ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس ریاضی خیری
آموزش زبان یوسفی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی کلاسیک و نوین را بشناسید

بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی کلاسیک و نوین را بشناسید


در این مقاله تعدادی از بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی کلاسیک و نوین توضیح داده شده است که می تواند در کلاس های گروهی و خصوصی مورد استفاده قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را بخوانید.


برای مشاهده لیست کامل مدرسین زبان انگلیسی بر روی عبارت تدریس خصوصی زبان انگلیسی کلیک کنید.


در این مقاله تعدادی از جدیدترین و بهترین روش های تدریس زبان انگلیسی که در کلاس های خصوصی و گروهی زبان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد توضیح داده شده است. روش های تدریس زبان انگلیسی که در این مقاله معرفی شده است از سایت های معتبر گرفته شده و روش هایی استاندارد و مفید هستند.


اما قبل از معرفی این روش های مفید تدریس خصوصی زبان انگلیسی و تدریس زبان به صورت گروهی، توضیح مختصری در رابطه با بهترین روش های تدریس زبان ارائه می کنیم. به صورت کلی تمامی این روش ها تلاش می کنند به گونه ای طبیعی و مفید زبان آموز را با بحث درگیر نمایند.


روش های قدیمی تدریس زبان انگلیسی یا هر درس دیگری به این شکل بود که معلم زبان یا دروس دیگر حرف می زد و دانش آموزان و دانشجویان گوش می دادند و سعی می کردند هر آنچه را که متوجه شده اند در جزوه ای بنویسند. در ادامه در منزل مرور می کردند و تمرینات را انجام می دادند.


اما در حال حاضر روش های جدید و نوین تدریس زبان و سایر دروس سعی می کند بیشترین کار ممکن را در کلاس انجام دهد و با درگیر کردن هر چه بیشتر حواس زبان آموز و بردن کلاس به سمت زبان آموز محور بودن و کاربردی بودن در نهایت باعث شود یادگیری بهتر اتفاق بیافتد. اگر شما هم معلم زبان انگلیسی هستید، مطالب ارائه شده در این مقاله و مقالات دیگری که در ادامه معرفی شده اند می تواند برای شما مفید باشد.


مطالعه نمائید: حقوق مدرس زبان ، درامد اساتید زبان


اصلی ترین و مهمترین روش های تدریس زبان انگلیسی


متدولوژی های اصلی به ترتیب زمانی توسعه آنها در زیر ذکر شده است:


- ترجمه گرامر - روش کلاسیک


- شنیداری-زبانی – اولین روش شناسی مدرن


- رویکردهای انسان گرایانه - طیفی از روش های کل نگر که برای یادگیری زبان اعمال می شود


- آموزش زبان ارتباطی - روش استاندارد مدرن


- پاسخ فیزیکی کامل - شامل پاسخ دادن فیزیکی به دستورات یا سوالات است


- رویکرد التقاطی - تطبیق روش با یادگیرنده، نه یادگیرنده با روش



پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


1. آموزش زبان ارتباطی CLT محبوب ترین مدل تدریس زبان


این رویکرد احتمالاً در حال حاضر محبوب ترین مدل تدریس برای آموزش زبان انگلیسی در سطح جهان است. تا حدی به این دلیل که هدف آن قرار دادن دانش آموزان در موقعیت های مختلف زندگی واقعی است، به طوری که آنها می توانند یاد بگیرند که چگونه از مهارت های زبانی خود برای برقراری ارتباط در دنیای واقعی استفاده کنند. بنابراین، مربیان تمایل دارند به جای دقت، بر روانی ارتباطات تمرکز کنند و دروس بیشتر عملی هستند تا تئوری.


امروزه آموزش زبان ارتباطی شاید محبوب ترین روش در بین روش های آموزش ESL باشد. CLT بر توانایی دانش آموز برای برقراری ارتباط در زمینه های زندگی واقعی تأکید می کند. در نتیجه، دانش آموزان یاد می گیرند که درخواست کنند، پیشنهادات را بپذیرند، چیزها را توضیح دهند و احساسات و ترجیحات خود را بیان کنند.


علاوه بر این، از آنجایی که CLT بر آموزش زبان از طریق تکالیف در دنیای واقعی و حل مسئله تمرکز می کند، کمتر به دقت دستور زبان توجه می کند و در عوض بر روان بودن تمرکز می کند.


مطالعه کنید: 40 بهترین معلم زبان انگلیسی در تهران (خانم و آقا) و اساتید برجسته زبان آنلاین و در منزل


2. آموزش زبان مبتنی بر وظیفه TBLT برای تدریس انگلیسی


تمرکز آموزش TBLT صرفاً بر تکمیل یک کار دقیق است که فراگیران را علاقه مند می کند و درگیر می کند. زبان‌آموزان از مهارت‌های زبانی که قبلاً برای تکمیل تکلیف دارند استفاده می‌کنند و در سه مرحله متمایز کار می‌کنند - یک پیش کار، خود کار و بعد از کار.


3. یادگیری یکپارچه محتوا و زبان CLIL


رویکرد CLIL اصولاً شامل مطالعه یک موضوع (مثلاً زیست شناسی، علم یا تاریخ) و یادگیری یک زبان مانند انگلیسی به طور همزمان است - به طور مؤثر این دو موضوع را ادغام می کند.


مطالعه کنید: بهترین معلم خصوصی آیلتس، لیست 17 استاد برتر آیلتس


4. یادگیری زبان مشارکتی CLL روشی عالی برای تدریس انگلیسی


یادگیری مشارکتی زبان یا CLL بخشی از یک رویکرد آموزشی گسترده‌تر است که به عنوان یادگیری مشارکتی یا اجتماعی CL شناخته می‌شود. CLL به دنبال استفاده حداکثری از فعالیت های مشارکتی شامل جفت ها و گروه های کوچک زبان آموزان در کلاس درس است. به این ترتیب، به جای معلم محوری، رویکردی برای آموزش زبان دانش آموز محور است.


5. روش مستقیم بسیار مفید برای تدریس عالی زبان


در این رویکرد آموزش زبان، تمام آموزش ها در زبان مقصد اتفاق می افتد و زبان آموز را مجبور می کند به آن زبان فکر و صحبت کند. زبان آموز اصلا از زبان مادری خود در کلاس استفاده نمی کند!


در نتیجه، دانش‌آموزان مفاهیم کلیدی گرامر را با تمرین زبان و افزایش مواجهه با آن به کار می‌گیرند. تکنیک‌های استاندارد کلاس درس برای این رویکرد شامل پرسش و پاسخ، مکالمه، خواندن با صدای بلند، نوشتن و اصلاح خود دانش‌آموز است. منبع


برای روش مستقیم، تمامی آموزش ها به زبان مقصد انجام می شود. ترجمه در کلاس مجاز نیست و تمرکز اصلی بر روی صحبت کردن به جای گرامر است. در نتیجه، روش مستقیم یک استراتژی بسیار دانش آموز محور است که در سال های اخیر محبوبیت پیدا کرده است.


پیشنهاد می شود بخوانید: بهترین مدرسین زبان انگلیسی، لیست 19 استاد برتر زبان انگلیسی


6. روش ترجمه گرامر یا روش کلاسیک تدریس زبان انگلیسی


همچنین به عنوان روش کلاسیک شناخته می شود که در آلمان سرچشمه گرفته است. هر جا زبان دومی یاد گرفته شد از این روش استفاده گردید. ترجمه کلمه به کلمه عبارات کلمات انگلیسی قرار است با کمک زبان مادری آموزش داده شود. اساس این روش با محتوای آموزش کلمات است نه جمله.


7. پاسخ فیزیکی کل، یادگیری زبان از طریق عمل


پاسخ فیزیکی کامل که TPR نیز نامیده می‌شود، روشی است که «یادگیری از طریق انجام» را دنبال می‌کند. برای مثال، زبان‌آموز جدید انگلیسی را از طریق یک سری فعالیت‌ها، «در را ببند»، «بایستید»، «کتاب خود را باز کنید» و «به سمت پنجره قدم بزنید و آن را باز کنید» یاد می‌گیرد. با TPR، مهم ترین استعداد، ادراک شنیداری است و بقیه چیزها منظم خواهد بود.


اکثر اوقات کلاس در درس های TPR صرف انجام تمریناتی می شود که در آن مربی با استفاده از حالت امری دستورات را می دهد. دانش آموزان با اعمال فیزیکی به این دستورات پاسخ می دهند. در آغاز، دانش آموزان با مشاهده مستقیم معنای دستوراتی را که به آنها گوش می دهند یاد می گیرند. پس از اینکه آنها معنی کلمات این دستورات را یاد گرفتند، معلم دستوری را ارائه می دهد که از ترکیبات جدیدی از کلماتی که دانش آموزان یاد گرفته اند استفاده می کند.


این مقاله عالی را هم بخوانید: 15 بهترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوسطه و دانشگاه


8. رویکرد پروژه محور، تدریس هدفمند زبان انگلیسی


رویکرد مبتنی بر پروژه به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان با تطبیق زبان با مهارت‌ها و شایستگی‌هایی است که واقعاً به‌صورت شخصی و/یا حرفه‌ای به آن‌ها نیاز دارند. بکارگیری این رویکرد با تعیین یک هدف جهانی که فرد یا گروهی از دانش آموزان دارند آغاز می شود.


به عنوان مثال، یک بار به اتاقی پر از حسابدارانی آموزش دادم که همگی برای ترفیع در شرکت خود رقابت می کردند. آنها باید گزارش های ماهانه خاصی را به زبان انگلیسی برای چندین بخش در دفتر خود تهیه می کردند. بنابراین، ما یک گزارش نمونه را به بخش‌ها تقسیم کردیم و هر بخش را تجزیه و تحلیل کردیم. پروژه نهایی آنها یک گزارش تمام شده بود که می توانستند برای تایید به رئیس خود ارائه دهند.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی زبان انگلیسی


9. رویکرد طبیعی، تدریس زبان بر اساس آموزش زبان مادری


رویکرد طبیعی که با نام «راه خاموش» نیز شناخته می‌شود، یک روش آموزشی است که بر اساس روشی که نوزادان و نوزادان زبان مادری را فرا می‌گیرند، است. هنگام تدریس با رویکرد طبیعی، دانش آموزان در ابتدا چیزی جز نظرات معلم دریافت نمی کنند - از آنها خواسته نمی شود چیزی تولید کنند.


با گذشت زمان، از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا زمانی که این کار را راحت انجام دهند - بر اساس ساختارهای هدف آموزش داده شده، تولید کنند. آنها در حالی که مهارت های زبانی خود را تقویت می کنند، با انتقال زبان تدریس شده شروع می کنند.



این روش به دلیل استفاده شدید از تصاویر و نشانه های فیزیکی برای انتقال معنا برای مبتدیان واقعی عالی است. از آنجایی که در ابتدا از دانش آموزان خواسته نمی شود که تولید کنند، این امر استرس یادگیرنده را کاهش می دهد. منبع: fluentu.com


یک راه عالی برای عملی کردن رویکرد طبیعی، انجام فعالیت «شاه می‌خواهد» است. برای این فعالیت، به سادگی از دانش‌آموزان یک مورد بخواهید و جمله را با «پادشاه می‌خواهد… (یا ملکه می‌خواهد…)» شروع کنید. آیتم های زیادی در کلاس ندارید؟ فلش کارت ها می توانند به خوبی کار کنند.


مطالعه نمائید: دانلود رایگان 20 فیلم عالی آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد برای کودکان و بزرگسالان


 ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران


 پژوهش حاضر تلاشی جهت بررسی ارتباط بین روش تدریس و نوع شخصیت نمونه ای از معلمان زبان انگلیسی در ایران، با استفاده از پرسشنامه اولویت فعالیتهای آموزشی (کوپر، 2001) و معرف شخصیتی مایرز - بریگز (مایرز و مایرز، 1998) می باشد. ابزار سومی نیز بنام پرسشنامه درک دانش آموزان از موفقیت یا شکست معلمان، که بوسیله پژوهشگران طرح ایجاد شد، به منظور بررسی ارتباط بین نوع شخصیت معلمان زبان انگلیسی در ایران و درک دانش آموزان آنها از میزان موفقیت یا شکست معلمانشان به کار برده شد.


شرکت کنندگان در این پژوهش شامل 51 معلم زبان انگلیسی و 300 دانش آموز دبیرستانی بودند. نتایج اختلاف معناداری بین انواع شخصیتی معلمان بر حسب نوع اولویت در روش تدریس آنها نشان داد به طوری که هر نوع شخصیتی دارای روش تدریس خاص خود بود. همچنین بین درک دانش آموزان از میزان موفقیت یا شکست معلمانشان بر حسب نوع شخصیت معلمان ارتباط وجود داشت. بر این اساس معلمان دارای نوع شخصیتی (درون گرا، شهودی، تفکری، ادراکی) و (برون گرا، شهودی، تفکری، قضاوتی) و نوع (برون گرا، شهودی، تفکری، ادراکی) از نظر دانش آموزان موفق تر بودند. توزیع انواع شخصیتی، و فراوانی دو نوع شخصیتی (درون گرا، حسی، تفکری، قضاوتی) و (برون گرا، حسی، تفکری، قضاوتی) در میان سایر انواع معلمان زبان انگلیسی در ایران، از دیگر نتایج این پژوهش است.


پیشنهاد می شود بخوانید: برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم


 تحقیقی درباره‌ی انواع روش‌های تدریس زبان انگلیسی برای مبتدیان


قبل از اینکه به گفتگو درباره‌ی وسایل مختلف و روش تدریس زبان بپردازیم، بی‌مناسبت نیست که به طور اجمال و خلاصه، با تکنیک‌ها و اصول روش‌های جدید آموزش و تغییراتی که به تدریج در این رشته پدید آمد آشنا شویم و از آنها یاد نماییم. تکنیک و روش‌های آموزش و فن تدریس از ابتدای قرن اخیر از نظر علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که همگی ما شاهد پاره‌ای از این دگرگونی‌ها بوده‌ایم: نفوذ روانشناسی پرورشی و حسی در امر تربیت، و نظرات مربیان و راهنمایان بزرگ آموزشی و تربیتی باعث پدید آمدن علم جدیدی به نام Psychopedagogy گردید که بنیاد و ریشه روش‌های تربیتی سنتی و کهنه را سخت متزلزل و نا استوار کرده است. مطالعه مقاله کامل


این مقاله هم مفید است: چگونه زبان انگلیسی را بهتر و جذابتر تدریس کنیم؟


منبع:


bridge.edu


macmillaneducation.in


www.henryharvin.com


مطالعه نمائید: روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 196 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image