ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی صفر تا صد نحوه شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا

صفر تا صد نحوه شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا

صفر تا صد نحوه شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا

در این مقاله 0 تا 100 نحوه شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و چگونگی خوب پول درآوردن و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی ریاضی توضیح داده شده است. برای اینکه در کار تدریس خصوصی ریاضی موفق باشید باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید که در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: درآمد بالای 30 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی


صفر تا صد شروع تدریس خصوصی ریاضی


اگر به درس ریاضی علاقه دارید و می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی ششم، هفتم، هشتم یا هر مقطع دیگری فعالیت داشته باشید و به درآمد بالا برسید، در این مقاله تمام نکات لازم برای رسیدن به این هدف توضیح داده شده است. برای شروع کار به عنوان معلم خصوصی ریاضی و موفقیت در این زمینه مواردی که در ادامه ذکر می شود را مد نظر داشته باشید.


1- با علاقه به تدریس خصوصی ریاضی بپردازید


نکته بسیار واضحی که وجود دارد این است که شما نمی توانید در کاری که به آن علاقه ندارید موفق شوید. خودتان هم بارها و بارها دیده اید که استادی که درس خاصی را تدریس می کند یا مثلا شخصی که کار دیگری را انجام می دهد انگار برای آن کار ساخته شده است و بسیار خوب آن کار را انجام می دهد. دلیل این امر آن است که آن شخص به آن کار علاقه دارد و از انجام آن لذت می برد. اگر شما به تدریس ریاضی علاقه داشته باشید خود به خود عملکرد خوبی خواهید داشت و شاگردهای شما هم از کلاس های شما لذت خواهند برد. البته خوب است که موارد دیگری را هم در نظر بگیرید و رعایت کنید ولی حتما بحث علاقه را در نظر داشته باشید. اگر به فیزیک علاقه دارید تدریس خصوصی فیزیک انجام دهید. اگر به ریاضی علاقه دارید می توانید یک معلم خصوصی ریاضی خوب و موفق باشید.


2- بر درس ریاضی به صورت کامل و 100 درصد مسلط باشید


برای موفقیت در کار تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری اینکه به صورت کامل بر درس مسلط باشید بسیار مهم است. وقتی بر درس مسلط هستید در کلاس به حل سوال فکر نمی کنید بلکه تمرکز کامل شما روی نحوه ارائه درس است و در نتیجه بسیار بهتر هم تدریس خواهید کرد. وقتی بر درس ریاضی مسلط هستید خود به خود فن بیان بهتری هم دارید. نکته دیگر اینکه وقتی خودتان مطالب را خیلی خوب بلد هستید حتی از روی حرف زدن و اظهار نظر شاگرد خودتان می توانید تشخیص دهید که مشکل ایشان چیست و در کدام مبحث اشکال دارند و به بهترین شکل می توانید رفع اشکال را انجام دهید. ریاضی ششم یا هفتم و یا ریاضی کنکور و دانشگاهی، هر مقطعی را که تدریس می کنید سعی کنید با تسلط کامل در کلاس درس حاضر شوید.



این مقاله هم مفید است: چگونه به عنوان یک معلم ریاضیات موفق شویم


3- برای شروع کار با آموزشگاههای تدریس خصوصی همکاری کنید


اگر در زمینه تدریس خصوصی تجربه ای ندارید بسیار خوب است که از همکاری با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی فعالیت خودتان را آغاز کنید. البته مثلا اگر از اوایل ترم با آموزشگاه تماس بگیرید ممکن است تا دو یا 3 ماه خبری از تماس نباشد و شاید هم سریع تماس بگیرند. البته آموزشگاهها اول به اساتید و مدرسین مورد اعتماد خودشان شاگرد معرفی می کنند و در ایام امتحانات وقتی تقاضا بیشتر می شود ممکن است با شما هم تماس گرفته شود. در هر صورت برای کسب تجربه خوب است که از همکاری با آموزشگاهها فعالیت خودتان را شروع کنید تا راه و چاه را یاد بگیرید و متوجه شوید که این کار چه مزایا و معایبی دارد. از همکاری با آموزشگاهها به درآمدهای خیلی بالا نخواهید رسید اما همانطور که گفته شد برای کسب تجربه خوب است.


4- روش های مختلفی را برای جذب شاگرد امتحان نمائید


برای کسب درآمد خوب و بالا از تدریس خصوصی ریاضی باید تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. در همین سایت ایران مدرس و یا در سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com تبلیغ خودتان را ثبت نمائید. در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و روش های متعدد دیگری را هم امتحان کنید. مطالعه مقاله راهکارهای مختلف جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی در این زمینه بسیار مفید است. با خوب تدریس کردن و با خوب نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارید تعداد شاگردهای شما خود به خود افزایش می یابد. چون همین شاگردهایی که دارید شاگردهای دیگری را هم معرفی خواهند کرد. پس روی کیفیت کلاس های خودتان و افزایش آن و روی خوب نتیجه گرفتن شاگردهایی که دارید متمرکز شوید. کم هزینه ترین و بهترین روش برای جذب شاگردهای بیشتر این است که خوب تدریس کنید و شاگردهایی که دارید را به موفقیت برسانید تا همین شاگردهایی که دارید افراد دیگری را معرفی نمایند.


مطالعه مقاله نحوه جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.



5- برای هر شاگرد نحوه تدریس و برنامه مختص خودش را داشته باشید


یکی از مزایای تدریس خصوصی برای شاگردهایی که در کلاس شرکت می کنند این است که سطح این کلاس ها و مطالبی که ارائه می شود قابل تنظیم است و با هر سطح سوادی می توان از این کلاس ها نتیجه گرفت. شما به عنوان یک معلم و استاد خوب ریاضی باید بتوانید برای هر شاگردی که جذب می کنید از همان جلسات اول تدریس به شناخت خوبی از ایشان برسید و مطالب را به گونه ای ارائه کنید که کلاس مفید و پربازده باشد. اگر شاگرد شما در درس ریاضی ضعیف است باید از مطالب پایه ای تر شروع کنید و تمرینات بیشتری را حل نمائید. اگر شاگرد شما در سطح متوسط است و می خواهد مثلا در درس ریاضی نمره 20 بگیرد باید مطالب سطح بالاتری را ارائه و تمرینات سخت تری را حل کنید. هدف نهایی شما باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشد و باید متناسب با هر شاگرد مطالب مفیدی را ارائه کنید.


6- برای موفق شدن شاگردهایی که دارید تمام تلاش خودتان را به کار ببندید


رمز موفقیت در کار تدریس خصوصی ریاضی همین است. اگر شما شاگردی داشته باشید که نتیجه نگیرد دلیلی دارد که ترم بعد دوباره با شما برای کلاس خصوصی ریاضی تماس بگیرد؟ شاید بگوئید که تمام شرایط در کنترل شما نیست و برای بعضی از شاگردهایی که دارید تقصیر خودشان است. اما اگر اینطور فکر کنید نتیجه خوبی نمی گیرید. ممکن است شاگردی داشته باشید که روز قبل از امتحان فقط برای رفع اشکال درس ریاضی با شما تماس گرفته باشد. برای این شاگرد درست است شما نمی توانید خیلی تغییر بزرگی ایجاد کنید و ممکن است ایشان نتیجه بگیرند یا نه. البته برای این مورد هم باز هم باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا بهترین نتیجه بدست بیاید. اما برای شاگردهایی که در طول ترم دارید مسئولیت 100 درصد را به عهده بگیرید و کار کنید که حتما نتیجه بگیرند. اگر شاگرد شما درس نمی خواند به عنوان یک معلم خصوصی خوب و متعهد وظیفه شما است که با اهرم هایی که در اختیار دارید و با همکاری والدین و ... کاری کنید که درس بخواند. باید ارزیابی داشته باشید. اگر شاگردی دارید که پیشرفت نمی کند باید روند تدریس را تغییر دهید تا نتیجه بگیرد. مسئولیت 100 درصد را بپذیرید تا موفق و پردرآمد باشید.


7- جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی برای هر شاگرد عالی تدریس کنید


در کار تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری جلسه اول کلاس بسیار مهم است و در مقاله نکات تکمیلی در رابطه با نحوه ارائه درس در جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی هم توضیح داده شده است که باید در جلسه اول بسیار عالی عمل کنید. خوب عمل کردن و عالی عمل کردن در جلسه اول کلاس خصوصی ریاضی یعنی داشتن جلسات بیشتر و کسب درآمد بالاتر از همان شاگرد. عملکرد ضعیف در جلسه اول کلاس خصوصی ریاضی مساوی است با از دست دادن شاگردی که ممکن بود چندین ترم با شما کلاس ریاضی داشته باشد و شاگردهای دیگری را هم معرفی نماید. بنابراین حواستان به جلسه اول کلاس خصوصی باشد. هوشمندانه عمل کنید. همان چند دقیقه اول با پرسیدن سوالاتی هدف شاگرد شما و سطح سواد ایشان را تشخیص دهید و متناسب با آن درس را ارائه نمائید. باید بهترین تدریس خودتان را در جسله اول کلاس خصوصی ریاضی داشته باشید.


8- هر ترم برای خودتان هدف مالی ای را در نظر بگیرید


اگر می خواهید از تدریس خصوصی ریاضی درآمد خوبی داشته باشید باید در مرحله اول خودتان باور کنید که ممکن است و هر ترم اهداف مالی مشخصی داشته باشید. مثلا اگر ترم قبل برای یک ترم 10 میلیون تومان درآمد کسب کرده اید برای این ترم هدف خودتان را مثلا 15 میلیون تومان در نظر بگیرید و فکر کنید چه راهکاری وجود دارد که به این هدف برسید. قیمت کلاس های خودتان را همزمان با افزایش کیفیت کلاس ها افزایش دهید. تعداد شاگردهای بیشتری را جذب کنید و شاگردهایی که منزل ایشان نزدیک به هم است را در یک زمان هماهنگ کنید تا در مسیر وقت شما زیاد تلف نشود. تدریس آنلاین و اینترنتی داشته باشید. دهها روش و راهکار دیگر را هم می توانید یادداشت کنید تا درآمد خودتان را از تدریس خصوصی ریاضی افزایش دهید.


پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: موفقیت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای اساتید ریاضی


9- قیمت مناسبی برای کلاس های خصوصی ریاضی در نظر بگیرید


برای اینکه بتوانید شاگردهای بیشتری داشته باشید و در عین حال خودتان هم به درآمدهای خوبی برسید باید قیمت کلاس را مناسب در نظر بگیرید. مناسب در نظر گرفتن قیمت تدریس خصوصی ریاضی لزوما به این معنی نیست که قیمت ارزانی برای کلاس های خصوصی در نظر بگیرید. اگر قیمت کلاس را هم خیلی پایین در نظر بگیرید شاگردهای شما یا والدین ایشان فکر می کنند که یا شما استاد تازه کاری هستید که می خواهید به هر قیمتی شاگرد جذب کنید و یا کلاس های شما کیفیت خوبی ندارد. بنابراین بهتر است رزومه و سوابق تحصیلی و تدریس خوبی ارائه کنید و در عین حال قیمت مناسبی هم برای کلاس های خودتان در نظر بگیرید. در بالای همین صفحه بر روی تدریس خصوصی کلیک کنید و لیست مدرسین را ببینید و مشاهده کنید که اساتید چه قیمتی برای کلاس های خودشان در نظر گرفته اند. شما هم با توجه به این اطلاعات قیمت خوبی برای کلاس های خودتان در نظر بگیرید. واضح است که به هر میزان رزومه و سوابق تدریس بهتر و کاملتری ارائه کنید در نهایت می توانید نرخ بالاتری برای کلاس های خودتان درخواست نمائید. پس متن تبلیغ را بسیار خوب و کامل بنویسید.


10- اگر توانایی خوبی دارید ریاضی کنکور تدریس کنید


یکی از زمینه هایی که درآمد خوب و بالایی دارد فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور است. درس ریاضی یکی از پرمتقاضی ترین دروس برای کلاس خصوصی است و ریاضی کنکور هم برای دانش آموزان رشته ریاضی فیزیک و تجربی و برخی از رشته های دیگر اهمیت بسیار بالایی دارد. در ضمن، اگر شما به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور فعالیت داشته باشید و در این زمینه قوی عمل کنید و معروف شوید درامد شما بسیار بالا خواهد بود. کنکور به نسبت امتحانات اهمیت و حساسیت بالاتری دارد و اگر در این زمینه خوب عمل کنید حتما پول زیادی هم خواهید ساخت.



11- کار اضافه انجام دهید و به شاگردهای خودتان هدیه بدهید


در کار تدریس خصوصی مشتری های شما شاگردهای شما هستند. برای اینکه در این کار موفق شوید باید رضایت شاگردهای خودتان را حفظ نمائید. باید سعی کنید کارهایی انجام بدهید که به یاد ایشان بماند و شما را به دیگران هم معرفی کنند. مثلا می توانید در پایان کلاس و به جز وقتی که برای کلاس در نظر گرفته اید 10 دقیقه بیشتر در کلاس بمانید و مشاوره بدهید و شاگرد خودتان را برای گرفتن نمره بالاتر در درس ریاضی راهنمایی کنید. به عنوان مثال، اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دهم فعال هستید، کتاب کمک آموزشی خوبی به شاگرد خودتان هدیه بدهید و یا نمونه سوالات امتحانی را پرینت بگیرید و به ایشان هدیه بدهید. همین کارهای کوچک به یاد شاگرد شما می ماند و تعهد شما به کار خودتان و علاقه شما به نتیجه گرفتن شاگردتان را نشان می دهد. بنابراین مشتری شما که همان شاگرد شما است وفادار می ماند و ترم های بعد هم دوباره برای هماهنگی کلاس با شما تماس خواهد گرفت و افراد دیگری را هم معرفی خواهد کرد.


12- با سایر اساتید دروس دیگر همکاری داشته باشید


فرض کنید که شما با یک معلم خوب فیزیک و یک استاد با تجربه شیمی همکاری دارید. توصیه می شود حتما با مدرسینی همکاری داشته باشید که مطمئن هستید در کار خودشان عالی هستند تا اگر ایشان را به شاگردهای خودتان معرفی کردید بعدا شاگرد شما اعلام نارضایتی نکند و اعتبار خود شما هم خدشه دار نشود. حال اگر شاگرد شما که ریاضی به ایشان درس می دهید معلم فیزیک هم بخواهد می توانید همکار خودتان را به ایشان معرفی نمائید و همکار شما هم که فیزیک درس می دهد برای شاگردهای خودش که به استاد خصوصی ریاضی نیاز دارند شما را معرفی خواهد کرد. به این ترتیب می توانید تبادل شاگرد داشته باشید و درآمدهای بالاتری کسب کنید. برای هر درسی غیر از ریاضی که خودتان تدریس می کنید حداقل یکی دو استاد خوب را بشناسید و این تبادل شاگرد را انجام دهید.


مطالعه کنید: نحوه شروع فعالیت در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی


13- به صورت مداوم کیفیت کلاس های خودتان را افزایش دهید


همواره به این فکر کنید که چگونه می توانید کیفیت کلاس های خودتان را افزایش دهید. اگر شاگردهایی داشته اید که خوب نتیجه گرفته اند فکر کنید ببینید چگونه عملکردی داشته اید که منجر به خوب نتیجه گرفتن شده است. مقالات خوبی که در زمینه تدریس موفق و بهبود روش تدریس و .... وجود دارد را مطالعه نمائید. مثلا مطالعه مقاله آشنایی با روش های تدریس و انواع الگوهای تدریس مختلف مفید است. همواره درس ریاضی را مطالعه کنید تا تسلط شما بیشتر شود. سعی کنید کلاس های متنوع و جذابی را برگزار کنید و از شاگردهای خودتان مطالعه درس و حل تمرینات را بخواهید. بسیاری از شاگردهایی که در کلاس های خصوصی ریاضی و سایر دروس شرکت می کنند حتی نحوه مطالعه درست را نمی دانند. در این زمینه ها هم شاگردهای خودتان را راهنمایی کنید.


14- فقط بر روی ریاضی تمرکز کنید و برای تدریس آن نفر اول شوید


بسیار خوب است که اگر به درس ریاضی علاقه دارید و بر آن مسلط هستید بر روی همین درس متمرکز شوید و سراغ درس های دیگر نروید. از بابت تعداد شاگردهایی که جذب می کنید نگران نباشید. درس ریاضی بسیار پرمتقاضی است و دانش آموزان و دانشجویان در کل دوره تحصیل با آن سر و کار دارند. فقط این باقی می ماند که شما خودتان چقدر کار خودتان را خوب انجام می دهید. اگر روی این درس متمرکز شوید شناخته خواهید شد و می توانید شاگردهای زیادی را جذب کنید. اگر متمرکز شوید می توانید موثرتر عمل کنید و شاگردهای شما هم بهتر نتیجه خواهند گرفت. بنابراین باید سعی کنید با تمرکز بالا در این درس نفر اول باشید.


15- از جزوه کلاسی شاگردهای خودتان در کلاس استفاده نمائید


بهترین منبع برای کلاس های خصوصی ریاضی جزوه ای است که خود شاگرد در کلاس های اصلی خودش یادداشت کرده است. وقتی جزوه را درس می دهید شاگرد شما خیالش راحت است که مطالب مهم مطرح شده در کلاس اصلی مورد بررسی قرار می گیرد. در ضمن جزوه به نسبت کتاب خلاصه تر است و وقت کمتری می گیرد. ممکن است استاد و معلم اصلی درس ریاضی در دانشگاه یا مدرسه بعضی از مباحث را تدریس نکرده باشد و روی مباحث دیگری از درس ریاضی تاکید بیشتری کرده باشد. در جزوه کلاسی این موارد به خوبی یادداشت شده است. برای حل تمرینات بیشتر و نمونه سوالات امتحانی می توان از کتاب درسی و کتاب های کمک آموزشی و ... استفاده کرد اما برای تدریس اصل درس جزوه کلاسی بهترین منبع است.


کلام پایانی


در این مقاله بهترین روش ها و توصیه ها برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا از آن توضیح داده شد. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده در این مقاله می توانید به یکی از بهترین مدرسین ریاضی تهران و کل ایران تبدیل شده و درآمد بالایی کسب کنید.


مطالعه مقاله راهکارهایی برای پیشرفت در کار تدریس خصوصی ریاضی هم پیشنهاد می شود.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 3065 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image