ارتباط مستقیم با 30626 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس ریاضی خیری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله زبان انگلیسی 15 بهترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوسطه و دانشگاه

15 بهترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوسطه و دانشگاه

15 بهترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوسطه و دانشگاه


در این مقاله در رابطه با روش های نوین، جدید و خلاقانه تدریس خصوصی زبان انگلیسی توضیح داده شده و توصیه های کلیدی و همچنین 15 بهترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوسطه و دانشگاه توضیح داده می شود.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: تعریف و مفهوم تدریس از دیدگاههای مختلف و روش های نوین و جدید تدریس


در این مقاله سعی شده است با استفاده از منابع معتبر بهترین روش تدریس خصوصی زبان انگلیسی در تمام مقاطع توضیح داده شود. البته مدرسین برتر و موفق خودشان با روش های جدید و خلاقانه تدریس در کلاس های خصوصی و گروهی آشنا هستند و به صورت مداوم اطلاعات خودشان را هم به روز می نمایند. اما در هر صورت، در این مقاله هم نکات مفیدی ذکر شده است که برای موفقیت بیشتر در تدریس خصوصی زبان انگلیسی می تواند بسیار مفید باشد. در ادامه تعدادی از بهترین توصیه ها و روش ها برای کسب موفقیت بیشتر در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی دبیرستان و دانشگاه ارائه شده است.


کلیک کنید: مشاهده لیست کامل معلم های خصوصی زبان انگلیسی آنلاین و حضوری


بهترین روش تدریس زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان


اگر در جستجوی بهترین روش تدریس زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان و نوجوانان هستید ادامه این مطلب را بخوانید. در این مقاله سعی شده است توصیه ها، نکات مهم و روش های جدید، موثر و خلاقانه ای برای موفقیت در تدریس خصوصی زبان انگلیسی متوسطه و دانشگاه ارائه گردد.


1. روابط را پرورش دهید


به عنوان یک معلم، آشنایی با هر دانش آموز به شما کمک می کند تا بفهمید که آنها چه کسانی هستند، از کجا آمده اند و شاید بینشی در مورد سبک های تدریس و یادگیری برای آنها به دست آورید. بسیار خوب است که در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی در همان اولین جلسه تدریس سعی کنید به شناخت خوبی از شاگرد خودتان برسید. باید سعی کنید هدف شاگرد خودتان از شرکت در کلاس های خصوصی و میزان توانایی ایشان برای یادگیری زبان را به خوبی درک کنید.


برای دانش آموزان، دانستن این موضوع که معلم شما به اندازه کافی برای شناختن شما به عنوان یک فرد تلاش می کند، می تواند تأثیر انگیزشی داشته باشد. این به فضایی کمک می کند که در آن هر دانش آموز احساس می کند شناخته شده و مورد قدردانی قرار می گیرد، و بنابراین به احتمال زیاد به جای تسلیم شدن در برابر احساسات سکوت یا خجالتی که اغلب می تواند با کمبود مهارت های زبانی همراه باشد، کاملاً خود را به روی فرآیند یادگیری باز می کند.


مطالعه کنید: 40 بهترین معلم زبان انگلیسی در تهران (خانم و آقا) و اساتید برجسته زبان آنلاین و در منزل


2. از نظر فرهنگی آگاه باشید


از آنجایی که بسیاری از زبان آموزان انگلیسی از فرهنگ های مختلفی آمده اند، بخشی از ایجاد فضای یادگیری ایده آل ممکن است شامل پرورش درک تنوع باشد. ایجاد آگاهی از پیشینه، اعمال مذهبی و فرهنگی هر دانش آموز همچنین ممکن است بینش هایی را ارائه دهد که بر نحوه تعامل شما با دانش آموز خاصی تأثیر بگذارد (به عنوان مثال، اگر آنها از یک سنت فرهنگی ناشی می شوند که در آن تماس چشمی با بزرگسالان به عنوان بی احترامی تلقی می شود).


بنابراین در همان جلسات اول با پرسیدن سوالاتی باید شاگرد خودتان را خوب بشناسید و مراقب اختلافات فرهنگی باشید. در یک سطح بسیار ابتدایی، شرکت در بحث در مورد پیشینه‌های فرهنگی مختلف دانش‌آموزان به همه کمک می‌کند تا یکدیگر را بشناسند و این ایده را تقویت می‌کند که فرهنگ‌های مختلف شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی را در بر می‌گیرند - این مفهوم مهم زمانی مطرح است که برخی از دانش‌آموزان در فرآیند کسب یک دانش جدید هستند.


مطالعه کنید: بهترین معلم خصوصی آیلتس، لیست 17 استاد برتر آیلتس


روش تدریس زبان انگلیسی pdf


در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با روش تدریس زبان انگلیسی pdf ارائه شده است.


3. مهارت های زبانی را در تمام موضوعات برنامه درسی آموزش دهید


در بسیاری از موارد، زبان‌آموزان زبان انگلیسی شما ممکن است آموزش زبان انگلیسی خاصی را به عنوان زبان دوم از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی دریافت کنند. با این حال، برای معلمان همه موضوعات برنامه درسی در کلاس‌های معمولی مفید است که نقش معلم زبان را نیز درک کنند و از آن استقبال کنند.



4. آهسته صحبت کنید و صبور باشید


در این راستا موارد زیر را مد نظر داشته باشید: صحبت کردن با آهنگ آهسته تر و اندازه گیری شده، کمی بیشتر از بیان خود آگاه باشید، دادن زمان اضافی (3 تا 5+ ثانیه اضافی) برای پاسخگویی دانش آموزان. شاید در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی آنلاین و حضوری بعضی از دانش آموزان و زبان آموزان سرعت یادگیری کمتری داشته باشند و در این حالت باید صبور باشید.


کلیک کنید: مشاهده نمونه فیلم های تدریس خصوصی زبان انگلیسی


5. اولویت دادن به "زبان سازنده"


صحبت کردن و نوشتن گاهی اوقات به عنوان "زبان مولد" شناخته می شوند زیرا هر دو به معنای واقعی کلمه از دانش آموزان می خواهند که برونداد زبان را "تولید" کنند، برخلاف خواندن و گوش دادن، که به عنوان مهارت های "دریافت کننده" توصیف می شوند. بنابراین، بهترین معلم های خصوصی زبان انگلیسی تمریناتی برای صحبت کردن و نوشتن هم در نظر می گیرند. معلمانی که متخصص زبان نیستند ممکن است ندانند که زبان آموزان انگلیسی احتمالاً ابتدا آن مهارت های دریافتی را توسعه می دهند. تأکید بر این واقعیت مهم است که شواهدی مبنی بر خواندن، گوش دادن یا درک دانش آموزان لزوماً معادل پیشرفت در بیان خود از طریق روان در گفتار یا نوشتن نیست.


روش های جالب تدریس زبان انگلیسی


در ادامه برخی از روش های جالب تدریس زبان انگلیسی برای کلاس های خصوصی و گروهی ارائه شده است.


6. از روش های مختلف برای جذب یادگیری استفاده کنید


ایده در اینجا این است که به دانش آموزان گزینه های متعددی برای دریافت اطلاعات، پردازش و درک ایده ها و به اشتراک گذاشتن آنچه می آموزند ارائه دهیم. این اغلب به عنوان "آموزش متمایز" نامیده می شود - یک تمرین آموزشی که شامل تشخیص این است که "دانش آموزان هر کدام استعدادها و چالش های منحصر به فرد خود را دارند. علایق، استعدادها و سبک های یادگیری» و آموزش متناسب با نیازهای فردی دانش آموزان.



7. از وسایل کمک بصری استفاده کنید


استراتژی استفاده از وسایل کمک بصری همچنین با ایده آموزش متمایز مرتبط است که برای آموزش زبان آموزان انگلیسی به عنوان محوری در نظر گرفته می شود. در این مورد، درک می شود که برخی از دانش آموزان "یادگیرنده بصری" هستند که توانایی آنها در هضم و پردازش مفاهیم و مطالب جدید با استفاده از تصاویر، نمودارها، نمودارها و سایر ابزارهای بصری افزایش می یابد. ممکن است یک معلم زبان خوب روش بسیار مفیدی برای تدریس داشته باشد اما این نکته هم باید مد نظر قرار گیرد که کلاس خصوصی باید منعطف باشد و متناسب با هر شاگرد مطالب تدریسی و روش تدریس انتخاب گردد.


مطالعه نمائید: دانلود رایگان 20 فیلم عالی آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد برای کودکان و بزرگسالان


8. لغات جدید را از قبل آموزش دهید


هنگامی که یک تکلیف خواندنی چالش برانگیز پیش رو دارید، برخی از کارشناسان شما را تشویق می‌کنند تا کلمات واژگان جدیدی را که ممکن است برای زبان آموزان ناآشنا هستند، پیش‌نمایش یا «پیش‌آموزش» کنید، یا حتی قبل از موعد به آنها یک کپی از مقاله یا پیوندی به مطالب بدهید. اگر قرار است جلسه بعد متنی را تدریس کنید جلسه قبل از آن لغات جدید مرتبط را به زبان آموز بدهید تا مرور نماید و با آن آشنا شود.



خلاصه روش های تدریس زبان انگلیسی


در ادامه خلاصه روش های تدریس زبان انگلیسی قابل مطالعه کردن است.


9. در برخی از زمان ها کار گروهی بسازید


فعالیت‌های کل کلاس تحت رهبری مربی ممکن است بیشتر دوره کلاس شما را تشکیل دهد، اما ساخت به موقع برای کار گروهی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. این به این دلیل است که فرصت های بیشتری را برای زبان آموزان فراهم می کند تا مهارت های زبانی خود را با همسالان خود در محیطی کمتر رسمی و کم خطر تمرین کنند. اگر معلم خصوصی زبان هستید و شاگردهای متعددی دارید می توانید هفته ای یک بار کلاس های بحث آزاد تشکیل دهید تا زبان آموزان مهارت های زبانی را بیشتر تمرین نمایند.


مطالعه این مقاله هم مفید است: دانلود رایگان خلاصه گرامر آموزش زبان انگلیسی pdf به زبان ساده از پایه تا پیشرفته


10. به لحظات سکوت احترام بگذارید


بسیاری از زبان آموزان جدید تمایل دارند کمی محتاط و ساکت باشند و به جای صحبت کردن و گفتن چیزی «اشتباه» به زبانی که هنوز ناآشنا است، سکوت را ترجیح می دهند. بنابراین، به معلم های زبان توصیه می شود که به این موضوع توجه داشته باشند و در ابتدا در وادار کردن دانش‌آموزان به باز کردن صحبت‌هایشان خیلی تهاجمی نباشند. حمایت مداوم و صبر بر فشار ترجیح داده می شود، زیرا چنین سکوت اولیه مرحله ای عادی در یادگیری زبان دوم تلقی می شود. منبع: pce.sandiego.edu


11. آموزش زبان ارتباطی


این رویکرد احتمالاً در حال حاضر محبوب ترین مدل تدریس برای آموزش زبان انگلیسی در سطح جهان است. تا حدی به این دلیل که هدف آن قرار دادن دانش آموزان در موقعیت های مختلف زندگی واقعی است، به طوری که آنها می توانند یاد بگیرند که چگونه از مهارت های زبانی خود برای برقراری ارتباط در دنیای واقعی استفاده کنند.


بنابراین، معلم های تدریس خصوصی زبان تمایل دارند به جای دقت، بر روانی ارتباطات تمرکز کنند و دروس بیشتر عملی هستند تا تئوری. فعالیت‌های کلاسی تعاملی و مرتبط این رویکرد همراه با استفاده از منابع معتبر را مشخص می‌کند. معلمان تشویق می شوند تا فرصت بیشتری برای دادن و دریافت ارتباط معنادار تا حد امکان در اختیار دانش آموزان قرار دهند. استفاده از تجربه شخصی نیز در کلاس های درس CLT رایج است.


برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم


اگر سوال (برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم) برای شما هم مطرح است مقاله زیر را بخوانید. در اینجا هفت راه برای شروع آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان، گام به گام آورده شده است:
- درس ها را جدا کنید و واژگان را دسته بندی کنید.
- همه چیز را تکرار کنید.
- از وسایل زیاد استفاده کنید.
- از تقلید صداها و حرکات برای آموزش استفاده کنید.
- از فهمیدن کلاس مطمئن شوید.
- وارد فعالیت های گروهی شوید.
- به کلاس دلگرمی بدهید.


برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه بروید و در ادامه مقاله زیر را هم بخوانید.


پیشنهاد می شود بخوانید: برای تدریس زبان انگلیسی از کجا شروع کنم



12. آموزش زبان مبتنی بر وظیفه


تمرکز آموزش TBLT صرفاً بر تکمیل یک کار دقیق است که فراگیران را علاقه مند می کند و درگیر می کند. زبان‌آموزان از مهارت‌های زبانی که قبلاً برای تکمیل تکلیف دارند استفاده می‌کنند و در سه مرحله متمایز کار می‌کنند - یک پیش کار، خود کار و بعد از کار. برای مثال، ممکن است از دانش آموزان خواسته شود که در مورد یک موضوع مهم زیست محیطی ارائه دهند. برای تکمیل آن، آنها نیاز به خواندن / گوش دادن به مطالب منبع، انجام تحقیقات اینترنتی، و همچنین نوشتن و ارائه خود ارائه دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در کلاس‌های TBLT به دلیل «مالکیت» زبان و کنترل ماهیت پاسخ به کار، توانمند و با انگیزه هستند.


13. یادگیری یکپارچه محتوا و زبان


رویکرد CLIL اصولاً شامل مطالعه یک موضوع (مثلاً زیست شناسی، علم یا تاریخ) و یادگیری یک زبان مانند انگلیسی به طور همزمان است - به طور مؤثر این دو موضوع را ادغام می کند. آموزش زبان بر اساس خواسته های موضوع اول سازماندهی می شود تا زبان مقصد. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید که ادغام واضح است و دانش آموزان درگیر هستند.


با این حال، رویکرد CLIL فرصت های قابل توجهی را برای کار برون درسی ایجاد می کند. این روش یادگیری زبان را به زمینه وسیع تری باز می کند و می تواند برای جذب مجدد دانش آموزانی که قبلاً بی انگیزه شده اند استفاده شود. در کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی هم می توانید از این روش استفاده کنید.


مطالعه نمائید: حقوق مدرس زبان ، درامد اساتید زبان


14. یادگیری زبان مشارکتی


یادگیری مشارکتی زبان یا CLL بخشی از یک رویکرد آموزشی گسترده‌تر است که به عنوان یادگیری مشارکتی یا اجتماعی شناخته می‌شود. CLL به دنبال استفاده حداکثری از فعالیت های مشارکتی شامل جفت ها و گروه های کوچک زبان آموزان در کلاس درس است. به این ترتیب، به جای معلم محوری، رویکردی برای آموزش زبان دانش آموز محور است. البته در کلاس های نیمه خصوصی و گروهی این روش بیشتر کاربرد دارد.


در کلاس درس CLL، تمام فعالیت‌های یادگیری زبان عمداً برای به حداکثر رساندن فرصت‌ها برای تعاملات اجتماعی طراحی شده‌اند. دانش آموزان باید وظایف خود را با تعامل بین خود و صحبت کردن / کار کردن با یکدیگر انجام دهند. نقش معلم این است که به عنوان تسهیل کننده و مشارکت کننده در وظایف یادگیری عمل کند.


دانلود جزوه روش تدریس زبان انگلیسی


در پایان این مطالب جزوه و مقاله ای در رابطه با روش تدریس زبان انگلیسی برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را بخوانید.



15. روش مستقیم


در این رویکرد آموزش زبان، تمام آموزش ها در زبان مقصد اتفاق می افتد و زبان آموز را مجبور می کند به آن زبان فکر و صحبت کند. زبان آموز اصلا از زبان مادری خود در کلاس استفاده نمی کند! بسیاری از بهترین مدرسین تدریس خصوصی زبان انگلیسی تهران و ایران هم از این روش استفاده نموده و در کلاس های ایشان فقط به زبان انگلیسی مکالمه انجام می شود. در نتیجه، دانش‌آموزان مفاهیم کلیدی گرامر را با تمرین زبان و افزایش مواجهه با آن به کار می‌گیرند. تکنیک‌های استاندارد کلاس درس برای این رویکرد شامل پرسش و پاسخ، مکالمه، خواندن با صدای بلند، نوشتن و اصلاح خود دانش‌آموز است. مطالعه بیشتر


این مقاله هم مفید است: چگونه زبان انگلیسی را بهتر و جذابتر تدریس کنیم؟


روش های تدریس سنتی و مدرن زبان انگلیسی


چکیده روشهای سنتی به روشهایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداولترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها، روش حفظ و تکرار، سخنرانی، پرسش و پاسخ، روش نمایشی، ایفای نقش، گردش علمی، بحث گروهی و روش آزمایشی است.


روش حفظ و تکرار از قدیمیترین روشهای آموزشی است. محور فعالیت در این روش، حفظ و تکرار مطالب آموزشی است. در این روش، انضباط بسیار سخت و آمرانه است و به علاقه، استعداد و تفاوتهای فردی شاگردان توجه نمی شود. مهمترین عامل که بر تمرکز و میزان یادگیری زبان آموزان تاثیر می گذارد، محیط و فضایی است که قرار است در آنجا آموزش ببینند.


مطالعه نمائید: روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب


انواع وسایل کمک آموزشی در تدریس زبان انگلیسی


اگر کلاس شما در آموزشگاه یا منزل یا هر فضای دیگری برگزار می شود، سعی کنید آرامش و سکوت کافی، نور و تهویه مناسب، دما آن مکان را تنظیم نمایید و سعی کنید عواملی که باعث حواس پرتی زبان آموزان می شود را حذف نمایید چرا که حتی اگر بهترین استاد زبان باشید و بهترین منابع و شیوه آموزشی را بکار ببرید اما فضا شما شلوغ باشد و شرایط محیطی مناسبی نداشته باشد نمی توانید آموزش زبان خود را بخوبی پیش ببرید. اگر قرار است در کلاس از پروژکتور، ضبط صدا یا لب تاب بهره ببرید و همینطور کتاب یا سی دی آموزشی خاصی نیاز داشتید، سعی کنید قبل از کلاس آن را آماده نمایید تا در طی کلاس وقت زبان آموزان گرفته نشود. این باعث می شود در زمان کلاس بتوانید تمرکز آنها را حفظ کرده و با یک برنامه منسجم کلاس را اداره کنید. منبع


روش‌های مختلف تدریس زبان انگلیسی برای مبتدیان


در  تحقیقی درباره‌ی انواع روش‌های تدریس زبان انگلیسی برای مبتدیان آمده است: قبل از اینکه به گفتگو درباره‌ی وسایل مختلف و روش تدریس زبان بپردازیم، بی‌مناسبت نیست که به طور اجمال و خلاصه، با تکنیک‌ها و اصول روش‌های جدید آموزش و تغییراتی که به تدریج در این رشته پدید آمد آشنا شویم و از آنها یاد نماییم. تکنیک و روش‌های آموزش و فن تدریس از ابتدای قرن اخیر از نظر علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که همگی ما شاهد پاره‌ای از این دگرگونی‌ها بوده‌ایم: نفوذ روانشناسی پرورشی و حسی در امر تربیت، و نظرات مربیان و راهنمایان بزرگ آموزشی و تربیتی باعث پدید آمدن علم جدیدی به نام Psychopedagogy گردید که بنیاد و ریشه روش‌های تربیتی سنتی و کهنه را سخت متزلزل و نا استوار کرده است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه بر روی این لینک کلیک کنید.


حتما بخوانید: انواع الگوهای تدریس مختلف


گردآوری: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 272 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image