ارتباط مستقیم با 30703 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی زبان بهرامی
آموزش زبان یوسفی
beikmohammadlou
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی

46 ویژگی مهم یک معلم خصوصی خوب


اگر در جستجوی یک استاد و مدرس خوب برای کلاس خصوصی هستید ... اگر می خواهید با یکی از بهترین اساتید تدریس خصوصی کلاس داشته باشید ... در هر صورت، در این مقاله 46 ویژگی یک معلم خصوصی خوب ارائه شده است تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.


برای مشاهده لیست کالم مدرسین تدریس خصوصی در همین سایت ایران مدرس بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید.


در ادامه تعدادی از مهمترین خصوصیات و ویژگی های یک معلم خصوصی خوب ذکر می گردد.


معلم خصوصی خوب:


1- از دانشگاه خوب و معتبر فارغ التحصیل شده است. فارغ الحصیلی از دانشگاه خوب به معنی داشتن توانایی و سواد بالای استاد است.


2- در درس و تحصیل موفق بوده است و معدل بالایی دارد. مدرسی که خودش معدل بالا دارد می تواند شاگردهای خودش را هم به نمرات عالی و حتی نمره 20 و معدل الف برساند.


3- در کنکور رتبه خوبی کسب کرده است. خصوصا برای مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی زیست کنکور، زبان کنکور و ... فعالیت دارند این مورد بسیار مهم است.


4- دروس محدودی را تدریس می کند و بر آنها کاملآ مسلط است. استادی که دهها درس را تدریس می کند بعید است بر تمام دروس 100 درصد مسلط باشد.



5- مدرک ارشد یا دکتری در رشته خوب و پرطرفدار دارد. معلم خصوصی خوب به درس و تحصیل علاقه دارد و تا مدارج بالا ادامه تحصیل داده است.


6- اخلاق خوبی دارد و به کار خودش متعهد است. سواد بالا و اخلاق خوب با هم یک پکیج کامل است.


7- فن بیان عالی دارد. این مدرسین چون بر درس مسلط هستند و تمرینات زیادی برای آن بررسی کرده اند روان و راحت مطالب را هم منتقل می نمایند.



8- همواره در حال یادگیری است و متوقف نمی شود. مدرسی که یادگیری را متوقف می کند به تدریج دانش ایشان قدیمی و کهنه می شود.


9- متناسب با سطح سواد و دانش شاگرد نحوه تدریس و سطح کلاس را انتخاب می کند. برای دانش آموز ضعیف باید از مطالب پایه ای درس را شروع نموده و تمرینات بیشتری حل کرد.


10- صداقت را سرلوحه کار خویش قرار می دهد. به همین دلیل والدین بیشترین اعتماد را به چنین اساتیدی دارند.


مطالعه نمائید: معلم خوب باید چگونه باشد و ویژگی های یک معلم خوب و نمونه


11- الگوی خوبی برای شاگردهای خودش است. یک مدرس موفق، با درآمد بالا و تحصیلات عالی به دانش آموز و دانشجو این باور را القا می کند که خواستن توانستن است.


12- مثبت اندیش است و به شاگردهای خودش همواره امید و انگیزه می دهد. حتی اگر در مقطعی شاگرد خوب نتیجه نگیرد به ایشان روحیه و انگیزه می دهد.


13- در برنامه ریزی درسی و تحصیلی و همچنین نحوه مطالعه درست و صحیح به شاگردهای خودش مشاوره می دهد. دانش آموزانی که در کلاس های خصوصی شرکت می کنند در این موارد هم ضعف دارند و نیاز به راهنمایی هم دارند.


14- به شاگردهای خودش تفکر خلاقانه را یاد می دهد نه فقط فرمول حفظ کردن. در واقع استاد خوب برای شاگرد خودش ماهی نمی گیرد بلکه ماهی گیری را به ایشان یاد می دهد.


15- از انجام کار اضافه و بیشتر ماندن در کلاس هراسی ندارد. اگر کلاس قرار شده است 60 دقیقه باشد ایشان حتی 70 دقیقه هم در کلاس می ماند.


16- شاگردهای خودش را درک می کند و به آنها اعتماد به نفس می دهد. همین کار باعث می شود شاگرد به تدریج روی پای خودش بایستد و عالی پیشرفت نماید.


17- تا شب امتحان از شاگردهای خودش حمایت و پشتیبانی می کند. اگر شب امتحان جلسه رفع اشکال لازم داشته باشد حتما برگزار می کند.


18- قیمت مناسبی برای کلاس های خصوصی خودش در نظر می گیرد. در زمینه قیمت تدریس خصوصی منصف است و قیمت های نجومی در نظر نمی گیرد.


19- ظاهر آراسته دارد و لباس مرتب می پوشد. خصوصا برای تدریس خصوصی در منزل این نکته بسیار مهم است.


20- از انتقاد نمی ترسد و از انتقادهای سازنده استقبال می کند. با در نظر گرفتن انتقادات سعی می کند هر روز بهتر شود.


مطالعه کنید: 25 ویژگی یک معلم موفق



21- اگر مثلاً تدریس خصوصی ریاضی انجام می دهد از تمرین دادن و ارزیابی غافل نمی شود. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک این نکته بسیار مهم است.


22- روش های تدریس جدید و خلاقانه را مورد استفاده قرار می دهد. مقالات زیر در این زمینه بسیار مفید هستند.


مقالات مرتبط، حتما بخوانید:


روش تدریس جذاب و انواع روش های تدریس نوین و خلاقانه


روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب


بهترین و موثرترین راهکارها و روش های تدریس موفق، خلاق و جذاب


23- منبع اصلی تدریس در کلاس های خصوصی را جزوه کلاسی خود شاگرد در نظر می گیرد. سوالات امتحانی از جزوه کلاسی مطرح می شود و بهتر است در کلاس خصوصی جزوه کلاسی مطالعه گردد.


24- کلاس را دو طرفه برگزار می کند و به شاگرد خودش اجازه حرف زدن در کلاس را می دهد. به این ترتیب بازدهی و تاثیر مفید کلاس بیشتر می شود.


25- از تمام زمان کلاس بهترین استفاده را می کند. مدرس خوب وقت کشی نمی کند و عالی تدریس را انجام می دهد.


26- تمام تلاش خودش را برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودش به کار می بندد. تدریس با کیفیت را مد نظر دارد اما هر کار دیگری که لازم باشد را هم انجام می دهد.


27- شاگردهایی راه حل گرا تربیت می کند نه فرمول حفظ کن. به این ترتیب حتی بعد از تمام شدن کلاس ها شخصیت شاگرد درست شکل گرفته است.


28- دروس محدودی را به صورت تمرکزی تدریس می کند و برای آن درس ها بالاترین تسلط را دارد و بهترین کیفیت تدریس را ارائه می نماید. به عنوان مثال، بهترین معلم های ریاضی جهان فقط ریاضی تدریس می کنند.


29- با والدین شاگردهای خودش همواره در ارتباط است، گزارش پیشرفت می دهد و همکاری می کند. به این ترتیب و در قالب این همکاری نتایج بهتری بدست می آید.


30- حین برگزاری کلاس ها به صورت مداوم بازخورد می گیرد و اگر پیشرفت رضایت بخش نیست تغییرات مثبتی اعمال می نماید. از شاگرد سوال می پرسد و تمرین می دهد و حل تمرینات را می خواهد.


پیشنهاد می شود مطالعه کنید: روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب


31- رفع تکلیفی تدریس نمی کند بلکه تنها یک هدف دارد و آن هم نتیجه گرفتن شاگردهای خودش هست. هر مشاوره و کاری که برای خوب نتیجه گرفتن لازم باشد انجام می دهد.


32- از امکانات کمک آموزشی جدید و به روز برای انتقال بهتر و مفهومی تر مباحث استفاده می کنند. از فیلم و انیمیشن و پاورپوینت استفاده می نماید.


33- به جای تدریس فرمولی و حفظی سعی می کند مفهومی، عمقی، خلاقانه و پایه ای درس بدهد. به این ترتیب یک شاگرد قوی و موفق تربیت می نماید.



34- اگر در زمینه تدریس خصوصی کنکور فعالیت دارد از ارائه فرمول های میانبر بدون پایه علمی دقیق استفاده نمی کند. روش های سریع تست زنی خوب است اما بر پایه علمی و درست باید باشد.


35- اگر معلم خصوصی زبان انگلیسی است به صورت مداوم روی لهجه، دایره لغات، گرامر و ... کار می کند و همواره در حال پیشرفت است. مدارک لازم در زمینه کاری خودش را هم کسب می نماید.


36- با برنامه ریزی دقیق برای کلاس های شاگرد، استرس و فشار را از روی شاگردهای خودش بر می دارد. به گونه ای برنامه ریزی می کند که در ایام امتحانات فقط رفع اشکال و حل سوال امتحانی باقی بماند.


37- در کمترین زمان بیشترین مطالب ممکن را تدریس می کند. متعهدانه کار خودش را انجام می دهد و تعداد جلسات را بدون دلیل افزایش نمی دهد.


38- حین تدریس مشاوره می دهد و راهنمایی می کند. هر اشکالی را برطرف می کند و این طور نیست که فقط تدریس کند و برود.


39- دلسوازنه، متعهدانه و نتیجه گرا تدریس خصوصی را انجام می دهد. برای معلم خصوصی خوب مهم است که شاگردش عالی نتیجه بگیرد.


40- دروسی که بر آنها تسلط ندارد را برای کلاس خصوصی قبول نمی کند. به این دلیل همواره شاگردهای راضی و موفقی دارد.


حتما بخوانید: مقاله در مورد معلم خوب، موفق و خلاق


41- در مواقعی که حساس است و شاگرد برای کلاس مجبور است قیمت را افزایش نمی دهد. مثلا در ایام امتحانات هم قیمت های منصفانه و معقولی پیشنهاد می دهد.


42- به روز است و امکانات لازم مانند قلم نوری را برای تدریس خصوصی آنلاین تهیه کرده است. به این دلیل کیفیت کلاس های چنین مدرسینی بسیار بالا است.


43- به تدریس خصوصی به عنوان کار اصلی خودش نگاه می کند و روی آن تمرکز دارد. در نتیجه، بهترین روش تدریس را دارد.


44- خلاصه درس هایی برای افزایش بازدهی کلاس ها از قبل تهیه کرده است. این مطالب را رایگان در اختیار شاگردهای خودش قرار می دهد.


45- به کار تدریس علاقه دارد و چون خودش عاشق کارش است شاگردهایی موفق و علاقه مند هم تربیت می کند. در نتیجه این علاقه، خلاقیت به خرج می دهد و بسیار موفق است.


46- مسئولیت پذیر است و برای شاگردهایی که تعداد جلسات کافی با ایشان داشته است تلاش می کند حتما نتیجه مطلوب حاصل گردد. حتی فرض را بر این می گذارد که کلاس ها تضمینی است و اگر شاگرد نتیجه نگیرد انگار هزینه ای دریافت نمی نماید.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 110 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image