ارتباط مستقیم با 30684 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی کاملترین اطلاعات در رابطه با موفق شدن در کار و شغل تدریس خصوصی به عنوان معلم موفق

کاملترین اطلاعات در رابطه با موفق شدن در کار و شغل تدریس خصوصی به عنوان معلم موفق

کاملترین اطلاعات در رابطه با موفق شدن در کار و شغل تدریس خصوصی به عنوان معلم موفق

در این مقاله سعی شده است کاملترین اطلاعات در رابطه با نحوه موفق شدن در کار و شغل تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا به عنوان معلم خصوصی ارائه شود. اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی بسیار پیشرفت کنید و به درآمدهای عالی برسید حتما این مقاله را بخوانید.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: چگونگی داشتن یک تدریس موفق و عالی



روش های موفقیت به عنوان معلم خصوصی


برای موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی روش های مختلفی وجود دارد و در واقع اینکه بتوان یک روش را به عنوان بهترین روش تدریس معرفی کرد کار سختی است. به صورت کلی می توان گفت یک معلم و استاد می تواند مجموعه ای از ویژگی ها را در خودش ایجاد کند و روند درستی را اتخاذ نماید به گونه ای که نحوه تدریس ایشان یکی از بهترین روش های تدریس به حساب بیاید. اساتید زیادی ممکن است به روش یکسانی تدریس نکنند ولی در نهایت روش تدریس خوبی داشته باشند و شاگردهای آنها هم راضی باشند و هم بسیار خوب نتیجه بگیرند. بنابراین بهترین روش تدریس فقط یک روش منحصر به فرد نیست و با روش های مختلفی می توان در تدریس خصوصی و گروهی موفق بود. اگر خودتان به تدریس و دروسی که درس می دهید علاقه دارید و بر دروسی که ارائه می دهید مسلط هستید در نهایت مطمئن باشید شاگردهای شما از درس دادن شما لذت خواهند برد. چنانچه قصد دارید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و شاگرد جذب کنید در همین سایت ایران مدرس تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام آگهی تدریس خودتان را درج کنید.


دروس تدریسی را درست انتخاب کنید


همانطور که در بخش قبل گفته شد، علاقه به دروس تدریسی بسیار مهم است و برای موفقیت در کار آموزش بسیار بهتر است که درسهایی را ارائه نمائید که خودتان به آن درس ها علاقه داشته باشید. اما در عین حال باید این نکته را هم در نظر بگیرید که درسی که ارائه می دهید و یا سعی می کنید برای تدریس آن شاگرد جذب نمائید برای کلاس خصوصی متقاضی داشته باشد. بعضی از دروس مانند دروس عمومی ادبیات، تاریخ، دینی و .... برای کلاس خصوصی متقاضی ای ندارد و بعضی از دروس هم ممکن است قبلا متقاضی داشته است و در حال حاضر متقاضیان آن کم شده باشد. باید دروس را به درستی انتخاب کنید و اگر قبلا درس هایی را ارائه می کرده اید که الان دیگر متقاضی ندارد به جای آنها می توانید درس های جدیدی را انتخاب نمائید.



100 درصد مسلط باشید


برای داشتن یک تدریس خوب نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بر دروسی که درس می دهید به صورت 100 درصد و کامل مسلط باشید. به هر میزان مسلط تر باشید نتیجه کار شما بهتر خواهد بود. وقتی که درس را تا حدودی بلد هستید اولا ممکن است سوالاتی از شما پرسیده شود که نتوانید پاسخ دهید و کلاس را از دست بدهید. ثانیا اگر چنین اتفاقی هم نیافتد اشکال دیگری که وجود دارد این است که حین تدریس به صورت مداوم باید تلاش کنید حواستان پیش این باشد که مطالب را درست ارائه دهید و اشتباهی رخ ندهد. یعنی به جای اینکه حواستان به صورت 100 درصد پیش شاگرد یا شاگردها و نحوه ارائه خوب درس باشد، باید بخشی از تمرکز خودتان را روی این بگذارید که مطالب را درست بگوئید و بعضا حتی شاید وسط های کار لازم باشد به مطالب فکر کنید و بخشی از یادگیری خودتان هم در کلاس اتفاق بیفتد. این حالت مناسب نیست و نمی توانید خیلی خوب درس را ارائه بدهید. وقتی بر درس به صورت کامل مسلط هستید از جایگاه بالاتری مطالب را می بینید و هر سوالی را می توانید پاسخ دهید و حتی با بیان ساده تری مطالب را ارائه می دهید.



مطالعه 7 راهکار برای کسب موفقیت های بیشتر در تدریس خصوصی هم مفید است.


انتخاب دروس تدریسی بر مبنای علاقه


حتی وقتی درس تدریسی خودتان را انتخاب می کنید باز هم به علاقه خودتان اهمیت بدهید. آیا از درس فیزیک و مسائل فیزیکی و .... خوشتان می آید و یا به درس شیمی و فرآیندهای شیمیایی و موازنه و .... علاقه دارید؟ آیا از تدریس خصوصی زبان انگلیسی لذت می برید و یا دوست دارید ریاضی را به بهترین شکل ممکن درس بدهید؟ ممکن است در زمینه دروس دانشگاهی بخواهید فعالیت داشته باشید و نرم افزارهای تخصصی را درس بدهید. در هر صورت به خودتان و توانایی های خودتان و همچنین به علاقه خودتان نگاهی بیندازید. سعی کنید دروسی را تدریس کنید که هم متقاضی کافی داشته باشد و هم خودتان در آن دروس خوب هستید و به آن ها علاقه دارید. شاید از بین اساتید خودتان در مدرسه و دانشگاه هم مواردی را دیده باشید که به نظر می رسد معلم واقعا خوب درس می دهد و انگار واقعا برای تدریس آن درس خلق شده است. اگر درسی را انتخاب کنید که خودتان همیشه نمرات خوبی در آن گرفته اید و به آن علاقه دارید چنین حس خوبی در شاگردهای شما هم ایجاد خواهد شد.


یادآوری مهمترین موارد برای موفقیت در تدریس خصوصی


قبل از اینکه موارد بیشتری مطرح شود یک بار دیگر ویژگی های لازم برای موفقیت در تدریس خصوصی را با هم مرور می کنیم: 1- شروع فعالیت در این زمینه در صورت داشتن علاقه به کار تدریس خصوصی 2- انتخاب درست دروس تدریسی به گونه ای که پرمتقاضی باشد و خودتان هم به آن دروس علاقه مند باشید. 3- تسلط کامل و 100 درصدی بر دروسی که تدریس می کنید تا شاگردهای شما حفظ شوند. برای اینکه یک معلم خوب باشید این موارد را در نظر داشته باشید. برای ینکه در کار تدریس خصوصی موفق باشید و پله های موفقیت را به سرعت طی کنید دو ویژگی دیگر هم لازم است و می تواند از شما یک استاد خوب و موفق بسازد: 1- داشتن تعهد به کار و 2- پشتیبان و حامی بودن شاگردهایتان. این دو مورد هم بسیار مهم است و می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد. در ادامه توضیحات بیشتری هم ارائه می شود.



در کار تدریس خصوصی حامی شاگردهای خودتان باشید


پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید. یک معلم خصوصی خوب و موفق فقط این نیست که خوب تدریس می کند بلکه از تمام امکانات برای نتیجه گرفتن شاگردهایش استفاده می کند. روز قبل از امتحان یک جلسه رفع اشکال و جمع بندی را حتما داشته باشید. در طول برگزاری کلاس ها پیگیر نتیجه گرفتن و روند پیشرفت شاگردهایتان باشید. ارزیابی را هم در نظر بگیرید و با پرسیدن سوال حین ارائه درس بررسی کنید که آیا شاگرد شما در حال یادگیری است یا نه. معلم خوب بودن فقط به این معنی نیست که خوب درس بدهید. کار مدرس خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایش است. باید تلاش کنید شاگرد شما در عین حال که مفاهیم را خوب درک می کند و پایه درسی اش قوی می شود نمره خوبی را هم کسب کند. البته مواردی وجود دارد که در ایام امتحانات فقط برای یک دو جلسه رفع اشکال با شما تماس می گیرند. برای این افراد خیلی نمی توان کار خاصی انجام داد و اگر خودش قبلا درس را خوانده باشد این یکی دو جلسه هم موثر خواهد بود در غیر اینصورت شاید نتیجه نگیرد. اما برای مواردی که شاگرد شما از ابتدا و یا اواسط ترم کلاس ها را هماهنگ می کند باید سعی کنید علاوه بر ارائه درس خوب و بی نقص با مشاوره و راهنمایی شاگرد خودتان را به سمت موفقیت هدایت نمائید.


حتما بخوانید: شرایط و ویژگی های یک تدریس اثر بخش و راهکارهای کاربردی اجرای آن ها


در راستای اهداف شاگردتان تدریس کنید


مهمترین ویژگی و تمایز کلاسهای خصوصی این است که دقیقا آن مطالبی در آن گفته می شود که شاگرد شما به آن نیاز دارد. اگر مهمترین مطالبی که برای هر درس در نظر دارید و فکر می کنید علمی ترین و جذابترین مطالب در آن زمینه است را ارائه کنید ولی این مطالب هم راستا با اهداف شاگرد شما نباشد هیچ فایده ای ندارد. در واقع بسیاری از کلاسهای خصوصی به این دلیل کنسل می شود که شاگرد حس می کند مطالبی که در کلاس تدریس می شود به موفقیت او در امتحان و یا آزمون مورد نظرش کمکی نخواهد کرد. بسیاری از مدرسین بسیار با سواد هستند و عالی هم تدریس می کنند ولی خودشان را با شاگرد خودشان و هدف ایشان از برگزاری کلاس هماهنگ نمی کنند. در نتیجه در کار تدریس خصوصی موفق نخواهند شد. بهترین روش این است که اگر قرار است از درس ریاضی امتحانی از شاگرد شما گرفته شود، در کلاس تدریس خصوصی ریاضی از همان جزوه کلاسی ایشان که در کلاس اصلی خودش یادداشت کرده است درس را ارائه دهید.


برای موفقیت به عنوان معلم خصوصی از شبکه های اجتماعی هم استفاده کنید


می توانید در شبکه های اجتماعی که در ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد (مانند تلگرام و اینستاگرام) عضو شده و در زمینه تدریس دروس مورد نظر خودتان تولید محتوا کنید (مثلا اگر زبان انگلیسی درس می دهید در زمینه تدریس خصوصی زبان ویدیو منتشر کنید و یا اصطلاحات زبان را ارائه دهید و ....) و در کنار آن برای جذب شاگرد هم تبلیغ کنید.



4 نکته تکمیلی برای موفق شدن در تدریس خصوصی


1- سعی کنید روی درسهای محدودی که متقاضی بالایی برای تدریس دارند متمرکز شوید. اگر درسهای زیادی را تدریس کنید تسلط پیدا کردن بر آنها و موفق عمل کردن در کلاس برای همه ی آنها سخت خواهد شد. 2- اگر در سایت ایران مدرس تبلیغات تدریس ثبت کرده اید، اسم مهمترین دروسی که تدریس می کنید را در عنوان آگهی ارائه نمائید. عنوان آگهی قبل از متن آگهی دیده می شود و اگر اسم دروس مورد نظر متقاضیان در آن نباشد شاید بر روی تبلیغ شما کلیک نشود. 3- در زمینه تدریس دروسی که خیلی در آن تبحر دارید کاملا حرفه ای شوید. برای ان دروس جزوه داشته باشید و روشهای کوتاه و میانبر که بر پایه فرمولهای علمی درست است را برای حل مسائل ارائه دهید. 4- اگر تحصیلات دانشگاهی دارید و رشته ای که خوانده اید برای کلاس خصوصی پرطرفدار است فعالیت در زمینه آموزش دروس تخصصی رشته خودتان می تواند کاملا پردرآمد باشد. می توانید یک شاگرد که رشته ایشان همان رشته تحصیلی خودتان است را داشته باشید و در طول 4 سال تحصیلات ایشان تمام دروسی که لازم دارد را ساپورت کنید.


مطالعه نمائید: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


قبل از حضور در کلاس امادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید


اگر می خواهید در کلاسهای خصوصی عملکرد خوب و موثری داشته باشید باید کاملا بر درسی که تدریس می کنید تسلط داشته باشید. هر چه مسلط تر باشید بهتر توضیح می دهید و شاگردهای شما سریعتر و بهتر منظور شما را متوجه خواهند شد. خصوصا در یکی دو جلسه اول خیلی مهم است که بر درس مسلط باشید در غیر اینصورت حتی ممکن است کلاس کنسل شود. حتی اگر به خودتان اطمینان دارید بد نیست قبل از حضور در کلاس نگاهی به آن بیندازید.


کلاس خصوصی را دو طرفه برگزار کنید


تا جایی که امکان دارد سعی کنید کلاسهای شما دو طرفه باشد و متکلم وحده نباشید. بهترین نوع برگزاری کلاسهای خصوصی و گروهی این است که شاگردهای شما هم در برگزاری کلاس سهیم باشند و کلاس کاملا دو طرفه باشد. از شاگردهای خودتان سوال بپرسید و از آنها بخواهید به زبان خودشان مطلب را توضیح دهند. هر چه شاگردهای شما سهم بیشتری در برگزاری کلاس داشته باشند هم کلاس متنوع تر خواهد شد و هم بازدهی آن افرایش می یابد. حتی می توانید بخش از درس را به شاگرد خودتان بدهید تا جلسه بعد ان را ارائه کند. به این ترتیب هم درس را مرور خواهد کرد و هم در کلاس خصوصی و برگزاری کلاس مشارکت می کند.


حفظ کیفیت کلاسها در طول ترم


علاوه بر جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی، برای موفقیت در کار تدریس در طول ترم هم کیفیت جلسات تدریس را حفظ کنید و خودتان هم مرتبا درس را مرور نمائید تا بتوانید با موفقیت در کلاس حاضر باشید. درست است که جلسه اول بسیار مهم است ولی به هر حال دغدغه اصلی شما در نهایت باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد که با ارائه تدریس با کیفیت و مفید در کلاسها حاصل می شود.


پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: عوامل موثر در تدریس خوب و موفق و روشهای نوین و پویای تدریس


مداومت و پشتکار داشته باشید


مانند هر کار دیگری، برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی هم مداومت و پشتکار لازم است. اگر در شروع کار هستید خوب به هر حال ممکن است در اوایل تعداد شاگردهای زیادی نداشته باشید و در نتیجه درآمد شما از تدریس خصوصی هم خیلی زیاد نباشد. باید مداومت داشته باشید و با پشتکار روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید. همین شاگردهایی را که دارید خوب به نتیجه برسانید تا ترمهای بعد دوباره به شما برای سایر دروس خودشان مراجعه کنند و در کنار آن شاگردهای جدید هم جذب کنید و در نهایت تعداد شاگردهای شما و در نتیجه درآمد شما از تدریس خصوصی بیشتر و بیشتر خواهد شد.


تبلیغات و بازاریابی برای تدریس خصوصی


مثل هر کار دیگری برای فعالیت در زمینه اموزش و تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از این کار تبلیغات و بازاریابی لازم است. ممکن است بعضی از افراد روی کار آموزش و معلمی خیلی تعصب داشته باشند و بگویند که کار تدریس کار مقدسی است و درباره آن نباید اینطور حرف زد و این کار را نباید با هر کار دیگری مقایسه کرد. ولی به هر حال موفق ترین معلمان و اساتید که درآمد های بسیار خوبی دارند اینطور نیست که فقط خوب تدریس کنند. این اساتید هم خوب تدریس می کنند و هم خوب بازاریابی و تبلیغات را انجام می دهند. فرض کنید شما بهترین مدرس تدریس خصوصی ریاضی و یا مسلط ترین استاد خصوصی فیزیک باشید. تا وقتی که توانایی های خودتان را تبلیغ نکنید و در اینترنت، روزنامه، مجلات و یا هر جای دیگری در رابطه با توانایی ها و ویژگیهای متمایز خودتان حرف نزنید و ننویسید کسی شما را نخواهد شناخت و هیچ تماسی هم با شما گرفته نخواهد شد. اتفاق در کار تدریس نقطه ضعف اکثر معلمان و اساتید همین است. بسیاری از معلمان و دبیران و اساتید دانشگاه بر کار خودشان کاملا مسلط هستند و بسیار خوب تدریس می کنند ولی متاسفانه در بحث معرفی خودشان و توانایی های خودشان ضعیف عمل می کنند و در نتیجه نه می توانند شاگردهای زیادی جذب نمایند و نه می توانند به درآمد های خوبی برسند.



کلاسهای تدریس را از حالت خشکی و بی روح بودن خارج کنید


یکی از بدترین آفت هایی که برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی وجود دارد این است که کلاس خشک و بی روح باشد. باید تلاش کنید در عین حال که کلاس مفیدی دارید و مطالب خوبی در آن ارائه می گردد و به لحاظ علمی کلاس در سطح بالایی قرار دارد، کلاسهای شما جذاب و متنوع هم باشد. برای این هدف می توانید شاگردهایتان را در بحث ها مشارکت دهید. همین که کلاس دو طرفه باشد و شما متکلم وحده نباشید بخش زیادی از مشکل حل شده است. همین که در بخشی از کلاس یکی از شاگردهایتان درس را توضیح بدهد باعث می شود تنوع ایجاد گردد. می توانید کلاس را به بخشهای مختلفی تقسیم بندی کنید. در بخشی از کلاس تدریس خودتان درس را ارائه دهید. در بخش دیگری از کلاس تمرین و مسئله حل کنید. بخشی از کلاس را به ارائه درس توسط خود شاگردهایتان اختصاص دهید. می توانید از پاروپوینت و فیلم برای ارائه درس استفاده کنید.


مطالعه چگونه تدریس خلاق داشته باشیم هم مفید است.


موفقیت در تدریس خصوصی و نتیجه گرفتن شاگردها


در نهایت پارامتر کلیدی همین است: شاگردهای شما چقدر نتیجه می گیرند. اگر فن بیان خوبی دارید، اگر مدرک تحصیلی بالایی دارید و از یک دانشگاه خوب و سطح بالا فارغ التحصیل شده اید، اگر بر دروسی که تدریس می کنید کاملا مسلط هستید و .... همه ی اینها برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی لازم و خوب است. اما پارامتر تعیین کننده این است: شاگردهای شما چقدر نتیجه می گیرند. همه ی عوامل و پارامترهای دیگر باید در خدمت این پارامتر باشد. در نهایت شما باید تلاش کنید با هدایت شاگردانتان در مسیر صحیح و ارائه تدریس با کیفیت بالا و خوب، با جدیت در کلاس درس و ارائه تمرینات کافی و ... شاگردهایتان موفق شوند. به این ترتیب موفقیت شما هم در تدریس خصوصی تضمین خواهد شد. در همان جلسات تدریس خصوصی هم بعضا اجازه دهید شاگردهایتان خودشان تمارین و مسائل را حل کنند. به این ترتیب روند یادگیری آنها را هم چک می کنید.


چگونه کلاس تدریس جذابی داشته باشیم


برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی تنها تسلط بر مطالب کافی نیست. باید بتوانید مطالب را به گونه ای ارائه کنید که برای دانش آموزان و دانشجویان جذاب هم باشد. اگر شما 100 درصد بر مطالب مسلط باشید ولی خروجی کار شما جذاب و موثر نباشد فایده ای ندارد. در کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه باید مطالب را به شکل متنوعی ارائه نمائید تا کلاس حالت خسته کننده به خودش نگیرد. تلاش کنید مشارکت دانش آموزان و دانشجویان در کلاس زیاد باشد. از آنها سوال بپرسید و متکلم وحده نباشید. دانش آموزان و دانشجویان را در مباحث شرکت دهید. از آنها بخواهید به زبان خودشان مطالب را توضیح دهند. می توانید، به عنوان مثال، کلاس درس را گروه بندی کنید و یک گروه سوالاتی را مطرح کند تا گروه دیگر به آن پاسخ دهد. برای دانش آموزان و دانشجویان خودتان ارائه در نظر بگیرید. هر از چند گاهی امتحان کوچک یا کوئیزی بگیرید و یا از خود شاگردها بخواهید بیایند و تمرین حل کنند. خلاصه اینکه در کلاس درس طوری نباشد که از اول تا آخر وقت فقط تدریس کنید و فقط خودتان حرف بزنید


جلسه اول عالی عمل کنید


اگر در زمینه چگونگی فعالیت در زمینه تدریس خصوصی سوال دارید، بعد از جذب شاگرد باید در کلاسهای تدریس خصوصی موفق عمل کنید. باید سعی کنید کلاسهای شما بیشترین فایده را برای شاگردانتان داشته باشید. در کلاسهای تدریس خصوصی عالی عمل کنید و با تسلط بر دروسی که تدریس می کنید، در کمترین زمان بیشترین مطالب را ارائه نمائید. برای هر کدام از شاگردهایتان برنامه خاص خودش را داشته باشید. در جلسه اول تدریس خصوصی عملکرد عالی ای داشته باشید. حتی به نسبت حالت های معمول خودتان هم بهتر عمل کنید. چون دیدی که شاگرد شما در جلسه اول به نسبت تدریس شما پیدا می کند برای جلسات بعد هم باقی می ماند. اگر دید خوبی پیدا کند علاوه بر اینکه کلاسها ادامه پیدا می کند، شما را به دوستان، آشنایان و همکلاسی هایش هم معرفی خواهد کرد. اگر در جلسه اول خوب تدریس نکنید و نحوه تدریس شما نشان ندهد که بر مبحث مسلط هستید، ممکن است همین شاگرد را هم از دست بدهید و جلسات تدریس خصوصی ادامه پیدا نکند.


این مقاله خوب را هم مطالعه کنید: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی


در کلاس های خصوصی تمایز ایجاد کنید


نکته دیگری که باید به آن فکر کنید و برای موفقیت در تدریس در نظر داشته باشید ایجاد تمایز است. برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی سعی کنید متمایز و عالی باشید. به گونه ای تدریس کنید که جایگزین کردن شما سخت باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی کمی بیشتر بمانید ( به نسبت وقتی که از قبل تعیین کرده اید). به فکر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و برای نتیجه گرفتن آنها برنامه ریزی کنید. متعهدانه تدریس کنید و کیفیت جلسات تدریس خصوصی خودتان را به صورت مداوم افزایش دهید. در ایام امتحانات و حتی بعد از برگزاری امتحانات هم پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و برای تان مهم باشد که شاگردهایتان نتیجه بگیرند. به آنها مشاوره بدهید و از تمامی اهرمهای فشار (والدین، تهدید به ادامه ندادن کلاسها و ....) برای وادار کردن آنها به درس خواندن استفاده کنید. برای موفقیت د رتدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از کار تدریس خصوصی کاری کنید که شاگردهایتان موفق شوند.


3 نکته مهم دیگر برای تبدیل شدن به یک معلم خصوصی با درآمد عالی


1- جلسات تدریس را خیلی طولانی برگزار ننمائید. جلسات تدریس و تدریس خصوصی را بیشتر از 90 دقیقه ادامه ندهید. اگر در ایام امتحانات مجبور شدید این کار را انجام دهید، هر یک ساعت یک بار به شاگردتان استراحت بدهید.
2- در جلسات تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید. در حین تدریس به صورت مداوم از شاگرد یا شاگردهایتان سوال بپرسید. با پرسیدن سوال متوجه خواهید شد که شاگردهای شما چه مقدار از مطلب را متوجه شده اند. در کلاسهای تدریس گروهی وقتی از یکی از شاگردها سوال می پرسید بقیه هم حواسشان را جمع می کنند و این برای یادگیری آنها بهتر است.
3- میزان یادگیری شاگردهایتان را ارزیابی کنید. به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینها را از آنها بخواهید. اگر کلاس تدریس خصوصی دارید هر از چند گاهی در جلسه تدریس تمرینی را به خود شاگردتان بدهید تا حل کند. ببینید که کلا چقدر یاد گرفته است. آیا مطالبی را که ارائه کرده اید می تواند حین حل تمرین و مسئله استفاده کند؟


مطالعه نمائید: چگونه مدرس خصوصی خوبی باشیم و خوب تدریس کنیم؟


شما برای نتیجه گرفتن شاگرد هزینه دریافت می کنید


مهمترین نکته برای موفقیت در تدریس توجه به این نکته است که شما برای برگزاری تعداد محدودی جلسات تدریس یا تدریس خصوصی از شاگردانتان پول نمی گیرید. بلکه شما برای رساندن آنها به نتیجه مطلوب مورد نظرشان است که مبلغ را دریافت می نمائید. بنابراین با این دید در کلاسهای تدریس خصوصی و یا کلاسهای تدریس نیمه خصوصی و گروهی حاضر شوید. تلاش کنید تا شاگردهای شما نتیجه بگیرند و به این ترتیب درآمد خودتان از کار تدریس را هم روز به روز افزایش دهید. اگر خوب تدریس کنید، شاگردهای شما ترمهای بعد هم با شما تماس خواهند گرفت و حتی شما را به دوستان، آشنایان و فامیلهایشان معرفی خواهند کرد.


برگزاری کلاسهای خصوصی در زمان و مکان مناسب


کلاسهای خصوصی معمولا در منزل خود دانشجو و دانش آموز برگزار می گردد. اگر کلاسها را در آموزشگاه هم برگزار می کنید بهتر است از منزل شاگردتان خیلی دور نباشد که وقت زیادی از او نگیرد. در رابطه با زمان برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی هم سعی کنید کلاس را در زمانی برگزار نمائید که شاگرد شما خیلی خسته نباشد و گیرایی خوبی برای یادگیری مطالب داشته باشد. به عنوان مثال روزهایی که شاگرد شما کلاسهای زیادی در مدرسه یا دانشگاه داشته است، برای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی مناسب نیست.


دادن تکلیف به شاگرد و پیگیری انجام آن


همانطور که در مقالات قبل گفته شد، حتما برای زمانهای بین جلسات تدریس خصوصی به شاگردانتان تمرین و مسئله و تکلیف بدهید و در جلسات بعدی تدریس از آنها حل تمارین را بخواهید. به این ترتیب درس را بهتر یاد خواهند گرفت و مجبور خواهند شد درس را مرور نمایند. اینکه فقط شما درس بدهید و شاگردانتان خودشان کاری انجام ندهند حالت مناسبی برای یادگیری و موفقیت در تحصیل نیست. شما باید در طول ترم شاگردانتان را هدایت کنید و به هر ترتیبی که شده آنها را به سمت نتیجه گرفتن هل دهید. دادن تمرین و مسئله به آنها در این زمینه بسیار مهم است.


این فیلم را هم ببینید: فیلم آموزشی - راهکارهایی برای خوب پول درآوردن و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی


فن بیان خودتان را تقویت کنید


کسانی که در کار تدریس موفق هستند خوب درس می دهند. فن بیان قوی ای دارند و مطالب را از دید شاگردشان می بینند. شما هم اگر می خواهید در تدریس موفق باشید باید حین تدریس از شاگرد خودتان سوال بپرسید و تشخیص دهید که نقطه ضعف آنها کجاست؟ هر کدام از شاگردهای شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند و این جز با سوال پرسیدن مشخص نخواهد شد. شما باید خوب تشخیص دهید که شاگرد شما چه اشکال اساسی ای دارد و چه روندی را باید پیش گرفت تا در تحصیل موفق شود. باید جلسات تدریس خصوصی را به گونه ای پی ببرید که موفقیت شاگرانتان حتمی باشد. به شاگردهای خودتان مشاوره بدهید و در طول ترم و تا شب امتحان پشتیبان آنها باشید.


مطالعه کنید و پیشرفت را متوقف ننمائید


به مرور و در طول زمان سعی کنید به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید. طوری نباشد که خودتان هیچ مطالعه ای نداشته باشید. مثلا اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، به صورت مداوم در جستجوی راهکارهای خلاقانه حل تست های کنکور باشید و آنها را به شاگردانتان هم یاد بدهید. نباید جوری باشد که اطلاعات و روش تدریس شما با دو سال قبل هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ پیشزفتی نکرده باشید. خود شما هم به صورت مداوم نیاز به یادگیری مطالب جدید و پیشرفت دارید.


مطالب را از بالا ببینید


مطالبی را که ارائه می کنید به صورت مفهومی بیان کنید. البته این امر مستلزم آن است که خودتان قبلا مباحث و روابط و فرمولها را خوب فهمیده باشید. مطالبی را که ارائه می کنید به صورت کاربردی بیان کنید. از مطالبی که ارائه می کنید تمرین و مسئله حل کنید تا دانشجو یا دانش آموز با نحوه استفاده از فرمولها و روابط آشنا گردد. در جلسات تدریس بارها و بارها سوال بپرسید تا متوجه شوید که آیا شاگردتان مطالب را متوجه شده است یا نه. جلسات را به شکلی پیش ببرید که خودتان متکلم وحده نبوده و شاگردتان هم در توضیح و ارائه مطالب مشارکت داشته باشد. مطالعه مقاله بازنمایی ویژگی‌های استادان موفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران و ويژگي هاي استاد موفق از ديد دانشجويان هم مفید است.


مشاهده کنید: نحوه داشتن بهترین تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 990 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image