ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی نحوه گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی

نحوه گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی

نحوه گرفتن بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی

همانطور که می دانید یکی از بهترین روشها برای پیشرفت در درس و تحصیل و برای موفقیت در امتحانات و گرفتن نتیجه خوب در کنکور و المپیاد و همچنین برای یادگیری سریعتر و بهتر زبان های خارجی و انواع نرم افزار استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است.


بهترین نتیجه تدریس خصوصی


کلاسهای خصوصی مزیتهایی دارد که آن را برای یادگیری بهتر و در زمان کمتر کاملا جذاب و پرمتقاضی می کند. سطح این کلاسها متناسب با خواسته شاگرد کاملا قابل تنظیم است و در هر زمان و مکانی قابل برگزاری است. برای تعداد جلسات این کلاسها محدودیتی وجود ندارد و معلم و استاد حاضر در کلاس هم توس خود شاگرد و یا والدین ایشان انتخاب می گردد. بنابراین می توان امیدوار بود که کلاسهای آموزش در منزل بیشترین بازدهی را داشته باشد. با این وجود در هر حال می توان به گونه ای عمل کرد که بهترین نتیجه از کلاس های تدریس خصوصی بدست آید.


به عنوان مثال درس خواندن و مطالعه خود دانش آموز یا دانشجو به افزایش بازدهی کلاس ها کمک زیادی می کند. در شرایطی این کلاسها می تواند کارایی خوبی داشته باشد که خود شاگرد همکاری کند، مطالب را مرور نماید و تمرینات و تکالیفی که به ایشان داده شده است را خوب انجام دهد. در ادامه در قالب چند مورد توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می گردد. اگر می خواهید کلاسهای تدریس خصوصی بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد مواردی که در ادامه ارائه می گردد را در نظر داشته باشید.


مطالعه نمائید: تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل کرج و تهران


- کلاس های خصوصی را با یک معلم خوب و با تجربه برگزار نمائید


بسیار مهم است که یک معلم خوب را در کنار خودتان داشته باشید. می توانید از همین سایت ایران مدرس از بین اساتید و مدرسین مختلفی که خودشان را معرفی نموده اند (مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی) استاد خودتان را انتخاب نمائید. اگر معلم خصوصی شما بر درس مسلط نباشد روی نتیجه گرفتن شما هم تاثیر می گذارد. همان یکی دو جلسه اول اگر نحوه تدریس معلم از نظر شما خوب نبود می توانید با یک معلم دیگر کلاسها را هماهنگ کنید. البته بهتر است از همان ابتدای کار در انتخاب مدرس خصوصی خودتان دقت کنید. استادی را انتخاب کنید که از یک دانشگاه خوب و معتبر فارغ التحصیل شده باشد و سابقه کاری بالایی هم در این زمینه داشته باشد. در این وب سایت مدرسین و معلمان رزومه کاملی را ارائه نموده اند و اینکه قبلا در چه مدارس و دانشگاههایی هم درس داده اند را ذکر نموده اند. با بررسی سوابق کاری اساتید می توانید بهترین استادی که از نظر خودتان مناسبتر است را انتخاب نمائید.


- با توجه به تعداد جلسات مورد نیاز، به اندازه کافی زود شروع کنید


یکی از مشکلاتی که ممکن است روی خوب نتیجه گرفتن شما اثر منفی بگذارد این است که کلاسها را دیر شروع کنید. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان در طول ترم درس نمی خوانند و دو سه روز مانده به امتحانات یادشان می آید که درس خواندن را شروع کنند. در این حالت کار سخت می شود. بعضی از دروس مانند ریاضی و فیزیک و .... برای یادگیری به زمان نیاز دارد و در ضمن لازم است در بین جلسات تدریس خصوصی تمرین و مسئله حل شود. بنابراین این دروس را بهتر است در طول ترم خواند و اگر قرار است در کلاسهای خصوصی شرکت کنید بهتر است این کلاسها هم در طول ترم برگزار شود. در حالتی که اشکالات جزئی دارید و فقط 2 یا 3 جلسه کلاس لازم است ایرادی ندارد از کلاسهای خصوصی در ایام امتحانات استفاده نمائید ولی به هر حال برای یادگیری عمقی و مفهومی درس به زمان کافی نیاز دارید.


مطالعه کنید: برای موفقیت در امتحان چند جلسه کلاس تدریس خصوصی لازم است؟


- تا شب امتحان کلاس ها را ادامه دهید


اگر در طول ترم خودتان درس خوانده اید و حتی از کلاس های خصوصی هم استفاده نموده اید باز هم بد نیست در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال و جمع بندی چند جلسه ای کلاس داشته باشید. به تناسب نیازی که وجود دارد از این کلاسها استفاده نمائید. در ایام امتحانات چون دانش آموزان و دانشجویان خودشان بیشتر روی دروس متمرکز هستند و بیشتر درس می خوانند اشکالاتی که وجود دارد بیشتر خودش را نشان می دهد و در نتیجه در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب برای رفع اشکال کاملا مفید است. حتی اگر درس تمام شده است می توانید در قالب یکی دو جلسه کلاس درس را مرور و جمع بندی کنید و نمونه سوالات امتحانی حل نمائید.


- کلاس های خصوصی را جدی بگیرید و در کلاس خوب گوش دهید


کلاسهای خصوصی فرصت بسیار خوبی برای یادگیری است. اگر واقعا به یادگیری درس و خوب نتیجه گرفتن در امتحان و کنکور علاقه دارید این کلاسها را جدی بگیرید. البته چون حاضر شده اید برای شرکت در این کلاسها هزینه پرداخت کنید و وقت بگذارید به احتمال بسیار زیاد کلاسها را جدی خواهید گرفت ولی به هر حال این نکته را به خاطر داشته باشید که فقط صرف هزینه کردن و حضور در کلاس کافی نیست و باید خودتان مشتاق یادگیری باشید. کلاسهای خصوصی کاملا منعطف است و هر مطلبی که شما بخواهید ارائه می شود. این کلاسها به صورت 100 درصدی در اختیار شما است و برگزار شده است تا شما درسها را خوب بفهمید و در امتحان و کنکور موفق باشید. از این فرصت به خوبی استفاده نمائید.


حتما بخوانید: چگونه از کلاسهای تدریس خصوصی مفیدتر استفاده کنیم؟


- تمرینات و تکالیف را انجام دهید


بخش دیگری از جدی گرفتن کلاسهای خصوصی این است که تکالیف و تمرینات را به خوبی انجام دهید. اگر می خواهید خوب نتیجه بگیرید این شرط کاملا لازم و ضروری است. در بخش قبل گفته شد که خود کلاس ها را جدی بگیرید و خوب گوش دهید. در ادامه باید تمرینات هم به خوبی انجام شود. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه معمولا برای حل تمرینات و سوالات نمره در نظر گرفته می شود به همین دلیل دانش آموز یا دانشجو مجبور است و یا حداقل انگیزه بالایی دارد که تمرینات را انجام دهد. در کلاسهای تدریس خصوصی چون بحث نمره در میان نیست شاید تمرینات انجام نشود. اما اگر واقعا یادگیری برای شما مهم است همکاری خودتان و حل تمرینات و مسائل را به عنوان بخش اصلی کار در نظر داشته باشید. وقتی تمرین و مسئله حل می کنید مطالب جلسه قبلی برای شما یادآوری می گردد و اگر مبحثی را متوجه نشده باشید مشخص خواهد شد و در جلسه بعدی کلاس خواهید پرسید. اگر در طول برگزاری کلاسها خودتان کلا کاری انجام ندهید، با این تفکر که همه ی مطالب را بلد هستید سر جلسه امتحان خواهید رفت و ممکن است اشکالات زیادی برایتان باقی مانده باشد. حین حل تمرین و مسئله و یا مرور درس انگار خودتان عملا وارد کار می شوید و اینجا معلوم خواهد شد که آیا واقعا مطالب را یاد گرفته اید یا نه.


مطالعه نمائید: چرا از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنیم؟


- از جزوه اصلی کلاسی خودتان در کلاسهای خصوصی استفاده کنید


کلاسهای تدریس خصوصی معمولا به عنوان کلاسهای تقویتی و کمک آموزشی برگزار شده و در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه و در راستای آموزشهای ارائه شده در آنها باید باشد. به جای اینکه در این کلاسها از کتابهای کمک آموزشی و یا جزوه آماده خود مدرس و استاد استفاده کنید بهتر است از همان جزوه کلاسی اصلی خودتان که در مدرسه یا دانشگاه یادداشت نموده اید استفاده شود. این جزوه هم مهمترین مطالب درس که مد نظر معلم یا استاد اصلی خودتان است را دارد و هم به نسبت کتاب خلاصه تر است. البته برای حل تمرینات اضافی و سوالات تکمیلی می توانید از کتاب درسی، جزوه خود معلم خصوصی و یا نمونه سوالات امتحانی هم استفاده نمائید. ولی به هر حال جزوه کلاسی در اولویت اول باشد.


سخن آخر


با توجه به مطالب ارائه شده می توان گفت با وجود اینکه مفید بودن و موثر بودن کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل واضح و مشخص است، ولی به هر حال با در نظر گرفتن پاره ای از موارد می توان بازدهی این کلاس ها را افزایش داد و نتیجه بهتری گرفت. با مد نظر قرار دادن موارد بالا می توانید امیدوار باشید کلاس های خصوصی برای شما کاملا مفید و موثر باشد.


مطالعه مقاله راهکارهای استفاده درست از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل هم در این زمینه می تواند مفید و کمک کننده باشد.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 1177 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image