ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه در تدریس خصوصی بی رقیب باشیم؟

چگونه در تدریس خصوصی بی رقیب باشیم؟

چگونه در تدریس خصوصی بی رقیب باشیم؟

در این مقاله نکات مهمی در رابطه با بی رقیب بودن در کار تدریس خصوصی و کسب موفقیت های بالا در آن توضیح داده شده است. اگر می خواهید یکی از بهترین مدرسین و اساتید تدریس خصوصی باشید و درآمد بالایی را کسب نمائید، در این حالت مطالعه این مقاله بسیار مفید است.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: 7 رمز موفقیت در تدریس خصوصی

برای بی رقیب بودن در کار تدریس خصوصی در مرحله اول باید به این کار علاقه زیادی داشته باشید. در حقیقت اگر می خواهید جزو مدرسین برتر ایران باشد و در کار تدریس خصوصی حرفی برای گفتن داشته باشید، باید فکر رقابت کردن با سایر اساتید را از سر خودتان بیرون کنید و رقابت اصلی را با خودتان داشته باشید. در مرحله اول سعی کنید وقتی سراغ این کار بیائید که به آن علاقه داشته باشید و در ضمن، درس یا دروسی را برای تدریس انتخاب کنید که به آن دروس علاقه داشته باشید. نکته اصلی این است که شما در جایگاه درست خودتان قرار گرفته باشید. اگر شما به تدریس علاقه ای نداشته باشید هر کاری بکنید نمی توانید در این شغل موفق شوید. در چنین شرایطی هر تکنیک و روشی بی فایده است. نکته دیگر اینکه سعی کنید حتما درسی را تدریس کنید که در ایام تحصیلی از آموزش دیدن آن لذت می برده اید و به آن درس علاقه دارید. درسی را تدریس کنید که خودتان در آن درس نمره خوبی گرفته اید. نکته ای که در ابتدای این متن گفته شد را هم در نظر داشته باشید و آن هم این است که با خودتان رقابت کنید. سعی کنید هر روز بهتر از دیروز شوید و روی توانایی های خودتان کار کنید. بر دروس تدریسی خودتان 100 درصد مسلط باشید و در رابطه با روش های جدید و نوین تدریس و نحوه تدریس خلاقانه و پربازده و .... مطالعه نمائید. در ادامه تعدادی مقاله خوب در این زمینه معرفی شده است.



مطالعه مقاله 30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی پیشنهاد می شود.

تسلط بر دروس تدریسی: برای بی رقیب بودن در کار تدریس خصوصی ادامه این مقاله را بخوانید. در پاسخ به سوال چگونه تدریس خصوصی کنم مطالب متعددی را می توان ارائه نمود. می توان در این زمینه یک کتاب نوشت. چرا که برای موفقیت در این زمینه باید موارد متعددی در نظر گرفته شود و در جنبه های مختلفی عملکرد خوبی داشته باشید. تعداد مدرسینی که بسیار خوب درس می دهند و بر دروس تدریسی خودشان کاملا مسلط هستند و وقتی پای حل سوالات و مسائل سخت ریاضی و فیزیک و یا دروس دانشگاهی به میان می آید بسیار هوشمندانه عمل می کنند ولی در عین حال درآمد بالایی ندارند کم نیست. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی به موفقیت های بالا برسید باید در زمینه های مختلفی خوب عمل کنید و فقط خوب درس دادن کافی نیست. البته یکی از پارامترهای کاملا لازم برای موفقیت در تدریس و کسب درآمد بالا از آن همان تسلط بر درس است ولی فقط داشتن این مورد کافی نیست. ممکن است فن بیان شما بسیار عالی نباشد، ولی اگر بر درس کاملا مسلط باشید، به هر ترتیب می توانید مطلب را برسانید. بلد بودن شما در حرف زدنتان خودش را نشان می دهد. اگر بر درس تسلط هم نداشته باشید، یک جای کار مشخص می شود.

داشتن تدریس خلاق: داشتن تدریس خلاق کار سختی نیست فقط باید همواره به فکر بهبود کیفیت کلاسهای خودتان باشید و به این فکر کنید که چه ایده ای می توانید بدهید و یا چه کار جدیدی را می توانید انجام دهید تا بازدهی کلاسهای شما افزایش یابد (مطالعه مقاله
چگونه تدریس خلاق داشته باشیم هم مفید است). از امکانات جدید برای ارائه تدریس موثر استفاده کنید و یا خودتان در نحوه ارائه درس تغییرات مثبتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال در کلاسهای تدریس زبان انگلیسی بین شاگردهای خودتان مکالمه دو طرفه تشکیل دهید و یا هر جلسه برای یکی از انها مبحثی را مشخص کنید تا در پای تخته ارائه نماید و دیگران هم برداشت خودشان را توضیح دهند. خلاقیت انتها ندارد و هزاران راه حل برای ارائه تدریس موثر و خلاق وجود دارد. فیلم آموزشی - 20 عامل مهم و کلیدی برای موفقیت در کار تدریس خصوصی



ارائه درس متناسب با شاگرد: نکته دیگری که باید برای موفقیت در تدریس در نظر بگیرید این است که اگر کلاس خصوصی دارید به سطح تحصیلی شاگردتان و اگر کلاس گروهی دارید به وضعیت متوسط و کلی کلاس توجه داشته باشید و مطالب را با توجه به شرایط کلی شاگردهایتان ارائه نمائید. بعضی از مدرسین و اساتید برای اینکه نشان دهند با سواد هستند و از سطح علمی بالایی برخوردارند مطالب خیلی سطح بالایی را ارائه می کنند که درک آن برای دانش آموزان و دانشجویان سخت می گردد. البته سرفصلها باید پوشش داده شود ولی به هر حال مفید بودن ان هم باید در نظر گرفته شود. در کلاسهای تدریس خصوصی کار مدرسین راحت تر است چرا که با یک نفر شاگرد سرو کار دارند و هماهنگ کردن خودشان با آن یک نفر راحت است. در کلاسهای گروهی هم مدرس می تواند هر از چند گاهی به صورت رندوم از افراد حاضر در کلاس سوال بپرسد تا میزان مفید بودن مطالب برای خودش مشخص تر گردد. پرسیدن سوال در کلاسهای درس علاوه بر اینکه می تواند اطلاعاتی از میزان مفید بودن مطالب به خود مدرس بدهد باعث می شود دانش آموزان هم حواس خودشان را جمع تر کرده و مطالب را بهتر آموزش ببینند.

مشاهده
فیلم آموزشی - راهکارهایی برای خوب پول درآوردن و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی هم مفید است.


انتخاب درست دروس تدریسی: برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی اگر قبلا این کار را شروع کرده اید که زمینه کاری شما تقریبا مشخص است و در این زمینه بحثی وجود ندارد. البته باز هم فرض کنید که شما در ترمهای قبل و همچنین در این ترم تا به امروز دروس متعددی را تدریس کرده اید. از بین این دروس مسلما به بعضی از آنها علاقه بیشتری دارید و تجربه گذشته شما هم نشان می دهد که در این دروس شاگردهای شما بهتر نتیجه گرفته اند. در این حالت سعی کنید فعالیت خودتان را در زمینه تدریس آن دروس افزایش دهید و بیشتر بر روی آنها متمرکز گردید. اگر کار تدریس را هنوز شروع نکرده اید سعی کنید در زمینه ای تدریس را شروع کنید که به آن علاقه دارید و در عین حال متقاضی برای تدریس آن درس هم وجود داشته باشد. فرض کنید شما به درس جغرافیا خیلی علاقه دارید و می توانید آن را خوب تدریس کنید ولی آیا متقاضی برای تدریس این درس وجود دارد؟ یا برای درس معارف در مقطع متوسطه متقاضی ای وجود ندارد ولی به هر حال مثلا می توانید در زمینه معارف کنکور فعالیت کنید (اگر به این درس علاقه دارید).

جذب تعداد بالای شاگرد خصوصی: برای موفقیت در کار و شغل تدریس خصوصی باید تعداد شاگردهای خودتان را تا جایی که ممکن است بیشتر و بیشتر کنید. البته اگر خوب تدریس کنید و در به نتیجه رساندن شاگردهایتان موفق باشید، شاگردهایی که این ترم دارید ترمهای بعد هم دوباره با شما تماس خواهند گرفت و در نتیجه به تدریج شاگردهای شما با جذب شاگردهای جدید در کنار مراجعه دوباره شاگردهای قدیمی افزایش خواهد یافت. پس در کار تدریس یک اصل مهم را به خاطر داشته باشید، اگر می خواهید تعداد شاگرد بالا داشته باشید و در نتیجه آن درآمد خوبی از این کار بدست آورید نباید هر ترم فقط روی جذب شاگردهای جدید حساب کنید. در بسیاری از مواقع تعداد شاگردهای قدیمی تر شما از تعداد شاگردهای جدید که به شما مراجعه می کنند بیشتر خواهد بود. برای مدرسین موفق حتی بعضا پیش امده است که شاگردی که در دوره متوسطه دروس کنکوری را به ایشان درس می داده اند در دوره دانشگاه هم برای دروس دانشگاهی خودش پیش همان استاد برگشته است. این در صورتی اتفاق می افتد که شما به اندازه کافی روی خودتان کار کرده باشید و بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید و در کنار آن متعهدانه تدریس کنید و هر روشی را برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان امتحان نمائید.



در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید: در نظر گرفتن این نکته برای موفقیت در تدریس بسیار مهم است. هر چه بیشتر کلاسهای شما دو طرفه باشد و از حالتی که فقط خودتان حرف بزنید و همه گوش بدهند بیشتر فاصله بگیرد، کلاس فعال تر و پویاتر بوده و برای شاگردهایتان مفیدتر و پربارتر خواهد بود. در حالتی که فقط خودتان حرف بزنید و بخواهید مطالب را به صورت یک طرفه ارائه نمائید، بعد از مدتی کلاس خسته کننده خواهد شد. اما در صورتیکه شاگرد یا شاگردهایتان را در ارائه مطالب مشارکت دهید کلاس جذابتر و مفید تر خواهد بود. می توانید از شاگردهایتان حین تدریس سوال بپرسید و یا بعضا از آنها بخواهید بخشی از درس را ارائه کنند. برای حل تعدادی از تمرینات و مثالها از شاگردهایتان بخواهید که پای تخته بیایند و خودشان این کار را انجام دهند. می توانید هر جلسه موضوعی را انتخاب کنید و یک ربع روی آن به صورت گروهی بحث کنید. خلاصه اینکه به هر روش ممکن سعی کنید شاگردهای خودتان را در ارائه درس مشارکت دهید.

پیشنهاد می شود حتما بخوانید:
عوامل موثر در تدریس خوب و موفق و روشهای نوین و پویای تدریس

قیمت های مناسبی برای کلاسهای خصوصی خودتان در نظر بگیرید: در شروع کار تدریس خصوصی یکی از مواردی که ممکن است برای خودتان هم سوال باشد این است که قیمت کلاسهای خصوصی خودم را چقدر در نظر بگیرم. قیمت گذاری در کار تدریس خصوصی و هر کار دیگری بسیار مهم است. در ابتدای کار قیمت و نرخ کلاسهای خودتان را خیلی بالا در نظر نگیرید. نگران این نباشید که اگر جلسه اول تدریس رایگان را نوشتید پول یا زمانتان را از دست بدهید. در اکثر موارد این اتفاق نمی افتد و نوشتن این عبارت آگهی تدریس شما را قوی تر می کند. دانش آموزان و دانشجویان و والدین آنها در جستجوی مدرسی هستند که بتوانند به او اعتماد کنند. با نوشتن چنین عبارتهایی در متن آگهی تدریس خصوصی خودتان اعتماد بیشتری را جلب خواهید کرد. چون نشان می دهد به کار خودتان اعتماد دارید.

عملکرد عالی در جلسه اول و سایر جلسات تدریس: بعد از جذب شاگرد باید سعی کنید اولا در جلسه اول تدریس خصوصی عالی عمل کنید و حتی از معیارهای همیشگی خودتان هم بهتر باشید و در ادامه تلاش کنید تا بقیه جلسات هم مفید و موثر باشد و در نهایت شاگردهایتان را به نتیجه برسانید. افراد زیادی می خواهند در زمینه کار تدریس فعالیت داشته باشند و متقاضی برای کار تدریس بسیار زیاد است. اگر عالی نباشید به سرعت شخص دیگری جایگزین شما خواهد شد. حتی باید یک مرحله جلوتر بروید و منحصر به فرد شوید. هر چه جایگزین کردن شما سخت تر باشد و شاگردهایتان حاضر نباشند که با مدرس دیگری به جز شما کار کنند، درآمد شما از تدریس خصوصی بیشتر خواهد شد. به این ترتیب حتی اگر به مرور قیمت کلاسهای خصوصی را بیشتر کنید باز هم با شما کلاس بر می دارند.




چگونه کلاس تدریس جذابی داشته باشیم: در کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه باید مطالب را به شکل متنوعی ارائه نمائید تا کلاس حالت خسته کننده به خودش نگیرد. تلاش کنید مشارکت دانش آموزان و دانشجویان در کلاس زیاد باشد. از آنها سوال بپرسید و متکلم وحده نباشید. دانش آموزان و دانشجویان را در مباحث شرکت دهید. از آنها بخواهید به زبان خودشان مطالب را توضیح دهند. می توانید، به عنوان مثال، کلاس درس را گروه بندی کنید و یک گروه سوالاتی را مطرح کند تا گروه دیگر به آن پاسخ دهد. برای دانش آموزان و دانشجویان خودتان ارائه در نظر بگیرید. هر از چند گاهی امتحان کوچک یا کوئیزی بگیرید و یا از خود شاگردها بخواهید بیایند و تمرین حل کنند. خلاصه اینکه در کلاس درس طوری نباشد که از اول تا آخر وقت فقط تدریس کنید و فقط خودتان حرف بزنید.

مطالعه این مقاله خوب را هم از دست ندهید:
شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها

داشتن جلسات تدریس با بیشترین بازدهی: باید سعی کنید کلاسهای شما بیشترین فایده را برای شاگردانتان داشته باشید. در کلاسهای تدریس خصوصی عالی عمل کنید و با تسلط بر دروسی که تدریس می کنید، در کمترین زمان بیشترین مطالب را ارائه نمائید. برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه خاص خودش را داشته باشید. در جلسه اول تدریس خصوصی عملکرد عالی ای داشته باشید. حتی به نسبت حالت های معمول خودتان هم بهتر عمل کنید. چون دیدی که شاگرد شما در جلسه اول به نسبت تدریس شما پیدا می کند برای جلسات بعد هم باقی می ماند. اگر دید خوبی پیدا کند علاوه بر اینکه کلاسها ادامه پیدا می کند، شما را به دوستان، آشنایان و همکلاسی هایش هم معرفی خواهد کرد. اگر در جلسه اول خوب تدریس نکنید و نحوه تدریس شما نشان ندهد که بر مبحث مسلط هستید، ممکن است همین شاگرد را هم از دست بدهید و جلسات تدریس خصوصی ادامه پیدا نکند.

ایجاد تمایز: نکته دیگری که باید به آن فکر کنید و برای موفقیت در تدریس در نظر داشته باشید ایجاد تمایز است. برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی سعی کنید متمایز و عالی باشید. به گونه ای تدریس کنید که جایگزین کردن شما سخت باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی کمی بیشتر بمانید ( به نسبت وقتی که از قبل تعیین کرده اید). به فکر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و برای نتیجه گرفتن آنها برنامه ریزی کنید. متعهدانه تدریس کنید و کیفیت جلسات تدریس خصوصی خودتان را به صورت مداوم افزایش دهید. در ایام امتحانات و حتی بعد از برگزاری امتحانات هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و برای تان مهم باشد که شاگردهایتان نتیجه بگیرند. به آنها مشاوره بدهید و از تمامی اهرمهای فشار (والدین، تهدید به ادامه ندادن کلاسها و ....) برای وادار کردن آنها به درس خواندن استفاده کنید.

نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد: اگر شاگردهای شما نتیجه بگیرند ترمهای بعد هم دوباره سراغ شما خواهند آمد. به این ترتیب به مرور به تعداد شاگردهای شما افزوده شده و درآمد شما از کار تدریس خصوصی افزایش می یابد. بنابراین متعهدانه و دلسوزانه تلاش کنید تا شاگردهای شما نتیجه مورد نظر را بگیرند. این تعهد شما در رفتار و نحوه تدریس شما خودش را نشان خواهد داد و شاگردهای شما و والدین آنها این را درک می کنند. به این ترتیب موفقیت خودتان در کار تدریس خصوصی را تضمین خواهید کرد.

حتما بخوانید:
چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی

جدیت در کلاس درس در حین انعطاف داشتن: در رابطه با کلاسداری موفق و فنون کلاس داری هم مطالبی که در ادامه می آید می تواند مفید و موثر باشد. در کلاس درس جدی باشید و درسی را که تدریس می کنید، هر درسی که باشد، جدی بگیرید. در عین جدیت در کلاس درس انعطاف داشته باشید. به این معنی که در بعضی از مواقع هم می توانید به صلاحدید خودتان بعضی از موارد را خیلی سخت نگیرید. ولی در کل باید دانش آموزان و دانشجویان حس کنند که کلاس شما جدی است و یادگیری درس برای شما مهم است. اگر خودتان کلاس را شل بگیرید، شاگردهایتان به نحو اولی کلاس را شل خواهند گرفت. قوانین مشخصی برای کلاسهای تدریس گروهی داشته باشید و در همان جلسه اول تدریس این قوانین را اعلام نمائید. مثلا ساعت حضور در کلاس و میزان تاخیری که می توانند داشته باشند و موارد مشابه. روند کلاس را به گونه ای پیش ببرید که از دانش آموزان و دانشجویان کار بکشید. به شاگردهایتان تمرین بدهید و حل تمرینات را از آنها بخواهید.

داشتن برنامه برای تمام وقت کلاس: در مرحله بعدی در کلاس تدریس هم باید خوب عمل کنید. سعی کنید برای تمام وقت کلاس برنامه داشته باشید و مطالب را هم به گونه ای ارائه نمائید که کلاس خسته کننده نباشد. بخشی از کلاس را درس بدهید و بخش دیگری از آن را تمرین و مسئله حل کنید. از دانش آموزان و دانشجویان بخواهید تا کنفرانس بدهند. اگر کلاسهای تدریس خصوصی دارید هم می توانید از شاگردتان بخواهید که درس را خودش توضیح دهد (بخشی از کلاس). یا تمرینی را بدهید که حل کند و برای شما راه حل را توضیح دهد. بهترین روش تدریس در دانشگاه و دبیرستان یک روش منحصر به فرد و یکسان نیست. به دروس تدریسی شما و سطح شاگردانتان و ... بستگی دارد.

هدف نهایی شما در کلاس های خصوصی نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد: مهمترین نکته برای موفقیت در تدریس توجه به این نکته است که شما برای برگزاری تعداد محدودی جلسات تدریس یا تدریس خصوصی از شاگردانتان پول نمی گیرید. بلکه شما برای رساندن آنها به نتیجه مطلوب مورد نظرشان است که مبلغ را دریافت می نمائید. بنابراین با این دید در کلاسهای تدریس خصوصی و یا کلاسهای تدریس نیمه خصوصی و گروهی حاضر شوید. تلاش کنید تا شاگردهای شما نتیجه بگیرند و به این ترتیب درآمد خودتان از کار تدریس را هم روز به روز افزایش دهید. اگر خوب تدریس کنید، شاگردهای شما ترمهای بعد هم با شما تماس خواهند گرفت و حتی شما را به دوستان، آشنایان و فامیلهایشان معرفی خواهند کرد.

مطالعه کنید:
تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس

جمع بندی و نتیجه گیری: با توجه به مطالبی که ارائه شده، اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی بی رقیب باشید باید به این کار و دروسی که تدریس می کنید علاقه داشته باشید و با خودتان رقابت کنید و هر روز از دیروز بهتر باشید. با در نظر گرفتن مطالبی که در این مقاله ارائه شد می توانید با سرعت بالا در کار تدریس خصوصی پیشرفت نمائید. برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی آگهی خودتان را در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com ثبت نمائید.

عبارت های کلیدی: بی رقیب شدن در کار تدریس خصوصی، نحوه افزایش بازدهی کلاس های خصوصی و گرفتن بهترین نتیجه، چگونگی حصول بهترین نتیجه از کلاس های خصوصی بدون رقابت با سایر اساتید، نکات بسیار مهم برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 623 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image