ارتباط مستقیم با 30687 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی مزایا و چالش های کار و شغل تدریس خصوصی

مزایا و چالش های کار و شغل تدریس خصوصی

مزایا و چالش های کار و شغل تدریس خصوصی

در این مقاله در رابطه با مزایا و چالش های کار و شغل تدریس خصوصی توضیح داده می شود. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید مطالعه این مقاله برای شما مفید است.

پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: درآمد کار و شغل تدریس چقدر است؟

کار و شغل تدریس خصوصی مانند هر شغل دیگری مزایا و معایب و چالش هایی دارد. در این مقاله در رابطه با شغل تدریس خصوصی و مزایایی که می تواند داشته باشد و چاش هایی که اساتید با آن ها روبرو هستند توضیح داده می شود. اولین مزیت تدریس خصوصی این است که انعطاف زمانی دارد. اگر شما بخواهید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید می توانید با یک جلسه در روز شروع کنید و همان یک جلسه را هم در زمان هایی که وقت آزاد دارید برگزار نمائید. کار تدریس خصوصی می تواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت انجام شود. می توانید در زمان هایی که سرتان خلوت تر است تعداد کلاس های خودتان را افزایش دهید و در زمان هایی که مشغله دارید حتی کلاسی نداشته باشید. در هر شرکتی که بخواهید حتی به صورت نیمه وقت کار کنید حتما بازه زمانی ای را برای شما مشخص کرده و محدودیت هایی خواهید داشت. در کار تدریس خصوصی این طور نیست. نکته دیگر اینکه کار تدریس خصوصی به سابقه کاری نیازی ندارد. شما در دوران دانشجویی و یا بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی هم می توانید در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید. بنابراین مانند شرکت های دولتی و خصوصی نیست که از شما سابقه کاری خواسته شود. می توانید از طریق آموزشگاههای تدریس خصوصی و یا بدون واسطه از طریق سایت هایی مانند همین سایت ایران مدرس شاگرد جذب کنید. شغل تدریس خصوصی به صورت حضوری و حتی آنلاین و اینترنتی قابل انجام است.



برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می شود مقاله بازارکار شغل و کار تدریس خصوصی و درآمد مدرسین را بخوانید.

مواردی که در بالا گفته شد جزو مزایای کار تدریس خصوصی است. برای اینکه در زمینه تدریس خصوصی فعالیت خودتان را شروع نمائید می توانید با چند آموزشگاه تدریس خصوصی در ارتباط باشید. ممکن است ابتدای کار تعداد شاگردهای کمی داشته باشید و یا مبلغی که به ازای هر جلسه به شما داده می شود زیاد نباشد. اما باید مداومت داشته باشید و روی بالا بردن کیفیت کلاس های خودتان و همچنین خوب نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارید تمرکز کنید. اگر خوب تدریس کنید و شاگردهای شما راضی باشند نه تنها برای دروس دیگر خودشان دوباره با شما تماس خواهند گرفت بلکه شاگردهای دیگری را هم به شما معرفی خواهند کرد. بنابراین به سرعت در این کار پیشرفت خواهید کرد. اگر به صورت مستقل و بدون واسطه شاگرد جذب کنید شغل تدریس خصوصی مزیت های دیگری هم دارد. می توانید با افزایش کیفیت کار خودتان و خوب به نتیجه رساندن شاگردهایی که دارید به تدریج هم تعداد شاگردها و هم قیمت کلاس های خودتان را افزایش دهید. به این ترتیب درآمدی که از این کار کسب می کنید در کنترل خود شما است و رسیدن به درآمدهای بالا برای شما کاملا ممکن خواهد بود. با ثبت آگهی تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس می توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط باشید. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران است و تا سال 99 بیش از 20000 مدرس ثبت نامی دارد.

مطالعه نمائید:
چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم

در ادامه در رابطه با چالش های کار تدریس خصوصی هم توضیحاتی ارائه می گردد. کار و شغل تدریس خصوصی چالش هایی هم دارد که اکثر اساتید شاید این موارد را تجربه کرده باشند. در تهران و شهرهای بزرگ یکی از مشکلاتی که معلم های خصوصی با آن درگیر هستند مشکل ترافیک است. اگر حتی زمان برگزاری کلاس را به گونه ای هماهنگ کنید که مثلا در حالتیکه در حال رفتن به کلاس هستید ترافیک نداشته باشید در برگشت از کلاس احتمال ماندن در ترافیک برای شما وجود دارد. برای اینکه وقت استاد در مسیر زیاد تلف نشود روش های مختلفی وجود دارد. می توان از کلاس های اینترنتی و آنلاین استفاده کرد. اگر شاگرد اصرار به کلاس تدریس خصوصی در منزل به صورت حضوری دارد می توان کلاس هایی را پذیرفت که مسیر آن خیلی طولانی نباشد. چالش دیگر اساتید تدریس خصوصی نحوه جذب شاگرد و حفظ شاگرد است. در مقاله راهکارهای مختلف جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی در رابطه با جذب شاگرد و در مقاله چگونه شاگردهایمان را حفظ کنیم؟ در رابطه با نحوه حفظ شاگردهایی که جذب می کنیم توضیح داده شده است. یک معلم خصوصی خوب سعی می کند از همان جلسه اول تدریس اهداف و خواسته ها و سطح سواد شاگرد خودش را تشخیص داده و خودش را با ایشان هماهنگ کند به گونه ای که کلاس از نظر شاگرد مفید باشد و کلاس ها ادامه دار باشد. چالش دیگری که ممکن است وجود داشته باشد در رابطه با نحوه تسویه حساب است و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی جلسه به جلسه تسویه حساب انجام شود.



به صورت خلاصه در رابطه با مزایای کار تدریس خصوصی موارد زیر ذکر شد:


1- انعطاف زمانی کار تدریس و امکان برگزاری آن در هر زمانی و نبود محدودیت در تعداد جلسات روزانه

2- عدم نیاز به سابقه کاری بالا برای استاد و مدرس تدریس خصوصی

3- امکان جذب شاگرد از طریق آموزشگاهها و یا به صورت مستقیم از طریق سایت هایی مانند همین سایت www.IranModares.com یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com

4- کنترل استاد و معلم خصوصی بر روی پارامترهای تعیین کننده درآمد حاصله

علاوه بر مزایای تدریس خصوصی تعدادی از چالش های این کار هم به صورت زیر ذکر شد:

1- ترافیک در شهرهای بزرگ و تلف شدن وقت مدرس و استاد خصوصی در مسیر رسیدن به کلاس

2- سخت بودن جذب شاگرد و حفظ شاگرد در اوایل کار برای اساتید تازه کار

3- نحوه هماهنگ شدن استاد با معلم خصوصی به گونه ای که کلاس ادامه پیدا کند

4- عدم تسویه حساب جلسه به جلسه و مشکلات احتمالی در این زمینه

مطالعه مقاله 10 نباید برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی هم پیشنهاد می شود.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 2168 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image