ارتباط مستقیم با 30690 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نمونه قرار داد و تفاهم نامه تدریس خصوصی

نمونه قرار داد و تفاهم نامه تدریس خصوصی

نمونه قرار داد و تفاهم نامه تدریس خصوصی

در این بخش نمونه قرار داد و تفاهم نامه تدریس خصوصی برای تسهیل کار اساتید و مدرسین تدریس خصوصی ارائه شده است. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید بهتر است به صورت کتبی با شاگرد خودتان یک قرارداد و یا تفاهم نامه داشته باشید.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: قوانین تدریس خصوصی و آموزش خصوصی در منزل و آموزشگاه

هر قرار داد و تفاهم نامه ای باید یک سری موارد را در نظر گرفته باشد تا از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری نماید. به صورت کلی اینکه قراردادی وجود داشته باشد به نسبت حالتی که هیچ قرار دادی نوشته نشده است بسیار بهتر است. البته اساتید کمتر این کار را انجام می دهند ولی بهتر است چنین نوشته و تفاهم نامه ای وجود داشته باشد. در ادامه یک نمونه قرار داد تدریس خصوصی (به عنوان مثال) ارائه می شود:

نمونه قرار داد و تفاهم نامه تدریس خصوصی: بسمه تعالی - اینجانب علی محمدی به عنوان مدرس و استاد تدریس خصوصی زبان انگلیسی، درس زبان انگلیسی پایه هشتم را طی 10 جلسه به آقای محمد یزدانی به عنوان شاگرد از قرار هر جلسه 80 هزار تومان تدریس می نمایم. اینجانب به عنوان مدرس متعهد می شوم تمام تلاش خودم را برای گرفتن بهترین نتیجه توسط شاگرد به کار ببندم و در انجام این کار هیچ کوتاهی ای نکنم. هزینه جلسات تدریس پس از پایان هر جلسه به صورت نقد پرداخت می شود. شاگرد متعهد می شود به توصیه های ارائه شده توسط استاد عمل نماید و تمرینات را انجام دهد. - در تصویر زیر هم این قرار داد را می توانید ببینید. مواردی که مهم است در تصویر زیر ارائه شده است. اسم استاد و شاگرد (یا والدین ایشان) باید ذکر گردد و همچنین نرخ هر جلسه تدریس خصوصی و نحوه پرداخت مبلغ هم باید مشخص باشد. توصیه می شود تسویه حساب جلسه به جلسه انجام شود. حتی تسویه حساب را دو جلسه یک بار هم در نظر نگیرید. چون ممکن است یک جلسه برگزار شود و جلسه بعدی به هر دلیل کنسل شده و در این حالت هزینه همان جلسه برگزار شده هم پرداخت نخواهد شد. قرار داد و تفاهم نامه ارائه شده در تصویر زیر برای حالت معمولی انجام تدریس خصوصی است. اگر تدریس بخواهد به صورت تضمینی باشد، متن قرار داد ممکن است متفاوت شود.




حتما بخوانید: 30 راهکار برای موفقیت در تدریس خصوصی

اگر کلاس های خصوصی به صورت تضمینی برگزار می شود، در متن قرار داد باید دقیقا ذکر شود منظور از تضمینی چیست و در این حالت هم نحوه پرداخت هزینه به چه ترتیبی خواهد بود. حتما هزینه هر جلسه، نتیجه ای که قرار است گرفته شود (به صورت دقیق) و نحوه پرداخت مبلغ در قرار داد باید معلوم گردد. فرض کنید که می خواهید ریاضی کنکور را به یک شاگرد درس بدهید و هزینه هر جلسه تدریس ریاضی 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است که قرار است نصف آن بعد از نتیجه گرفتن شاگرد پرداخت شود. باید مشخص کنید که منظور از نتیجه گرفتن دقیقا چه چیزی است. آیا درصد بالای 60 مد نظر است و یا بالای 50؟ هزینه باقیمانده به صورت نقد باید پرداخت شود و یا در چند قسط؟ این موارد باید در تفاهم نامه تدریس خصوصی ذکر گردد. پیشنهاد می شود اگر قرار است تعداد جلسات بالایی برگزار گردد حتما برای قرار داد حداقل یک شاهد هم داشته باشید. برای جزئیات بیشتر بد نیست با یک وکیل هم مشورت کنید تا موارد لازم دیگر را در قرارداد تدریس خصوصی بگنجانید. اگر در حال همکاری با آموزشگاههای تدریس خصوصی در تهران و یا هر جای دیگر ایران هستید هم بهتر است قرارداد کتبی ای وجود داشته باشد. به این ترتیب خیال شما از بابت دریافت حق التدریس راحت خواهد بود.

مطالعه
شرایط گرفتن مجوز تدریس خصوصی هم پیشنهاد می شود.

در بحث قرار داد و تفاهم نامه تدریس خصوصی نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که تمام موارد از جمله هزینه هر جلسه، نحوه پرداخت، نتیجه ای که قرار است گرفته شود (اگر کلاس تضمینی است) و .... در متن قرار داد ذکر شده و تمام این موارد دقیق و با وضوح و شفافیت بالا بیان شده باشد. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و درآمد خوبی را کسب نمائید تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس ثبت نمائید. مطالعه نمائید:
قوانین سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 18305 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image