ارتباط مستقیم با 30687 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی 15 نکته کلیدی و بسیار مهم برای موفقیت و پیشرفت عالی در کار و شغل تدریس خصوصی

15 نکته کلیدی و بسیار مهم برای موفقیت و پیشرفت عالی در کار و شغل تدریس خصوصی

15 نکته کلیدی و بسیار مهم برای موفقیت و پیشرفت عالی در کار و شغل تدریس خصوصی

در این مقاله مطالب بسیار مفیدی برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی و 15 نکته کلیدی و بسیار مهم برای موفقیت و پیشرفت عالی در کار و شغل تدریس خصوصی ارائه شده است. اگر می خواهید یک معلم خصوصی بسیار موفق و سطح بالا باشید ادامه این مقاله را بخوانید.

پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

1- سعی کنید کردار و رفتار خوبی از خود نشان دهید. با دانش آموز یا دانشجو با احترام برخورد کرده و علاوه بر اینکه یک مدرس خصوصی خوب هستید که کار تدریس خصوصی را به صورت حرفه ای انجام می دهد، برای او یک دوست نیز باشید. به این ترتیب نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت.

2- جمع بندی درس را در انتها فراموش نکنیم. این کار در جلسات تدریس خصوصی باعث می شود تا مطالب به صورت دسته بندی شده تری در ذهن دانش آموز یا دانشجو به اصطلاح جا بیافتد.




3- در کلاس جدی باشید و در عین حال سعی کنید کلاس خسته کننده ای نباشد. حین توضیح درس از شاگردتان سوال بپرسید و او را هم در مباحث و توضیحات دخیل کنید. برای جلسات تدریس بعد سوال و تمرین داده و با جدیت حل آنها را بخواهید. کمی بیشتر در کلاس درس بمانید (به نسبت آنچه از قبل تعیین کرده بودید).

مطالعه کنید:
بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب

4- برای اینکه مدرس و مدرس خصوصی خوبی باشیم و از کلاسهای تدریس ما لذت ببرند باید درس را تا حد بسیار خوبی بلد باشیم. باید بر درس مسلط بوده و از جنبه های مختلف و زوایای مختلفی بتوانیم آن را برای شاگردانمان توضیح دهیم. اگر خودمان مطلب را بسیار خوب بلد باشیم، با در نظر گرفتن سایر پارامترها، آن را به خوبی هم می توانیم توضیح دهیم.

5- پیگیری نتیجه گرفتن شاگردان: به پاسخگو بودن و مفید بودن کلاسهایتان برای دانشجو یا دانش آموز اهمیت دهید. پیگیر نتیجه گرفتن شاگردتان باشید و او را حمایت کنید. برای تسلط بر درس اگر لازم بود درس را قبل از جلسه تدریس مطالعه کنید.


6- در بیشتر موارد، وقتی که کلاسهای تدریس خصوصی بعد از جلسه اول ادامه پیدا نمی کند، دلیل آن بلد نبودن مدرس نیست، بلکه مطالبی که مدرس خصوصی در کلاس ارائه می کند متناسب با خواسته ها و نیازهای دانشجو یا دانش آموز و یا سطح تحصیلی او نبوده است. بنابراین در کلاس های تدریس خصوصی تلاش کنید که ابتدا با پرسیدن سوالهایی در ابتدای کلاس و یا حین تدریس، سطح دانشجو یا دانش آموز را تشخیص داده و در ادامه خودتان و کلاس را با او هماهنگ کنید.



حتما بخوانید: 20 راهکار برای افزایش بازدهی تبلیغات تدریس خصوصی

7- در بسیاری از موارد، به دلیل محدود بودن تعداد جلسات تدریس و نزدیک بودن به ایام امتحانات، ممکن است وقت کافی برای حل مثال و تمرین در خود جلسات تدریس وجود نداشته باشد. در چنین مواردی نیز تا جایی که ممکن است حل مثال کافی را فراموش نکنید. در این حالت می توانید تمرینها و مثالهایی را به شاگردتان بدهید تا در بین جلسات تدریس خصوصی حل کرده و در جلسات بعد رفع اشکال کنید.

8- حین توضیح درس از شاگردتان سوال بپرسید و او را هم در مباحث و توضیحات دخیل کنید. برای جلسات تدریس بعد سوال و تمرین داده و با جدیت حل آنها را بخواهید. کمی بیشتر در کلاس درس بمانید (به نسبت آنچه تعیین کرده بودید). درس را از دید دانشجو و دانش آموز دیده و طوری توضیح دهید که کامل متوجه شود.

9- کیفیت جلسات تدریس را مرحله به مرحله افزایش دهید. از شاگردانتان نظر خواهی کنید و بپرسید که چه تغییری باید بدهید تا کیفیت جلسات تدریس افزایش یابد. نتیجه گرفتن شاگردانتان برای شما مهم باشد و حتی بعد از امتحان پیگیر باشید. فن بیان و نحوه تدریس خود را مرتب ارزیابی کنید و آن را بهبود ببخشید. کتاب کمک آموزشی، جزوات کنکوری و ... به صورت رایگان به شاگردتان هدیه بدهید.

مطالعه
چگونه در کار تدریس خصوصی موفق باشیم و درآمد بالایی کسب کنیم؟ هم مفید است.

10- اگر بر مطلبی مسلط هستید، در این حالت نیز مطالعه قبل از جلسه تدریس خصوصی می توان مفید و موثر باشد. در حالتی که درس را خوب بلدید، می توانید بر روی تسلط کار کنید. در این حالت می توانید یک خلاصه جزوه آماده کنید، نمونه سوال امتحانی تهیه نمائید، یا مطالب جالبی تهیه کنید که کلاس را جذابتر کرده و به این ترتیب شاگرد شما، شما را به دیگران هم معرفی کرده و به این ترتیب کم کم تعداد شاگردهای شما افزایش می یابد.




11- موارد زیر هم برای موفقیت معلم خصوصی در جلسات تدریس خصوصی بسیار موثر است:

- حل مثال و تمرین کافی در جلسات تدریس خصوصی

- دادن مسئله و تمرین و خواستن آنها در جلسات بعدی تدریس

- برگزاری جلسات تدریس به تعداد کافی

- سعی در داشتن بیان روان و تفهیم کامل مطلب

- پیگیری نتیجه گرفتن شاگرد و مهم بودن آن برای مدرس

- ایجاد انگیزه در شاگرد و امیدوار نگه داشتن او

- پشتیبانی کامل شاگرد در جلسات تدریس خصوصی و در اوقات بعدی

12- با ایجاد تنوع در کلاس تدریس و تدریس خصوصی سعی کنید کلاس درس را از حالت خسته کننده بودن خارج کنید. بخشی از کلاس را تدریس کنید و در قسمت دیگری از کلاس تدریس تمرین حل کنید. هر از چند گاهی استراحت کوتاهی به شاگردتان بدهید. گاها خودکار را به خود او بدهید که مثال یا تمرینی حل کند. می توانید گاها جوکی تعریف کنید. خلاصه کلاسی داشته باشید که در عین حال که مفید است جذاب نیز باشد.

پیشنهاد می شود مطالعه کنید:
چگونه یک معلم خوب باشیم و در کار تدریس خصوصی موفق شویم؟

13- به صورت مفهومی تدریس کنید. به نحوی روابط و فرمولها را ارائه کنید که در سالهای بعد هم شاگردتان بتواند از آن استفاده کند. خصوصا در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی این موارد بسیار مهم است. از ارائه کردن روابط خلاصه و من درآوردی که پایه علمی ندارد پرهیز کنید. مطالب را در جلسات تدریس خصوصی مطابق جزوه کلاسی مدرسه یا دانشگاه ارائه کنید.

14- میزان درآمد شما از کار تدریس خصوصی و تدریس گروهی به میزان نتیجه گرفتن شاگردانتان بستگی دارد. سعی کنید به هر ترتیبی که شده است شاگردان شما نتیجه مطلوب را بگیرند. برای موفقیت در تدریس گروهی و تدریس خصوصی سعی کنید کلاسهای مفید ، موثر و جذابی داشته باشید. در کلاسهای خودتان هم تمرین حل کنید و هم درس بدهید و با ایجاد تنوع از خسته کننده بودن کلاس تدریس جلوگیری کنید.

15- ارزیابی کنید. برای اینکه بتوانید به شاگردانتان راهنمایی بدهید و آنها را تشویق کنید تا خوب درس بخوانند و نتیجه بگیرند باید از وضعیت فعلی آنها آگاهی داشته باشید. به این منظور، باید ارزیابی داشته باشید. به شاگردانتان تمرین بدهید و حل تمرین را از آنها بخواهید. نحوه حل تمرین و مسئله توسط آنها را بررسی نموده و اگر جایی اشکالی وجود داشت راهنمایی کنید و مشاوره بدهید. هر از چند گاهی امتحان کوچکی بگیرید. در کلاس درس سوال بپرسید. حین تدریس از آنها بخواهید درس را توضیح دهند و میزان یادگیری آنها را بررسی نمائید.

این مقاله هم مفید است:
تجربیات یک مدرس موفق در زمینه تدریس خصوصی

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 887 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image