ارتباط مستقیم با 30621 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی چگونه به عنوان یک معلم ریاضیات موفق شویم

چگونه به عنوان یک معلم ریاضیات موفق شویم

چگونه به عنوان یک معلم ریاضیات موفق شویم


در این مقاله در پاسخ به سوال چگونه به عنوان یک معلم ریاضیات موفق شویم توضیحاتی ارائه شده است. اگر می خواهید یک معلم خصوصی ریاضی موفق و پر درآمد باشید موارد زیر را مد نظر قرار دهید.


معلم ریاضیات موفق


در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مقالات متعددی ارائه شده است که تعدادی از آنها را همین جا هم معرفی می کنیم و به شما کمک می کند یک معلم و مدرس ریاضی موفق و با درآمد بالا شوید. برای موفقیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.


علاقه به تدریس ریاضی


برای اینکه بتوانید یک معلم ریاضیات موفق و عالی باشید باید به درس ریاضی علاقه داشته باشید. این توصیه را جدی بگیرید و اگر از درس ریاضی خوشتان نمی آید یا در مدرسه و دانشگاه در ریاضی نمرات بالایی نگرفته اید سراغ تدریس این درس نروید. وقتی به ریاضیات علاقه دارید هم حین انجام کار و شغل خودتان از انجام آن لذت می برید و هم شاگردهای شما هم به درس علاقه مند شده و بهتر نتیجه می گیرند. در نهایت نتیجه داشتن شاگردهای موفق خواهد شد و خودتان هم موفق و پردرآمد خواهید شد. علاقه به تدریس ریاضی باعث می شود خلاقیت به خرج دهید و هر روز در کار خودتان پیشرفت نمایید. بنابراین حتما وقتی سراغ کار تدریس خصوصی ریاضی بروید که به آن علاقه دارید.


مطالعه کنید: درآمد بالای 30 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی


تسلط کامل بر درس


برای موفقیت در تدریس ریاضیات و تبدیل شدن به یک استاد برتر و برند باید بر درس مسلط باشید. یک معلم خصوصی ریاضی یازدهم یا هر مقطع دیگری وقتی در کلاس درس نتواند در کسری از زمان به سوالات شاگرد خودش پاسخ دهد کلاس را از دست می دهد. خصوصا در جلسه اول تدریس ریاضی بسیار مسلط نشان دهید و عالی تدریس کنید. جلسه اول سوالاتی از شاگرد خودتان بپرسید تا به شناخت خوبی از ایشان رسیده و در کمترین زمان متناسب با خواسته ها و اهداف ایشان تدریس کنید. اینکه مسلط باشید بسیار عالی است اما باید مطالب را هم به درستی و متناسب با سواد و دانش شاگرد خودتان تدریس نمایید. اگر در حال حاضر ریاضی را خیلی خوب بلد هستید باز هم به صورت مداوم مطالب را مرور نموده و تمرینات و سوالات سطح بالاتری را مورد بررسی قرار دهید.



جذب شاگرد


برای اینکه بتوانید یک معلم ریاضیات موفق و بی نظیر باشید باید در زمینه جذب شاگرد هم عملکرد خوبی داشته باشید. روش های مختلف را برای جذب شاگرد امتحان کنید (در این زمینه مقاله راهکارهای مختلف جذب شاگرد را بخوانید). بهترین راهکار این است که در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com و سایت تدریس ریاضی Tadris-Riazi.com تبلیغ خودتان را درج کنید. تبلیغ اینترنتی در سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس خصوصی مانند همین سایت ایران مدرس می تواند بسیار مفید باشد. البته باید این روش را جدی بگیرید و برای نوشتن متن تبلیغ وقت بگذارید. مطالعه مقاله زیر هم در این زمینه بسیار مفید است. برای جذب شاگرد می توانید با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی هم در ارتباط باشید و با مدرسین سایر دروس هم تبادل شاگرد داشته باشید.


حتما بخوانید: نمونه آگهی تدریس خصوصی ، متن تبلیغاتی برای تدریس، جذب شاگرد


تمرکز بر تدریس ریاضی


حتما خودتان دقت کرده آید که در هر کاری افراد بسیار موفق و عالی و پردرآمد هم به کار خودشان علاقه دارند، هم باورهای درستی در مورد کار خودشان دارند و هم اینکه روی کار خودشان تمرکز کرده اند. شخصی که کارهای متعددی را انجام می دهد ممکن است شخص باهوشی باشد و بتواند تمام آن کارها را در حد خوب انجام دهد اما برای هیچ کدام از آن کارها بسیار عالی، برتر و برند نخواهد شد. افراد باهوش البته بیشتر در دام انجام کارهای متعدد می افتند اما شما باید از آن اجتناب کنید. ایرادی ندارد که تدریس خصوصی ریاضی هفتم، هشتم و سایر مقاطع را انجام دهید اما فقط ریاضی تدریس کنید. برخی از اساتید هم ریاضی و هم فیزیک را تدریس می کنند و این حالت هم بد نیست اما حالت ایده‌آل این است که فقط روی تدریس ریاضی متمرکز شوید.



مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


چگونه معلم و دبیر ریاضی موفقی باشیم؟


15 ویژگی یک مدرس و معلم ریاضی خوب


روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی


یادگیری مداوم


برای موفقیت در هر کاری بسیار لازم است که اطلاعات شما جدید و به روز باشد. برای پیشرو بودن در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دهم، یازدهم، ریاضی دوازدهم، کنکور و یا هر مقطع دیگری هم لازم است به صورت مداوم در حال مطالعه باشید و جدیدترین روش های تدریس را آموزش ببینید. اگر به عنوان مثال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور فعال هستید سعی کنید همواره روش های بهتر و کوتاه‌تری برای پاسخ دادن به سوالات ریاضی کنکور در زمان کم پیدا کنید. البته باید روش های بدست آمده برای تمامی سوالات قابل استفاده باشد و بر پایه علمی باشد.


این مقاله هم بسیار مفید است: برای معلم ریاضی شدن چه رشته ای باید خواند؟


سخن آخر


در این مقاله راهکارهایی برای تبدیل شدن به یک معلم ریاضی موفق ارائه گردید. از بین موارد گفته شده علاقه به درس ریاضی و کار تدریس خصوصی بسیار مهم است چرا که سایر مهارتها را می توان کسب نمود ولی اگر علاقه و عشق به کار موجود نباشد با هیچ روشی قابل جایگزینی نمی باشد. فرق نمی کند که معلم خصوصی ریاضی ششم هستید یا ریاضی عمومی ۱ و ۲ دانشگاه را تدریس می کنید، در هر صورت موارد گفته شده در این مقاله می تواند برای تبدیل شدن به یک مدرس ریاضی موفق برای شما موثر باشد. کار معلمی را می توان به صورت پاره وقت هم انجام داد اما باز اگر اهداف بزرگی در سر دارید و می خواهید بهترین معلم ریاضی تهران یا شهر محل سکونت خودتان شوید و حتی در کل ایران معروف گردید باید تمام وقت همین کار را انجام دهید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 97 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image