ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی درآمد شغل تدریس خصوصی و نکات کلیدی برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در منزل و آنلاین

درآمد شغل تدریس خصوصی و نکات کلیدی برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در منزل و آنلاین

درآمد شغل تدریس خصوصی و نکات کلیدی برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در منزل و آنلاین

در این مقاله در رابطه با نکات مهم و کلیدی، نحوه شروع و کسب موفقیت های بزرگ در شغل تدریس خصوصی (در منزل و آنلاین)، چگونگی جذب شاگرد و انتخاب درست دروس تدریسی، نحوه انتخاب قیمت کلاس خصوصی ساعتی و جلسه ای و در نهایت راهکارهای تبدیل شدن به یک معلم خصوصی پردرآمد توضیح داده شده است.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: بازارکار شغل و کار تدریس خصوصی و درآمد مدرسین


3 مزیت تدریس خصوصی به عنوان کار و شغل پاره وقت و نیمه وقت


1- درآمد مناسب و خوب به نسبت وقتی که گذاشته می شود: هر چند که برای تدریس خصوصی درآمد مشخصی را نمی توان در نظر گرفت و هر مدرسی به نسبت توانایی، فن بیان و سابقه ای که دارد مبلغی را مطالبه می نماید، ولی در کل می توان گفت که درآمد تدریس خصوصی در مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر بالاتر است. به هر میزان کیفیت کلاس های خودتان را افزایش دهید می توانید برای هر جلسه تدریس نرخ بیشتری را دریافت کنید.


2- انعطاف پذیری از لحاظ در نظر گرفتن وقت تدریس: زمانی که برای تدریس خصوصی و برگزاری کلاسها در نظر گرفته می شود به تناسب وقت مدرس و دانش آموز یا دانشجو قابل تعیین است و این خود یک مزیت به حساب می آید. چون در صورتی که دانشجو هستید و یا در محل دیگری به کار مشغول هستید زمان تدریس را به دلخواه می توانید تغییر دهید. بسیاری از کارهای پاره وقت در شرکت ها و ادارات ساعت کاری مشخصی دارند و انعطاف زمانی کار تدریس را ندارند.


3- اگر خوب تدریس کنید، درآمد شما از تدریس ترم به ترم افزایش می یابد. تدریس خصوصی به نسبت کار در شرکت های خصوصی و کارهای کارمندی درآمد بسیار بهتری دارد. در بسیاری از اوقات در یک ماه به اندازه چند ماه کار کارمندی از تدریس می توانید درآمد کسب کنید. پارامترها و عواملی که بر درآمد شما تاثیر می گذارد در این کار در کنترل خودتان است.


پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه از کار تدریس خصوصی خوب پول دربیاوریم و درآمد بالایی کسب کنیم؟ را هم بخوانید.



توصیه هایی برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی



برای شروع کار تدریس در ابتدای کار سعی کنید از درسهایی که مسلط تر هستید شروع کنید و به تدریج که سابقه کار شما بیشتر شد سراغ درسهای دیگر بروید. در ابتدای کار دو یا سه درس را مد نظر قرار دهید و آنها را تدریس کنید. نکته مهمی که در کار تدریس باید مد نظر قرار دهید این است که در جلسه اول تدریس باید خیلی خوب ظاهر شوید. یعنی جلسه اول تدریس شما باید بهترین جلسه تدریس شما هم باشد. در غیر اینصورت شاگرد شما دیگر جلسات تدریس را ادامه نخواهد داد. اینکه سابقه تدریس ندارید و اولین بار است که تدریس می کنید و ... را جایی مطرح نکنید. حرفه ای عمل نموده و خوب تدریس کنید.


چند توصیه برای کسب موفقیت های بیشتر در کار تدریس خصوصی


1- با تسلط کافی بر درس در جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید: سعی کنید قبل از حضور در جلسات تدریس و تدریس خصوصی آمادگی لازم را برای ارائه درس در خودتان ایجاد کنید. حتی اگر درس را چندین بار ارائه کرده اید یک مرور ساده می تواند به تسلط بهتر شما بر درس کمک زیادی بکند.


2- جلسات تدریس را از حالت یکنواختی خارج کنید: در جلسات تدریس خصوصی سعی کنید به صورت ترکیبی کار کنید. به این معنی که هم درس بدهید و هم تمرین و مسئله حل کنید. به نحوی مطالب را ارائه کنید که جلسات تدریس حالت خسته کننده نداشته باشد.


3- جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید: اگر می خواهید شاگرد یا شاگردان شما نتیجه بگیرند حتما جلسات تدریس را در طول ترم برگزار نمائید. برگزاری جلسات تدریس خصوصی در ایام امتحانات معمولا نتیجه خوبی بدنبال ندارد مگر اینکه فقط برای رفع اشکال باشد.


مطالعه مقاله نحوه نوشتن آگهی تدریس خصوصی برای کسب درآمد بالاتر از کار تدریس هم مفید است.



4- در جلسات تدریس سوال بپرسید: برای اینکه کلاسهای تدریس شما بازدهی خوبی داشته باشد باید با پرسیدن سوال و پرسش در کلاسهای خصوصی شناخت خوبی از شاگردانتان پیدا کنید. هر چه شاگردانتان را بهتر بشناسید و نقاط ضعف و قوت آنها را بهتر شناسایی کنید مطالب مفیدتری را هم به آنها ارائه خواهید کرد.


5- پشتیبان باشید و مشاوره بدهید: برای اینکه یک مدرس موفق باشید باید کاری کنید تا شاگردانتان در کارشان موفق باشند. پشتیبان آنها باشید و در خارج از کلاس تدریس و یا در خود کلاسهای تدریس خصوصی هم به شاگردانتان مشاوره بدهید.


6- جلسه اول تدریس خصوصی بسیار مهم است: در جلسه اول عالی عمل کنید. برای موفق شدن در کار تدریس باید به صورت متمایز عمل کنید. باید از حد انتظار شاگردهایتان بالاتر بروید و تلاش کنید شاگردهایتان نتیجه بگیرند. اگر شاگردهای شما حس کنند که شما به کار تدریس متعهد هستید و تمام تلاش خودتان را برای نتیجه گرفتن آنها به کار می بندید، ترمهای بعد هم با شما تماس خواهند گرفت.


مطالعه این مقاله هم مفید است: اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم


آیا تدریس خصوصی بازارکار خوبی دارد؟


اینکه آیا کار تدریس خصوصی بازارکار خوبی دارد و می توانید روی آن به عنوان یک شغل پاره وقت و یا حتی تمام وقت حساب کنید به خودتان بستگی دارد و به کارهایی که انجام می دهید. درآمدی که هر کدام از مدرسین تدریس خصوصی بدست می آورند به عوامل زیادی بستگی دارد. در مرحله اول ذهنیتی که خودتان دارید مهم است. شاید شما هم در مورد قانون باورها شنیده باشید. اگر شما سقف مشخصی برای درآمد خودتان در ذهن دارید در نهایت به همان سقف درآمد خواهید رسید. اگر باور دارید که درامد 5 میلیون تومان در ماه رویایی است و این سقف را برای خودتان در نظر گرفته اید، در نهایت پس از تلاش و کوشش زیاد به همین رقم خواهید رسید. کار خوبی که می توانید انجام دهید این است که همین مبلغی که الان در ذهن دارید و حدس می زنید برای شما قابل دستیابی است را فعلا به عنوان هدف خودتان در نظر بگیرید و بعد که به آن رسیدید هدف خودتان را بالاتر ببرید. پس همانطور که گفته شد، در مرحله اول میزان درآمد شما از تدریس خصوصی و یا هر کار دیگری به ذهنیت شما بستگی دارد.


نکته دیگر اینکه در حال حاضر کلاس های خصوصی آنلاین با استقبال خوبی مواجه شده است و به این ترتیب بازارکار تدریس خصوصی از شهر محل تدریس شما به کل جهان گسترش پیدا کرده است و می توانید از کل ایران و جهان شاگرد بگیرید.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی آنلاین و حضوری در ایران مدرس



رمز موفقیت در کار تدریس خصوصی چیست؟


رمز موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی داشتن شاگردهای موفق و راضی است. اگر می خواهید خودتان در کار تدریس موفق باشید کاری کنید که شاگردهایتان در درس و تحصیل موفق باشند. وقتی شما به کار تدریس و به نتیجه گرفتن شاگردهایتان احساس تعهد می کنید، این احساس تعهد در تمامی گفتار و کلمات شما خودش را نشان می دهد و شاگردهایتان و والدین آنها این را درک می کنند و به شما اعتماد خواهند کرد. دقت کنید که در همه ی روابط اعتماد حرف اول را می زند. اگر شاگردهای شما به شما اعتماد کنند دیگر حاضر نخواهند بود با مدرس دیگری کلاس داشته باشند. اگر شاگردهای شما موفق و راضی باشند، ترمهای بعد برای دروس دیگرشان هم با شما تماس خواهند گرفت و حتی فامیل، دوستان و آشنایانشان را هم به شما معرفی خواهند کرد. در کار تدریس خصوصی حفظ شاگرد اگر از جذب شاگردهای جدید مهمتر نباشد کم اهمیت تر نیست.


نکات مهم برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی


برای شروع و گسترش فعالیت خودتان در زمینه تدریس خصوصی در ادامه نکات مهمی گفته می شود. در قدم اول اگر به کار تدریس خصوصی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. اگر تدریس را دوست دارید و از آن لذت می برید در نهایت در آن موفق هم خواهید بود. ممکن است شخصی بیشتر از آنکه به کارهای آموزشی و تدریس علاقه داشته باشد از فعالیت در زمینه کارهای پژوهشی بیشتر لذت ببرد و یا کارهای صنعتی را بیشتر دوست داشته باشد. ممکن است شخصی کلا با درس و دانشگاه میانه خوبی نداشته باشد و از سر اجبار و بیکاری بخواهد به سمت تدریس روی بیاورد. در این حالتها کار تدریس خصوصی برای شما مناسب نیست و بهتر است کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید. نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که دروسی را تدریس کنید که خودتان در دوران دانشجویی و دانش آموزی در آن دروس خوب بوده اید و یا اگر در حال حاضر دانشجو هستید در آن دروس عملکرد خوبی دارید. دروسی را تدریس کنید که بیشتر به آنها علاقه دارید. به عنوان مثال اگر از درس ریاضی به نسبت فیزیک و زبان انگلیسی و شیمی و .... بیشتر خوشتان می آید به جای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی فیزیک و یا تدریس خصوصی شیمی سعی کنید بیشتر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت کنید.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی


اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی به عنوان یک کار و شغل نیمه وقت، کار دانشجویی و یا حتی یک شغل تمام وقت فعالیت داشته باشید، همانطور که گفته شد، در شروع کار می توانید با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی در ارتباط باشید و از طریق آنها شاگرد جذب کنید. جذب شاگرد از طریق موسسات تدریس خصوصی می تواند خوب باشد ولی به هر حال در ادامه می توانید از روشهای پر بازده تری هم استفاده کنید. یکی از بهترین روشها برای پیدا کردن شاگرد خصوصی ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس (همین سایت) است. درج تبلیغ در این وب سایت رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید با پرداخت مبلغ مناسبی تبلیغ خودتان را ویژه کنید و بازدهی آن را افزایش دهید.


متمایز باشید و غیر قابل جایگزین


مطالب ارائه شده در بخشهای قبل کاملا مهم است. خوب است برای موفقیت در تدریس دروس تدریسی را با دقت انتخاب کنید که هم پرمتقاضی باشند و هم خودتان به آن دروس علاقه داشته باشید. بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و در ضمن با ارائه تدریس عالی و پشتیبانی و حمایت کامل از شاگردهایتان سعی کنید شاگردهایتان را حفظ نمائید. اما علاوه بر این موارد بحث دیگری که باید بسیار به آن توجه کنید و اگر آن را مد نظر قرار دهید شاید بتوان گفت جزو 10 درصد مدرسین برتر خواهید بود این است که سعی کنید با ایجاد تمایزهای مثبت کاری کنید که غیر قابل جایگزین شوید. به عنوان توضیح بیشتر، شما باید ویژگیهای بارز و خاص و مثبتی در خودتان ایجاد کنید به گونه ای که در کمتر مدرس تدریس خصوصی ای این ویژگیها را بتوان پیدا کرد و در نهایت این منجر شود به اینکه شاگردهای شما حتی فکر اینکه بخواهند با مدرس دیگری کلاسهای خودشان را هماهنگ کنند به ذهنشان خطور نکند.


- کلاسهای متنوع و جذابی داشته باشید. در کلاسهای خودتان زمان را تقسیم بندی کنید و در بخشی از کلاس درس بدهید و در بخشی دیگر تمرین حل کنید و در بخشی از آن از شاگرد خودتان بخواهید تمرین و مسئله حل کند.


- شاگردهای خودتان را به نتیجه عالی برسانید. ماموریت اصلی خودتان در کلاسهای تدریس خصوصی را به نتیجه رساندن شاگردهایتان بدانید. با تمام ابزارهایی که در اختیار دارید (فشار از طریق والدین، جدیت در کلاس و ...) کار کنید تا شاگردهایتان درس بخوانند.


- قیمتها را به مرور افزایش دهید. به تدریج که کیفیت کلاسهای شما و سابقه کاری شما بیشتر شد و تعداد شاگردهای زیادی جذب کردید می توانید قیمت کلاسها را هم افزایش دهید. البته حتما به فکر ایحاد تمایزهای مثبت هم باشید.


- عالی تدریس کنید. برای اینکه در کار تدریس خصوصی تعداد شاگردهای شما مرتبا افزایش یابد باید عالی تدریس کنید و شاگردهای خودتان را به نتیجه خوب برسانید. به این ترتیب همین شاگردهای شما باز هم برخواهند گشت و شاگردهای جدید را هم معرفی خواهند کرد.


- روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. به عنوان مثال، می توانید از ایمیل مارکتینگ و یا ارسال پیامک هم برای افزایش تعداد شاگردهای خودتان استفاده نمائید. در شهرهای بزرگ مانند تهران می توانید به صورت منطقه ای پیامک بفرستید و شاگرد جذب نمائید.


حتما مطالعه نمائید: نحوه کسب درآمد بالای 15 میلیون تومان در ماه از کار تدریس خصوصی



تدریس دروس پرمتقاضی و درآمد بالای تدریس خصوصی


میزان تقاضایی که برای تدریس دروس مختلف وجود دارد هم مهم است. در کنار اینکه سعی می کنید دروسی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که خودتان آن دروس را خیلی خوب بلد هستید و به آنها علاقه دارید، نکته دیگری هم که باید مد نظر قرار دهید این است که چه میزان تقاضا برای تدریس این دروس وجود دارد. به عنوان مثال دروسی مانند ریاضی، زبان انگلیسی، شیمی، فیزیک، دروس دانشگاهی رشته های علوم پایه و فنی مهندسی، زیست شناسی، دروس مدیریت و حسابداری، ریاضی و فیزیک عمومی دانشگاه، ریاضی مهندسی و معادلات دیفرانسیل، نرم افزارهای پرکاربرد و تخصصی، متلب، آباکوس، ورد، اکسل و ... برای تدریس خصوصی تقاضای بالایی دارند. فعالیت در این زمینه ها می تواند درآمدزا باشد. ممکن است دروس دیگری باشد که در این لیست ذکر نشده باشد. به هر حال در کنار علاقه به دروس تدریسی خودتان سعی کنید درسهایی را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید که پرمتقاضی هم باشند.


نکات کلیدی دیگر برای موفقیت در کار تدریس خصوصی


کلاسهای تدریس خصوصی چون در منزل برگزار می شود شرایط خاص خودش را دارد. باید با ظاهر مرتب و منظم در کلاس حاضر شوید و اداب معاشرت را به خوبی رعایت کنید. اولین چیزی که از شما خواهند دید ظاهر شما و لباسهای شما است. اگر مرتب و شیک در کلاس ظاهر شوید اثر بسیار خوبی دارد. در کلاسهای خصوصی باید تیز و هوشمندانه عمل کنید. یک سوتی در جلسه اول یعنی از دست دادن کل کلاسها و آموزشگاه هم ممکن است شاگرد دیگری به شما معرفی نکند. به هر حال نباید دانستن این موارد باعث شود شما استرس داشته باشید بلکه به عنوان یک معلم خصوصی موفق همیشه باید در اوج آمادگی باشید و در جلسه اول تدریس هم به نسبت همیشه باید آماده تر باشید. حین تدریس سوالاتی از شاگرد خودتان بپرسید. ببینید مطالبی که ارائه می کنید در جهت خواسته های ایشان هست؟ بعضی از مدرسین فقط تند تند درس می دهند. این مدرسین خیلی هم با سواد هستند ولی حواسشان نیست که مطالبی که ارائه می کنند شاید مد نظر شاگرد ایشان نباشد. در نتیجه کلاس را از دست می دهند.


در بالاترین حد تسلط بر دروس تدریسی خودتان باشید. آیا فقط بلد بودن دروس کافی است؟ هر گز این طور نیست. در کلاسهای تدریس خصوصی یک سوتی و یا بلد نبودن یک سوال می تواند منجر به کنسل شدن کل کلاسها گردد. حیف است شاگردهایی که با زحمت فراوان جذب کرده اید را با عدم تسلط بر درس از دست بدهید. حفظ شاگردهایی که دارید، جلب رضایت آنها و به نتیجه رساندن آنها در امتحانات و کنکور اگر از جذب شاگردهای جدید مهم تر نباشد کم اهمیت تر هم نیست.


پیشنهاد می شود بخوانید: کار تدریس خصوصی، شغل دوم - درآمد اول



بازارکار تدریس خصوصی در شهر تهران آنلاین و حضوری


در حقیقت، بازار تدریس خصوصی در تهران به نسبت هر شهر دیگری در ایران بهتر و گرم تر است. در تهران، با توجه به جمعیت زیادی که در این شهر متمرکز شده است و با توجه به تعداد زیاد مدارس و دانشگاههای دولتی، آزاد، پیام نور و ... واقع در این شهر، بیشتر از هر جای دیگری دانش آموز و دانشجو وجود دارد و در نتیجه تقاضا برای تدریس خصوصی از هر شهر دیگری بیشتر است. اگر ساکن تهران هستید به صورت حضوری و یا اینترنتی و آنلاین می توانید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و از بازار خوبی که برای این کار در تهران وجود دارد استفاده نمائید. حتی اگر ساکن شهرهای دیگر ایران هستید، باز هم به صورت آنلاین و اینترنتی می توانید به این بازار دسترسی داشته باشید و از تهران شاگرد جذب نمائید. بنابراین به صورت کلی می توان گفت که در تهران برای کار و شغل تدریس خصوصی به نسبت شهرهای دیگر ایران بازار کار بهتری وجود دارد و اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید تهران بهترین گزینه است.


کسب درآمد بالا به عنوان معلم خصوصی دروس کنکوری در تهران


اگر خودتان در کنکور موفق بوده اید راهکار خوبی که برای کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی در تهران وجود دارد این است که در زمینه تدریس خصوصی کنکور فعالیت داشته باشید. به هر حال کنکور آزمون بسیار مهمی است و والدین برای موفقیت فرزندان خودشان حاضر هستند هزینه بالایی پرداخت کنند. اگر شما در زمینه آموزش دروس کنکوری به صورت اصولی و درست فعالیت داشته باشید می توانید درآمدهای خوبی را بدست آورید. حتی می توانید با توجه به کارنامه کنکور خودتان درسی را تدریس کنید که در آن درس درصدهای بالاتری را بدست آورده اید. فعالیت در زمینه تدریس خصوصی دروس کنکوری در تهران به عنوان کار اصلی و یا شغل دوم و پاره وقت درآمد خوبی دارد. اگر مثلا در کنکور درس زیست شناسی را خیلی خوب زده اید به صورت تخصصی روی تدریس زیست کنکور متمرکز شوید و به یک معلم زیست کنکور موفق و پردرآمد تبدیل شوید.


مطالعه نمائید: 25 نکته فوق العاده کاربردی و مفید برای کسب درآمد زیاد از تدریس خصوصی آنلاین و حضوری


جمع بندی و نتیجه گیری در رابطه با کسب موفقیت های بزرگ در شغل تدریس خصوصی


مهمترین و اولین نکته ای که برای موفقیت در شغل تدریس خصوصی باید در نظر داشته باشید این است که با علاقه تدریس خصوصی را انجام دهید. اگر به کار تدریس علاقه نداشته باشید به موفقیت های بزرگ نمی رسید. در ضمن، دروس تدریسی را با دقت انتخاب کنید. دروسی که به آن درس ها علاقه دارید و در عین حال پرمتقاضی هستند را انتخاب کنید. همچنین، بر روی کار تدریس خصوصی تمرکز کنید. تدریس خصوصی را به صورت نیمه وقت انجام دهید در حد معمولی باقی خواهید ماند. در کنار این موارد توصیه می شود دروس محدودی را تدریس کنید و در آن درس ها بهترین باشید. با تدریس دروس مختلف نمی توانید برای همه ی آن دروس نفر اول باشید. حتی اگر فقط 1 درس را تدریس کنید و برای آن درس یکی از بهترین مدرسین باشید می تواند ایده آل ترین حالت باشد. نکته آخر این که روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. ممکن است ابتدای کار جذب شاگرد سخت باشد ولی به تدریج بهتر خواهد شد. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com عضو شوید و تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. به این ترتیب می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید و شاگرد جذب کنید. اگر به تدریس علاقه داشته باشید و مواردی که گفته شد را انجام دهید و همچنین عجله نداشته باشید و به تدریج رشد کنید، مطمئنا می توانید به درآمدهای بالا از شغل تدریس خصوصی برسید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس



آمار بازدید: 2224 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image