ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
معلم خصوصی آیلتس بهرامی
آموزش زبان یوسفی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله ریاضی نحوه تدریس خصوصی ریاضی

نحوه تدریس خصوصی ریاضی

نحوه تدریس خصوصی ریاضی

در این مقاله در رابطه با نحوه تدریس خصوصی ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر معلم ریاضی هستید و یا می خواهید کار تدریس ریاضی را شروع نمائید و در زمینه نحوه تدریس خصوصی ریاضی سوال دارید مطالب زیر را در نظر داشته باشید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه به عنوان یک معلم ریاضیات موفق شویم


1- خودتان به عنوان معلم خصوصی ریاضی بر درس مسلط باشید: بسیار مهم است که خود شما درس را خوب بلد باشید و فقط اینطور نباشد که در حد معمول درس را مطالعه کرده باشید. وقتی معلم ریاضی بر درس مسلط است کیفیت و بازدهی کلاس ها به صورت نمایی افزایش می یابد.


2- جلسه اول تدریس خصوصی ریاضی به نسبت خودتان هم عالی تر عمل کنید: در بسیاری از موارد اساتید با تجربه ریاضی هم چون جلسه اول کلاس را جدی نمی گیرند شاگرد را از دست می دهند. شما در جلسه اول مورد ارزیابی قرار می گیرید پس عالی عمل نمائید و تدریس بی نظیری را ارائه دهید.


پیشنهاد می شود مقاله موفقیت در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای اساتید ریاضی را هم بخوانید.


3- ابتدا سطح درسی شاگرد خودتان را ارزیابی کنید و مورد بررسی قرار دهید: با پیش فرض ذهنی خودتان شروع نکنید. در همان جلسه اول سوالاتی بپرسید و بدانید که شاگرد شما در چه سطحی قرار دارد و چه نوع کلاسی را مد نظر دارد. کلاس شما باید بر مبنای سطح دانش شاگرد شما پیش برود تا برای ایشان مفید باشد.


4- فقط درس ندهید تمرین و مسئله هم حل کنید: بهتر است مثلا بعد از هر یک ربع تدریس تمرین و مسئله ای هم حل کنید. برای درس ریاضی تمرین حل کردن خیلی مهم است و مطالب از طریق حل تمرین و مسئله بسیار خوب یاد گرفته خواهد شد. مثال های متعدد بزنید و تمرین های خوبی را حل نمائید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: چرا تدریس خصوصی ریاضی بسیار پرمتقاضی است؟



5- از شاگردهای خودتان توضیح بخواهید: تلاش کنید در کلاس های خصوصی و یا حتی کلاس های گروهی ریاضی فقط شما نباشید که حرف می زنید. از شاگردهای خودتان بخواهید بخشی از درس را توضیح دهند و حرف بزنند. در بسیاری از اوقات وقتی شاگرد شما حرف می زند متوجه خواهید شد در کدام مباحث اشکال دارد.


6- حین تدریس مرتبا سوال بپرسید و کلاس را به سمت دو طرفه بودن پیش ببرید: اگر مطلبی را توضیح دادید در انتها سوال بپرسید تا از درک مطلب توسط شاگرد خودتان مطمئن شوید. اگر سوال یا تمرینی را هم حل کردید باز سوال بپرسید و توضیح بخواهید. خلاصه اینکه نباید بدون ارزیابی های کوچک درس را پیش ببرید و از شاگرد خودتان توضیح بخواهید. هم شما متوجه خواهید شد که ایا درس را متوجه شده است یا نه و هم خودش وقتی می داند سوال می پرسید حواسش را جمع تر خواهد نمود.


مطالعه نمائید: مهم ترین ویژگی های یک معلم و دبیر ریاضی خوب – بخش سوم


7- برای زمان های بین کلاس های ریاضی تمرین بدهید و حل آن را بخواهید: ریاضی درسی است که بدون حل تمرین و مسئله یاد گرفته نمی شود. پس حتما برای زمان های بین کلاس ها تمرین بدهید و حل آن را با جدیت بخواهید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1243 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image