ارتباط مستقیم با 30619 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چرا کلاسهای تدریس خصوصی از کلاسهای گروهی مفیدتر است؟

چرا کلاسهای تدریس خصوصی از کلاسهای گروهی مفیدتر است؟

چرا کلاسهای تدریس خصوصی از کلاسهای گروهی مفیدتر است؟

در این بخش در پاسخ به سوال چرا کلاسهای تدریس خصوصی از کلاسهای گروهی مفید تر است توضیحاتی ارائه می گردد. یکی از بهترین راهکارها برای موفقیت در تحصیل استفاده از کلاس خصوصی اشت.


چرا کلاسهای تدریس خصوصی


کلاسهای تدریس خصوصی ویژگیهایی دارد که آن را متمایز می کند. البته کلاسهای گروهی هم می تواند مفید باشد. ولی به هر حال مزیتهای کلاسهای خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه و کلاسهای گروهی به صورت کلی از کسی پوشیده نیست. مثلا در مقاله چگونه کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل می تواند موثر باشد؟ یا فواید کلاس های خصوصی و جلسات تدریس خصوصی و آموزش در منزل در رابطه با مزیتهای کلاسهای خصوصی به تفصیل توضیح داده شده است.


1- انعطاف بالای کلاس های تدریس خصوصی


در کلاسهای خصوصی مواردی وجود دارد که در میزان موثر بودن این کلاسها می تواند تاثیر گذار باشد و خبر خوب این است که تمام این موارد را خود شاگرد با مشورت مدرس خودش تعیین می کند. در کلاسهای گروهی معمولا دانش آموزان و دانشجویان کنترلی روی کلاس ندارند و در مواردی مانند مباحثی که ارائه می شود، تعداد جلسات، استادی که قرار است درس بدهد، سطح کلاس، زمان و مکان برگزاری کلاسها و .... از آنها نظری خواسته نمی شود. بالاخره در این کلاسها چون افراد زیادی حضور دارند عملا برای بعضی از مباحث نظر سنجی بی معنی و بی فایده خواهد بود و امکان آن اصلا وجود ندارد.


اما در کلاسهای تدریس خصوصی بسیاری از پارامترهایی که ذکر شد توسط خود شاگرد و یا والدین ایشان و با مشور مدرس و معلم خصوصی تعیین می گردد. همین خودش باعث می شود که بازدهی کلاسها افزایش یابد. در همان مرحله اول کار خود دانش آموز و یا دانشجو معلم را انتخاب می کند (مشاهده لیست مدرسین) ولی در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه بسیار پیش آمده است که دانش آموزان و دانشجویان به نسبت نحوه تدریس مدرس و معلم خودشان اعتراض کرده اند ولی در نهایت راه به جایی نبرده اند.


2- عدم امکان تغییر معلم در کلاس گروهی


در یکی از مدارس دانش آموزان به نسبت نحوه تدریس معلم ریاضیات گسسته خودشان اعتراض داشتند تا جایی که اصلا سر کلاس هم نرفتند. ولی بعد از یکی دو جلسه و با تهدید و زور به کلاس برگشتند. به هر حال، در این کلاسها ممکن است برخورد نامناسبی هم با دانش آموزان و دانشجویان در چنین مواردی انجام نشود و حتی این اعتراض آنها شاید باعث شود ترم بعد از آن معلم برای تدریس استفاده نشود، ولی به هر حال در ترمی که اعتراض انجام می شود معمولا اینطور نیست که عذر مدرس خواسته شود.



در کلاسهای خصوصی علاوه بر اینکه در همان ابتدای کار مدرس تدریس خصوصی توسط خود شاگرد یا والدین ایشان انجام می شود در ادامه نیز اگر از نحوه تدریس استاد رضایت نداشته باشند می توانند به راحتی با معلم دیگری کلاسها را هماهنگ کنند. حتی بعضی از مدرسین تدریس خصوصی برای اینکه به شما اطمینان بدهند که در برگزاری کلاس با آنها ریسکی متوجه شما نمی شود، در متن تبلیغ خودشان درج کرده اند که در صورت عدم رضایت شما جلسه اول وجهی دریافت نمی شود. در این وب سایت ایران مدرس امکان مشاهده لیست کامل مدرسین با کلیک بر روی لینکی که در بالا ارائه شد وجود دارد و می توانید رزومه و سوابق تدریس اساتید و در ضمن قیمت کلاسهای آنها را مشاهده کنید و معلم خودتان را با اطمینان و آگاهی انتخاب نمائید.


مطالعه نمائید: تدریس خصوصی ابتدایی در منزل چرا مفید است؟


3- امکان برگزار کلاس خصوصی در هر زمانی


موردی که در بالا به تفصیل به آن پرداخته شد تنها یکی از مزیتهای کلاسهای تدریس خصوصی و دلیل مفیدتر بودن آن به نسبت کلاسهای گروهی است. موارد دیگری هم وجود دارد که باعث می شود این کلاسها برای موفقیت در امتحان و کنکور خیلی مفید باشد. به عنوان مثال یک هفته مانده به امتحان و یا یکی دو روز مانده به امتحان را در نظر بگیرید که دانش اموز یا دانشجو اشکالاتی دارد. در این حالت دانش آموز یا دانشجو خودش درس را خوانده است ولی در بعضی از مباحث اشکال دارد. در بازه زمانی ذکر شده نه به مدرس و معلم اصلی دسترسی وجود دارد و نمی توان به سایر همکلاسی ها برای پاسخ دادن به کلاسها 100 درصد اطمینان کرد. بنابراین در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب در ایام امتحانات بسیار مفید است. برای جمع بندی درس، رفع اشکال و حل کردن نمونه سوال امتحانی استفاده از کلاسهای خصوصی در ایام امتحانات بسیار مفید است.


در حالت دیگر در همان اوایل ترم ممکن است شخصی احساس کند در درس ریاضی یا فیزیک به صورت پایه ای اشکالاتی دارد. ممکن است با حضور در کلاسهای اصلی نتواند این اشکالات را برطرف کند. در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک بسیار مفید است. مثلا در ریاضی عمومی 2 دانشگاهی که مبحث انتگرالهای دو گانه و سه گانه و کاربردهای آنها مطرح است انتظار می رود دانشجو حداقل مبحث انتگرال گیری ساده و تکنیک های انتگرال گیری مانند جزء به جزء، تغییر متغیر مثلثاتی و .... را بلد باشد. اگر دانشجویی در مبحث مشتق و انتگرال اشکالات پایه ای دارد بهتر است از کلاسهای خصوصی برای رفع اشکال استفاده کند.


حتما بخوانید: ۱۰ ویژگی معلم خصوصی ریاضی عالی چیست؟


4- انتخاب مطالب درسی توسط شاگرد در کلاس خصوصی


در این کلاسها دانشجو می تواند به استاد خودش بگوید که در چه مباحثی اشکال دارد و چه مواردی بهتر است درس داده شود. بنابراین مباحثی که در کلاسهای خصوصی تدریس می شود و سطح کلاس هم متناسب با شاگرد و معلومات ایشان تنظیم می شود در نتیجه در نهایت مفید بودن این کلاسها حتمی و صد در صد است. کلاسها را می توان در منزل، محل کار، آموزشگاه، دانشگاه و یا هر جای دیگری برگزار نمود. تعداد جلسات و مدت زمان هر کلاس را هم می توان تغییر داد و در کل با انعطاف بالایی که این کلاسها از هر جنبه ای دارد می توان مطمئن بود در صورت همکاری خود دانش آموز و دانشجو و به شرطی که کلاسها به اندازه کافی زود شروع شده باشد، نتیجه گیری حتمی و صد در صدی است.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 734 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image