ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
آموزش زبان یوسفی
تدریس خصوصی زبان بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس تدریس خصوصی مقاله مطالب کلی تدریس خصوصی مقاله در مورد معلم خوب، موفق و خلاق

مقاله در مورد معلم خوب، موفق و خلاق

مقاله در مورد معلم خوب، موفق و خلاق


در این بخش یک مقاله در مورد معلم خوب و ویژگی های یک معلم توانمند، خلاق و موفق ارائه شده است. در این بخش توضیح داده شده است که یک معلم از ابتدایی تا دانشگاه برای موفق شدن باید چه فاکتورها و مهارتهایی داشته باشد.


پیشنهاد ویژه سایت تدریس خصوصی ایران مدرس: معلم خوب باید چگونه باشد و ویژگی های یک معلم خوب و نمونه


فاکتورها و مهارتهای لازم برای تبدیل شدن به یک معلم موفق از ابتدایی تا دانشگاه


ابتدا در رابطه با فاکتورها و مهارتهایی که یک معلم خوب از ابتدایی تا دانشگاه برای موفق شدن باید داشته باشد در این مقاله توضیح می دهیم. در مرحله اول یک معلم خوب باید به کار خودش علاقه داشته باشد. برای موفق شدن در هر کاری و از جمله در کار معلمی علاقه به کار اهمیت زیادی دارد. وقتی یک استاد با عشق و علاقه تدریس را انجام می دهد شاگردهای ایشان هم به درس علاقه مند می شوند. شاگردهای علاقه مند به درس بهتر مطالب را یاد می گیرند و در نتیجه معلم در کار خودش موفق تر بوده و از ایشان به عنوان یک معلم خوب و فوق العاده یاد می شود. یک استاد خوب به کار خودش علاقه دارد و از طرفی دروسی را تدریس می کند که به آن درس ها هم علاقه مند است. اگر این فاکتور برای تبدیل شدن به معلم خوب مهمترین فاکتور نباشد مسلما یکی از مهمترین فاکتورها است. قرار شد در رابطه با مهارتهای معلم خوب هم توضیح دهیم که در ادامه توضیح داده خواهد شد. فاکتور یا مهارت دیگر تسلط بر درس است. یک معلم عالی برای موفقیت در کلاس مدرسه و دانشگاه و یا در کلاس های تدریس خصوصی باید بر دروس تدریسی خودش به صورت کامل مسلط بوده و همواره در حال یادگیری باشد. از مهارتهای مهم دیگر برای پیشرفت در شغل معلمی می توان به مهارت خوب گوش کردن و فهمیدن شاگردها، ارتباط موثر، فن بیان قوی و .... اشاره نمود.



مطالعه کنید: 25 ویژگی یک معلم موفق


ویژگیهای یک معلم توانمند و روش تدریس یک معلم موفق


از ویژگی های یک معلم توانمند می توان به تشخیص درست ایشان در رابطه با نحوه ارائه درس و چگونگی ارائه مطالب است. یک معلم توانمند و موفق در کلاس خصوصی با پرسیدن سوالاتی از شاگردهای خودش سطح سواد و دانسته های قبلی شاگرد و میزان توانایی ایشان برای یادگیری مطالب را تشخیص داده و به تناسب آن مطالب را تدریس می کند. برای شاگردی که ضعیف است و پایه درسی قوی ای ندارد ارائه مطالب علمی با سطح خیلی بالا نمی تواند مناسب باشد. در کلاس های گروهی مدرسه و دانشگاه هم معلم نمی تواند خودش را با تمامی شاگردها هماهنگ کند اما جو کلاس را به گونه ای تنظیم می کند که یک فضای صمیمی و در عین حال جدی برای اظهار نظر و پرسیدن سوال توسط شاگردها ایجاد شود. معلم های با توانایی بالا می دانند که اگر در کلاس درس فقط خودشان حرف بزنند دانش آموزان و دانشجویان درس را خوب یاد نمی گیرند و بحث کردن و سوال و جواب برای یادگیری بهتر بسیار مفید است. در همین بخش مقاله های دیگری برای مطالعه بیشتر در رابطه با خصوصیات و ویژگی های معلم های خوب معرفی می شود. روش تدریس یک معلم موفق انعطاف زیادی دارد و به شاگرد یا شاگردهایی که در کلاس هستند بستگی دارد. استاد خودش را با کلاس تطبیق می دهد به گونه ای که بیشترین بازدهی حاصل گردد.


در رابطه با انواع روش های تدریس مطالعه این مقاله هم مفید است: روش تدریس چیست + انواع روش های تدریس و فنون تدریس فعال و جذاب





رفتار معلم در کلاس باید چگونه باشد


در این مقاله در مورد رفتار معلم با دانش آموز هم توضیحاتی ارائه می گردد. رفتار معلم با دانش آموز از ابتدایی تا دانشگاه باید رفتاری توام با احترام و درک متقابل باشد. همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است، در مورد ارتباط بین فردی و شخصیت فردی ویژگی های زیر برای معلم ها می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.



نقش یک معلم خوب در زندگی بچه ها بسیار مهم است. یک معلم خوب می تواند با رفتار درست الگوی بسیار مناسبی برای دانش آموزان و دانشجویان باشد. دانش آموزان در مقطع ابتدایی و متوسطه اول شاید به اندازه پدر و مادر خودشان از معلم تاثیر می پذیرند. رفتار درست و توام با احترام معلم ها و اساتید دانشگاه باعث می شود در کلاس درس زمینه و جو بسیار خوبی برای یادگیری فراهم گردد. اگر دانش آموزان و دانشجویان در کلاس احساس راحتی و آرامش داشته باشند مطمئنا درس را هم بهتر یاد می گیرند. نکته بسیار مهمی که در رابطه با رفتار معلم در کلاس درس باید مد نظر قرار گیرد این است که احترام به شاگردها و ایجاد فضای شاد و صمیمی به این معنی نیست که درس و کلاس جدی گرفته نشده و هر دانش آموزی هر کاری که بخواهد را انجام دهد. هنر یک معلم موفق و توانمند این است که در عین حال که جدی است و خطوط قرمز را در کلاس مشخص می کند، کلاس با نشاط و صمیمی و آزادی هم دارد. اساتید موفق با عکس العمل هایی که در زمان های مناسب از خودشان نشان می دهند به شاگردها می گویند که چه کارهایی مجاز است و چه کارها و رفتارهایی را نباید انجام دهند. حتی می توان در جلسه اول تدریس این موارد را ذکر کرد. مطالعه مقاله 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی هم مفید است.


در نظر داشته باشید که یک معلم وقتی در کلاس مدیریت خوبی می تواند داشته باشد و وقتی دانش اموزان و دانشجویان از ایشان حساب می برند که خود استاد کار خودش را درست انجام دهد، اعتماد به نفس خوبی داشته باشد و بر درس به صورت کامل مسلط باشد. استادی که درس را بلد نیست فضا را برای سوء استفاده مهیا می کند. دانش آموزان و دانشجویان از اساتید خوب و مسلط بسیار حساب می برند و برای معلم های با سواد و عالی احترام قائل هستند. به عنوان مثال استادی که در زمینه تدریس ریاضی فعالیت دارد اگر نحوه تدریس ایشان به گونه ای باشد که شاگردهای ایشان درس را درک نمایند و در کنار آن احترام دانش آموزان و دانشجویان در اولویت معلم قرار داشته باشد، مسلما شاگردهای ایشان هم برای استاد خودشان احترام زیادی قائل بوده و از وقت کلاس نهایت استفاده را می برند. معلمی که در پاسخ دادن به سوالات درسی و علمی دانش آموزان و دانشجویان توانایی لازم را نداشته باشد نمی تواند رابطه خوبی با شاگردهای خودش داشته باشد.


مطالعه روشهای نوین تدریس هم مفید است.


در این مقاله در مورد معلم خوب، ویژگی های یک معلم موفق و توانمند، نحوه رفتار معلم در کلاس و .... توضیحاتی ارائه شد. امید است که مفید بوده باشد. در همین سایت ایران مدرس www.IranModares.com مقالات بیشتری در رابطه با خصوصیات اساتید خوب و موفق و چگونگی موفقیت در کار تدریس خصوصی و گروهی ارائه شده است.


منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس


آمار بازدید: 27273 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image