ارتباط مستقیم با 30459 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
معلم خصوصی آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی چگونه کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل می تواند موثر باشد؟

چگونه کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل می تواند موثر باشد؟

چگونه کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل می تواند موثر باشد؟

کلاسهای تدریس خصوصی برای پیشرفت در درس و تحصیل می تواند کاملا مفید و موثر باشد و در مقالات قبلی همین سایت (ایران مدرس) هم در این زمینه توضیحات زیادی در این زمینه ارائه شده است.


تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل


برای موفقیت در درس و تحصیل دانش آموز یا دانشجو باید بتواند برای خودش برنامه ریزی کند و با در نظر گرفتن یک روند خوب و منسجم درسها را بخواند. در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویان به هر دلیل (عادت نداشتن به درس خواندن و تنبلی کردن در ترمهای قبل، نداشتن انگیزه کافی برای درس خواندن، نداشتن اطلاعات در رابطه با نحوه برنامه ریزی برای مطالعه و ....) خودشان به خوبی از پس درسها بر نمی آیند و نمی توانند نتایج خوبی در امتحانات بگیرند. در این حالت در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب و مجرب می تواند بسیار کمک کننده باشد. کلاسهای تدریس خصوصی به شکلهای زیر برای پیشرفت در درس و تحصیل می تواند موثر باشد.


1- تقویت پایه درسی و رفع اشکالات پایه ای و اساسی


از کلاسهای خصوصی برای تقویت پایه درسی و رفع اشکالات پایه ای و اساسی خصوصا در درسهایی مانند ریاضی و فیزیک می توان استفاده کرد. در بسیاری از موارد به عنوان مثال در کلاس تدریس فیزیک لازم است برای حل یک سوال و مسئله انتگرال یا مشتقی محاسبه شود. دانش آموز یا دانشجویی که در مبحث انتگرال گیری اشکالات اساسی دارد مباحث جدید را هم متوجه نخواهد شد. در ضمن، در کلاس فیزیک در مدرسه یا دانشگاه حین ارائه یک مبحث و درس جدید نمی توان از انتگرال گیری که باید قبلا یاد گرفته می شد سوال پرسید و زمان هم برای پاسخ دادن به چنین سوالاتی وجود ندارد. بنابراین اگر چنین مواردی وجود دارد و مثلا در درس ریاضی در مباحثی مانند انتگرال و مشتق، حد و رفع ابهام حد، تابع و دامنه و برد توابع، رسم نمودار، اتحادها و .... اشکالاتی وجود دارد شرکت در کلاسهای خصوصی بهترین راه حل برای رفع اشکال است.


2- یادگیری مفهومی و عمقی دروس مختلف برای حصول نتیجه بهتر


در بسیاری از موارد دانش آموزان و دانشجویان خودشان درس را خوانده اند ولی به هر حال به صورت عمقی و مفهومی درس را بلد نیستند. یعنی ممکن است همان مطالب و تمریناتی که در کتاب درسی ارائه شده است را بلد باشند ولی اگر خارج از کتاب سوالی داده شود از پس آن برنیایند. در این حالت برای اینکه درس بهتر جا بیفتد و مطالب عمقی تر آموزش دیده شود استفاده از جلسات تدریس خصوصی مفید و موثر است. درسی مانند درس فیزیک را باید مفهومی یاد گرفت و معنا و مفهوم روابط را درک کرد. برای سایر دروس هم یادگیری عمقی درس از سطحی خوانی آن بسیار بهتر جواب می دهد.


مطالعه نمائید: بهترین مقالات در زمینه معرفی بهترین معلم خصوصی زبان انگلیسی خانم و آقا



3- رفع اشکال و جمع بندی در ایام امتحانات


اکثر دانش آموزان و دانشجویان برای کلاسهای خصوصی بیشتر این کاربرد را متصور هستند و فقط در ایام امتحانات از این کلاسها استفاده می نمایند. البته همانطور که در مقالات قبل هم توضیح داده شده است اگر مثلا برای یک درس که در آن اشکالات زیادی دارید 10 جلسه کلاس لازم است باید سعی کنید در طول ترم از این کلاسها استفاده نمائید و حالت رفع اشکالی برای دروسی است که اشکالات شما جزئی است. به هر حال اگر خودتان درس را تا حد خوبی بلد هستید و در بعضی از مباحث اشکال دارید در ایام امتحانات شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای رفع اشکال بسیار کمک کننده است. در بسیاری از موارد یک جلسه کلاس روز قبل از امتحان می تواند برای جمع بندی درس و رفع اشکالات بسیار مفید باشد.



4- آموزش مباحث خوانده نشده در حداقل زمان


فرض کنید درس ریاضی که مثلا هشت فصل است را خودتان خوانده اید و فقط 2 فصل از آن را فرصت نکرده اید که مطالعه کنید و تا برگزاری امتحان هم زمان زیادی ندارید. در این حالت اگر خودتان بخواهید درس را بخوانید ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد و در ضمن اشکالاتی هم به صورت حل نشده باقی بماند. در جنین مواردی با در کنار داشتن یک معلم خصوصی ریاضی خوب و مجرب که به صورت کامل برمباحث مسلط است می توان در حداقل زمان درس را یاد گرفت و مباحث را به پایان رساند.


5- جبران غیبت هایی که در کلاسهای اصلی انجام شده است


برای همه پیش می آید که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبت کنند. به هر حال در بسیاری از موارد این غیبت ها اجتناب ناپذیر است و نمی توان در کلاس حاضر شد. حتما برای خودتان هم پیش آمده است که بخواهید درسی که در کلاس حاضر نبوده اید را خودتان بخوانید. مطمئنا اشکالات زیادی خواهید داشت و به کندی پیش خواهید رفت. در ضمن ممکن است مدرس یا استاد اصلی شما در کلاس درس مباحثی را گفته باشد که در کتاب نباشد. در چنین مواردی بهترین راهکار این است که جزوه کلاسی را از همکلاسی های خودتان بگیرید و در کلاسهای خصوصی با کمک یک معلم خصوصی خوب آن را بخوانید. به این ترتیب هم درس را بهتر یاد می گیرید و هم زمان کمتری از شما خواهد گرفت.


حتما بخوانید: معلم خصوصی خوب چگونه است؟ همراه با معرفی بهترین مدرسین تدریس خصوصی


6- تقویت پایه درسی زبان و ریاضی در تابستان و تعطیلات


این هم یک کاربرد بسیار خوب کلاسهای خصوصی برای پیشرفت در درس و تحصیل است. چرا از زمان زیادی که در تابستان دارید به خوبی استفاده نکنید؟ برای تقویت پایه ریاضی و زبان و یا هر درس دیگری می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا تدریس خصوصی زبان استفاده نمائید. اتفاقا چون در تابستان وقت آزاد بیشتری دارید و می توانید با خیال راحت و بدون استرس امتحانات و بدون نگرانی مطالعه سایر دروس تمرین حل کنید و درس را مرور نمائید، در نتیجه در تابستان به بهترین شکل می توانید این درسها را یاد بگیرید.


7- استفاده از خدمات مدرسین مجرب که خودشان قبلا در آن زمینه موفق بوده اند


این مورد نکته بسیار مهمی دارد. فرض کنید که می خواهید در کنکور تجربی موفق شوید و درس زیست شناسی را درصد بالایی بزنید. در این حالت فکر می کنید چه کسی به بهترین شکل می تواند شما را راهنمایی کند و به شما درس بدهد؟ مسلما شخصی که قبلا خودش در زیست شناسی کنکور درصد بالایی زده است. می توانید با جستجو در همین سایت ایران مدرس از بین مدرسین زیست شناسی (به عنوان مثال) یک مدرس خوب را پیدا کنید که خودش قبلا زیست را خوب زده است و در نتیجه به شما هم در رسیدن به این هدف کمک کند. به عنوان یک مثال دیگر، اگر می خواهید در المپیاد ریاضی رتبه خوبی کسب کنید می توانید با مدرسی کلاسها را هماهنگ نمائید که خودش در المپیاد ریاضی رتبه خوبی کسب کرده است و این روش به بهترین شکل شما را به نتیجه می رساند.


سخن پایانی


با توجه به مطالب ارائه شده واضح است کلاسهای تدریس خصوصی برای پیشرفت در درس و تحصیل می تواند کاملا موثر باشد و دانش آموزان و دانشجویان در کنار سایر روشها و در کنار استفاده از کلاسهای اصلی خودشان، با شرکت در این کلاسها می توانند نمرات خوبی بگیرند و در امتحان و کنکور و یا هر آمزون دیگری موفق باشند.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 439 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image