوصا در ایام امتحانات که زمان اهمیت بیشتری هم پیدا می کند استفاده از کلاس های تدریس خصوصی بسیار مفید است. فرض کنید شما در یک یا چند مبحث اشکال داشته باشید و بخواهید با کتاب کمک آموزشی یا فیلم آموزشی اشکال خودتان را برطرف نمائید. در این حالت چون دقیقا ممکن است سوال شما در کتاب یا فیلم مورد بررسی قرار نگرفته باشد باید کلی جستجو کنید و خودتان سعی کنید مطالب را متوجه شوید و به جواب سوال خودتان برسید. این را مقایسه کنید با حالتی که به راحتی از استاد خصوصی خودتان سوال را می پرسید و خیلی سریع جواب شما را خواهند داد.


این مقاله هم مفید است: تدریس خصوصی چگونه باعث تقویت پایه درسی و تحصیلی می شود؟


کلام آخر


در این مقاله در رابطه با ویژگی های متمایز کلاس تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل توضیح داده شد. انعطاف بسیار زیاد این کلاس ها و این که معلم خصوصی، تعداد جلسات و ... را خودتان انتخاب می کنید باعث می شود، در صورت همکاری خود شاگرد، نتیجه بسیار خوبی حاصل گردد. این کلاس ها بازدهی بسیار خوبی دارد چرا که شخصی سازی می شود و متناسب با توانایی و هدف شاگرد تدریس انجام می گیرد. از کلاس های خصوصی می توان به صورت حضوری و حالت تدریس خصوصی در منزل یا آنلاین و اینترنتی استفاده نمود.


مطالعه مقاله چرا کلاس تدریس خصوصی بهترین راهکار برای موفقیت در امتحان است؟ هم پیشنهاد می گردد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 612 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image