ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه

قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه

قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه

در این بخش در رابطه با قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه توضیحاتی ارائه می گردد. البته مواردی که در ادامه ذکر می گردد در بسیاری از موارد بهتر است گفته شود که به صورت عرف درآمده است تا اینکه قانون باشد. به هر حال در ادامه توضیحاتی ارائه می گردد.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: شرایط تدریس خصوصی در منزل


قوانین تدریس خصوصی


برای اینکه تدریس خصوصی زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک و ... مانند هر کار دیگری به درستی انجام شود و در نهایت هم شاگرد و هم استاد راضی باشد باید قوانین مشخصی را قبل از شروع کلاس ها و حین برگزاری کلاس ها در نظر گرفت. در ادامه تعدادی از این قوانین توضیح داده شده است.


1- مشخص کردن قیمت کلاس ها و سایر موارد قبل از شروع جلسات


یکی از مواردی که بسیار مهم است و بعضا هم ممکن است باعث ایجاد اختلاف گردد این است که مثلا قیمت کلاس های تدریس خصوصی و یا موارد دیگری از قبل مشخص نشده است و به همین دلیل حین برگزاری جلسات معلم و شاگرد و یا والدین ایشان اختلافاتی پیدا می کنند. بهتر است همه ی موارد قبل از برگزار جلسات مشخص گردد.


از جمله این موارد می توان به زمان برگزاری هر جلسه و مدت زمانی که کلاس قرار است طول بکشد، محل برگزاری کلاس ها، هزینه کلاس های تدریس خصوصی و نحوه پرداخت آن، تضمینی یا غیر تضمینی بودن کلاس ها و ... اشاره کرد. حتی اگر بین معلم خصوصی و شاگرد توافق کتبی وجود داشته باشد و این موارد ذکر گردد باز هم بسیار بهتر می باشد.


پیشنهاد می شود مقاله نکات تدریس خصوصی (ویژه مدرسین و اساتید تدریس خصوصی) را هم بخوانید.



2- تسویه حساب به موقع هزینه کلاس های خصوصی با توجه به توافق انجام شده


یکی از مواردی که بسیار خوب است حتی مانند یک قانون به آن نگاه شود این است که هزینه کلاس های تدریس خصوصی به موقع تسویه گردد. وقتی تعداد جلسات زیادی برگزار می شود ولی هنوز تسویه حساب انجام نشده است ممکن است حتی حین حساب و کتاب در رابطه با اینکه چند جلسه کلاس برگزار شده است اختلاف بوجود آید. بهترین راهکار این است که هر جلسه یک بار یا دو جلسه یک بار هزینه کلاس ها تسویه گردد. به این ترتیب هم بعدا اختلافی پیش نمی آید و هم با این روند مدرس و استاد تدریس خصوصی به کار خودش بیشتر دلگرم است و در نتیجه کیفیت کلاس ها هم بالاتر خواهد بود. البته برای این مورد قانون یکسانی وجود ندارد و به توافق طرفین بستگی دارد. با این وجود تسویه حساب یک جلسه و یا دو جلسه یک بار می تواند روش خوبی باشد.


مطالعه این مقاله هم پیشنهاد می شود: قیمت تدریس خصوصی در منزل چگونه مشخص می شود؟


قانون تدریس خصوصی


3- روشن کردن منظور از کلمه تضمینی در صورتیکه کلاس ها تضمینی است


همانطور که گفته شد در کلاس های تدریس خصوصی بسیاری از مواردی که اساتید رعایت می کنند به جای اینکه یک قانون نوشته شده باشد بیشتر حالت عرف دارد. نکته دیگر اینکه بسیاری از موارد هم حالت توافقی دارد و در نتیجه ممکن است یک استاد با شاگرد خودش به گونه ای قرارداد ببندد که کسی آن را انجام نداده باشد.


بسیاری از اساتید در تبلیغ خودشان در همین سایت ایران مدرس ذکر کرده اند که کلاس ها را تضمینی برگزار می کنند. در این موارد باید پرسیده شود منظور از تضمینی چیست؟ آیا استاد فقط خوب درس دادن خودش و کیفیت کلاس ها را تضمین می کند و یا اینکه نتیجه گرفتن شاگرد را هم تضمین می نماید. مشخص کردن چنین مواردی می تواند از بروز اختلاف در آینده جلوگیری کند. بسیاری از اساتید فقط تضمین می کنند که شاگرد از کلاس و نحوه تدریس راضی باشد و برخی دیگر حتی نتیجه گرفتن را هم تضمین می نمایند و مقداری از هزینه را هم به بعد از قبول شدن و نتیجه گرفتن موکول می کنند.


مطالعه این مقاله هم مفید است: نحوه تدریس معلم در کلاس (گروهی و خصوصی)


4- حضور مدرس در منزل شاگرد با لباس مناسب و رعایت موارد اخلاقی


موردی دیگری که معمولا اساتید تدریس خصوصی اکثرا رعایت می کنند و در این زمینه جایی برای توصیه باقی نمی ماند این است که به هر حال چون کلاس های تدریس خصوصی شرایط خاص خودش را دارد و در منزل شاگرد برگزار می شود، بنابراین باید هم در پوشش و هم در رعایت موارد اخلاقی و ادب و نزاکت بیشترین تلاش را به خرج داد. البته بعضا کلاس های خصوصی را می توان در آموزشگاهها هم برگزار نمود ولی در شهرهای بزرگ مانند تهران و به خاطر مشکلات ترافیک و رفت و آمد و .... معمولا از تدریس خصوصی در منزل استقبال بیشتری می گردد. در نتیجه بهتر است حتی به عنوان یک قاعده و قانون کلی اساتید خوب لباس پوشیدن و رعایت موارد اخلاقی را در نظر داشته باشند تا در کار خودشان موفق بوده و شاگردهای خودشان را حفظ کنند.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید: قوانین سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


قوانین تدریس خصوصی


5- تعهد مدرس و استاد به نتیجه گرفتن شاگرد و تلاش برای انجام این کار


مورد دیگری که وجود دارد و با وجود اینکه نمی توان گفت یک قانون است ولی خوب است رعایت شود این نکته می باشد که مدرس و استاد تدریس خصوصی حتی اگر کلاس هایی که برگزار می کند تضمینی نیست ولی باز هم پیش خودش نسبت به نتیجه گرفتن شاگردهایش احساس مسئولیت کند و به کار تدریس تعهد داشته باشد.


وقتی یک استاد چنین قانونی را برای خودش دارد و سعی می کند تا جایی که شرایط در کنترل او است و خود شاگرد هم همکاری می کند تمامی شاگردهایش را به نتیجه برساند، در نهایت این احساس مسئولیت و تعهد ایشان را تمام شاگردها و والدین ایشان درک می کنند و در نتیجه به هیچ عنوان حاضر نخواهند شد با استاد دیگری کلاس داشته باشند. بنابراین خوب است که علاوه بر قوانین ذکر شده در بالا و مواردی که به عنوان عرف پذیرفته شده است هر استاد و مدرس تدریس خصوصی با مسئولیت صد در صد و متعهدانه کار تدریس خصوصی را انجام دهد و حامی و پشتیبان شاگردهای خودش باشد.


پیشنهاد می شود مقاله روش تدریس خصوصی - نحوه فعالیت در زمینه تدریس خصوصی را هم بخوانید.


سخن آخر


برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی آگهی خودتان را در همین سایت ایران مدرس ثبت نمائید. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام تبلیغ خودتان را درج کنید. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال 1403 بیش از 30000 مدرس ثبت نامی دارد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 19181 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image