ارتباط مستقیم با 30639 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی نکات تکمیلی در رابطه با نحوه ارائه درس در جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی

نکات تکمیلی در رابطه با نحوه ارائه درس در جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی

نکات تکمیلی در رابطه با نحوه ارائه درس در جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی

در همین سایت ایران مدرس مطالب زیادی در رابطه با نحوه ارائه درس در جلسه اول کلاس های تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس ارائه شده است. در این مقاله نکات تکمیلی در رابطه با نحوه موفق شدن در اولین جلسه تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس توضیح داده شده است.


پیشنهاد ویژه سایت ایران مدرس: چگونه اولین جلسه تدریس خصوصی را با موفقیت برگزار کنیم؟


نکات کلی در رابطه با نحوه ارائه درس در اولین جلسه کلاس های خصوصی ریاضی


اگر تا به حال کلاس خصوصی برگزار کرده باشید حتما اهمیت جلسه اول تدریس را به خوبی درک می کنید. اساتید و معلم های خصوصی ریاضی با سابقه متوجه هستند که در کار تدریس خصوصی جلسه اول بسیار مهم و حیاتی است. البته بیان این نکته نباید باعث شود در جلسه اول استرس داشته باشید ولی به هر حال جلسه اول کلاس های خصوصی ریاضی و سایر دروس اهمیت زیادی دارد. اگر جلسه اول بسیار عالی تدریس کنید ادامه پیدا کردن کلاس های خصوصی تضمین می شود.


1- جذب و حفظ شاگرد بسیار مهم است


حتما متوجه هستید که در کار تدریس خصوصی حفظ شاگرد به اندازه جذب شاگرد اهمیت دارد و اگر عالی تدریس کنید و شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند، یک شاگرد ممکن است چند ترم و چند سال با شما کلاس داشته باشد. از بین مدرسین موفق افرادی وجود دارند که در دوره متوسطه که یک شاگرد داشته اند، برای ایشان کلاس خصوصی کنکور هم برگزار نموده اند و حتی در دوره دانشگاه هم برای همان شاگرد کلاس برگزار نموده اند. بنابراین برای یک مدرس موفق و برای استادی که قصد دارد به صورت جدی در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشد و به درآمدهای بالا و خوب از تدریس ریاضی و یا سایر دروس برسد جلسه اول که برای ادامه پیدا کردن یا نکردن بقیه جلسات موثر است داری اهمیت بالایی می باشد.


مطالعه مقاله اولین جلسه تدریس، جلسه اول تدریس چه بگوییم هم مفید است.


مطالعه نمائید: چگونه در کلاس تدریس خصوصی ریاضی موفق و موثر عمل کنیم؟





2- جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی عملکرد عالی داشته باشید


معمولا والدین با حساسیت بالا معلم و استاد تدریس خصوصی را برای شاگرد خودشان انتخاب می کنند. به هر حال واضح است که یک مدرس خوب می تواند باعث موفقیت شاگردهایش شود. علاوه بر انتخاب مدرس با حساسیت بالا، والدین در یکی دو جلسه اول و خصوصا در اولین جلسه تدریس خصوصی ریاضی ششم، هفتم، هشتم و سایر مقاطع استاد را مورد ارزیابی قرار می دهند. اگر معلم خصوصی ریاضی در جلسه اول بسیار عالی تدریس نکند به احتمال زیاد کلاس ها کلا کنسل خواهد شد. بنابراین یک استاد و معلم خصوصی خوب اهمیت جلسه اول را به خوبی درک می کند و سعی می کند بهترین تدریس خودش را ارائه نماید. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که فقط خوب تدریس کردن در اولین جلسه تدریس ریاضی و با آب و تاب درس دادن مهم نیست بلکه باید مطالبی ارائه شود که با اهداف، خواسته ها و سطح دانسته های شاگرد هماهنگ باشد.


3- در جلسه اول سوتی ندهید


در جلسه اول یک معلم خصوصی ریاضی خوب و با تجربه سعی می کند هیچ سوتی ای ندهد و با آمادگی کامل در این جلسات حاضر می شود تا بتواند به تمام سوالات هم پاسخ دهد. اگر مثلا در جسله دهم استادی نتواند به سوالی پاسخ دهد شاید خیلی مهم نباشد اما در جلسه اول عدم توانایی معلم ریاضی در پاسخ دادن به سوالات ممکن است منجر به از دست رفتن شاگرد شود. بنابراین باید حساسیت جلسه اول را درک کرد و در این جلسه بهترین ویرایش خودمان و تدریسمان را ارائه نمائیم.


مطالعه کنید: اولین جلسه تدریس خصوصی و جلسه اول تدریس در دانشگاه


نکات بیشتر برای موفقیت در جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی


نکات تکمیلی زیر در رابطه با نحوه ارائه درس در جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی نهم، دهم، یازدهم و ... هم می تواند مفید باشد:


- در ابتدای اولین جلسه تدریس خصوصی ریاضی از شاگرد خودتان بپرسید که چه هدفی دارد و چرا کلاس خصوصی را برگزار می کند و نحوه تدریس خودتان را با اهداف ایشان هماهنگ نمائید.


- سعی کنید در جلسه اول تدریس خصوصی و حتی در جلسات بعد هم از جزوه کلاسی خود شاگردتان استفاده کنید. به این ترتیب ایشان هم خیالش راحت است که مطالب ارائه شده منطبق بر امتحان می باشد.


- بعد از 20 دقیقه یا نیم ساعت تدریس در اولین جلسه کلاس خصوصی توقف کوتاهی داشته باشید و از شاگرد خودتان بپرسید که این روند تدریس مناسب هست یا نه و آیا لازم است تغییری ایجاد شود؟


- در اولین جلسه کلاس خصوصی و در جلسات بعدی تدریس خصوصی ریاضی هم باید باهوش و تیز باشید. از شاگرد خودتان مرتب سوالاتی را بپرسید و ببینید که آیا متوجه شده است یا نه و آیا سطح مطالب ارائه شده توسط شما متناسب با سطح سواد ایشان می باشد یا نه؟


- در جلسه اول با فن بیان عالی و با انرژی بالا حرف بزنید. با آمادگی کامل در کلاس خصوصی ریاضی حاضر شوید و اگر جواب سوالی را بلد نبودید با مهارت پاسخ آن را به بعد موکول کنید. مکث نکنید، تپق نزنید و از نمی دانم استفاده نکنید. بگوئید که در مباحث بعدی پاسخ ارائه می شود.


برای شروع و یا گسترش فعالیت خودتان در زمینه تدریس خصوصی ریاضی تبلیغ خودتان را در همین سایت ایران مدرس و یا سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com درج کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تدریس خصوصی ریاضی، بهترین زمینه کاری برای کسب درآمد از تدریس خصوصی را بخوانید.



- نحوه تدریس شما برای هر کدام از شاگردهایی که دارید باید متناسب با سطح دانسته های ایشان و متناسب با میزان درک ایشان از مطالب باشد. باید با پرسیدن سوال تشخیص دهید که کلاس چقدر بازدهی داشته است و اگر خوب نبود روش تدریس را تغییر دهید تا بازدهی بیشتر شود.


- علاوه بر موارد گفته شده بسیار خوب است که در اولین جلسه تدریس خصوصی ریاضی دوازدهم یا هر مقطع دیگری با ظاهری آراسته و مرتب در منزل شاگرد خودتان حاضر شوید و به این ترتیب حس خوبی را به ایشان منتقل نمائید.


مطالعه مقاله جلسه اول تدریس در دانشگاه هم مفید است.


حتما مطالعه نمائید: روشهای نوین و الگوی موفق تدریس ریاضی


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 982 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image